Google Grupper understøtter ikke længere nye Usenet-opslag eller -abonnementer. Tidligere indhold er fortsat synligt.

Repeatery GSM

69 visninger
Gå til det første ulæste opslag

Big Jack

ulæst,
6. maj 2017, 10.23.5706.05.2017
til
Czy macie jakąś wiedzę jak sprawują się repeatery GSM? Czy takie
urządzenie realnie poprawia zasięg, zwłaszcza z zewnętrzną anteną
kierunkową? I pomińmy tutaj legalność stosowania takich urządzeń, wiem
że jest co najmniej dyskusyjna.

--
Big Jack
////// GG: 660675

Alzem Багатырэвіч

ulæst,
6. maj 2017, 11.14.5506.05.2017
til
Repeatery gsm sprawują się dobrze.
Możesz zrobić samodzielnie takie układ wzmacniający.

Montujesz na zewnątrz antenę na określone pasmo, podłączasz do tego
wysokiej jakości przewód wraz z dobrymi wtyczkami i gniazdami, a na
drugim końcu przewodu montujesz identyczną antenę.

Taki układ jest pasywny. Nie pobiera energii elektrycznej. Jedna antena
przyjmuje sygnał, druga go oddaje.

RadoslawF

ulæst,
6. maj 2017, 12.25.1006.05.2017
til
W dniu 2017-05-06 o 17:14, Alzem Багатырэвіч pisze:
Układ pasywny nie będzie układem wzmacniającym.
I jeśli zadziała to pewnie tylko w jednym pomieszczeniu.

Pozdrawiam

Big Jack

ulæst,
6. maj 2017, 15.25.2406.05.2017
til
W wiadomości
*RadoslawF* napisał(-a):

> Układ pasywny nie będzie układem wzmacniającym.
> I jeśli zadziała to pewnie tylko w jednym pomieszczeniu.

A aktywny układ z anteną wew. zamocowaną powiedzmy na strychu rozsieje
dobrze sygnał po domu jeśli ma do przebicia jeden strop?

Pszemol

ulæst,
6. maj 2017, 19.34.1106.05.2017
til
"Big Jack" <aa...@bbbbb.zz> wrote in message
> W wiadomości

> A aktywny układ z anteną wew. zamocowaną powiedzmy na strychu rozsieje
> dobrze sygnał po domu jeśli ma do przebicia jeden strop?

Lepiej zmienić operatora na takiego co ma w Twoim domu lepszy zasięg.

RadoslawF

ulæst,
7. maj 2017, 00.41.4607.05.2017
til
W dniu 2017-05-07 o 01:34, Pszemol pisze:

> [...]

Ma szanse, ale zależy to też od materiału z jakiego masz ten strop.

> Lepiej zmienić operatora na takiego co ma w Twoim domu lepszy zasięg.

Jak masz budynek typu "bunkier" to nie ma operatora który zagwarantuje
zasięg. Albo zrobisz to sam albo trzeba wychodzić na zewnątrz lub
przynajmniej stanąć koło okna.

Pozdrawiam

ToMasz

ulæst,
7. maj 2017, 04.12.1607.05.2017
til
W dniu 06.05.2017 o 17:14, Alzem Багатырэвіч pisze:
czy widziałeś gdzieś takie działające ustrojstwo?

ToMasz

Big Jack

ulæst,
7. maj 2017, 05.59.5507.05.2017
til
W wiadomości
*Pszemol* napisał(-a):

> Lepiej zmienić operatora na takiego co ma w Twoim domu lepszy zasięg.

To jest oczywiste, ale lokalne warunki są takie, że ten z najlepszym
zasięgiem też wymaga wsparcia.

poreba

ulæst,
8. maj 2017, 14.33.2608.05.2017
til
Dnia Sat, 6 May 2017 18:34:10 -0500, Pszemol napisał(a):

> Lepiej zmienić operatora na takiego co ma w Twoim domu lepszy zasięg.
Lepiej tez być młodym, pięknym i bogatym, serio!
IRL bywa, że do odkrytej, niezasłonietej lasami przestrzeni jest po prostej
5 km, jakikolwiek sygnał jest dopiero ponad koronami drzew.
Po kablu działa średnio, średnio tydzień-dwa, dopóki jakiś wiatr i gałęzie
nie odetną linii, na ktorej naprawę czeka się średnio tydzień-dwa.
W takich lokalizacjach zostaje tylko wzmacniacz/repeater.

PS. AFAIR zmieniło się ostatnio PT i takie wzmacniacze nie są "z miejsca
nielegalne", i ile nie sieją dookoła śmieciem, prawda to?

