Azor znowu na...ł do rzeki?

Bruno

Podobno na Odrze katastrofa ekologiczna i setki zdechłych ryb przetykanych martwymi bobrami. Wody Polskie i odpowiednie ministerstwo nabrało wody w usta, a Ozdoba nie organizuje konferencji na tle. Nad Wisłą był 3 razy dziennie.
https://twitter.com/witapawel/status/1557289830790430720

O co chodzi? Że to "niemiecka" rzeka?

--
Bruno

Bruno

Pisiory co tu taka cisza? Odra umiera a wy nie gracie larum? W czym ta rzeka jest gorsza od Wisły?

--
Bruno

rAzor

Bruno pisze:
> Podobno na Odrze katastrofa ekologiczna i setki zdechłych ryb przetykanych martwymi bobrami. Wody Polskie i odpowiednie ministerstwo nabrało wody w usta, a Ozdoba nie organizuje konferencji na tle. Nad Wisłą był 3 razy dziennie.
> [...]

To ja nasrałem Trzaskoskiemu do Wisły?
A w przypadku Odry pewnie problem z niskim stanem wody i śmieciorami ze
Szwablandu.
--
Ciurlać CSU!
Suszyć lewaków.

rAzor

Bruno pisze:
> Podobno na Odrze katastrofa ekologiczna i setki zdechłych ryb przetykanych martwymi bobrami. Wody Polskie i odpowiednie ministerstwo nabrało wody w usta, a Ozdoba nie organizuje konferencji na tle. Nad Wisłą był 3 razy dziennie.
> [...]

I przestań powtarzać łgarstwa tych debili z newsweeka:
https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/8516334,tysiace-snietych-ryb-w-odrze-wios-wyniki-badan-premier-mateusz-morawiecki.html

Bruno

Kundelku, informacje o skażeniu Odry krążą od początku miesiąca, a Pinokio nagle dzisiaj się ożywił. Jeszcze wczoraj autobusy przeglądał.
Po awarii Czjaki w 10 minut byli na miejscu, a i tak tylko trzy zdechłe ryby znaleźli na całej Wiśle. Na Odrze mówimy o tonach śniętych ryb. Ale że to nie jest polityczne złoto to pies z kulawą nogą się Odrą nie zainteresował.

"Inspektorzy WIOŚ we Wrocławiu od chwili otrzymania pierwszego zgłoszenia o śniętych rybach w rzece Odra (tj od 28.07) sprawdzają i badają stan rzeczy, by ustalić przyczynę śnięcia ryb w Odrze.
(...)
Chromatograficzna analiza jakościowa prób pobranych 28.07.2022 r. wykazała z ponad 80 % prawdopodobieństwem występowanie we wszystkich trzech badanych próbkach wody obecność pochodnych węglowodorów cyklicznych oraz aromatycznych. W dwóch punktach: śluza Lipki oraz w Oławie, stwierdzono z ponad 80 % prawdopodobieństwem występowanie mezytylenu (1,3,5,- trimetylobenzen), substancji o działaniu toksycznym na organizmy wodne. "
https://www.tuolawa.pl/artykul/27702,raport-wios-trujaca-substancja-w-odrze

I zaległa cisza. Do wczoraj, gdy pisiory obudziły się w szambie po uszy.

--
Bruno

Bambosze & Gumofilce

Bruno napisał(a):

> Chromatograficzna analiza jakościowa prób pobranych 28.07.2022 r. wykazała z ponad 80 % prawdopodobieństwem występowanie we wszystkich trzech badanych próbkach wody obecność pochodnych węglowodorów cyklicznych oraz aromatycznych. W dwóch punktach: śluza Lipki oraz w Oławie, stwierdzono z ponad 80 % prawdopodobieństwem występowanie mezytylenu (1,3,5,- trimetylobenzen), substancji o działaniu toksycznym na organizmy wodne. "
> [...]

