Google 网上论坛不再支持新的 Usenet 帖子或订阅项。历史内容仍可供查看。

Tragiczna pomyłka

已查看 60 次
跳至第一个未读帖子

Shrek

未读,
2023年12月17日 03:53:192023/12/17
收件人
Doszło do tragicznej pomyłki. Izraelskie siły obronne pomyliły trzech
zakładników z poddającymi się palestyńczykami więc w samoobronie ich
zastrzeliło.

Coś jak "kochanie czy mogłabyś podać mi sól";)

--
Shrek

Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "иди нахуй"?
PS - i konfederację!

Robert Tomasik

未读,
2023年12月17日 05:31:542023/12/17
收件人
W dniu 17.12.2023 o 09:53, Shrek pisze:
> Doszło do tragicznej pomyłki. Izraelskie siły obronne pomyliły trzech
> zakładników z poddającymi się palestyńczykami więc w samoobronie ich
> zastrzeliło. Coś jak "kochanie czy mogłabyś podać mi sól";)

Podejrzewam, że całą sprawa zostanie szczegółowo zbadana. Słyszałem, że
ekstremiści kombinują w ten sposób, że udają poddanie się, by się
wysadzić wśród żołnierzy przeciwnika. Dlatego nie należy ochoczo biec na
spotkanie wybawców, tylko wykonywać polecenia żołnierzy. Oni nie wiedzą,
czy biegnący do nich jest przyjacielem, czy wrogiem. Nawet jest taka
piosenka Budki Suflera pt. "Demony wojny".

Z perspektywy klepiącego w klawiaturę wiele rzeczy wygląda prościej.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月17日 07:34:032023/12/17
收件人

> Podejrzewam, że całą sprawa zostanie szczegółowo zbadana.

Oczywiście. Przez żydów:P

> Słyszałem, że
> ekstremiści kombinują w ten sposób, że udają poddanie się, by się
> wysadzić wśród żołnierzy przeciwnika.

Dlatego byli bez koszul, żeby było widać że są beż żadnych elementów
galanterii.

> Z perspektywy klepiącego w klawiaturę wiele rzeczy wygląda prościej.

Bo ja wiem... Ta sprawa jest prosta - winni są inni. A jak popatrzysz z
boku, to się można antysemityzmu nabawić:P

Robert Tomasik

未读,
2023年12月17日 09:47:342023/12/17
收件人
W dniu 17.12.2023 o 13:34, Shrek pisze:
> Dlatego byli bez koszul, żeby było widać że są beż żadnych elementów
> galanterii.
Nie wiem, skąd masz takie informacje. Ale też nie chce mi się szukać,
czy mieli koszule. Jeśli to pokłosie taktyki, że nie biorą jeńców, to
byłaby dla nich nauczka - tylko szkoda zakładników.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月17日 11:08:212023/12/17
收件人

>  Nie wiem, skąd masz takie informacje.

Od pismaków.

> Ale też nie chce mi się szukać,
> czy mieli koszule. Jeśli to pokłosie taktyki, że nie biorą jeńców, to
> byłaby dla nich nauczka - tylko szkoda zakładników.

Po jest pokłosie tego, że żydzi sobie urządzili safari i strzelają do
nołplisów.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月17日 13:56:412023/12/17
收件人

W tym wypadku akurat było odwrotnie.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月17日 14:07:512023/12/17
收件人

> W tym wypadku akurat było odwrotnie.

Zależy od momentu w którym zaczęliśmi zapiski:P Bardzo wygodnie jest
zacząć od ataku na festiwal, ignorując co było wcześniej.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月17日 15:09:442023/12/17
收件人
W dniu 17.12.2023 o 20:07, Shrek pisze:

> Zależy od momentu w którym zaczęliśmi zapiski:P Bardzo wygodnie jest
> zacząć od ataku na festiwal, ignorując co było wcześniej.
Cokolwiek by wcześniej nie było, atak na festiwal nie był zbyt mądry
moim zdaniem.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月17日 15:35:292023/12/17
收件人
A to zupełnie oddzielna para kaloszy. Ale nie udawajmy że nie wiemy skąd
takie pomysły mieli.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月17日 17:25:042023/12/17
收件人
W dniu 17.12.2023 o 21:35, Shrek pisze:
> A to zupełnie oddzielna para kaloszy. Ale nie udawajmy że nie wiemy skąd
> takie pomysły mieli.

