Przy próbie wysłania ZUS ZUA w ePłatniku na ePUE "operacja w trakcie, proszę czekać"

amly...@gmail.com

Jan 16, 2014, 3:18:38 PM1/16/14
Witam.
Nie wiem czy to dobra grupa, ale...
Czy wie ktoś co zrobić przy próbie wysłania zatwierdzonego dokumentu ZUS ZUA przez profil ePUE - ePłatnik cały czas kręcą się zielone kropeczki i widnieje komunikat "Operacja w trakcie proszę czekać" i tak od 1,5h. Sesja gaśnie, loguję się znów, wysyłam zatwierdzony dokument i tak w kółko... Dokument był zweryfikowany, wszystko było poprawnie, konto płatnika zostało utworzone...
Nie mówiąc już o tym, że mam problem w ePłatniku na kompie, mam certyfikaty, które nie działają... no ale to nic wspólnego z kontem na ePUE nie ma i tym będę się przejmować później. Teraz muszę jakoś wysłać ten ZUS ZUA... wie może ktoś co z tym zrobić, żeby operacja została wykonana (na 3 przeglądarkach jest to samo)?

marcin.su...@midata.pl

Apr 1, 2014, 8:45:38 AM4/1/14
Zapewne to już nieaktualne, ale może innym to pomoże. Przed wysłaniem dokumentów z ePłatnika, należy ustawić sposób podpisywania dokumentów, ponieważ profil zaufany z ePUAP nie jest domyślną metodą, jest nim kwalifikowany podpis elektroniczny. W tym celu należy skorzystać w PUE z zakładki Ogólny, potem po lewej Ustawienia i z rozwiniętej listy Ustawienia konta. Następnie należy zaznaczyć opcję Sposób podpisywania dokumentów w aplikacji ePłatnik: Podpis profilem zaufanym ePuap, a potem się przelogować. Trzeba również uważać na blokowanie wyskakujących okien w przeglądarkach - PUE otwiera okno w którym wskazujemy nasz profil zaufany z ePUAP i potem potwierdzamy kodem z SMS.

iwkn...@gmail.com

Jun 14, 2014, 3:55:40 PM6/14/14
Chciałam bardzo podziękować za odpowiedź, bo miałam dokładnie ten sam problem, co autorka pytania i dzięki tej odpowiedzi szybko poprawiłam ustawienia. Gdyby nie ta odpowiedź pewnie długo nie mogłabym znaleźć w czym tkwi problem. Jeszcze raz dziękuję!

karol.pie...@gmail.com

Aug 2, 2014, 4:37:00 AM8/2/14
Ja też bardzo chciałem podziękować, bo zmużdżam się nad tym od kilku dni i nie mogłem sobie z tym poradzić.

sert...@gmail.com

Aug 9, 2014, 7:40:45 AM8/9/14
Dolaczam sie do podziekowan. Szybko udalo mi sie uporac z problemem
Wielkie dzieki

amo...@gmail.com

Sep 7, 2014, 5:14:47 AM9/7/14
W dniu czwartek, 16 stycznia 2014 21:18:38 UTC+1 użytkownik amly...@gmail.com napisał:
Wielkie dzięki! To chyba powinno się automatycznie ustawiać jak się zalogowałem za pomocą epuap. Lub żaby chociaż jakiś komunikat dali, że coś jest nie tak.

lukaszle...@gmail.com

Oct 30, 2014, 1:09:02 PM10/30/14
Witam może ktoś wie jak rozwiązać taki problem...
chcę wejść w ePłatnika i wyskakuje mi okno " błąd w inicjalizacji" w którym jest napisane "Wystąpił błąd podczas procesu inicjalizacji kartoteki płatnika.".... dodam, że pierwszy raz chciałem odpalić epłatnika. Po naciśnięciu OK, wraca mi na stronę ogólną PUE. ehh nie mam pojęcia o co chodzi, nic nie mogę nigdzie znaleźć na taki temat:(

tadeusz.a...@gmail.com

Feb 1, 2015, 4:56:38 AM2/1/15
A ja oznaczyłem ePUAP jako sposób podpisywania, wyłączyłem AdBlocka, przelogowałem się, zaznaczyłem deklarację do wysyłki po prawej stronie, a po naciśnięciu "wyślij" nic się nie dzieje.