Państwówka umii tylko pH i przewodność, ew. na oko czy kolor jest oki.

> O co chodzi? Że to "niemiecka" rzeka?

U Trzaskoskiego sprawa była jasna, wiadomo kto projektował i kto nasrał.
Tu nie wiadomo.

Bruno

czwartek, 11 sierpnia 2022 o 13:56:00 UTC+2 Bambosze & Gumofilce napisał(a):
> Państwówka umii tylko pH i przewodność, ew. na oko czy kolor jest oki.

Weź nie pierdziel. Wisłę przeszukiwali na całą tablicę Mendelejewa, a teraz nagle tylko kolor potrafią określić?
https://www.gios.gov.pl/pl/aktualnosci/626-informacja-prasowa-oraz-aktualne-wyniki-badan-16-wrzesnia-2019-r

--
Bruno

Bambosze & Gumofilce

Bruno napisał(a):
Czyli w dwa dni (16.09 - 14.09) potrafią?
Musi laboratoria w warszawie, blisko = szybko. Nic to, czekamy z wypiekami
na twarzy na wyniki. Mezytylen czy coś jeszcze?:) No i źródło zanieczyszczeń,
coby kogoś przeczołgać po sądach.

Bruno

Tu może być problem, bo ponoć ma koneksje polityczne. Szukaj Nocnik, szukaj! Może coś wywęszysz. Możesz wziąć Azora do pomocy.

--
Bruno

rAzor

Bruno pisze:

> Kundelku, informacje o skażeniu Odry krążą od początku miesiąca, a Pinokio nagle dzisiaj się ożywił.

Trzaskoski ocknął się po miesiącu, że warsiawiaki srajo wprost do Wisły!
I nie meldował, bo się bał o swoje umoszczone dupsko.

Pozdro dla Kaszubów i mieszkańców Trójmiasta! Jak wam coś śmierdzi, to
zamykajcie okna! Warsiawka znowu się zesrała!

Bruno

A pisiory po 10min wszystkie służby wraz z WOT uruchomiły i szukały zdechłych ryb po brzegach. Całe trzy znaleźli.

Za to Odrę pisiory mają w dupie choć tam zdechłe ryby zwykli ludzie w czynie społecznym od tygodni tonami zbierają: https://twitter.com/TomaszGolonko/status/1557617022963417089

I radośnie ogłaszają, że nie wiadomo o co chodzi, bo woda jest czysta:
https://twitter.com/OzdobaJacek/status/1557377852382875648

--
Bruno

Ghost

W dniu 11.08.2022 o 15:43, Bambosze & Gumofilce pisze:
w telewizorni powiedza, ze Tusk winien, o co zaklad?

Bruno

Nie trafiłeś. Trzaskowski. :)
https://twitter.com/Gnoj2013/status/1557740970648961026

PS. Chyba przed konferencją pite było.
--
Bruno

Bruno

środa, 10 sierpnia 2022 o 13:26:28 UTC+2 Bruno napisał(a):
Wychodzi na to, że pisiory za...ły rzekę
https://www.rbb24.de/studiofrankfurt/panorama/2022/08/oder-fischsterben-quecksilber-nachgewiesen-polen.html
"Analiza podejrzanych o skażenie wód Odry daje pierwszy wynik. Według informacji rbb pracownicy laboratorium państwowego stwierdzili wysoki poziom rtęci w próbkach wody. Wartości były na tyle wysokie, aby nie można było dokładnie określić poziomu i trzeba powtórzyć badania."