--
pozdro
poreba

on

ulæst,
8. maj 2017, 16.24.1608.05.2017
til
Samodzielnie instalowane z założenia są nielegalne, gdyż korzystają z
częstotliwości, na które rezerwację mają operatorzy komórkowi. (Tyle, że
jeśli nie sieją za bardzo to jest spora szansa, że nikt się nie zorientuje.)

http://uke.gov.pl/szkodliwe-wzmacniacze-gsm-21647

"Według przepisów, instalacji i konfiguracji wzmacniaczy GSM mogą
dokonywać wyłącznie przedsiębiorcy telekomunikacyjni, posiadający
ogólnopolską rezerwację częstotliwości.
Jeśli użytkownik chce wzmocnić sygnał w określonym miejscu, powinien
zwrócić się do operatora o zainstalowanie wzmacniacza. Zgodnie z Prawem
telekomunikacyjnym, każdy, kto bez wymaganego pozwolenia używa
urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego, podlega karze
grzywny do 1000 złotych. Jeżeli osoba taka działa w sposób uporczywy,
podlega karze grzywy, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
dwóch lat."

Także jeśli masz za dużo o 1000zł (albo chęć pooglądać świat przez
kratki przez dwa lata) to używanie licencjonowanych częstotliwości wbrew
przepisom jest jednym ze sposobów osiągnięcia celu.

Trybun

ulæst,
9. maj 2017, 06.24.1409.05.2017
til
W dniu 2017-05-06 o 16:23, Big Jack pisze:
> [...]
> urządzenie realnie poprawia zasięg, zwłaszcza z zewnętrzną anteną
> kierunkową? I pomińmy tutaj legalność stosowania takich urządzeń, wiem

Zróżnicowana opinia. U jednego znajomego po założeniu anteny zewnętrznej
i wzmacniacza sygnał jest na maxa. U sąsiada już trzeci zestaw założony,
a sygnału jak nie było tak nie ma. Różnica jest taka że u tego
pierwszego zestaw kupiony wysyłkowo i koszt coś w okolicy 3000zł, drugi
przypadek to zamówiona usługa. Pierwszy zestaw + usługa montażowa=
650zł, drugi zestaw - 900zł trzeci -1200zł. Po powyższym widać że fizyki
nie da się oszukać, - jeżeli ma to zadziałać to musi być drogo.

poreba

ulæst,
10. maj 2017, 11.40.2710.05.2017
til
Dnia Mon, 8 May 2017 22:24:14 +0200, on napisał(a):
> [...]
> ogólnopolską rezerwację częstotliwości./.../
> podlega karze grzywy, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
Znaczysię jest jak dawniej i sprzedawca USŁUG OPERATORA mi ostro nakłamał,
co bym i zrozumiał gdyby nakłamał marketingowo, ale co do stanu prawnego...

--
pozdro
poreba

Poldek

ulæst,
11. maj 2017, 15.02.0811.05.2017
til
W dniu 2017-05-10 o 17:40, poreba pisze:
Włącz sobie WiFi calling i sprawa załatwiona. Taniej i lepiej.

Poldek

ulæst,
11. maj 2017, 15.04.3711.05.2017
til
W dniu 2017-05-07 o 11:59, Big Jack pisze:
> W wiadomości

> To jest oczywiste, ale lokalne warunki są takie, że ten z najlepszym
> zasięgiem też wymaga wsparcia.

Odpowiedzią jest WiFi calling.
W części polskich sieci działa to już bez potrzeby instalowania
jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania. Wystarczy włączyć odpowiednią
opcję w smartfornie (np. iPhone ma to już w systemie).

Lub najzwyczajniej w świecie - telefon STACJONARNY :-)

Big Jack

ulæst,
12. maj 2017, 07.47.5412.05.2017
til
W wiadomości
*Poldek* napisał(-a):

> [...]
> odpowiednią opcję w smartfornie (np. iPhone ma to już w systemie).
>
> Lub najzwyczajniej w świecie - telefon STACJONARNY :-)

Trzeba mieć telefon z taką funkcją i to niekoniecznie smartfon. To by
było po pierwsze. Po drugie, telefon stacjonarny też działa "bez drutu"

Poldek

ulæst,
14. maj 2017, 05.16.5414.05.2017
til
W dniu 2017-05-12 o 13:47, Big Jack pisze:
> W wiadomości

> Trzeba mieć telefon z taką funkcją i to niekoniecznie smartfon. To by

Zgadza się. Nie każdy telefon GSM zadziała z WiFi calling. Ale jeżeli
ktoś ma smartfona i do tego jeszcze z "wbudowanym" WiFi calling, to
takie rozwiązanie jest - w przeciwieństwie do repeatera - legalne i działa.

