Niska cena życia...

Eneuel

Feb 5, 2024, 8:58:18 AMFeb 5
7,65zł GF-07 urządzenie śledzące GPS...

https://a.aliexpress.com/_Eyfvnvb

Można takie coś (bądź podobne) podarować komuś? -- aby w razie
czego odnaleźć tego kogoś [zanim umrze z wychłodzenia] bez
trudu???

Człowiek znalazł zdechłego (że starości) orła z doczepionym (do
nogi?) drobiazgiem tego rodzaju... Wyjął karty, obejrzał ślady,
odnalazł ,,orlego opiekuna''... Orzeł (zanim zdechł) przemierzał
tysiące kilometrów i periodycznie odwiedzał dawcę urządzonka --
by chwalić się swymi podróżami...

[ptasi móżdżek! -- ot, co... nawet po swej śmierci widział jak i
komu oddać cenny ładunek... tyle dookoła nas cmentarnych
hien...]

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----

Eneuel

Feb 5, 2024, 9:04:40 AMFeb 5
Eneuel wyjaśnia:

> 7,65zł GF-07

U was wyświetli się wyższa cena? Mogę to tam qpić właśnie za 7 PLN
z groszami... Tę samą rzecz można tam kupić za 30 PLN -- bądź za
7 z groszami...

Eneuel

Feb 5, 2024, 9:29:16 AMFeb 5
Eneuel po starcie...

Niestety kolejny raz znalazłem już za 11.06 PLN -- chlip, chlip...
Być może znalazłbym znów za 7.65?... Za 11.06 PLN mam w stosownym
(innym niż normalnym) koszyku -- mogę kupić za tyle... Trzeba
chyba kupić co najmniej trzy rzeczy z takiego koszyka -- ponoć im
więcej, tym taniej, ale zwykle kupuję trzy bądź czasami cztery...
bywa, że w zwykłym koszyku nie jest drożej niż w tym
niezwykłym... :)

J.F

Feb 7, 2024, 12:01:24 PMFeb 7
On Mon, 5 Feb 2024 14:58:14 +0100 (GMT+01:00), Eneuel wrote:
> [...]
>
> Można takie coś (bądź podobne) podarować komuś? -- aby w razie
> czego odnaleźć tego kogoś [zanim umrze z wychłodzenia] bez

Mozna, ale:
-musi to urządzenie zabrać ze sobą,
-musi je ładować.

W USA sie fajnie sprawdzają Air Tagi, u nas chyba ajfonów za mało ...

J.

J.F

Feb 7, 2024, 12:08:05 PMFeb 7
On Mon, 5 Feb 2024 15:29:12 +0100 (GMT+01:00), Eneuel wrote:
> [...]
> więcej, tym taniej, ale zwykle kupuję trzy bądź czasami cztery...
> bywa, że w zwykłym koszyku nie jest drożej niż w tym

A u mnie teraz 0.74eur za to większe. lub 0.88$ .

Nie lubie Aliexpres za te machlojki na cenach.

J.

rad...@konto.pl

Feb 7, 2024, 1:03:56 PMFeb 7
Mon, 5 Feb 2024 15:29:12 +0100 (GMT+01:00), w
<upqrbp$qlr$1$Ene...@news.chmurka.net>, Eneuel <ene...@gmail.com> napisał(-a):

> Trzeba
> chyba kupić co najmniej trzy rzeczy z takiego koszyka

Kup 3, będziesz frajerem razy 3 :D

rad...@konto.pl

Feb 7, 2024, 1:03:56 PMFeb 7
Mon, 5 Feb 2024 14:58:14 +0100 (GMT+01:00), w
<upqphn$kks$1$Ene...@news.chmurka.net>, Eneuel <ene...@gmail.com> napisał(-a):

> [...]
>
> Można takie coś (bądź podobne) podarować komuś? -- aby w razie
> czego odnaleźć tego kogoś [zanim umrze z wychłodzenia] bez

Jak sobie doczytasz, to zorientujesz się, że to nie ma żadnego GPS.

Robert Wańkowski

Feb 7, 2024, 1:13:16 PMFeb 7
W dniu 07.02.2024 o 18:01, J.F pisze:
Dokładność kilka centymetrów. Ale to takie "zwykłe" 5G tam stworzyli,
każde 5G umożliwi te kilka centymetrów w nasyconym BTS-ami obszarze?

https://trojka.polskieradio.pl/artykul/3331309,prywatna-siec-5g-na-akademii-gorniczo-hutniczej-jakie-mozliwosci-daje-nowe-lacze

Robert

Eneuel

Feb 8, 2024, 8:25:17 AMFeb 8
"J.F"

: Air Tagi

One ślą raporty via BTS?