"Kilkanaście lat temu powstał w naszym mieście zakład przerobu makulatury Jack-Pol. Oprócz ekologicznych aspektów działania firmy jest niestety także drugie dno. Mianowicie dno rzeki Odry, na którym od wielu lat osadzają się tony odpadów z produkcji pocelulozowej spuszczanych przez zakład do kanału żeglownego rzeki.
Podczas procesu produkcji masy celulozowej i papieru zużywane są olbrzymie ilości wody i energii. Skutkiem ubocznym produkcji jest masa pocelulozowa. Zakłady papiernicze uwalniają także do wód i powietrza wiele szkodliwych substancji chemicznych oraz produkują odpady, które trafiają na składowiska, oczywiście w teorii, bowiem w Oławie tony tych odpadów przez lata wędrowały prosto do drugiej co do wielkości polskiej rzeki. Najbardziej szkodliwym etapem produkcji papieru jest wybielanie masy celulozowej za pomocą chloru gazowego lub związków chloru, co powoduje uwalnianie do ścieków z zakładów papierniczych niebezpiecznych zanieczyszczeń chlorowcoorganicznych. Organiczne związki chloru poddawane działaniu wysokich temperatur, w jakich odbywa się bielenie, często przekształcają się w trwałe i wysoce toksyczne związki zwane dioksynami. Jak wykazały różne badania, substancje te można znaleźć nie tylko w ściekach pochodzących z papierni, ale także w samych produktach papierowych (w tym produktach higieny osobistej, takich jak papier toaletowy i chusteczki). Najbardziej niebezpiecznym związkiem z grupy dioksyn jest 2,3,7,8-TCDD. Jest on silnie toksyczny nawet w śladowych ilościach i może wywołać zmiany w systemie odpornościowym, uszkodzenia płodu, zaburzenia płodności, uszkodzenia narządów wewnętrznych. Mamy też potwierdzone informacje, że w tym procesie wytwarzana jest dość duża ilość rtęci, która także może przedostawać się do środowiska. Jak bardzo może to być szkodliwe dla środowiska, pokazuje reakcja oławskiego ZWiK, który odmówił firmie Jack-pol odprowadzania tej substancji do sieci kanalizacyjnej obawiając się o florę bakteryjną naszej miejskiej oczyszczalni ścieków. Normalnie powinno to być utylizowane. Jednak ponieważ jest to drogi proces i żaden pobliski zakład nie chce tego przyjmować, najłatwiej było więc spuszczać to do rzeki."
https://www.tuolawa.pl/artykul/25957,to-pokazuje-bezradnosc-systemu-w-jakim-obecnie-zyjemy

--
Bruno

Bambosze & Gumofilce

Znaczy dalej nic nie wiadomo. Daj znać jak pojawi się co konkretnego.
Najlepiej po kolei, tzn. wpierw badania wody.

LordBluzg®🇵🇱

W dniu 11.08.2022 o 23:25, Bambosze & Gumofilce pisze:
Już się pojawiło ale nie chce mi się szukać. Chodzi o zanieczyszczenia,
które doprowadzają do tego, że brakuje tlenu w wodzie + oczywiście inne
chemikalia. Ostatnie temperatury i brak opadów, przyczyniają się do tego
bardziej. POwinieneś się doktoryzować wcześniej :]

Tak ci napiszę PiSiorze/nudne i długie, żebyś zazdraszczał :) Bo lubię
jak PiSior zazdraszcza :)

Otusz, w tym roku odpaliłem sobie oczko wodne (bez Dudeła i
dofinansowania) malutkie, raptem 650l... z filtrem wewnętrznym z pompą,
napowietrzanie, ale też miałem problemy z rybami, bo to jednak
wymagające stwory. Na początek kupiłem sobie karasie ozdobne 12 szt/jak
apostołów. Po miesiącu (maj), kiedy zaczęły wzrastać temperatury,
karasie zaczęły chorować i padły. Musiałem się doktoryzować w zakresie
chorób ryb i padło na wiremię wiosenną. Jeden przetrwał, dostał imię
JUDASZ :)
https://www.zoo-mar.pl/porady-akwarystyczne/wiosenna-wiremia-karpi/

Zdezynfekowałem całość i kupiłem następne karasie.
Padły wszystkie po tygodniu. Judasz przetrwał.