Wojny takimi akcjami wygrać szansy nie mieli. Wiadomo było, że Izraelowi
wielkiego wyboru nie dadzą i skończy się to ich rzezią bowiem Izrael
jest silniejszy. Przy okazji wystawili swoich cywili na cios, no bo
Izrael nie potrafi odróżnić cywili od wojowników, którzy jawnie broni
nie noszą.

Pewnie to skutkiem mojej niewielkiej znajomości tamtejszych realiów, ale
sensu ni logiki w takiej akcji dopatrzyć się nie potrafię.
--
(~) Robert Tomasik

Zbynek Ltd.

未读,
2023年12月18日 02:15:452023/12/18
收件人
Robert Tomasik napisał(a) :

> [...]
> spotkanie wybawców, tylko wykonywać polecenia żołnierzy. Oni nie wiedzą,
> czy biegnący do nich jest przyjacielem, czy wrogiem.

Była też kiedyś podobna historia.
Hamasowiec zaatakował ludzi. Dwudziestokilkulatek zastrzelił go i na
widok żołnierza odłożył broń i krzyczał po hebrajsku, że jest
Izraelczykiem. Żołnierz i tak go zastrzelił.
Taki kraj. Tam się najpierw strzela, a potem weryfikuje kogo się zabiło.

Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Ghost

未读,
2023年12月18日 05:15:422023/12/18
收件人

> A to zupełnie oddzielna para kaloszy. Ale nie udawajmy że nie wiemy skąd
> takie pomysły mieli.

No wlasnie, przeciez holocaust i inne paleniska w stodolach tez byly
przez zydow sprowokowany.
Tak jak wybryk nastolatkow we Wroclawiu przez zyda Brauna w sejmie.

No i plonk - miejmy nadzieje, ze juz na ostatniej grupie.

RadosławF

未读,
2023年12月18日 06:03:342023/12/18
收件人
Patrzysz nie tam gdzie trzeba a dodatkowo jesteś ślepy.
Atak uniemożliwił izraelowi dogadanie się arabią saudyjską
a saudyjczykom uznanie państwa izrael.
Straty cywilnej ludności zwłaszcza palestyńskiej wszyscy
mają w dupie.

Pozdrawiam

Robert Wańkowski

未读,
2023年12月18日 07:42:022023/12/18
收件人
W dniu 18.12.2023 o 08:16, Zbynek Ltd. pisze:

> Była też kiedyś podobna historia.
> Hamasowiec zaatakował ludzi. Dwudziestokilkulatek zastrzelił go i na
> widok żołnierza odłożył broń i krzyczał po hebrajsku, że jest
> Izraelczykiem. Żołnierz i tak go zastrzelił.

Dlaczego go zastrzelił?

Robert

J.F

未读,
2023年12月18日 10:42:362023/12/18
收件人
On Sun, 17 Dec 2023 13:34:01 +0100, Shrek wrote:

> Oczywiście. Przez żydów:P

No ale im zalezy na wyjasnieniu ... i naprawieniu na przyszłość.

> Dlatego byli bez koszul, żeby było widać że są beż żadnych elementów
> galanterii.

W majtkach mogli ukryc ...

J.

Zbynek Ltd.

未读,
2023年12月18日 10:52:522023/12/18
收件人
Robert Wańkowski napisał(a) :
Robert już wytłumaczył - jak coś się dzieje, to nie ma czasu na
żadne weryfikacje.

Myślałem, że to było dawniej, ale to sprawa bieżąca. Sprawdź w
goglach nazwisko zabitego: Yuval Doron Castleman

Zbynek Ltd.