Eneuel

Feb 8, 2024, 8:30:35 AMFeb 8
"J.F"

: Nie lubie Aliexpres za te machlojki na cenach

Z jakością też kombinują.

Gdzie kupujesz?

Niektóre rzeczy z AE są dobre, inne są bezwartościowe, za które AE
zwraca kasę, bywają bardzo dobre...

Eneuel

Feb 8, 2024, 8:42:41 AMFeb 8
"rad...@konto.pl"

: Jak sobie doczytasz, to zorientujesz się, że to nie ma żadnego GPS

Być może -- nie mam tego, więc nie sprawdzę.

Z GNSS mam telefon i zegarek -- te dobrodziejstwa mogłem opisać i
opisałem... Może więc trzeba dać takiej osobie aż telefon bądź
wypasiony zegarek?... Matce chcę dać zegarek, choć ona nie gubi
się... Tani zegarek sam nie wyśle pozycji, ale zapisze...

Eneuel

Feb 8, 2024, 10:00:17 AMFeb 8
"rad...@konto.pl"

: Kup 3, będziesz frajerem razy 3 :D

W polskim sklepie qpilem 5 kieszeni USB po kilkanaście PLN za
sztukę: jedną przestaje funkcjonować po kilku minutach, dwie dają
bardzo niskie transfery, dwie można uznać za sprawne... Na AE
kupiłem sporo kieszeni USB -- za jedną mogłem zażądać zwrotu
pieniędzy, bo w opisie miała UASP, choć w istocie nie ma,
pozostałe są UASP a kosztowały od 7 PLN z groszami... Kupiłem ich
dużo, kupowałem pojedynczo, w różnych sklepach, średnia cena
wypadła w okolicy 8 PLN za sztukę...

Najtańsze ołówki (bardzo dobre, metalowe, starannie wykonane)
kosztowały mnie niespełna 5 PLN za sztukę, wliczając w cenę
zapasowe grafity i bardzo dobrą gumkę do wycierania ołówka...
(najtańsze są za darmo, bo inne niż chciałem... są doskonale
wykonane)

Za kilka PLN matce okleiłem telewizor z tyłu LEDtasiemką
podłączoną do telewizora... Tasiemka informuje o włączeniu
telewizora i rozświetla przestrzeń za telewizorem; daje się
ściemniać bądź wyłączać dotykiem palca; była trochę za długa więc
uciąłem ja a to, co zostało, mogę wykorzystać w innym
miejscu...

Telefon oklejam foliami po kilka złotych... Ostatnim razem
okleiłem tak, że nie widać żadnego paprochu bez lupy... Pełny
sukces!!! W kilka dni po oklejeniu folia została zadrapana na
środku... Zero pęcherzyków powietrza, ale zadrapania są widoczne,
bo są zbyt głębokie, by naprawiły się samoistnie...
Mam jeszcze jedną taką folię, ale zamówiłem też ,,glazurę'' -- nie
wiem, czy zdałam ją przykleić bez pęcherzyków, ale ponoć jest
odporna na zadrapania... Pęcherzyki tworzą się tam, gdzie są
jakieś drobinki kurzu...

Przewody USB z magnetycznymi końcówkami po kilka PLN... Dwie żyły,
jedna końcówka, 2 m albo kilka żył (do transmisji danych [i
zabranych]) 1 m też za kilka złotych... Czasami z przewodem jest
kilka końcówek magnetycznych...

Kiedyś w tej cenie (czasami drożej, zwykle taniej) kupowałem
przewody (ale niemagnetyczne) w Polsce, z których miałem nikły
pożytek...

Eksperymentuję z oświetleniem... najtaniej mam w WC: --
elektryczność do lutownicy, trochę w lutowia, dwa grosze za
LEDki, dwa kawałki przewodów, trochę czasu... Ale nie lubię tego
oświetlenia, bo w sumie mam tam 24 W, co nawet w jasny dzień daje
za dużo światła... Więc wstawiłem tam dwie listewki z
akumulatorami -- światło włącza się samoistnie po wykryciu mnie i
wyłącza po chyba 15 sekundach, jeśli nie ruszam się...

Bardzo małym kosztem pozbyłem się bardzo dużej masy drobnych
problemów, ale znaczna część zakupów z AliExpress okazała się
bezwartościową -- za część wpadek od AliExpress dostałem zwrot
pieniędzy... Czasami od AliExpress dostawałem więcej niż
zapłaciłem... Zazwyczaj sprzedawcy nie wiedzą, co oferują i nie
ma tam z kim gadać...