> było po pierwsze. Po drugie, telefon stacjonarny też działa "bez drutu"

Nie rozumiem, na czym miałby polegać problem.
Jeżeli zależy ci na drucie, to są te telefony stacjonarne z drutem.

Michał Jankowski

ulæst,
14. maj 2017, 11.51.5214.05.2017
til
W dniu 2017-05-11 o 21:04, Poldek pisze:

> Odpowiedzią jest WiFi calling.

Aha. Bo w każdym miejscu, gdzie kiepsko z zasięgiem gsm, na pewno jest wifi.

MJ

poreba

ulæst,
14. maj 2017, 20.06.0014.05.2017
til
Dnia Thu, 11 May 2017 21:02:04 +0200, Poldek napisał(a):

> Włącz sobie WiFi calling i sprawa załatwiona. Taniej i lepiej.
Świetna porada, dzieki!
A możesz trochę opowiedzieć jak sprauje się WiFi calling
_bez_dostępu_do_internetu_?
"Po kablu działa średnio, średnio tydzień-dwa,
dopóki jakiś wiatr i gałęzie nie odetną linii,
na ktorej naprawę czeka się średnio tydzień-dwa.
W takich lokalizacjach zostaje tylko wzmacniacz/repeater."

A do sąsiedniego pokoju mogę się dodzwonić "paszczowo"
- bez WiFi calling.

--
pozdro
poreba

Big Jack

ulæst,
14. maj 2017, 20.45.0614.05.2017
til
W wiadomości
*Poldek* napisał(-a):

> Nie rozumiem, na czym miałby polegać problem.

Problem polega na tym, że zasugerowałeś mi wczesniej telefon
stacjonarny, ale ten też może być tylko "bez drutu" (radiowy)

Poldek

ulæst,
15. maj 2017, 04.40.1115.05.2017
til
W dniu 2017-05-14 o 17:51, Michał Jankowski pisze:
To może powiem inaczej - w każdym miejscu, w którym jest kiepsko z
zasięgiem GSM wyciągamy z bagażnika ripiter i wio :-)

Człowiek ma problem, bo sygnał GSM jest za słaby u niego w
domu/zakładzie pracy. Przynajmniej tak to zrozumiałem.
W takiej sytuacji telefon stacjonarny + internet scacjonarny + WiFi +
WiFi calling rozwiązuje problemy. Czyli:
1. Możliwość dormalnego dodzwonienia się i porozmawiania bez przerw i
zakłóceń - telefon stacjonarny.
2. Dostępność pod numerem komórkowym - WiFi calling.

Nie wszyscy pamiętają o tym, że telefony stacjonarne nadal istnieją,
działają i można przez nie rozmawiać.

Poldek

ulæst,
15. maj 2017, 04.45.5415.05.2017
til
W dniu 2017-05-15 o 02:45, Big Jack pisze:
> W wiadomości

> Problem polega na tym, że zasugerowałeś mi wczesniej telefon
> stacjonarny, ale ten też może być tylko "bez drutu" (radiowy)

Przez stacjonarny telefon na łączu radiowym nie pogadasz?

Na początek spróbował bym z aparatem GSM, który posiada wyjście na
antenę zewnętrzną. Kiedyś prawie każdy telefon GSM to miał - np. Nokia
5110 itp. Spróbuj znaleźć taki telefon i odpowiednią antenę do niego
oraz dobry kabel do anteny. Antenę umieść na dachu, na parapecie. Jest
szansa, że z anteną będzie się dało normalnie dzwonić.

Druga sprawa, jeżeli operator telefonii stacjonarnej nie chce podłączyć
telefonu stacjonarnego kablem, to niewykluczone, że inny operator
telefonii stacjonarnej nie będzie widział problem i podprowadzi do
twojej posesji kabel, w którym będzie telefon stacjonarny i internet.

Poldek

ulæst,
15. maj 2017, 04.50.0015.05.2017
til
W dniu 2017-05-15 o 02:05, poreba pisze:

> Świetna porada, dzieki!
> A możesz trochę opowiedzieć jak sprauje się WiFi calling
> _bez_dostępu_do_internetu_?

Jeżeli nie ma dostępu do internetu, to warto sobie zamówić usługę
dostępu do internetu. Wielu operatorów stacjonarnych świadczy takie usługi.