goscp...@gmail.com

Feb 2, 2015, 2:20:59 PM2/2/15
W dniu niedziela, 1 lutego 2015 10:56:38 UTC+1 użytkownik tadeusz.a...@gmail.com napisał:
> A ja oznaczyłem ePUAP jako sposób podpisywania, wyłączyłem AdBlocka, przelogowałem się, zaznaczyłem deklarację do wysyłki po prawej stronie, a po naciśnięciu "wyślij" nic się nie dzieje.

Mam dolkadnie ten sam problem, czy udalo sie go moze rozwiazac?

lukasz.l...@gmail.com

Apr 4, 2015, 6:09:46 PM4/4/15
Miałem ten sam problem.

Prawdopodobnie masz włączone blokowanie wyskakujących nowych okien.
Proponuję skorzystać z IE lub wyłączyć blokowanie.

t.karam...@gmail.com

Mar 15, 2016, 4:19:08 PM3/15/16
W dniu czwartek, 16 stycznia 2014 21:18:38 UTC+1 użytkownik amly...@gmail.com napisał:
Ja też dziękuję serdecznie miałem ten sam problem po twojej instrukcji wszystko poszło jak w książce. Pierwsze deklaracje wysłane pozdrawiam serdecznie

encha...@gmail.com

May 30, 2016, 4:28:33 AM5/30/16
Dziękuję za to info o wyskakujących okienkach!!!

tetr...@gmail.com

Sep 7, 2016, 4:13:39 AM9/7/16

luya.blac...@gmail.com

Sep 8, 2016, 5:21:38 AM9/8/16
ZBAWCO! Dzięki <3

kon...@diamond.gda.pl

Oct 12, 2016, 4:21:51 PM10/12/16
dziekiiiiiii, za nim przeczytałem Twojego posta, spędziłam ponad godzine nad rozwiązaniem problemu ;)

bartosz.o...@gmail.com

Dec 6, 2016, 7:00:55 PM12/6/16
W dniu czwartek, 16 stycznia 2014 21:18:38 UTC+1 użytkownik amly...@gmail.com napisał:
Dla mnie oprócz tego co napisał kolega Marcin trzeba było wyłączyć opcję blokowania wyskakujących okienek. Używana przeglądarka - Safari.

ani.mar...@gmail.com

Aug 3, 2017, 7:21:03 AM8/3/17
Dziękuję, to właśnie pomocne rozwiązanie.

walkow...@gmail.com

Oct 2, 2017, 11:01:45 AM10/2/17
Dzieki, bo myslslam ze wurzuce komputer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

marcin....@gmail.com

Oct 24, 2017, 12:51:14 AM10/24/17
Dzięki, uratowało to mnie przed szaleństwem ! ! !

przemysl...@gmail.com

Nov 3, 2017, 5:25:19 PM11/3/17
W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 14:45:38 UTC+2 użytkownik marcin.su...@midata.pl napisał:
3,5 roku później ... dzięki :) spróbuję to gdzieś zgłosić u nich w systemie :)

leszek.b...@gmail.com

Dec 4, 2017, 3:53:08 PM12/4/17
Genialne. Faktycznie tyle lat minęło a informacja nadal aktualna.
Dla nowych w zmaganiach z ZUS:
Pomaga ustawienie zezwolenia dla zus.pl na wyskakujące okienka.

Pamiętajcie, że jeśli podpisujecie profilem zaufanym to najpierw ustawcie go w ustawianiach konta ZUS bo inaczej was będzie kierowało na podpis elektroniczny.

hubert.k...@gmail.com

Dec 14, 2017, 11:04:42 AM12/14/17
Twórcy ePłatnika powinni za takie coś zostać powieszeni za jaja za brak wyobraźni. Logując się przez profil zaufany , domyślnie podpis powinien być składany w takiej samej formie albo przy każdym wysyłaniu dokumentów powinna być opcja do wyboru (z możliwością zapisania wybranej opcji na stałe) albo przynajmniej powinna być informacja gdzie w opcjach należy dokonać wyboru.

