Przyśniło mi się...

Jakub A. Krzewicki

Data śmierci Baracka Obamy - 21 stycznia 2021.
Następnie zobaczyłem japońską cyfrę 9 "kyuu" 九. Co ta cyfra może znaczyć?

pinokio

W dniu 20.02.2016 o 04:01, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Data śmierci Baracka Obamy - 21 stycznia 2021.
> Następnie zobaczyłem japońską cyfrę 9 "kyuu" 九. Co ta cyfra może znaczyć?

Za bardzo interesujesz się japonistyką

Stokrotka

9 u Japońca jest jak u nas 13.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Jakub A. Krzewicki

W dniu sobota, 20 lutego 2016 18:09:31 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:
> 9 u Japońca jest jak u nas 13.

Nie 9 tylko 4 - shi

Stokrotka

>Nie 9 tylko 4 - shi

Słyszałam, że 9, ale wogule to się tym nie interesuję.
Ta 9 jest logiczna , bo liczenie do 9 jest trudne,
a 8 podobno większość dzieci obejmuje.
Nawet bajty miały dawniej 8 bituw.

pinokio

W dniu 21.02.2016 o 18:25, Stokrotka pisze:
> Nawet bajty miały dawniej 8 bituw.

po tylu latach mogłabyś wybaczyć swojemu poloniście...

pinokio

W dniu 20.02.2016 o 04:01, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Data śmierci Baracka Obamy - 21 stycznia 2021.
> Następnie zobaczyłem japońską cyfrę 9 "kyuu" 九. Co ta cyfra może znaczyć?

Trzeba było zimnego na noc nie jeść

Stokrotka

> po tylu latach mogłabyś wybaczyć swojemu poloniście...

A czemu?
I skąd wiesz, że poloniście, a nie polonistce?
A Wałęsie wybaczysz?
Ja? Sama nie wiem, ale dziś ryję się ze śmiehu.

pinokio

W dniu 22.02.2016 o 19:35, Stokrotka pisze:

> A czemu?
> I skąd wiesz, że poloniście, a nie polonistce?
> A Wałęsie wybaczysz?
> Ja? Sama nie wiem, ale dziś ryję się ze śmiehu.

To czemu wciąż w ramach buntu piszesz nieortograficznie?

Stokrotka

> To czemu wciąż w ramach buntu piszesz nieortograficznie?

Ja nie piszę "wciąż" nieortograficznie.
Ja "nieortograficznie" piszę dopiero od 2005.
A szkołę średnią skończyłam w końca lat 80.

cwf

On 2/19/2016 10:01 PM, Jakub A. Krzewicki wrote:
> Data śmierci Baracka Obamy - 21 stycznia 2021.
> Następnie zobaczyłem japońską cyfrę 9 "kyuu" 九. Co ta cyfra może znaczyć?

Jak nie wiesz co znaczą cyfry to idź do szkoły matole.

cwf

pinokio

W dniu 23.02.2016 o 15:31, Stokrotka pisze:
> Ja nie piszę "wciąż" nieortograficznie.
> Ja "nieortograficznie" piszę dopiero od 2005.
> A szkołę średnią skończyłam w końca lat 80.

To już może pora przestać. Wiem, że masz uraz do polonisty, ale może
warto odpuścić?

sundayman

> Ja nie piszę "wciąż" nieortograficznie.
> Ja "nieortograficznie" piszę dopiero od 2005.
> A szkołę średnią skończyłam w końca lat 80.

I tak między nami - naprawdę wierzysz w to, co masz w stopce ?
Bez złośliwości pytam, bo patrząc na twoje wypowiedzi, mam wrażenia
przeważnie pozytywne - no ale to twoje zboczenie ortograficzne...

To jak to jest ? Z czego się to bierze ?

Stokrotka

> I tak między nami - naprawdę wierzysz w to, co masz w stopce ?

Moja stopka:
1:(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
2:Ortografia to NAWYK,
3:często nielogiczny,
4:ktury ludzie ociężali umysłowo, nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom.

A teraz wyjaśnienie:
1: wydaje się oczywiste, że skoro piszę w uproszczonej ortografi, to wypada
czytelnika o tym poinformować.
2: Trudno się z tym niezgodzić. Cała edukacja szkolna stawia sobie za cel
wyrobienia u dzieci nie jednego nawyku, w tym niezwykle wielu nawykuw
ortograficznyh.
3: Że ortografia jest często nielogiczna to każdy wie:
np kula i koło. Powinno być zgodnie z logiką "kóla".
Albo buty i botki, powinno być bóty.
Albo wymiana o na ó - skoro o wymieniamy na ó
to jak odmieniam: kot i kocię, to nie powinno być kocię, tylko kotię.
4: Ludzie nie ociężali umysłowo wiedzą, że są powszednie problemy ważniejsze
od ortografi, nie pszywiązują do tego wagi, nie nażucają swojej woli,
pozwalają na rozwuj języka , a sami zajmują się poważniejszymi problemami,
niz dyktando bogu duha winnego 7 latka.
Tszeba być na prawdę ciężko myślącym by ortografię uczyć dyktandami
stopniami itp i td.
Podobno zresztą naukowo udowodniono, że pisanie dyktand powoduje dysleksję.
Czyli dzieci piszące dyktanda są słabsze z ortografi od dzieci nie piszącyh
dyktand , ale normalnie używającyh polskiego języka (czytanie , samodzielne
pisanie).
Miałam to szczęście w 3 klasie szkoły podstawowej łazić do klasy z
nauczycielką ktura nie robiła dyktand. Niestety, tylko w 3 klasie, ale
myślę, że to i tak sporo.