Wzmacniacz/repeater:
1. może być legalnie zamontowany tylko przez operatora, który posiada
koncesję na dane pasmo radiowe.
2. jeżeli nie ma sygnału GSM, to wzmacniacz/repeater będzie wzmacniał
sam siebie. Można też próbować podnieść się za włosy.

Michał Jankowski

ulæst,
15. maj 2017, 05.31.3615.05.2017
til
W dniu 15.05.2017 10:40, Poldek pisze:
Nie wiem, jak on, ale ja na ten przykład, to mam domek letniskowy i
muszę wychodzić na dwór (dla krakusów: na pole) żeby porozmawiać. Albo
na strych.

Telefonu stacjonarnego nie ma, kablówki nie ma, internet to chyba bym
musiał mieć satelitarny.

MJ

Liwiusz

ulæst,
15. maj 2017, 05.36.3015.05.2017
til
W dniu 2017-05-15 o 11:31, Michał Jankowski pisze:
> Nie wiem, jak on, ale ja na ten przykład, to mam domek letniskowy

Gdzie dokładnie?

--
Liwiusz

Michał Jankowski

ulæst,
15. maj 2017, 06.23.4715.05.2017
til
W dniu 15.05.2017 11:36, Liwiusz pisze:

> Gdzie dokładnie?

Wieś w powiecie mławskim. A co, chcesz skorzystać? Raczej nic
specjalnego. :)

MJ

Liwiusz

ulæst,
15. maj 2017, 06.31.0715.05.2017
til
W dniu 2017-05-15 o 12:23, Michał Jankowski pisze:
Chciałem sprawdzić nadajniki na mapce.

--
Liwiusz

Trybun

ulæst,
15. maj 2017, 08.21.0515.05.2017
til
W dniu 2017-05-15 o 10:49, Poldek pisze:

> Jeżeli nie ma dostępu do internetu, to warto sobie zamówić usługę
> dostępu do internetu. Wielu operatorów stacjonarnych świadczy takie
> usługi.

Nie ma jak to ślepcy opisują kolory tęczy widzącym.. Jakich wielu? - tu
nie ma ŻADNEGO operatora stacjonarnego. To że Orange czy inny operator
wyda miliony na to aby mnie dołączyć do sieci to czysta fantazja.
zresztą w swoim czasie próbowałem.

> [...]
> 2. jeżeli nie ma sygnału GSM, to wzmacniacz/repeater będzie wzmacniał
> sam siebie. Można też próbować podnieść się za włosy.

Jak najbardziej można legalnie zainstalować _pasywny_ repeater. Przecie
na tej zasadzie działają 'anteny zewnętrzne" do internetu mobilnego.

U mnie jest sygnał, ale bardzo słaby, zanikający. Nie da się normalnie z
niego korzystać do prowadzenia rozmów.

Poldek

ulæst,
15. maj 2017, 08.24.5015.05.2017
til
W dniu 2017-05-15 o 11:31, Michał Jankowski pisze:
Bo to jest domek letniskowy. Gdyby to był dom w rozumieniu prawa
budowlanego, to prawdopodobnie byłby telefon stacjonarny, a przynajmniej
możliwość zamówienia usług.

Michał Jankowski

ulæst,
15. maj 2017, 08.26.2415.05.2017
til
W dniu 15.05.2017 12:31, Liwiusz pisze:

> Chciałem sprawdzić nadajniki na mapce.

6.5-7 km do nadajników, dookoła las - i wystarczy. Mniej więcej w
połowie drogi między nadajnikami w Strzegowie i Ościsłowie.

Operatorzy pokryli 15 lat temu zasięgiem większe skupiska ludzi i na tym
się skończyło - "w terenie" z zasięgiem jest bardzo różnie.

MJ

Liwiusz

ulæst,
15. maj 2017, 08.38.2215.05.2017
til
W dniu 2017-05-15 o 14:26, Michał Jankowski pisze:
Uroki życia na wsi. Przecież dla jednej chałupy nie będą stawiać
nadajnika na gwałt :) Ale pewnie w końcu się doczekasz :)

Myślałeś, aby w ogóle do nich popisać, pomęczyć rzeczników, zebrać paru
sąsiadów, jeśli masz?

--
Liwiusz

Michał Jankowski

ulæst,
15. maj 2017, 08.44.3415.05.2017
til
W dniu 15.05.2017 14:38, Liwiusz pisze:

> Uroki życia na wsi. Przecież dla jednej chałupy nie będą stawiać
> nadajnika na gwałt :) Ale pewnie w końcu się doczekasz :)

W doczekanie się wątpię. Naprawdę budowanie pokrycia skończyło się
kilkanaście lat temu.