Zdezynfekowałem ponownie wszystko i dokupiłem karpi KOI, 10szt.
Judasz i karpie zdechły po tygodniu. KURWA.

Zdezynfekowałem ponownie, wapno/sól/KMnO4...
Kupiłem Orfy złote 6sz i Liny złote 3szt. Zainstalowałem pomiar
temperatury na DS18B20 + Supla i powiadamianie z wykresem temperatury i
BINGO, doszedłem do tego, że RÓŻNICA temperatur dzień/noc nawet do 8C
powoduje osłabianie i choroby ryb. Orfy i liny potrafią takie radykały
wytrzymać.

Zbudowałem daszek nad oczkiem, żeby słonce nie doprowadzało do
nadmiernego nagrzewania wody, uwzględniając PiSiorskie przesunięcie +1h
czasu na 100% cieniowania oczka, kiedy słońce jest w zenicie. Dodałem
pompę 1200l/h i filtr zewnętrzny z produkcją bakterii NITRYFIKACYJNYCH
(biobale/keramzyt) postawiłem kamerę 4Mpix do obserwacji 24h. Bangla :)
Różnica temperatur obecnie, to max 5C przy obecnej pojebanej zmianie
klimatu, gdzie w dzień jest 35C a w nocy 10C.

Dokupiłem 6 orf złotych i 2 Jesiorty gwiaździste (siewruga) plus karmnik
automatyczny, bo zdarza się że mnie tam nie ma przez 4-5 dni.

Na działce nie mam prądu bo w piździe mam PiS. Mam własny prąd :] Stać
mnie, czyli PV + wiatrak :)

Link do oczka:

https://youtu.be/_L5iq-Le7hE /nagrywane specjalnie "na boku" :D

Teraz zazdraszczaj :]

Całkiem możliwe, że to powiększę do 5tys litrów bo mi się spodobało. W
planach woliera i papugi. Ule już mam i miód spijam, własny :] Gdybym
mógł to bym się ogłosił niezależnym państwem...PiSiory okoliczne mnie
NIENAWIDZO i zapierdalajo z konewką do publicznej abisynki. Ja sobie
zrobiłem studnię i podlewam pompą spalinową :] Tak tylko dodam, że w tym
roku wyexponowałem...70 sadzonek pomidorów, tuż za płotem, żeby chuje
zazdraszczały a że rok nieopadowy to nie gnijo (opryskane zapobiegawczo
miedzianem) i jak widzo Duma Syberii o wadze ok 1kg jeden pomidor to się
zesrać chco, skąd to mam :D Już dawno utracili zdolność komunikacji na
poziomie cywilizacyjnym więc coraz bardziej ich wkurwiam, że u mnie jest
cywilizacja a oni nadal trawę koszą nożyczkami :D

Chcąc dalej zabierać zdanie w kwestii "zatrucia ryb w Odrze" powinieneś
się jednak doktoryzować :D. Widzisz, w dzisiejszym świecie jest
megaprzewaga z dostępem do informacji, niż kiedyś ale PiSiory nie umio i
sami siebie ograniczajo :D To właśnie ich zgubi i wybije :]

Kaczak coś ostatnio wspominał nad blokowaniem smartfonów :D

HOWGH

Ale zawsze możesz wypierdalać, bezmózgi PiSiorze :D

--
LordBluzg®🇵🇱
<<<ƧiԳ ćɒdɘႱ i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Bruno

Znaczy się wiadomo. Jest rtęć, ale nie wiadomo dokładnie ile, bo liczniki Niemcom wyjebały po za skalę.

Nocniczku, na tej samej zasadzie jak ty teraz Russcy się w Moskwie pocieszali po wybuchu w Czarnobylu. Czujniki w elektrowni były wyskalowane do 5 Rentgenów ma godzinę i takie raporty poszły na Kreml. W rzeczywistości było 10 000 razy więcej.