Chiron

Użytkownik "Stokrotka" <ortogra...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Masz sporo racji- wbrew pozorom. Z jednej strony pismo, jego
rozpowszechnianie- wymusza formalizm. Konieczne jest więc przyjęcie pewnych
reguł ortografii, także gramatyki. Odkrycie tych reguł i trzymanie się ich
(ja wiem, że są też pewne niekonsekwencje- wynikłe nawet z czyjegoś np
swoistego poczucia humoru- jak wyraz "puchar")- sprawia, że na danym terenie
(czyli de facto państwie) kształtuje się wspólna kultura, coś co jednoczy
naród. Ba! Jest (było) to wykorzystywane przy wynarodawianiu podbitych
społeczności. Tak Rosjanie postępowali z Ukraińcami, Mołdawianami,
Białorusinami, czy Mongołami (nie tylko)- a także próbowali z Polakami na
utworzonych Polskich Republikach Rad: zaczynano od zmiany alfabetu na
cyrylicę, zmianie reguł pisowni.

Inna możliwość- coś, co jak rozumiem propagujesz- znana mi z autopsji a
także innych, którzy w tych państwach byli: Norwegia i Irlandia Północna.
Otóż nie istnieją tam właściwie reguły pisowni. W wypadku Iralndii Północnej
chodzi mi o język celtycki. Oczywiście- umacnia to lokalne społeczności, a w
wypadku Irlandczyków napędzane jest też to chęcią pozostania niezrozumiałymi
dla Anglików. Tyle, że ktoś, kto też jest Irlandczykiem i mieszka
kilkadziesiąt kilometrów dalej- też ich nie rozumie. Można chyba
domniemywać, że po likwidacji reguł pisowni, jak tego chcesz- ludzkość
zmieniła by się w taką zbieraninę osób jak w Biblii- gdy spróbowali razem
zbudować wieżę Babel

Myślałaś o takich konsekwencjach?
--

Chiron

Klin...................................................

W dniu 2016-02-24 o 20:21, Stokrotka pisze:
Twoja uproszczona ortografia powoduje, że wymowa słów
się zmieni u wymawia się inaczej niż ó podobnie z h i ch,
ż i rz Czesi jeszcze rozróżniają my już nie. Słowacy w ogóle
przestali używać rz wymawiają je jako ri. Zacznij jeszcze
propagować ą jako on, a ę jako en, ź jako ś, ć jako cz, żeby
ułatwić życie tym co seplenią. Pomyśl lepiej o Anglikach
ci jakoś się nie przejmują tym, że to co napisane na ogół nie
odpowiada temu co się słyszy lub Chińczykach używających
pisma obrazkowego i tam reformuj - ciekawe jakie będą
skutki twojej symplifikacji - powiem Ci zerwanie z tradycją
to nowy Babilon - pomieszanie języków.

Stokrotka

> Myślałaś o takich konsekwencjach?

1.Myślałam. Polonia będzie mieć dużo łatwiej.
Łatwiej się w topią w społeczeństwo, w pszeciwieństwie do imigracji
arabskiej.
Myślę, że to niezłe.
2.Dzieci będą mieć łatwiej w szkole, będzie jedna metoda psześladowania
mniej.
Dzieci szybciej się pszestawią niż nauczyciele.
3.Koszty starszego społeczeństwa będą spore. Pewnie będą tacy co pszestaną
kupować gazety. Sugeruję kilka wydań gazet lub dopasowanie ortografi do
pszewidywanego wieku czytelnika artykułu.
NP gazety dla kombatantuw itp mogły by nie podlegać pod zmianę ortografi.
4.Koszty druku : podręczniki, mapy inne pomoce szkolne- koszty będą ale nie
jakieś wielkie, bo dzieci szybko niszczą podręczniki, więc te i tak stale są
wymieniane na nowe. Jednak jeden roczki będzie na pewno "obciążony" nowymi
podręcznikami, co zwykle skutkuje, jak w socjalizmie tym,
że będzie 5-7 egzemplaży na klasę z każdego pszedmiotu. Więcej nie warto,
bo i tak będą błędy wymagające wydruku nowego wydania dla następnego
rocznika. Dodatkowy zysk, to lepsze zdrowie i zaniknięcie np pewnej odmiany
grypy pszenoszonej pszez papier.
U nas w szkole, jak była Antarktyda, to wszyscy horowali, bo jakaś
geograficzna lektura w połowie obwiązkowa była zarażona.
4a koszty zmiany programu- niewielkie polegające w dużej części na usunęciu
grupy ćwiczeń z ortografi. I oczywiście dodanie 1-2 lekcji na rok o czytaniu
w starej ortografi.
5. Nazwy towaruw: sam śmieh i radość.
6. Znaki drogowe : w ostatniej kolejności.
7. Prawo , ustawy: będą wymieniane powoli (mimo, że może to wykonać
automat).
8. Prace naukowe, skrypty: czas zmiany zależny od rektora uczelni.
Reforma powinna być wprowadzana powoli, w szkole około 20lat, w
społeczeństwie myślę, że około 2-4 lat, etapami, systematycznie, według
słownika
uaktualnianego na jakimś oficjalnym serwerku nie mniej niż raz na 2 tyg, np
sylabami lub typowymi grupami liter, w kolejności zależnej od częstości i
psyhologi, tj od oporu społecznego wyrażonego liczbą, zdobytą
doświadczalnie, statystycznymi metodami na małej grupie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

pinokio

W dniu 26.02.2016 o 18:36, Stokrotka pisze:
> Reforma powinna być wprowadzana powoli, w szkole około 20lat, w

A po co ta reforma?

Stokrotka

> Twoja uproszczona ortografia powoduje, że wymowa słów
> się zmieni u wymawia się inaczej niż ó podobnie z h i ch,
NIe . Już oficjalny szkolny słownik z 1956 roku naucza, że wymowa w obecnej
(wtedy obecnej) polszyznie
głosek h i ch, oraz rz i ż , oraz ó i u jest identyczna.

> ż i rz Czesi jeszcze rozróżniają my już nie. Słowacy w ogóle
> przestali używać rz wymawiają je jako ri.
Analiza języka słowackiego i czeskiego, a także ukraińskiego (wywodzącego
się jak myślę ze staropolszczyny, a pszynajmniej mającego z nią niezwykle
dużo związku) będzie pszydatna pszy projektowaniu uproszczenia ortografi).