> Myślałeś, aby w ogóle do nich popisać, pomęczyć rzeczników, zebrać
> paru sąsiadów, jeśli masz?

Taa, i dla 5 chałup postawią.

MJ

RadoslawF

ulæst,
15. maj 2017, 11.47.5215.05.2017
til
W dniu 2017-05-15 o 14:44, Michał Jankowski pisze:
Czasami wystarczy dać antenę kierunkową w to miejsce.
Ale gwarancji że będzie im się chciało nie ma.

Pozdrawiam

Big Jack

ulæst,
15. maj 2017, 18.04.0715.05.2017
til
W wiadomości
*Poldek* napisał(-a):

> Przez stacjonarny telefon na łączu radiowym nie pogadasz?

Oczywiście, że pogadam, ale nie możesz zajarzyć, że ja chcę pogadać z
tego samego telefonu z domu i z poza niego. Nie doradzaj mi, proszę,
ciągania ze sobą stacjonarnego radiowego.

poreba

ulæst,
17. maj 2017, 11.43.2017.05.2017
til
Dnia Mon, 15 May 2017 14:21:15 +0200, Trybun napisał(a):

> Nie ma jak to ślepcy opisują kolory tęczy widzącym..
Narzekasz, a toż to genialne jest!*
Chcesz mieć dostęp do internetu, tam gdzie nie ma warunków zapewnienia Ci
dostępu (czy to kablem czy eterycznie**) to sobie zamów.
Dostępu do Internetu dalej mieć nie będziesz, ale będziesz opłacał "usługę
dostępu".

> U mnie jest sygnał, ale bardzo słaby, zanikający. Nie da się normalnie z
> niego korzystać do prowadzenia rozmów.
W znanej mi lokalizacji na parterze, podworku, przed chalupą sygnału
praktycznie nie ma, ani kreski. Pojawia się dopiero po wdrapaniu sie na
dach, repeater też działa znośnie dopiero po wystawieniu anteny na maszcie,
zamontowanym na dachu.***
Po kablu nikt rozsądny nie podpisze tam umowy, nawet z klientem kluczowym.
Od ostatniego piatku 'głosowo' linia dzialała tak z półtora dnia w 2
turach.
Trochę powiało i po kablach gałęzie sobie gadały.

* nasz geniusz chyba nie zwykł czytać postów na które odpowiada
** tak, wiem, satelita - był, nie dość że drogo, to jeszcze część z
koniecznych usług nie funkcjonowała nalezycie z powodu pingow liczonych w
latach
*** to ustrojstwo ma nikła szanse żeby komukolwiek przeszkadzać, oprócz
(średnio zadowolonego użytkownika) prawo do przebywania w promieniu 2-3 km
ma ograniczone grono

--
pozdro
poreba

Poldek

ulæst,
18. maj 2017, 16.27.4518.05.2017
til
W dniu 2017-05-17 o 17:43, poreba pisze:

> [...]
> dach, repeater też działa znośnie dopiero po wystawieniu anteny na maszcie,

Już pisałem, ale napiszę jeszcze raz.
Najprościej wystawić antenę GSM na dach, albo nawet na maszt postawiony
na dachu. Antenę podłączyć kablem do telefonu. Są telefony GSM, które
mają gniazdo antenowe. Tanio, prosto, legalnie.

Akarm

ulæst,
18. maj 2017, 17.02.2518.05.2017
til
W dniu 2017-05-18 o 22:27, Poldek pisze:

> Najprościej wystawić antenę GSM na dach, albo nawet na maszt postawiony
> na dachu. Antenę podłączyć kablem do telefonu. Są telefony GSM, które
> mają gniazdo antenowe. Tanio, prosto, legalnie.

Tak jest!
Kiedyś to się "telefon stacjonarny" nazywało.
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Big Jack

ulæst,
18. maj 2017, 17.44.2518.05.2017
til
W wiadomości
*Poldek* napisał(-a):

> Najprościej wystawić antenę GSM na dach, albo nawet na maszt
> postawiony na dachu. Antenę podłączyć kablem do telefonu. Są telefony
> GSM, które mają gniazdo antenowe. Tanio, prosto, legalnie.

Tanio? Prawdopodobnie. Legalnie? Na pewno. Prosto? Sprawa dyskusyjna. Ze
"współczesnych" telefonów GSM to już chyba mało które mają gniazdo
antenowe. No i jeszcze to dociągniecie przewodu antenowego do
porządanego miejsca :/

Trybun

ulæst,
19. maj 2017, 13.38.5519.05.2017
> [...]
> dostępu (czy to kablem czy eterycznie**) to sobie zamów.
> Dostępu do Internetu dalej mieć nie będziesz, ale będziesz opłacał "usługę

Już kiedyś byłem w takiej sytuacji - internet z dnia na dzień przestał
być dostępny, na reklamację Orange odpowiedziało że umowę oczywiście
mogę wypowiedzieć, ale poniosę tzw kary umowne.. Oni jako dostawca nigdy
nie gwarantowali że będę miał sygnał.