Ciekawe ile osób nadal wysyła dokumenty pocztą bo u nich wysyłka z ePłatnika nie działa ??

alu...@gmail.com

Jan 2, 2018, 12:06:10 PM1/2/18
W dniu czwartek, 16 stycznia 2014 21:18:38 UTC+1 użytkownik amly...@gmail.com napisał:
Buhahahaha 2018 rok, problem nadal ten sam - właśnie się z nim zmierzyłem i trafiłem tutaj ;>
Również dziękuję za podpowiedź - jako programista jest to dla mnie niebywałe jak można coś takiego zrobić, żadnej informacji o błędzie co jest nie tak tylko się "mieli" w nieskończoność i co zabawne zakładając konto w ZUS'ie jak pamiętam potwierdzałem je właśnie profilem zaufanym ePUAP, więc tym bardziej nie przypuszczałem, że może być ustawione podpisywanie certyfikatem :) No formalnie to już 4 lata ten problem istnieje i nic z tym nie robią, a jak pamiętam w 2020 kończy się support wtyczki Adobe Flash, co już od dawna zostało wyparte z rynku (np. dlatego nie działa to w Chrome), więc dopiero zaczną się jaja, bo znając życie nie poprawią PUE / płatnika do tego czasu tylko zrobią wielkie oczy, że nagle są problemu lub będą kazać ludziom używać starego systemu / przeglądarki :D
Pozdrawiam zatem geniuszy z ZUSu i system "dla ludzi" :D

lukas...@gmail.com

Jan 4, 2018, 9:30:15 AM1/4/18
Thx mate. Obsługa elektronicznego ZUSu jest katorgą. Okropny interfejs i rozwiązania. Skoro ja mam problemy, to jak ma sobie poradzić ktoś kto nie ma styczności na co dzień z komputerem?

klaudiaa...@gmail.com

Jan 9, 2018, 3:02:58 PM1/9/18
Dzięki nadal aktualne :) i tak ZUS zabiera nie tylko moje pieniądze ale i czas.

adg...@gmail.com

Jan 21, 2018, 4:40:04 PM1/21/18
Ja również bardzo dziękuję.

kust...@gmail.com

Jan 23, 2018, 5:14:22 AM1/23/18
królu złoty, dzięki :)

stane...@gmail.com

Feb 11, 2018, 4:17:49 PM2/11/18
I ja bardzo dziękuję za podpowiedź.Od wczoraj męczyłam się. Po przeczytaniu zaraz mi poszło. WIELKIE DZIĘKI.

janusz.w.wo...@gmail.com

May 10, 2018, 4:10:38 AM5/10/18
> [...]
> Nie mówiąc już o tym, że mam problem w ePłatniku na kompie, mam certyfikaty, które nie działają... no ale to nic wspólnego z kontem na ePUE nie ma i tym będę się przejmować później. Teraz muszę jakoś wysłać ten ZUS ZUA... wie może ktoś co z tym zrobić, żeby operacja została wykonana (na 3 przeglądarkach jest to samo)?

Potwierdzam. Sposob nadal działa.

rena...@gmail.com

May 23, 2018, 5:04:33 AM5/23/18
I ja dziękuję 3 dni się męczę... a tu taki banał... Ciekawe że mamy rok 2018 a tu żadnych zmian...
Message has been deleted

jskr...@gmail.com

Jun 4, 2018, 3:27:20 PM6/4/18
Ahh ! Bardzo dziękuję. To niesamowite a jednocześnie smutne, że programiści ZUsowscy przez tyle czasu nie zabrali się za rozwiązanie problemu/

bi...@decoplanet.pl

Aug 1, 2018, 5:18:34 AM8/1/18
Dzień dobry ,
bardzo dziękuje również skorzystałam z cennych wskazówek Pana Marcina i jestem ogromnie wdzięczna .Okienka faktycznie blokowały się , gdyby nie informacja nie przeszłabym tego tematu.Ogromne podziękowania .