> Zacznij jeszcze propagować ą jako on, a ę jako en,
NIe propaguję, jeszcze się u nas nie wyklarowało.
Za 50-100 lat taką reformę wykonają potomni.

> ź jako ś, ć jako cz, żeby
To zupełnie inne głoski, nie możliwe do pomylenia pszez Polaka normalnie
słyszącego.

> Pomyśl lepiej o Anglikach
> ci jakoś się nie przejmują tym, że to co napisane na ogół nie
> odpowiada temu co się słyszy
Ależ właśnie myślę i lituję się nad tym biednym z tego powodu narodem.

> lub Chińczykach używających pisma obrazkowego
Mają problem. Ale i nie są idiotami: mają drugi fonetyczny alfabet i tego
używają na codzień.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

sundayman

> [...]
> 2: Trudno się z tym niezgodzić. Cała edukacja szkolna stawia sobie za
> cel wyrobienia u dzieci nie jednego nawyku, w tym niezwykle wielu

Nawykiem jest też mycie rączek po wyjściu z WC. I co w związku z tym ?

> 3: Że ortografia jest często nielogiczna to każdy wie:

A to, że jeździmy prawą stroną jezdni a nie lewą, jest logiczne ?
Albo to, że mówimy sobie dzień dobry - jaką posiada logikę ?
Gdzie jest logika w zasadach kulturalnego jedzenia ?

Jest cała masa "nielogicznych" spraw, opartych na tradycji.
Czyli - zlikwidujmy wszystko co wynika z jakiejś tradycji ?

> 4: Ludzie nie ociężali umysłowo wiedzą, że są powszednie problemy
> ważniejsze od ortografi, nie pszywiązują do tego wagi, nie nażucają
> swojej woli

Są też ważniejsze problemy od tego, żeby ustąpić miejsca staruszce,
żeby nie mlaskać przy stole, itp.

Są oczywiście także ludzie, którzy do takich rzeczy "nie przywiązują
wagi". I nikt ich raczej nie zmusza.
To pewien poziom powinien zmuszać danego człowiek do zachowania na tymże
poziomie.

I jakoś nieumiejętność ogarnięcia tego właśnie oraz pewnej ilości zasad
kojarzy mi się z "ociężałością umysłową.

> pozwalają na rozwuj języka , a sami zajmują się poważniejszymi problemami,
> niz dyktando bogu duha winnego 7 latka.
> Tszeba być na prawdę ciężko myślącym by ortografię uczyć dyktandami
> stopniami itp i td.

Głupstwa. Ja nie pamiętam, żebym specjalnie zakuwał (U zwykłe)
ortografię. Natomiast od dziecka bardzo dużo czytałem. I jakoś poprawne
pisanie jest dla mnie dość naturalne.
No ale, faktycznie - mamy pokolenie, które ma z czytaniem problem.
I to jest właśnie "ociężałość".

> [...]
> Czyli dzieci piszące dyktanda są słabsze z ortografi od dzieci nie
> piszącyh dyktand , ale normalnie używającyh polskiego języka (czytanie ,

Jasne. A nauka matematyki powoduje dyskalkulię, a wychowanie fizyczne
zwichnięcia.
Za moich dawnych czasów jakoś sobie wszyscy radzili. O wynalazkach
"dysortografii" nikt nie słyszał, natomiast było wiadomo, że kolega
będący znanym szkolnym oprychem faktycznie ma problemy z nauką...

> Miałam to szczęście w 3 klasie szkoły podstawowej łazić do klasy z
> nauczycielką ktura nie robiła dyktand. Niestety, tylko w 3 klasie, ale
> myślę, że to i tak sporo.

A ja myślę, że właśnie miałaś nieszczęście...

Oczywiście, można sobie uprościć egzystencję do jedzenia i picia (bez
"nielogicznych zasad kultury"), ale dla mnie to jest właśnie przejaw
zdziczenia i otępienia.

Oczywiście - pomijam rzeczywiste przypadki jakichś problemów
neurologicznych, ale zdaję sobie sprawę z ich rzeczywistego poziomu,
który jest mniej niż symboliczny.

Ale dzięki za twoje wyjaśnienie - zawsze to ciekawe poznać czyjś punkt
widzenia...

Klin...................................................

W dniu 2016-02-26 o 18:44, Stokrotka pisze:

> NIe propaguję, jeszcze się u nas nie wyklarowało.
> Za 50-100 lat taką reformę wykonają potomni.

Jeśli wejdzie się raz na drogę reformy ortografii
potem gramatyki - dlaczego nie - nasz język
upodobni się do prymitywnych języków Ameryki
Płn. gdzie słowa zmieniają się w ciągu paru
lat i starsi przestają szybko rozumieć młodych
bo Ci używają już całkiem nowego słownictwa.
Poczytaj "Złotą gałąź" będziesz wiedziała o czym
mówię. Tak Ci zależy by przyszłe pokolenia
przestały rozumieć swych pradziadów.
Oglądałaś kiedyś stare dokumenty naprawdę
trzeba mieć dużą wiedzę by je odcyfrować.
Chociażby ze względu na to, że były pisane
a pismo odręczne też się zmienia z wiekami.
A Ty propagujesz permanentną ewolucję
języka na różnych płaszczyznach nie tylko
jego słownictwa, które i tak zachodzi warto
zadbać o stabilizację by nie upodobnić się
do różnych prymitywnych plemion.

Stokrotka

> Jeśli wejdzie się raz na drogę reformy ortografii
> potem gramatyki - dlaczego nie
NIe podoba mi się reforma gramatyki.
Uproszczenia następują powoli,
i co najważniejsze nie są wstszymywane pszez RJP tak jak reforma ortografi.
Zwykle uproszczenia gramatyczne wymyślane pszez kolejne pokolenia są
akceptowane , więc tu język nie jest martwy jak ortografia, czyli nie ma co
reformować.