Nie wiem jak zaksięgować faktury z AliExpress... Na razie
zarejestrowany jestem tam jako fizyczne osoba bez NIPu -- nawet
nie wiem jak ten NIP tam teraz podać... Za jakiś czas być może te
faktury będą same księgowały się za sprawą KSeF, ale na razie PiS
dał pupy... Nasłuchowy automag nie uznał za nieprzyzwoite 'pupy'
-- natomiast 'PiS' zapisał z gwiazdkami jako 'P****'...

I w Polsce można kupić badziewie, i w Chinach, i gdziekolwiek...

Eneuel Leszek Ciszewski

Feb 8, 2024, 6:45:29 PMFeb 8

W dniu 8 lut 2024 o 16:00, Eneuel pisze:

> [...]
> wiem, czy zdałam ją przykleić bez pęcherzyków, ale ponoć jest
> odporna na zadrapania... Pęcherzyki tworzą się tam, gdzie są

Właśnie przywędrowała glazura zamówiona 30 stycznia -- 4 płytki
łącznie za 9.75 pln. Niestety na trzech widać uszkodzenia -- na
samych obrzeżach, każde w innym miejscu, więc raczej nie doszło
do tych uszkodzeń podczas trans_portu... Uszkodzenia są drobne,
nie wiem jak ostatecznie wypadną po przyklejeniu tychże glazur,
więc jeszcze nie wiem, czy mam żądać zwrotu części kasy... Może
jedynie zgłoszę problem i wyślę fotki, o ile zdołam uchwycić te
uszkodzenia... Do ekranu na razie nie będę tego kleił, bo folia
(o której wyżej pisałem) jest jeszcze w dobrym stanie mimo rysy
na środku ekranu... Na glazurach nie widzę dziur na kamerę, ale
nie używam tej kamerki, więc problemu wielkiego wg mnie nie ma,
choć inni nie muszą być szczęśliwi; może te dziury są, choć nie
są teraz (gdy glazury są oklejone ochronnymi foliami) widoczne?

Folie są łatwe w montażu -- rzecz jasna nie za pierwszym razem.
Z twardymi/sztywnymi glazurkami może być trudniej... Choć jedna
z tych czterech zostanie poprawnie naklejona? Wytrzymają drobne
otarcia i zarys_o_Wania? Nie odkleja się? Nie zasmarują ekranu?

Ktoś ma z tym doświadczenie i zarazem chce podzielić się swoimi
uwagami (dotyczącymi owych glazur -- ceramicznych foli) ze mną?

https://pl.aliexpress.com/item/1005005351732593.html

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

Eneuel

Feb 12, 2024, 1:39:04 PMFeb 12
"J.F" nie lubi....

: Nie lubie Aliexpres za te machlojki na cenach

Właśnie teraz można za 7.36 PLN qpić włączniki 220V (chyba 10A)
współpracujące z Wi-Fi -- 2 sztuki za nieco ponad 7 PLN. Niestety
tylko na 2.4GHz.
Wcześniej qpiłem
taki jeden za nieco ponad 7 PLN
-- więc straciłem?! Nie mam do tego za_stosowania -- ale cena
powala...

Można zaoszczędzić na włącznikach i instalacji... Można sterować
światłem spoza domu... Można ustawić harmonogramy...

U nas jest 230+/-10% -- ale to chyba mały problem.

Termo-higrometry łączące się z telefonem via BT są dobre do
monitorowania warunków w lodówce, ale byłyby lepsze na Wi-Fi --
zwłaszcza i na 5GHz, i na 2.4GHz...
Te są zasilane ogniwami AAA.
Niestety zasięg malutki...
Może problemem są słabe ogniwa?...

J.F

Feb 13, 2024, 9:27:41 AMFeb 13
On Mon, 12 Feb 2024 19:38:59 +0100 (GMT+01:00), Eneuel wrote:
> [...]
>
> Właśnie teraz można za 7.36 PLN qpić włączniki 220V (chyba 10A)
> współpracujące z Wi-Fi -- 2 sztuki za nieco ponad 7 PLN. Niestety

A dasz jakis link?

> Wcześniej qpiłem
> taki jeden za nieco ponad 7 PLN
> -- więc straciłem?! Nie mam do tego za_stosowania -- ale cena
> powala...

Cena powala - a zastosowania nie ma :-)

> Można zaoszczędzić na włącznikach i instalacji... Można sterować
> światłem spoza domu... Można ustawić harmonogramy...
> U nas jest 230+/-10% -- ale to chyba mały problem.

Zakładam, ze będą działac i na 240V.

> Termo-higrometry łączące się z telefonem via BT są dobre do
> monitorowania warunków w lodówce, ale byłyby lepsze na Wi-Fi --
> [...]

A nie metalowa obudowa lodówki?

J.