--
Bruno

LordBluzg®🇵🇱

W dniu 12.08.2022 o 01:13, Bruno pisze:
Kejłord: Odra brak tlenu wypluwa to:
https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1394785%2Ckatastrofa-ekologiczna-na-odrze-wyniki-badan-probek-po-1-sierpnia.html

Bambosze & Gumofilce

LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):
> Link do oczka:
>
> https://youtu.be/_L5iq-Le7hE /nagrywane specjalnie "na boku" :D
>
> Teraz zazdraszczaj :]

+ za wiatrak, - za druciarnię, ale jak działa ni ma się co czepiać.

> Całkiem możliwe, że to powiększę do 5tys litrów bo mi się spodobało.

Słuszna koncepcja. Może dej jakie pływające roślinki, kaczeńce czy lilyje.

Już dawno utracili zdolność komunikacji na
> poziomie cywilizacyjnym więc coraz bardziej ich wkurwiam, że u mnie jest
> cywilizacja a oni nadal trawę koszą nożyczkami :D

Koszą nożyczkami w celu rozruszania kosteczek, zapobiegawczo
przed demencją starczą:)

> Chcąc dalej zabierać zdanie w kwestii "zatrucia ryb w Odrze" powinieneś
> się jednak doktoryzować :D.

Pamiętam ostatnie podtrucia w jez. Zegrzyńskim, nie jestem ślepy na jedno oko jak Ty:)
cyt.
Prawie 80 ton martwych ryb wyłowiono w ciągu ostatniego tygodnia z Zalewu Zegrzyńskiego

> Widzisz, w dzisiejszym świecie jest
> megaprzewaga z dostępem do informacji

Dla mnie info musi być precyzyjne i spinać się.
Rtęć? Żadna rtęć, co najwyżej związki rtęci. Dioksyny przy produkcji papieru?
Dajta spokój.

Bambosze & Gumofilce

piątek, 12 sierpnia 2022 o 01:13:41 UTC+2 Bruno napisał(a):

> Nocniczku, na tej samej zasadzie jak ty teraz Russcy się w Moskwie pocieszali po wybuchu w Czarnobylu.

I ten pojebany komuch dał w PL/na Białorusi roztwór Lugola,
natomiast zachodkowi japońce po fukuszimie wzięli i zapomnieli, w efekcie czego majo
w chj wincyj guzów tarczycy.

> Czujniki w elektrowni były wyskalowane do 5 Rentgenów ma godzinę i takie raporty poszły na Kreml.

Logiczne. Miernik jednozakresowy bez automatyki.
Wyskalowany na niski zakres.

Znaczy później użyli innego zakresu i zaktualizowali dane.

LordBluzg®🇵🇱

W dniu 12.08.2022 o 12:33, Bambosze & Gumofilce pisze:

> + za wiatrak, - za druciarnię, ale jak działa ni ma się co czepiać.

Druciarni już nie ma. Była jak modyfikowałem i dokładałem moduły Teraz
wiatrak już jest przebudowany a generatory majo 2kW (wykorzystuję 150W
bo bym spalił akumulatory) a przewymiarowanie miało na celu znacznie
lepszy zysk w pracy na minimum niż kombinacją z maksimum.

> Słuszna koncepcja. Może dej jakie pływające roślinki, kaczeńce czy lilyje.

Przecież so. To się "kapusta wodna" nazywa (Pistia Stratiotes).

> Już dawno utracili zdolność komunikacji na
>
> Koszą nożyczkami w celu rozruszania kosteczek, zapobiegawczo
> przed demencją starczą:)

Nie ogarniajo kosiarki spalinowej :D Jeden ma ale mnie woła co jakiś
czas bo albo ją zaleje albo kranika paliwa zapomina otworzyć.

