[media] Koszty transportu miejskiego

io

Ile nas kosztuje zbiorkom?

"Zgodnie z projektem budżetu na 2023 r. miasto na funkcjonowanie
połączeń autobusowych i tramwajowych zarezerwowało 640 mln zł. Urzędnicy
jednak od początku przyznawali, że aby utrzymać obowiązującą siatkę
połączeń potrzeba co najmniej 970 mln zł."

Miliard?

Ludzie nie zdają sobie sprawy!

http://niusy.pl/@wydarzenia.interia.pl/arj

jerzu

W dniu 19.11.2023 o 14:09, io pisze:
OIDP to kilka lat temu w Warszawie kosztowało to podatników coś koło 3,5
miliarda.

Shrek

W dniu 19.11.2023 o 14:36, jerzu pisze:

> OIDP to kilka lat temu w Warszawie kosztowało to podatników coś koło 3,5
> miliarda.

"W Warszawie w 2022 roku tylko na zakup usług przewozowych trzeba było
przeznaczyć ponad 2,9 mld złotych, a wpływy z biletów wyniosły ok. 776
mln złotych."

W praktyce więcej bo inwestycje w metro i tramwaje nie są w to chyba
wliczane. W sumie przy takich dysproporcjach między kosztami a wpływami
to zastanawiam się czy nie lepiej by było gdyby była po prostu
"darmowa". W końcu o planetę chodzi;)

--
Shrek

Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "иди нахуй"?
PS - i konfederację!

RadosławF

W dniu 19.11.2023 o 14:09, io pisze:

> Ludzie nie zdają sobie sprawy!
>
> http://niusy.pl/@wydarzenia.interia.pl/arj

Znowu kretynku reklamujesz ten portal.

Pozdrawiam

Robert von Oliva (naruciakk)

On Sun, 19 Nov 2023 15:19:54 +0100
Shrek <1...@wp.pl> wrote:

> [...]
> wpływami to zastanawiam się czy nie lepiej by było gdyby była po
> prostu "darmowa". W końcu o planetę chodzi;)

„Darmowa” oznacza tutaj rezygnację z 776 mln złotych finansowania,
które trzeba z czegoś pokryć bez uzyskania żadnych dodatkowych
wozokilometrów itd., a jednocześnie jazda autem zawsze jest droższa,
więc to nie cena powoduje, że ludzie jadą autem. Bezpłatna komunikacja
jest kontrproduktywna

Shrek

W dniu 19.11.2023 o 17:02, Robert von Oliva (naruciakk) pisze:

> [...]
> wozokilometrów itd., a jednocześnie jazda autem zawsze jest droższa,
> więc to nie cena powoduje, że ludzie jadą autem. Bezpłatna komunikacja

Niekoniecznie. Ja czesto jadę samochodem bo jak nie masz miesięcznego to
taniej skoczyć w weekend samochodem niż KM "do miasta".

jerzu

W dniu 19.11.2023 o 17:12, Shrek pisze:

> Niekoniecznie. Ja czesto jadę samochodem bo jak nie masz miesięcznego to
> taniej skoczyć w weekend samochodem niż KM "do miasta".

A ja właśnie w weekendy do centrum wolę pojechać zbiorkomem. W tygodniu
zresztą też, ale w tygodniu to ja nie mam po co tam jeździć. Do pracy
jeżdżę autem.

jerzu

W dniu 19.11.2023 o 15:29, RadosławF pisze:
Nie było mnie na grupie ponad rok, widzę że wszystko w normie.

Robert Tomasik

W dniu 19.11.2023 o 15:19, Shrek pisze:

> [...]
> wliczane. W sumie przy takich dysproporcjach między kosztami a wpływami
> to zastanawiam się czy nie lepiej by było gdyby była po prostu

U mnie "na wsi" zrobili darmową, bo właśnie Prezydent Miasta tak to
policzył, że koszty dystrybucji biletów i zawracania sobie tym głowy
większe. To się czepiają, że nabija sobie punkty u wyborców. Muszę mu
podpowiedzieć, by się na Shreka powołał.
--
(~) Robert Tomasik

_Master_

W dniu 2023-11-19 o 14:09, io pisze:
> Miliard?
>
> Ludzie nie zdają sobie sprawy!