> A Ty propagujesz permanentną ewolucję
> języka na różnych płaszczyznach nie tylko
> jego słownictwa, które i tak zachodzi warto
> zadbać o stabilizację by nie upodobnić się
> do różnych prymitywnych plemion.

Prymitywizmem jest brak postępu jak w martwej łacinie co proponujesz.

Stokrotka

> Nawykiem jest też mycie rączek po wyjściu z WC. I co w związku z tym ?

No właśnie, zgadzamy się.
Uzasadniłam wers 2 mojej stopki. Ortografia jest nawykiem.

> A to, że jeździmy prawą stroną jezdni a nie lewą, jest logiczne ?
NIe wiem. Ale w ortografi nie podważam każdej zasady, a ttylko te
nielogiczne.
Napisałam więc kolejny raz prawdę:
"...często nielogicznym..", czyli ortografia jest nielogiczna czasem, a nie
zawsze.

> Albo to, że mówimy sobie dzień dobry - jaką posiada logikę ?
Ma, witamy się by poznać się każdego dnia na nowo.
Odpowiedź zdradza otoczeniu nasz głos, ton, a więc stan zdrowia, emocji..
To bardzo logiczny wstęp do rozmowy.

> Gdzie jest logika w zasadach kulturalnego jedzenia ?
Jak wyżej, tam jest pełno logiki.

> Jest cała masa "nielogicznych" spraw, opartych na tradycji.
> Czyli - zlikwidujmy wszystko co wynika z jakiejś tradycji ?
Należy likwidować szkodliwe tradycje, lub nie pszynoszące dostatecznej
ilości jakiegoś zysku, a zyskiem może być np. radość.

> Są też ważniejsze problemy od tego, żeby ustąpić miejsca staruszce,
> żeby nie mlaskać przy stole, itp.

No, nie wiem. Staruszka może zemdleć.

> I jakoś nieumiejętność ogarnięcia tego właśnie oraz pewnej ilości zasad
> kojarzy mi się z "ociężałością umysłową".

MI się kojaży z ociężałością nieumiejętność wybrnięcia z sytuacji, w kturej
inni bez szwanku dla siebie znajdują się bez problemu.

> ... Ja nie pamiętam, żebym specjalnie zakuwał ortografię.
Dzieci zwykle się nie uczą ortografi, nie kują, tak a natura 8 latka.
Ale mają trute życie dyktandami.

> ...A nauka matematyki powoduje dyskalkulię,
Nauka matematyki raczej nie powoduje dyskalkulii,
ale zakuwanie tabliczki mnożenia wydaje się ,
że może powodować dyskalkulię,
ale nie czytałam o tym, tak tylko pszewiduję.

> a wychowanie fizyczne zwichnięcia.
Tak, ja bym bardzo zmieniła program i realizację WFu.
Źle trafiłeś , dałeś zły pszykład, miałam 2 (niedostateczny, wtedy
niezaliczający) z WF na semestr w klasie maturalnej, mimo, że miałam
częściowe zwolnienie z WF (z wszystkih ćwiczeń z i na pszyżądah ze względu
na wzrok), i mimo, że do dziś uważam, że byłam nieznacznie sprawniejsza
fizycznie od ruwieśnikuw. Na co dzień radziłam sobie ze spacerami z dużum
psem, mieszańcem doga.

> Za moich dawnych czasów jakoś sobie wszyscy radzili.
To nie zależy od dekady, a od nauczyciela.
Coroczne dyktando ogulnopolskie dowodzi, popszez fakt, że mało kto pisze je
bezbłędnie, że nasza polska ortografia mimo, że dość prosta (w zestawieniu
np z angielską) jest silnie zanieczyszczona i psuta pszez bezmyślne gremia.

> O wynalazkach "dysortografii" nikt nie słyszał, natomiast było wiadomo, że
> kolega będący znanym szkolnym oprychem faktycznie ma problemy z nauką...
Zawsze była znana. Ale uważam wbrew pozorom, że nie ma to żadnego związku z
reformą ortografi, może jedynie związek propagandowy.
Reforma powinna być by polski język rozwijał się, nie był językiem martwym,
a nie dla garstki dzieci z dysortografią, ponieważ prawdopodobnie dzieciom
tym reforma pomoże bardzo mało.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Klin...................................................

W dniu 2016-02-26 o 21:02, Stokrotka pisze:

> NIe podoba mi się reforma gramatyki.

Jakiejś Stokrotce 2.0 może się spodobać.
Zamenhof jak widać splajtował więc
nadzieja, że Ty też wrócisz na właściwą
drogę i przestaniesz marzyć o sławie
Herostratesa od ortografii i rozpieprzania
tego czego inni strzegą nie godząc się
na eksperymenty bez sensu. Wiedza
z czasem staje się coraz bogatsza tylko
język ma być uboższy - jeśli opanowanie
ortografii to dla Ciebie taki problem
jak sobie radzisz z potopem informacji
w chemii, fizyce, matematyce i w ogóle
we wszystkich innych dziedzinach ludzkiej
twórczości?

sundayman

> No właśnie, zgadzamy się.
> Uzasadniłam wers 2 mojej stopki. Ortografia jest nawykiem.

Nie, kochanie :)
Nie zgadzamy się. Raczej zadałem pytanie, co z tego, że coś jest
"nawykiem" ? Co jest w tym złego, żeby tego używać jako argument, że
należy z tego rezygnować ?

> Napisałam więc kolejny raz prawdę:
> "...często nielogicznym..", czyli ortografia jest nielogiczna czasem, a
> nie zawsze.

Co nie ma żadnego znaczenia. Gdyż ogromna część ludzkiego
cywilizacyjnego dziedzictwa nie ma nic wspólnego z logiką.
To się nazywa "kultura". Wymaganie "logiki" jest od rzeczy.

Logiki można wymagać np. o zasad prawa.

> Ma, witamy się by poznać się każdego dnia na nowo.
> Odpowiedź zdradza otoczeniu nasz głos, ton, a więc stan zdrowia, emocji..
> To bardzo logiczny wstęp do rozmowy.