Dziękuję serdecznie .
Życzę miłego dnia :)

katarzyn...@gmail.com

Sep 6, 2018, 8:13:02 AM9/6/18
> [...]
> Zapewne to już nieaktualne, ale może innym to pomoże. Przed wysłaniem dokumentów z ePłatnika, należy ustawić sposób podpisywania dokumentów, ponieważ profil zaufany z ePUAP nie jest domyślną metodą, jest nim kwalifikowany podpis elektroniczny. W tym celu należy skorzystać w PUE z zakładki Ogólny, potem po lewej Ustawienia i z rozwiniętej listy Ustawienia konta. Następnie należy zaznaczyć opcję Sposób podpisywania dokumentów w aplikacji ePłatnik: Podpis profilem zaufanym ePuap, a potem się przelogować. Trzeba również uważać na blokowanie wyskakujących okien w przeglądarkach - PUE otwiera okno w którym wskazujemy nasz profil zaufany z ePUAP i potem potwierdzamy kodem z SMS.
Szczególnie pomocna okazała się podpowiedź o wyskakujących okienkach ;-)

e...@owsiany.pl

Jan 10, 2019, 4:21:20 PM1/10/19
Dzieki Ci odpowiadajacy :) Wpadlam na to ale nie udalo mi wczesniej samej dokopac do tych ustawien :) Pozdrawuam (2019 a wciaz aktualne!:D)

e...@owsiany.pl

Jan 10, 2019, 4:21:56 PM1/10/19
> [...]
> A ja oznaczyłem ePUAP jako sposób podpisywania, wyłączyłem AdBlocka, przelogowałem się, zaznaczyłem deklarację do wysyłki po prawej stronie, a po naciśnięciu "wyślij" nic się nie dzieje.

a uzywasz internet explorera? Nic innego nie dziala ze strona ZUSu

ewa.k...@gmail.com

Feb 8, 2019, 7:25:46 AM2/8/19
> [...]
> Nie mówiąc już o tym, że mam problem w ePłatniku na kompie, mam certyfikaty, które nie działają... no ale to nic wspólnego z kontem na ePUE nie ma i tym będę się przejmować później. Teraz muszę jakoś wysłać ten ZUS ZUA... wie może ktoś co z tym zrobić, żeby operacja została wykonana (na 3 przeglądarkach jest to samo)?

Masakra, dzięki dobry człowieku! Ja z przyszłości czyli z 2019 ! :D:D:D

adamnak...@gmail.com

Aug 12, 2019, 9:35:25 AM8/12/19
Panie Marcinie, ode mnie też dzięki! Moja radość jest nieskończona!

adam.ma...@gmail.com

Aug 16, 2019, 3:19:10 PM8/16/19
Szacunek Panie Marcinie! 16.sierpnia 2019 nadal działa!

yas...@gmail.com

Dec 9, 2019, 4:14:07 PM12/9/19
On Thursday, 16 January 2014 21:18:38 UTC+1, amly...@gmail.com wrote:
> [...]
> Nie mówiąc już o tym, że mam problem w ePłatniku na kompie, mam certyfikaty, które nie działają... no ale to nic wspólnego z kontem na ePUE nie ma i tym będę się przejmować później. Teraz muszę jakoś wysłać ten ZUS ZUA... wie może ktoś co z tym zrobić, żeby operacja została wykonana (na 3 przeglądarkach jest to samo)?

Królu złoty! Straciłem nad tym 2h i gdyby nie ten post to pewnie wybrałbym się do rzędu samochodem 5h w jedną stronę...

jaro9...@gmail.com

Jan 20, 2020, 11:27:10 AM1/20/20
Dzięki, skorzystałem z rady.

Dzisiaj jest 20 stycznia 2020 roku...

Antek G

Jul 16, 2021, 6:58:44 AMJul 16
poniedziałek, 20 stycznia 2020 o 17:27:10 UTC+1 jaro9...@gmail.com napisał(a):
> Dzięki, skorzystałem z rady.
>
> Dzisiaj jest 20 stycznia 2020 roku...
Królu Złoty, męczyłem się z tym cały wieczór dopiero rano przeczytałem Twoją poradę
,a takie logiczne ,że trzeba ustawić wyjątki w przeglądarce na wyskakujące okna .
Ja ustawiłem na ZUS i EPUAP . pomogło !