Dowód na to, że człowiek to dzieło Boga: temperatura ciała ludzkiego

Jacek Marcin Jaworski

Hej! Cześć! I czołem!
Chyba wiecie, że woda zamarza w temp. 0, temp. pokojowa to 22 st. C, temp. ciała ludzkiego to 36,6 st. C, a temp. wrzenia to 100 st. C?
Ok!
Jednak ja się zastanawiałem nad:
1. Tym, że każde państwo powinno mieć własny system jednostek i miar.
2. Jaki powinien być system jednostek w Polsce?
3. Jak wyglądałby pomiar temperatur gdyby za punkt odniesienia wziąć temp. ciała ludzkiego?

Ja przyjąłem następujące warunki początkowe:
1. temp. zera: 0 st.
2. temp. człowieka 20 st., czyli w sym. jęz. pol.: "da dziesiątki"
Wtedy wychodzą ciekawe rzeczy:
3. temp. pokojowa to 12 st., czyli w sym. jęz. pol.: "da naście"
4 temp. wrzenia to 60 st., czyli w sym. jęz. pol.: "seks dziesiaątki".

Wg. mnie jeśli wierzyć, że Polacy w prostej linii pochodzą od Bogów i każdy z nich jest "Panem", to powyższe wyliczenia i prosta interpretacja symboliczna znaczyła by, że język polski ma wpisaną w siebie symbolikę boską i w temp. ciała ludzkiego nawet dziś jest świetnie widoczna.

Z totaliztycznym salutem!
Więcej myślenia i mniej frajerstwa!
Jacek Marcin Jaworski czyli Energo Koder

opluk

W dniu 16.10.2021 o 12:56, Jacek Marcin Jaworski pisze:
Szyk Cech?
Wrociles?!

opluk

Jacek Marcin Jaworski

> Szyk Cech?
> Wrociles?!

Mocniejszy niż kiedykolwiek!

> pozdrawiam
> opluk

Pozdro! Szacun! I POWODZENIA!

opluk

W dniu 16.10.2021 o 15:23, Jacek Marcin Jaworski pisze:

> Mocniejszy niż kiedykolwiek!

No to sie ciesze.
Niech no jeszcze mrbluesky sie odezwie i mozemy reanimowac ta grupe!

> Pozdro! Szacun! I POWODZENIA!

opluk

Uzytkownik

W dniu 2021-10-16 o 12:56, Jacek Marcin Jaworski pisze:
Oj widzę, że kolega na lekcje fizyki i biologii nie uczęszczał :)

Poczynając od temperatury zamarzania to nie 0'C ale ok. 0'C

Ponadto woda ma taką właściwość, że można ją przechłodzić poniżej 0'C
bez jej zamarznięcia.

Ale równie można ją też przegrzać powyżej temperatury wrzenia bez wrzenia.

Temperatura pokojowa równie dobrze może mieć 18 jak i 28'C. Mam
znajomego, który dopiero dobrze się czuje w 28'C. Jak jest np. 24'C to
jemu jest zimno.

Temperatura ciała ludzkiego 36,6'C - niekoniecznie.

U niemowlaków temperatura ciała może wynosić nawet 37,5'C.

Zaś niektóre części ciała np. "klejnoty" u mężczyzny muszą i mają o
1-2'C niższą temperaturę.

Jeżeli zaś chodzi o temperaturę wrzenia wody to równie dobrze może ona
wynosić 20'C jak i 180'C. Wszystko zależy od ciśnienia w jakim się
znajduje ta woda.

Tu dochodzimy do sedna, że w przypadku ludzkości, która nie umiała sobie
wytłumaczyć praw fizyki i ich zrozumieć, najprościej było sobie wymyślić
bóstwa i oddawać im cześć.

Jakub Wróblewski

poniedziałek, 18 października 2021 o 20:17:54 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> Oj widzę, że kolega na lekcje fizyki i biologii nie uczęszczał :)

I historii. Prawie wynalazł na nowo skalę Fahrenheita.

Pozdrawiam,
Jakub Wróblewski

opluk

> [...]
> Ok!
> Jednak ja się zastanawiałem nad:
> 1. Tym, że każde państwo powinno mieć własny system jednostek i miar.

Zastanawiales sie kiedys jak smiesznie wygladala by wtedy gospodarka
albo cokolwiek innego
Wez tu zapanuj nad jakimkolwiek przemyslem kiedy zaczniesz sprowadzac
costam w galonach z Angli i costam innego w Baryłkach Czeskich a
zbiorniki na zakladzie maja pojemnosc liczona w beczulkach polskich a i
to nie wszysktie bo czesc sprowadzil podwykonawca z niemiec i maja
pojemnosc liczona w niemieckich lokciach szesciennych.

opluk

alojzy nieborak

opluk napisał(a):

> Zastanawiales sie kiedys jak smiesznie wygladala by wtedy gospodarka
> albo cokolwiek innego

I rozrostem biurokracji.

Tak mi się przypomniał chiński system walutowy oparty na srebrze,
każda prowincja miała swój system. Beneficjentami była bankierka
która ostro sprzeciwiała się reformie, wszak oni ciągnęli największe
frukty z przeliczania jednej waluty na drugą ... w obrębie samych chin:)

Trzeba było wziąć bankierkę za mordę i wprowadzić standaryzację.
Nu a później wzięto za mordę same chiny
coby odeszły od srebra, bo psuli tym samym interesa amerykańskiego.