> Pamiętam ostatnie podtrucia w jez. Zegrzyńskim, nie jestem ślepy na jedno oko jak Ty:)
> cyt.
> Prawie 80 ton martwych ryb wyłowiono w ciągu ostatniego tygodnia z Zalewu Zegrzyńskiego

Pamiętam, to było wtedy jak rządził PiS ale oddawał władzę :) Szczał w
kolano piękny :]

> Dla mnie info musi być precyzyjne i spinać się.
> Rtęć? Żadna rtęć, co najwyżej związki rtęci. Dioksyny przy produkcji papieru?
> Dajta spokój.

Z rana stanowisko rzondu było takie, ze Nimcy kłamio :) Zobaczymy jak
się to rozkręci.

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/skazona-odra-dzis-dostep-do-rzeki-zostanie-zamkniety-relacja-na-zywo/942mm5g

Dawid Rutkowski

piątek, 12 sierpnia 2022 o 12:33:36 UTC+2 Bambosze & Gumofilce napisał(a):

> Dla mnie info musi być precyzyjne i spinać się.
> Rtęć? Żadna rtęć, co najwyżej związki rtęci. Dioksyny przy produkcji papieru?
> Dajta spokój.

Drogi debilu, łyżkę jakiego "związku rtęci" zeżresz jako ostatnią wieczerzę, aby udowodnić swą debilną tezę?

Dawid Rutkowski

piątek, 12 sierpnia 2022 o 12:51:20 UTC+2 LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

> Z rana stanowisko rzondu było takie, ze Nimcy kłamio :) Zobaczymy jak
> się to rozkręci.
>
> https://wiadomosci.onet.pl/kraj/skazona-odra-dzis-dostep-do-rzeki-zostanie-zamkniety-relacja-na-zywo/942mm5g

Nono, Odra zamknięta, tzn. jej nie ma, tzn. nie ma problemu.
Tyle że nie będzie wody, a granica jednak z DE, a nie z łukaszką.
Ciekawe, co Niemcy powiedzą na wprowadzenie stanu wyjątkowego przy tej granicy?

Starzec z Gór

Klaskają uszami i wycofują się z info o solach rtęci. Znaczy, sól została ale rtęć wyparowała. Czyli pierwsza próbka była niemiarodajna.
Obstawiam że ktoś wywalił do Odry większą ilość syfu, który przy niskim stanie wody wywołał pomór ryb.
Przy przeciętnym stanie wody by się rozeszło po kościach. Syf wywalany do polskich rzek na ogół jest z importu.
Przy okazji ze stanowiska poleciał człowiek, który próbował cokolwiek robić.
Super, gratulacje.
Pozdrawiam Marcin

Bambosze & Gumofilce

Starzec z Gór napisał(a):

> Obstawiam że ktoś wywalił do Odry większą ilość syfu, który przy niskim stanie wody wywołał pomór ryb.

https://pbs.twimg.com/media/FZ8KrpGXgAAbEF-?format=jpg&name=4096x4096

Coś się działo.

Starzec z Gór

sobota, 13 sierpnia 2022 o 01:24:05 UTC+2 Bambosze & Gumofilce napisał(a):

> Coś się działo.
A to wiadomo. Pytanie CO się działo.
Pozdrawiam Marcin

Ghost

W dniu 13.08.2022 o 00:27, Starzec z Gór pisze:
Faktycznie masz demencje. Powazna. Gratulacje.

Ghost

W dniu 13.08.2022 o 01:37, Starzec z Gór pisze:

> A to wiadomo. Pytanie CO się działo.

Ryli wiedziales, ze 7 sierpnia tez cos istotnego sie stalo?

Bambosze & Gumofilce

Ghost napisał(a):
Cieszę się że dowiedziałeś się o 7 sierpnia:) Niech zgadnę?
Z obrazka?
https://pbs.twimg.com/media/FZ8KrpGXgAAbEF-?format=jpg&name=4096x4096

Ghost

W dniu 13.08.2022 o 13:21, nocnik urbana pisze:

> Cieszę się że dowiedziałeś się o 7 sierpnia:)

Nie ja, osrancu.