> [...]
> (średnio zadowolonego użytkownika) prawo do przebywania w promieniu 2-3 km

Jaki masz ten repeater, aktywny czy pasywny? Jeden znajomy ma aktywny,
żadnych anten na zewnątrz i sygnał na maxa. Drugi znajomy zmienia już
trzeci zestaw z anteną zewnętrzną i nic to nie daje,. Faktycznym
wyjściem by była antena zewnętrzna i pod nią podłączyć telefon GSM.
Tylko czy są takie telefony z wejściem na antenę zewnętrzną, Mam całą
szufladę starych telefonów a żaden nie ma takiego wejścia.

Po kablu w mojej lokalizacji - nie da się.

Trybun

ulæst,
19. maj 2017, 13.39.2819.05.2017
til
W dniu 2017-05-18 o 22:27, Poldek pisze:
Znasz telefony z wejściem na antenę zewnętrzną?

Alzem Багатырэвіч

ulæst,
19. maj 2017, 14.43.3519.05.2017
til
W dniu 19.05.2017 o 19:39, Trybun pisze:
> Znasz telefony z wej�ciem na anten� zewn�trzn�?

Motorola d160 :)

Zabytkowy aparat telefoniczny na 4 akumulatory R3, lub dedykowany
akumulator. Złącze antenowe jest zlokalizowane na górze z tyłu telefonu.

Dominik Ałaszewski

ulæst,
19. maj 2017, 15.46.4319.05.2017
til
Dnia 19.05.2017 Trybun <chei...@jachu.ru> napisał/a:

> Znasz telefony z wejściem na antenę zewnętrzną?
Siemens ME45 :)

A z bardziej współczesnych- też, tylko zwykle
nie na wierzchu, vide choćby:

https://www.telcoantennas.com.au/site/catalog/patch-leads/mobile-phone/samsung

https://www.google.pl/search?q=galaxy+s2+antenna+connector&client=ms-opera-mini-android&channel=new&gws_rd=cr,ssl&ei=XksfWcvKOojPmwHAyJboBg#gws_rd=cr,ssl&imgrc=FXEMBPGVu3hSmM:

Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

Trybun

ulæst,
21. maj 2017, 02.30.5121.05.2017
til
W dniu 2017-05-19 o 20:43, Alzem Багатырэвіч pisze:

> Motorola d160 :)
>
> Zabytkowy aparat telefoniczny na 4 akumulatory R3, lub dedykowany
> akumulator. Złącze antenowe jest zlokalizowane na górze z tyłu telefonu.

Faktycznie zabytek.

Trybun

ulæst,
21. maj 2017, 02.32.0021.05.2017
til
W dniu 2017-05-19 o 21:46, Dominik Ałaszewski pisze:

> Siemens ME45 :)
>
> A z bardziej współczesnych- też, tylko zwykle
> [...]

Nie chodzi o bardziej współczesne, a o współczesne,. Przecie wg Poldka
to ma być najlepsze rozwiązanie przy słabym zasięgu., a koniec końców
okazuje się że takich telefonów z gniazdem anteny zewnętrznej w sklepach
zwyczajnie nie ma.

Dominik Ałaszewski

ulæst,
21. maj 2017, 05.42.4821.05.2017
til
Dnia 21.05.2017 Trybun <chei...@jachu.ru> napisał/a:

> Nie chodzi o bardziej współczesne, a o współczesne,. Przecie wg Poldka

S5 się nie łapie?

> okazuje się że takich telefonów z gniazdem anteny zewnętrznej w sklepach
> zwyczajnie nie ma.

Są, są. Tylko nie na wierzchu mają, a pod klapką.

Poldek

ulæst,
24. maj 2017, 21.30.0924.05.2017
til
W dniu 2017-05-21 o 08:32, Trybun pisze:
Jak chcesz dzwonić, to nie zwracaj uwagi, czy telefon jest bardziej
współczesny, tylko czy będzie dzwonił, czy nie. Lepiej nie podzwonić
przez ajfona, niż dzwonić przez 5110... - ?