Dorabiasz ideologię :)

> Należy likwidować szkodliwe tradycje, lub nie pszynoszące dostatecznej
> ilości jakiegoś zysku, a zyskiem może być np. radość.

Z tym, że nie ma żadnej szkodliwości w tradycji dotyczącej sposobu pisania.
Równie dobrze można powiedzieć, że dlatego, że należy ustąpić staruszce
miejsca, człowiek czuje się źle - bo będzie musiał postać i zmęczyć.
A w ogóle - jest to działanie nieracjonalne dla jednostki, bo co ona
będzie miała z tego, że jakiś emeryt sobie posiedzi ?
To przecież w sumie strata - emeryt powinien szybko wykitować i zwolnić
miejsce dla zdrowego osobnika.

Prawda, że to jet bardziej logiczne ?

> No, nie wiem. Staruszka może zemdleć.

I co z tego ? Logicznie - niech sobie mdleje.
Słabsze osobniki w naturze są tak eliminowane.

> MI się kojaży z ociężałością nieumiejętność wybrnięcia z sytuacji, w
> kturej inni bez szwanku dla siebie znajdują się bez problemu.

Dres, który bez "szwanku dla siebie" słucha na cały regulator muzyki w
tramwaju, jest wg. ciebie wzorem bystrości ?
Bo przecież konieczność dostosowania się do normy społecznej jest
niewygodna dla niego - musiałby sobie ściszyć.

> Nauka matematyki raczej nie powoduje dyskalkulii,
> ale zakuwanie tabliczki mnożenia wydaje się ,
> że może powodować dyskalkulię,
> ale nie czytałam o tym, tak tylko pszewiduję.

No właśnie, chyba ci się wydaje :)

> [...]
> sprawniejsza fizycznie od ruwieśnikuw. Na co dzień radziłam sobie ze
> spacerami z dużum psem, mieszańcem doga.

Bardzo dobrze trafiłem. Ja też byłem zwolniony z WF - też z uwagi na
wzrok. I nie widzę w tym żadnej specjalnej korzyści (oczywiście wtedy
bardzo mi się to podobało - z lenistwa).

> [...]
> je bezbłędnie, że nasza polska ortografia mimo, że dość prosta (w
> zestawieniu np z angielską) jest silnie zanieczyszczona i psuta pszez

Nie rozumiem, co to jest "zanieczyszczona" ortografia.
Zapamiętanie, jakie sztućce są do czego, przy ich większym wyborze - to
dopiero jest sztuka...

Droga Stokrotko, nie zgodzimy się, bo dla mnie ortografia jest tym
samym, co poprawna wymowa, co zasady savoir-vivr'u, co wiele wiele
innych rzeczy, które składają się na całą ludzką kulturę.

Tak samo jak dziwne stroje ludowe, czasem dziwne zwyczaje (często
przecież uciążliwe), itp.
Rozumiem oczywiście, że niejeden chciałby o to zlikwidować jak coś
"zbytecznego", ale to droga prowadząca do tego, że dziś pan poseł Liroy
występuje w najwyższym państwowym gremium ubrany jak łajza, bez krztyny
szacunku dla historii czy narodu, który ma niby reprezentować.

Oczywiście, przecież nie ma powodu logicznego, żeby założyć garnitur i
krawat. Można wszystko robić w dresie i adidasach.
Wątpię, byś chciała żyć w świecie, do którego prowadzi ta droga.
A może jednak ?...

Stokrotka

> Jakiejś Stokrotce 2.0 może się spodobać.

Może, ale to już inny temat.
Mi się reforma gramatyki nie podoba.

Stokrotka

> Nie, kochanie :)
> Nie zgadzamy się. Raczej zadałem pytanie, co z tego, że coś jest
> "nawykiem" ? Co jest w tym złego, żeby tego używać jako argument, że
> należy z tego rezygnować ?

Moja stopka to nie encyklopedia, by odpowiadać tam na wszystkie pytania.
Stwierdziłam prawdziwy fakt, prawdziwy a zaskakujący.
Do tego właśnie jest stopka.

> Co nie ma żadnego znaczenia.

Ależ ma.
I podobnie jak wyżej nie wszyscy to zauważają.
Podobnie jak wyżej stwierdziłam zaskakujący prawdziwy fakt.
Do tego są stopki.

> Z tym, że nie ma żadnej szkodliwości w tradycji dotyczącej sposobu
> pisania.
Jest.

> Równie dobrze można powiedzieć, że dlatego, że należy ustąpić staruszce
> miejsca, człowiek czuje się źle - bo będzie musiał postać i zmęczyć.

Jeśli staruszka mimo sędziwego wieku jest sprawna , a młody człowiek akurat
niezdrowy i słaby - to nie powinien ustąpić miejsca.

> A w ogóle - jest to działanie nieracjonalne dla jednostki, bo co ona
> będzie miała z tego, że jakiś emeryt sobie posiedzi ?

Oczywiście, że będzie miała.
Pszykro jest patszeć na człowieka wyraźnie ułomnego.
Nawet psy i inne sworne istoty pomagają członkom stada.

> To przecież w sumie strata - emeryt powinien szybko wykitować i zwolnić
> miejsce dla zdrowego osobnika.
NIe, bo wtedy każdy myślący człowiek wieku średniego
nie będzie pracował uczciwie , pszewidując co go czeka na starość - taki
brak szacunku jak ty pszedstawiasz.

> Prawda, że to jest bardziej logiczne ?
NIe

> I co z tego ? Logicznie - niech sobie mdleje.
> Słabsze osobniki w naturze są tak eliminowane.
Jak wyżej.
Jesteś moralnie i pragmatycznie niżej od psa domowego.

> [...]
> Bo przecież konieczność dostosowania się do normy społecznej jest
> niewygodna dla niego - musiałby sobie ściszyć.

Nie rozumiesz co znaczy bez szwanku.
Za zakłucanie spokoju może zapłacić mandat - to szwank.
Może nie zauważyć ładnej dziewczyny - to też szwank.
Może zagapić się i nie wysiąść na swym pszystnku - kolejny szwank.