未读,
2023年12月18日 10:55:032023/12/18
收件人
J.F napisał(a) :
Wystarczy sobie dać uciąć i wstawić 20cm laskę dynamitu ;-)
Obserwatorzy nie powinni się zorientować.

nadir

未读,
2023年12月18日 11:31:332023/12/18
收件人
W dniu 18.12.2023 o 16:55, Zbynek Ltd. pisze:

> Wystarczy sobie dać uciąć i wstawić 20cm laskę dynamitu ;-)
> Obserwatorzy nie powinni się zorientować.

Zaraz z tyłu, jest jeszcze lepsze miejsce do chowania laski dynamitu,
nic przy tym nie trzeba ucinać.

Shrek

未读,
2023年12月18日 13:23:192023/12/18
> [...]
> jest silniejszy. Przy okazji wystawili swoich cywili na cios, no bo
> Izrael nie potrafi odróżnić cywili od wojowników, którzy jawnie broni

Coś jak nasze powstanie warszawskie. i nawet pewnie motywy podobne.

Shrek

未读,
2023年12月18日 13:24:302023/12/18
收件人
W dniu 18.12.2023 o 11:15, Ghost pisze:

> No i plonk - miejmy nadzieje, ze juz na ostatniej grupie.

Weź sobie na wszystkie wpisz a nie dupę będziesz zawracał swoją plonkownicą.

Shrek

未读,
2023年12月18日 13:28:412023/12/18
收件人
W dniu 18.12.2023 o 16:42, J.F pisze:

> No ale im zalezy na wyjasnieniu ... i naprawieniu na przyszłość.

E tam. Znaczy co - w przyszłości nie będą strzelać do poddających się
palestyńczyków? Przecież właśnie po to tam weszli.

> W majtkach mogli ukryc ...

W majtkach zwyczajowo ukrywa się rowery. Zaraz rower, robert, bucza...
coś sobie przypominam. Generalnie robert stał wtedy na stanowisku że do
cywilów można strzelać zawsze, bo to ich wina że się szwędają.

Ghost

未读,
2023年12月18日 16:30:452023/12/18
收件人
W dniu 18.12.2023 o 12:03, RadosławF pisze:
Przy czym przeciwnikiem Arabii jest tutaj Iran - a new level of proxy
war, indeed.

ąćęłńóśźż

未读,
2023年12月19日 05:43:322023/12/19
收件人
Kiedyś pewien polski policjant z miasta obok Otwocka pomylił dzielnicowego z - a jakże, zbiegłym - tygrysem.
Współcześnie to nie wiadomo, czy babci należy podnieść beret, czy spałować.

-----

ąćęłńóśźż

未读,
2023年12月19日 05:46:232023/12/19
收件人
Wg Twojej filozofii najlepiej to dać się zgwałcić.

-----

ąćęłńóśźż

未读,
2023年12月19日 05:47:222023/12/19
收件人
I w obronie Kijowa czy Mariupola także nie?

-----

Robert Tomasik

未读,
2023年12月19日 14:53:532023/12/19
收件人
W dniu 19.12.2023 o 11:46, ąćęłńóśźż pisze:

> Wg Twojej filozofii najlepiej to dać się zgwałcić.

Ale obrona polegająca na gwałceniu przypadkowych ofiar wokół też
sensowne nie jest.
--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

未读,
2023年12月19日 14:55:022023/12/19
收件人
W dniu 19.12.2023 o 11:47, ąćęłńóśźż pisze:

> I w obronie Kijowa czy Mariupola także nie?

Ale Ukraińcy nie bronią swojego kraju wypadami do Rosjan i mordowanie
cywili.
--
(~) Robert Tomasik

ąćęłńóśźż

未读,
2023年12月21日 04:30:482023/12/21
收件人
Na wszelki wypadek sprawdź, w którym roku USrael zrównał teren pod obecny festiwal Caterpilarami wypie....ając stamtąd wszystkie
palestyńskie rodziny.

-----

ąćęłńóśźż

未读,
2023年12月21日 04:32:052023/12/21
收件人
No na tym polega różnica w sile marketingu USraela i UKrainy.