Ludzie nie mają pojęcia jakimi pieniędzmi obracają rządzący. I lokalni i
centralni.

Jak usłyszą PIERDYLION kasy z KPO to wytrzeszczają GAŁY. ;-)

To są WASZE pieniądze. Przez pół roku pracujecie właśnie na te pieniądze.

Shrek

W dniu 19.11.2023 o 17:28, jerzu pisze:

> A ja właśnie w weekendy do centrum wolę pojechać zbiorkomem. W tygodniu
> zresztą też, ale w tygodniu to ja nie mam po co tam jeździć. Do pracy
> jeżdżę autem.

W tygodniu do centrum bez sensu się pchać autem. W weekend często jeżdzę
do jakiegoś parku.

J.F

On Sun, 19 Nov 2023 17:02:54 +0100, Robert von Oliva (naruciakk) wrote
Podatek od samochodow wprowadzic. Jakies 2000 rocznie powinno wyrownac
te 776 mln :-)
Ale co bedzie, jak ludzie sie przyzwyczaja i samochodow nie kupią? :-)

J.

J.F

On Sun, 19 Nov 2023 15:19:54 +0100, Shrek wrote:

> [...]
> wliczane. W sumie przy takich dysproporcjach między kosztami a wpływami
> to zastanawiam się czy nie lepiej by było gdyby była po prostu

Na dystrybucji "biletów" tez sie zaoszczedzi.

Ale jest druga wersja - podniesc te bilety dwukrotnie,
a samochodow i tak nie przybedzie, bo korki i parkingi :-)

Tylko zeby sie nie skonczylo jak w Detroit - ludzie sie wyprowadzą, i
kto podatki zaplaci?

J.

io

W dniu 19.11.2023 o 14:09, io pisze:
kontynuując

Majchrowski wypowiada się

"uznałem, że zrealizowałem obietnice, które złożyłem krakowianom ponad
20 temu i zostawiam miasto, z którego, jak pokazują badania, krakowianie
są dumni"

zatem dlaczego

"Na koniec tego roku zadłużenie miasta ma wynieść 6 mld zł. Pieniędzy
brakuje na tak podstawowe rzeczy, jak komunikacja miejska czy wypłaty
dla nauczycieli."

no ale to zupełnie nie przeszkadza Aleksandrowi Miszalskiemu

"Kochani, w najbliższych wyborach z rekomendacji Platformy Obywatelskiej
będę ubiegać się o zaszczyt wzięcia odpowiedzialności za Kraków"

:-)

http://niusy.pl/@wydarzenia.interia.pl/arl

A wiemy, że jest jeszcze temat Strefy która ... wydaje się czynić
zbiorkom niezbędnym w Krakowie

Krzysztof 'kw1618'

To dziwne, bo powiat przy Warszawie, grodziski, pruszkowski ma swoją
komunikacje miejsko-podmiejską, głownie tym jeździ młodzież szkolna i
emeryci nie ma dystrybucji biletów, kierowca sprzedaje. Bilety okresowe
są sprzedawane tylko 6 dni w miesiącu:

BILETY MIESIĘCZNE

W STACJONARNYCH PUNKTACH SPRZEDAŻY prowadzonych przez Operatorów. Punkty
czynne są w 3 pierwsze i 3 ostatnie dni robocze miesiąca w godzinach od
10:00 do 18:00.
Lokalizacje punktów:
GRODZISK MAZ. na dworcu PKP,
ŻABIA WOLA w Domu Kultury,
BŁONIE w Centrum Sportu,
PRUSZKÓW na dworcu PKP.

PRZEZ INTERNET przez stronę internetową gpa.grodzisk.pl
Bilet należy kupić przed wejściem do pojazdu i okazać kierowcy przy wejściu.