> Bardzo dobrze trafiłem. Ja też byłem zwolniony z WF - też z uwagi na
> wzrok. I nie widzę w tym żadnej specjalnej korzyści (oczywiście wtedy
> bardzo mi się to podobało - z lenistwa).

Źle trafiłeś, bo ja mimo zwolnienia dobrowolnie ćwiczyłam, tyle, że zwykle
bez ćwiczeń na pszyżądah. Ja nie jestem za masowymi zwolnieniami z wuefu, ja
jestem za jego innym obliczem.

> Nie rozumiem, co to jest "zanieczyszczona" ortografia.
Ortografia niezanieczyszczona, to ta stosująca konsekwentnie zasady fonetyki
polskiej: np słyszę sz - piszę sz, słyszę k piszę k,
a zanieczyszczona, to ta dopuszczająca wyjątki:
słyszę sz - piszę sh, słyszę k - piszę c.
itp itd.

> Droga Stokrotko, nie zgodzimy się, bo dla mnie ortografia jest tym samym,
> co poprawna wymowa, co zasady savoir-vivr'u, co wiele wiele innych rzeczy,
> które składają się na całą ludzką kulturę.

Dla mnie ortografia jest czymś mniej ważnym niż poprawna wymowa.
Ale zgadzam się, że ortografia jest tak samo mało ważna jak duperele
określające kolejność zjadania dań itp.
Bo ta kolejność, mimo, że specjaliści - snobi ustalili ją nie rozumieją, że
je się tyle , tego i w takiej kolejności jak smakuje, a nie jak napisano w
podręczniku spszed 200lat.
Np zwykle bułkę z dżemmem je się na końcu, a wątrobowiec pszed posiłkiem -
tak smakuje i koniec, i żaden sawuarwiwr tego nie zmieni.

> [...]
> krawat. Można wszystko robić w dresie i adidasach.
> Wątpię, byś chciała żyć w świecie, do którego prowadzi ta droga.

Jakiś ty skostniały.
Myślę, że takim ludziom jak ty,
30 lat temu pszez głowę nie pszeszło,
że pszeciętna 40 latka teraz ubiera się w portki.

Skąd wiesz jak ludzie będą się ubierać za 30 lat?
Ja wyraźnie widzę popularność dresu,
rozłażącą się na coraz szerszy zakres sytuacji.
Dawniej dres był na sali gimnastycznej, w domu i w pszedszkolu.
Potem także na klatce shodowej i pszed blokiem, a także sklepie.
Obecnie jest już popularny także w pociągu, szkole i pszyhodni.
Za 5-10 lat będzie normą na imprezie, a potem pewne modele także na balu.
Myślę, że najtrudniej dres trafi do filharmoni.

sundayman

Nie chce mi się rozwijać tych wszystkich wątków, bo widzę, że się nie
dogadamy, więc pozwolę sobie tylko to skomentować :

> [...]
> Za 5-10 lat będzie normą na imprezie, a potem pewne modele także na balu.
> Myślę, że najtrudniej dres trafi do filharmoni.

Problem polega na tym, że ty widzisz to jako (chyba) postęp, a jak jako
zdziczenie.

Postęp dla mnie jest zupełnie w innych miejscach, i nie polega na
pomniejszaniu do (i poniżej) absolutnego minimum wymagań wobec siebie i
innych, eliminacji (może i dla kogoś kłopotlowych) norm społecznych
odróżniających ludzi od stada łosi, itp.

Dlatego, choć niestety zapewne masz rację, że jeszcze trochę tego
"rozwoju" a publicznie ludzie będą chodzić w rozciągniętych dresach i
popierdywać (bo to przecież niezdrowe się wstrzymywać).

Ja jednak widzę , że to jest klasyczny upadek cywilizacyjny.
I mam wrażenie, że nie spowoduje to przyjęcia tego "poziomu" przez
wszystkich, ale przez większość, reprezentującą poziom dla której są
dziś produkowane programy TV.

Natomiast zawsze będzie istnieć elita, która która będzie jadać
sztućcami a nie łapskami, nosić (może nowocześniej skrojone) garnitury,
i zachowywać się jak cywilizowana jednostka.

I to ta elita będzie decydować, co w TV będzie oglądać tępa tłuszcza,
dla której szczytem elegancji będzie dres z paskiem, a idolem pani
śpiewająca o dupie.

A może... już tak jest ? Zastanów się czasem...

sundayman

Aha, i już za zakończenie, bo jednak z uwagi na ew. publiczność, trzeba
to wyjaśnić.

Otóż - mylisz się nawet co do samych podstaw - gramatyka NIE jest
nielogiczna. To, że w danym słowie pisze się "rz" albo "ż" wynika nie z
wydumanych przez kogoś przy wódce zasad, lecz z różnych zaszłości
historycznych.

I są to zarówno kwestie dotycząc zapożyczeń z innych języków, dialektów
itp. ale też mniej lub bardziej udanych prób uporządkowania itp.

Skoro zaś na siłę chcesz upraszczać język do granic teoretycznych
możliwości to oprócz eliminacji "rz" czy "ó" sugeruję też ograniczenie
ilości używanych słów.

No bo po co ma być "ciecz" i "płyn", skoro to to samo ?

W ten sposób zamiast mieć w głowie kilkadziesiąt tys. słów, wystarczy ci
góra kilka. W ten sposób zwolnisz neurony na... no właśnie - na co ??

Stokrotka

> Problem polega na tym, że ty widzisz to jako (chyba) postęp, a jak jako
> zdziczenie.

No właśnie, pszez ciebie pszemawia snobizm,
zgodnie z twą filozofią do dziś łaziła bym w wytartym niedźwiedzim futerku.

> Natomiast zawsze będzie istnieć elita, która która będzie jadać sztućcami
> a nie łapskami, nosić (może nowocześniej skrojone) garnitury, i zachowywać
> się jak cywilizowana jednostka.