Poldek

ulæst,
24. maj 2017, 21.32.1424.05.2017
til
W dniu 2017-05-18 o 23:44, Big Jack pisze:

> antenowe. No i jeszcze to dociągniecie przewodu antenowego do
> porządanego miejsca :/

Faktycznie, lepiej repeater. Nie trzeba będzie się męczyć ciągnięciem
kabla do odpowiedniego miejsca, tylko magicznie "zareapetuje" brak
sygnału na full kresek :-)

Trybun

ulæst,
25. maj 2017, 02.38.1125.05.2017
til
W dniu 2017-05-25 o 03:30, Poldek pisze:

> Jak chcesz dzwonić, to nie zwracaj uwagi, czy telefon jest bardziej
> współczesny, tylko czy będzie dzwonił, czy nie. Lepiej nie podzwonić
> przez ajfona, niż dzwonić przez 5110... - ?

Problem w tym że trudno o telefon który by był w miarę nowy,nieużywany,
czyli taki który mogę kupić w sklepie i miał gniazdo do podłączenia
anteny. Chodzi o taki że mogę go nosić na zewnątrz i używać w szerokim
zakresie, przyjeżdżam do domu - podłączam pod antenę zewnętrzną i
telefon nadal w pełni funkcjonalny. Kluczem jest tu gniazdo na antenę.
No i oczywiście cena, nigdy nie zamierzałem i nie zamierzam wydawać na
telefon jakichś dużych pieniędzy. Rozwiązanie ma być podobno najprostsze
z prostych, ale wszystko się rozbija o brak takiego telefonu.

Trybun

ulæst,
25. maj 2017, 02.44.5025.05.2017
til
W dniu 2017-05-21 o 11:42, Dominik Ałaszewski pisze:

> S5 się nie łapie?

To ta firma której logo jest tak drogie, a jeszcze parę lat temu wszyscy
się z niego śmiali? Zdecydowanie - NIE! Na nowy telefon nie wydam
więcej niż 1000zł.

> Są, są. Tylko nie na wierzchu mają, a pod klapką.

Tak naprędce z pamięci, który z posiadanych przeze mnie telefonów może
mieć takie gniazdo. SE W380, Motorola W377, Samsung S5620, Nokia 2680 i
jeszcze kilka innych modeli Nokii i Motoroli których modeli na tą chwile
nie pamiętam.

Dominik Ałaszewski

ulæst,
25. maj 2017, 06.59.1025.05.2017
til
Dnia 25.05.2017 Trybun <chei...@jachu.ru> napisał/a:

> To ta firma której logo jest tak drogie, a jeszcze parę lat temu wszyscy
> się z niego śmiali? Zdecydowanie - NIE! Na nowy telefon nie wydam
> więcej niż 1000zł.

Jakoś o tym nie pisałeś, miał być tylko "współczesny"...

> [...]
> mieć takie gniazdo. SE W380, Motorola W377, Samsung S5620, Nokia 2680 i
> jeszcze kilka innych modeli Nokii i Motoroli których modeli na tą chwile

.. a teraz się okazuje, że jakoś jednak nie musi być :-)

Naprawdę to taki problem zdjąć klapkę i popatrzeć?
Samsung 5620 wydaje się mieć.

http://www.formymobile.co.uk/s5620disassembly.php
Pierwsza fotka od góry, po prawej, pomiędzy drugą
a trzecią śrubką od góry licząc.

Tylko czy ten port nadawałby się do codziennego wsadzania
i wyjmowania wtyczki, to już inna para kaloszy.

Trybun

ulæst,
26. maj 2017, 02.09.1926.05.2017
til
W dniu 2017-05-25 o 12:59, Dominik Ałaszewski pisze:

> Jakoś o tym nie pisałeś, miał być tylko "współczesny"...

Tylko gdy w grę wchodzi zakup,.

> [...]
> a trzecią śrubką od góry licząc.
>
> Tylko czy ten port nadawałby się do codziennego wsadzania
> i wyjmowania wtyczki, to już inna para kaloszy.

Musi, ale skoro mam szufladę starych i sprawnych telefonów, to przecie
do rozmów i SMSowania mogę wykorzystać jeden z nich. Kryterium - musi
mieć wejście na antenę.

Istotnie, w Monte to coś przy gnieździe karty SIM nie może być nic
innego jak wejście antenowe.. Widzę jednak że mogą być problemy z
dobraniem odpowiedniej końcówki (antenę zewnętrzna mam), to gniazdko
jest naprawdę micro, w dosłownym słowa tego znaczeniu. Tak że kilka
końcówek które mam do modemów to wielkość o co najmniej kilka rozmiarów
za duża. Zaraz jadę w miasto w poszukiwaniu odpowiedniej końcówki.
Problemów z z wkładaniem i wyciąganiem końcówki nie powinno być żadnych,
poza tym telefon może być na stałe podłączony do anteny, przecie można
zrobić przekierowanie rozmów gdyby mnie nie było w domu. Trochę gorzej z
SMSami, ale mimo wszystko jest to jakieś ułatwienie sobie życia.. Dzięki
za info odnośnie Monte.

