Propozycja: pl.sci.kosmologia

Tom

Chciałbym zaproponować nową grupę dyskusyjną.
Grupa przeznaczona byłaby dla ludzi zainteresowanych wszechświatem, w którym
żyjemy.

Prowadzone byłyby dyskusje na temat książek takich autorów jak: Stephen
Hawking czy Roger Penrose.

Dnia 06/25/2003 10:13 PM, Użytkownik Tom napisał:
> Chciałbym zaproponować nową grupę dyskusyjną.
> Grupa przeznaczona byłaby dla ludzi zainteresowanych wszechświatem, w którym
> żyjemy.

Co takiego złego jest na grupie pl.sci.kosmos, że chcesz zakładać nową
grupę na ten sam temat?

--
pozdrawiam, |<ońrad Karpieszuk ++ http://www.VivaMozilla.civ.pl
Website said: "Use Internet Explorer 5 or better". So i used Mozilla.

Szymon Sokół

In pl.news.nowe-grupy, "Tom" <tom...@poczta.onet.pl> wrote:

>Chciałbym zaproponować nową grupę dyskusyjną.
>Grupa przeznaczona byłaby dla ludzi zainteresowanych wszechświatem, w którym
>żyjemy.

pl.sci.kosmos nie wystarczy?
--
Szymon Sokół (SS4004,SS316-RIPE) -- Network Manager B
Computer Center, AGH-University of Science and Technology, Cracow, Poland. O

Grzegorz Chyła

Użytkownik "|<onrad" <usenet@--Wytnij=To--karpieszuk.prv.pl> napisał w
wiadomości news:bdd026$8du$1...@inews.gazeta.pl...

> Co takiego złego jest na grupie pl.sci.kosmos, że chcesz zakładać nową
> grupę na ten sam temat?

ewentualnie jeżeli masz trochę inne spojrzenie pl.misc.paranauki

:-)

Grzegorz

Tom

> Co takiego złego jest na grupie pl.sci.kosmos, że chcesz zakładać nową
> grupę na ten sam temat?

Na grupie pl.sci.kosmos dyskutuje się o kosmosie. Czyli o planetach i o
gwiazdach i w ogóle o całym świecie w wielkich wymiarach.

Kosmologia nie jest natomiast nauką tylko o kosmosie.

Kosmologia jest działem astrofizyki teoretycznej zajmujący się budową i
rozwojem Wszechświata jako całości.

Kosmologia łączy w sobie naukę o przedmiotach dużych rozmiarów (takich jak
gwiazdy i planety) z nauką o czymś, co ma mikroskpijne rozmiary (czyli
cząstki elementarne) po to aby zrozumieć wszechświat, w którym żyjemy.

Na grupie można by rozpatrywać takie pytania jak: Co było przed wielkim
wybuchem? Czy istnieje więcej wszechświatów? itp.

Dnia 06/26/2003 08:08 PM, Użytkownik Tom napisał:
> Kosmologia jest działem astrofizyki teoretycznej zajmujący się budową i
> rozwojem Wszechświata jako całości.

Dlaczego twierdzis, ze na grupie pl.sci.kosmos nie mozna o tym
dyskutowac? Przejrzales wogole ta grupe?

> Kosmologia łączy w sobie naukę o przedmiotach dużych rozmiarów (takich jak
> gwiazdy i planety) z nauką o czymś, co ma mikroskpijne rozmiary (czyli
> cząstki elementarne) po to aby zrozumieć wszechświat, w którym żyjemy.

Czyli chcesz zrobic grupe, która ma połaczyć w sobie pl.sci.fizyka,
pl.sci.kosmos, pl.sci.biologia, pl.sci.chemia i pewnie jeszcze kilka
innych? Po co?

> Na grupie można by rozpatrywać takie pytania jak: Co było przed wielkim
> wybuchem? Czy istnieje więcej wszechświatów? itp.

Jeszcze raz: dlaczego uważasz, że nie jest to temat na pl.sci.kosmos?
Przeciez o tym tam dyskutuja i jakos nikt sie chyba nie oburza.

Ostatecznie: jesli by przyjac Twoj wniosek, zostanie utworzona druga
taka sama grupa. Nie ma znaczenia, że Ty potrafisz dostrzec różnice
miedzy kosmosem a kosmologią; większość ludzi nie umie i będzie myliło
te grupy

Arek

Tacy, którzy nie umieją tego rozpoznać, nie zaglądają i tak na żacną z
nich-to ich nie interesuje.

Tom

Użytkownik "|<onrad" <usenet@--Wytnij=To--karpieszuk.prv.pl> napisał w
wiadomości news:bdfiev$8bo$1...@inews.gazeta.pl...

> [...]
>
> Jeszcze raz: dlaczego uważasz, że nie jest to temat na pl.sci.kosmos?
> Przeciez o tym tam dyskutuja i jakos nikt sie chyba nie oburza.

W sumie to chyba masz racje.

Tom

tadeusz_k...@poczta.onet.pl

Założyłem własną grupę o nazwie kosmologia kwantowa, ale chętnie wezmę udział w dyskusji w grupie pl.sci kosmos. W prezentacji swojej grupy przedstawiam aksjomaty ufundowania kosmologii kwantowej. Chętnie wysłucham uwag krytycznych. Pozdrawiam
tadeusz_k...@poczta.onet.pl

Jarosław Sokołowski

Pan tadeusz_k...@poczta.onet.pl napisał:
Bardzo mi się podoba tempo tej dyskusji. W tym czasie można by
było wysłać wiadomość na Alpha Centauri i doczekać się odpowiedzi.
I jeszcze by tam mieli dość czasu na przemyślenie propozycji.

--
Jarek (ciekawe, czy ctlinnd z Alpha Centauri działa)