Zdaje się , że mamy inne pojęcie elity.
Dawniej elita to ten co miał koronę = kask z pikami
ułatwiającymi obronę , a może i atak.
Wydaje mi się , że dres ułatwia sprawność.

> I to ta elita będzie decydować, co w TV będzie oglądać tępa tłuszcza,
No właśnie, zdaje się , że ta elita zawaliła,
i taka jednostka jak ty nie rozumie słowa elita, ani słowa postęp.
Pewnie dlatego zawaliła, że na naradzie nosili garniturki
a krawaty ściskały im szyje.
Niedotlenienie murowane.

Stokrotka

> Otóż - mylisz się nawet co do samych podstaw - gramatyka NIE jest
> nielogiczna.

Już pisałam raz, ze ja o gramatyce nie dyskutuję,
ja zajmuję się ortografią.
Ortografia zaś "często jest nielogiczna".

> No bo po co ma być "ciecz" i "płyn", skoro to to samo ?

Jednak tylko prawie to samo.
Jest jednak płyn hamulcowy, a nie ciecz hamulcowa.

Klin...................................................

W dniu 2016-02-29 o 18:52, Stokrotka pisze:
> Jednak tylko prawie to samo.
> Jest jednak płyn hamulcowy, a nie ciecz hamulcowa.

A co Ci broni nazywać płyn hamulcowy - cieczą hamulcową.
Nie jest to aby nielogiczny nawyk?

Stokrotka

> A co Ci broni nazywać płyn hamulcowy - cieczą hamulcową.
> Nie jest to aby nielogiczny nawyk?

NIe wiem czy nielogiczny.
Nie zajmuję się semantką (znaczenie), zajmuję się syntaktyką (zapis, tu
ortografia).

Jakub A. Krzewicki

Kto tu jest matołem?
Nie chodzi o podstawowe znaczenie liczby tylko o symbolikę.
Dlaczego akurat ta liczba, a nie inna?

Jakub A. Krzewicki

W dniu niedziela, 21 lutego 2016 18:26:04 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:

> Słyszałam, że 9, ale wogule to się tym nie interesuję.
> Ta 9 jest logiczna , bo liczenie do 9 jest trudne,
> a 8 podobno większość dzieci obejmuje.
> Nawet bajty miały dawniej 8 bituw.

To niestety źle słyszałaś. Gdybyś liznęła trochę 日本語, to dowiedziałabyś się, że 4 i 7 mogą budzić konsternację, bo 4 (四) wymawia się w wersji on (sino-japońskiej) jak shi, a 7 (七) jak shichi, a ponieważ śmierć (死) wymawia się shi - więc mogą, zwłaszcza 4 zostać uznane za pechowe.

Z tym, że ta wiedza nadal mnie nie przybliża do tego, jaka to symbolika może stać za japońską dziewiątką.

pinokio

W dniu 10.03.2016 o 06:56, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Kto tu jest matołem?
> Nie chodzi o podstawowe znaczenie liczby tylko o symbolikę.
> Dlaczego akurat ta liczba, a nie inna?

Powinieneś bardziej uważać co jesz przed snem

Stokrotka

NIgdy się nie pszybliżysz, bo nie pszyjmujesz do wiadomości niczego czego
wcześńiej nie wyczytałeś.

Jakub A. Krzewicki

W dniu czwartek, 10 marca 2016 18:50:36 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:

> NIgdy się nie pszybliżysz, bo nie pszyjmujesz do wiadomości niczego czego
> wcześńiej nie wyczytałeś.

Otóż przyjmuję, tylko sprawdzam - i Twoje tezy o dziewiątce nie znajdują
potwierdzenia z punktu widzenia dalekowschodniej symboliki liczb.
Może w innej kulturze dziewiątka gra taką rolę - nie w żadnej posługującej się
漢字.

Jakub A. Krzewicki

黙れ、馬鹿!

Jakub A. Krzewicki

W dniu niedziela, 21 lutego 2016 18:34:07 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> Trzeba było zimnego na noc nie jeść

大馬鹿ですよ!

pinokio

W dniu 11.03.2016 o 11:30, Jakub A. Krzewicki pisze:
Mówię prawdę, jak ot mówią "sen mara Bóg wiara"

Jakub A. Krzewicki

Jak się nie interesujesz wykładniami snów, to mógłbyś nie zabierać głosu, albo to nie grupa dla Ciebie. 分かりますか?

pinokio

W dniu 11.03.2016 o 15:16, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Jak się nie interesujesz wykładniami snów, to mógłbyś nie zabierać głosu, albo to nie grupa dla Ciebie. 分かりますか?

Interesujesz się za bardzo japonistyką i stąd te sny.

Jakub A. Krzewicki

A co jeżeli chodzi o Obamę?
Datę dostałem konkretną - 21/01/2021.

pinokio

W dniu 11.03.2016 o 15:24, Jakub A. Krzewicki pisze:
> A co jeżeli chodzi o Obamę?
> Datę dostałem konkretną - 21/01/2021.

To teraz będziemy musieli czekać roku 2021 ;-)
A czy informacja o dacie śmierci amerykańskiego prezydenta była by dana
akurat jednemu buddyście z Polski?
Poczekamy do 2021 roku.

rs

z tego co wiem japonska dziewiatka oznacza farta, wiec w przeciwienstwie
tego co mowi pinokio, jedz przed snem wiecej tego co jesz do tej pory. <rs>

Chiron

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o...@gmail.com> napisał w
wiadomości news:b2c2efec-06f6-4ff9...@googlegroups.com...

Uważam, że każdy sen ma znaczenie. Żydzi mówią, że nie objaśnić snu to jak
nie przeczytać listu do siebie. Szczególnie sen najeżony silnymi emocjami.
To jest IMO w nim najważniejsze. Skoro zapisałeś sen (super)- to spróduj
znaleźć teraz UCZUCIA- teraz i wtedy w związku z nim. Tylko nie racjonalizuj
tych uczuć. Po prostu- daj im przez siebie płynąć.