Animka

ulæst,
27. maj 2017, 20.19.4827.05.2017
til
W dniu 2017-05-25 o 08:38, Trybun pisze:
Gniazdo antenowe to ta sama dziurka do podlączania słuchawek. Każdy
telefon ma antenę wbudowaną (stare typy miały antenę wystającą z obudowy).
Radzę Ci zmienić operatora. Jak miałam abonament w Play-u to w domu
często telefon nie miał zasięgu! Tylko w Play-u takie "szopki" były i to
w Centrum Warszawy.

--
animka

Animka

ulæst,
27. maj 2017, 20.34.4527.05.2017
til
W dniu 2017-05-26 o 08:09, Trybun pisze:
> Musi, ale skoro mam szufladę starych i sprawnych telefonów, to przecie
> do rozmów i SMSowania mogę wykorzystać jeden z nich. Kryterium - musi
> mieć wejście na antenę.

Może wyrzuć starą, padajcą już baterię albo spróbuj ją solidnie
naładować. Jak szybko się rozładowywuje to lepiej kupić nową baterię niż
telefon. Zasięg zależy też od stanu naładowania baterii (oryginalną
ładowarką)
Jak chcesz kupić telefon to popatrz sobie na Samsungi. Jak za drogi to
można kupić na raty.

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=Telefony+Samsung+i+cena

--
animka

Trybun

ulæst,
28. maj 2017, 02.43.4128.05.2017
til
W dniu 2017-05-28 o 02:34, Animka pisze:
Baterie nic tu nie mają do rzeczy. Może to się komuś wydawać dziwne, ale
ja nigdy nie miałem problemów z "trzymaniem" baterii. Chyba używałem ich
kilkanaście, ale w żadnym nie było problemu z mało wydajną baterią. Może
to też kwestia użytkowania - kiedyś tylko rozmowy i SMSy/MMSy, teraz
dochodzi tylko nawigacja GPS, żadnych gier, internetów itp pożeraczy
prądu. Nie, nie z oszczędzania prądu, a z tego że do takich rzeczy
używam komputer, przy którym i tak jestem co najmniej po kilka godzin
dziennie.

Weź przestań - telefon na raty.... ;-)

Trybun

ulæst,
28. maj 2017, 02.45.0728.05.2017
til
W dniu 2017-05-28 o 02:19, Animka pisze:

> [...]
> Radzę Ci zmienić operatora. Jak miałam abonament w Play-u to w domu
> często telefon nie miał zasięgu! Tylko w Play-u takie "szopki" były i

Nie, to nie jest ta dziurka słuchawkowa. Antenę wewnętrzną owszem, mają,
ale wejście/wyjście na antenę zewnętrzną to już mało który ma.

Nie, rozpatrujesz sprawę z punktu widzenia swojej warszawskiej
lokalizacji, czyli co paręset metrów maszty antenowe i można przebierać
w operatorach jak w ulęgałkach. W mojej lokalizacji to Play ma najlepszy
zasięg. Oczywiście "najlepszy" to nie znaczy że dobry czy wystarczający,
ale inni są jeszcze gorsi.

Big Jack

ulæst,
28. maj 2017, 10.06.1928.05.2017
til
W wiadomości
*Poldek* napisał(-a):

> Faktycznie, lepiej repeater. Nie trzeba będzie się męczyć ciągnięciem
> kabla do odpowiedniego miejsca, tylko magicznie "zareapetuje" brak
> sygnału na full kresek :-)

Zdaje się nie dostrzegasz, że Twoje rozwiązanie może być użyte
praktycznie w jednym miejscu. Oczywiście, do reapetera też trzeba
dociągnąć przewód, ale to jest to o wiele prostsze, bo ten może być np.
na strych skąd już będzie siał po całym budynku i telefon nie będzie na
uwięzi proponowej przez Ciebie.

re

ulæst,
29. maj 2017, 05.33.2629.05.2017
til

Użytkownik "Trybun"

> [...]

zrobić przekierowanie rozmów gdyby mnie nie było w domu. Trochę gorzej z
SMSami, ale mimo wszystko jest to jakieś ułatwienie sobie życia.. Dzięki
---
To stacjonarnego komórkowego szukaj, np bramkę.

0 nye opslag