--

Chiron

Stokrotka

>... każdy sen ma znaczenie. ....

NIe całkiem.
Tylko część ma znaczenie prorocze.
Sny także odzwierciedlają pszeszłość, to co się robi w dzień, są
niejednokrotnie upożądkowaniem emocji.
Tak więc jak cały dzień pracowałeś pszy taśmie, nie dziw się, że i w nocy
możesz robić to samo.

pinokio

W dniu 11.03.2016 o 11:30, Jakub A. Krzewicki pisze:
Jakubie, więcej poczucia humoru!
Święty Józef mówi: Maryjo, śnił mi się dziś anioł, który kazał nam
uciekać do Egiptu.
Maryja: Józefie, tyle razy mówiła ci, abyś na noc nic zimnego nie jadł!

piotr...@gmail.com

> Data śmierci Baracka Obamy - 21 stycznia 2021.
> Następnie zobaczyłem japońską cyfrę 9 "kyuu" 九. Co ta cyfra może znaczyć?

Nostradamus podał: Dziewięciu będzie sparaliżowanych od sądu i rady.
Być może dziewięciu (najważniejszych) przywódców świata będzie sparaliżowanych w swych działaniach? (nie teraz, tylko w 2021).

rs

na 100% chodzilo mu o sad najwyzszy USA. juz jednego sedziego
sparalizowalo smiertelnie, a pozostala osemka tez tak jakby ledwo,
ledwo. <rs>

piotr...@gmail.com

> Data śmierci Baracka Obamy - 21 stycznia 2021.
> Następnie zobaczyłem japońską cyfrę 9 "kyuu" 九. Co ta cyfra może znaczyć?

A teraz piszę kolejne możliwe interpretacje tego snu.

Możliwe, że do 2021 powstanie grupa państw G9. Możliwe, że Japonia weźmie prowadzenie na świecie, a Ameryka zostanie wyrolowana.

Inna możliwość:
U Tolkiena było chyba: Dziewięciu jeźdźców ciemności. A Barack Obama według Rosjan jest księciem chaosu/ciemności.

Proszę nie traktować tego bardzo poważnie.
Już sam sen nie jest wystarczająco dobrym źródłem do tworzenia przypuszczeń o przyszłości. Po prostu coś się komuś przywidziało we śnie.
Moje interpretacje to tylko pewne możliwości, co ów sen oznacza.
A tych możliwości jest pewnie więcej.
Wystarczy sprawdzić symbolikę liczby 9. Ma ona pewnie wiele znaczeń.

pozdrawiam

pinokio

W dniu 20.02.2016 o 04:01, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Data śmierci Baracka Obamy - 21 stycznia 2021.
> Następnie zobaczyłem japońską cyfrę 9 "kyuu" 九. Co ta cyfra może znaczyć?

Otóż, ta data to by wynikało że jest końcem 3.5 letniego okresu
wielkiego ucisku, który rozpocznie się 2017 roku.
Cyfra 9 - to 9 krąg piekła. Dante mówił o kręgu dla zdrajców.
"9 krąg" to także nazwa związana z watykańskimi (i chyba także NWO)
satanistami.

bartekltg

On 20.02.2016 04:01, Jakub A. Krzewicki wrote:
> Data śmierci Baracka Obamy - 21 stycznia 2021.
> Następnie zobaczyłem japońską cyfrę 9 "kyuu" 九. Co ta cyfra może znaczyć?

Kyuu

It is often used to describe how cute the thing is to the point where
you just want to kill/destroy/annihilate it.

http://pl.urbandictionary.com/define.php?term=Kyuu

Kto powiedział, że zaświaty w snach nie mogą gadać do nas
popkulturowym slangu ;>

pzdr
bartekltg

Jakub A. Krzewicki

Ciekawe, ale nie wiem, czy to jest akurat trafna interpretacja.
Przypomniał mi się jeden szczegół: symbol 九 był wyryty na kawałku granitu
otoczonym wirem czegoś w rodzaju mgły albo turbulencji gęstego falującego
powietrza.

pinokio

On 2/20/16 4:01 AM, Jakub A. Krzewicki wrote:
> Data śmierci Baracka Obamy - 21 stycznia 2021.
> Następnie zobaczyłem japońską cyfrę 9 "kyuu" 九. Co ta cyfra może znaczyć?

Dziś jest piątek 2021-02-19, widać że się nie sprawdziło.
Jakubie, czy zbyt cięzkie jedzenie spożywasz przed snem?

opluk

W dniu 19/02/2021 o 10:17, pinokio pisze:
Widze, ze grupa wymarla i coraz to nowi archeolodzy zaczeli przychodzic
na wykopki...

opluk

Astralny Rębajło

opluk napisał(a):
Zaraz zrobię wykopki.

opluk

W dniu 21.05.2021 o 22:21, Astralny Rębajło pisze:
Dzien dobry,
Czy ma pan pozwolenie od wojewodzkiego kuratora zabytkow na prowadzenie
tutaj badan archeologicznych?

opluk

Astralny Rębajło

opluk napisał(a):
Teren nie wpisany do rejestru zabytków nie podlega pod prawo o ochronie zabytków.

opluk

W dniu 22.05.2021 o 19:42, Astralny Rębajło pisze:
Usenet jeszcze nie jest w rejestrze zabytkow?
A to niedopatrzenie!

opluk

Jakub A. Krzewicki

Nie wyszło... ale w dzień po końcu kadencji Trumpa i zaprzysiężeniu Bidena, o którego dacie zresztą nie miałem wtedy pojęcia.
Być może to jak z Johnem Titorem czy Jeanne Dixon - inna wersja linii czasowej, gdzie miały być zamieszki i zamachy.
A może odpowiednie służby przeczytały i na zimne podmuchały? Nie zdziwię się, jak za parę ładnych lat otworzą archiwa i okaże się, że była próba zabójstwa udaremniona przez dzielnych chłopców z jakiejś 3-literowej organizacji z mundurkami?