-----

Robert Tomasik

未读,
2023年12月21日 10:23:262023/12/21
收件人
W dniu 21.12.2023 o 10:30, ąćęłńóśźż pisze:

> Na wszelki wypadek sprawdź, w którym roku USrael zrównał teren pod
> obecny festiwal Caterpilarami wypie....ając stamtąd wszystkie
> palestyńskie rodziny.

I to by - w Twojej ocenie - uzasadniał ludobójstwo na przebywających tam
cywilach? Przecież to pomysł porównywalny z uzasadnieniem holokaustu
tym, że Żydzi Jezusa ukrzyżowali.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月21日 12:33:162023/12/21
收件人

> I to by - w Twojej ocenie - uzasadniał ludobójstwo na przebywających tam
> cywilach? Przecież to pomysł porównywalny z uzasadnieniem holokaustu
> tym, że Żydzi Jezusa ukrzyżowali.

Średnio trafna analogia. Większości palestyńczyków żydzi zabili kogoś z
rodziny. Trochę bardziej przemawiające do wyobraźni niż jezus 2k lat
temu - co?

PS - żeby znowu jakiś olin nie wyskoczył - nie popieram hamasu - jedne
zjeby warte drugich.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月21日 15:00:462023/12/21
收件人
W dniu 21.12.2023 o 18:33, Shrek pisze:
> Średnio trafna analogia. Większości Palestyńczyków Żydzi zabili kogoś z
> rodziny. Trochę bardziej przemawiające do wyobraźni niż Jezus 2k lat
> temu - co?

To nie o to chodzi, co bardziej. Atak na przypadkowych cywili na pustyni
mógł spowodować tylko jeden odwet. I w dodatku dał ku temu pretekst oraz
spowodował, że reszta świata zasadniczo palcem nie kiwnęła w obronie.
Akcja tak niedorzeczna, że aż zaczynam się zastanawiać, czy na pewno
zainspirowana przez Hamas.

--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月22日 09:08:262023/12/22
收件人

> To nie o to chodzi, co bardziej.

nie ja zacząłem:P

> Atak na przypadkowych cywili na pustyni
> mógł spowodować tylko jeden odwet. I w dodatku dał ku temu pretekst oraz
> spowodował, że reszta świata zasadniczo palcem nie kiwnęła w obronie.

Czyli dzień jak codzień...

> Akcja tak niedorzeczna, że aż zaczynam się zastanawiać, czy na pewno
> zainspirowana przez Hamas.

Zainspirowana to nie wiem. le na tyle duża, że raczej żydzi coś o niej
wiedzieli.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月22日 10:19:192023/12/22
收件人
W dniu 22.12.2023 o 15:08, Shrek pisze:

> Zainspirowana to nie wiem. le na tyle duża, że raczej żydzi coś o niej
> wiedzieli.

Jeśli sami to zorganizowali, to oczywistym by był, że choć wiedzieli, to
nic nie zrobili. Pamiętasz PERL HARBOR?

po za tym w kontekście tego co napisałeś, że wśród Palestyńczyków prawie
każdemu Żydzi kogoś zabili nie zapominaj, że można to i w drugą stronę
powiedzieć. Oni dość losowo atakują ten Izrael atakują i tam też pewnie
sporo osób jest takich, którym zabili kogoś z rodziny.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月22日 10:31:502023/12/22
收件人

> Jeśli sami to zorganizowali, to oczywistym by był, że choć wiedzieli, to
> nic nie zrobili. Pamiętasz PERL HARBOR?

No ale właśnie per harbor nie było organizowane przez usa, tylko wedle
niektórych informacji "tolerowane".

> po za tym w kontekście tego co napisałeś, że wśród Palestyńczyków prawie
> każdemu Żydzi kogoś zabili nie zapominaj, że można to i w drugą stronę
> powiedzieć.

Różnica jest taka, że żydzi tam przyjechali niezapraszani i w ten sposób
gospodarze namawiają ich do końca gościny. Uściślijmy - to nie jest tak
że hamas zaczął napierdalać kasamami w żydów na świecie a ci żeby im to
ułatwić przeprowadzili się bliżej. Izrael od początku wpierdolił się z
brzydkimi praktykami nazywanymi dla niepoznaki "osadnictwem żydowskim" a
będącymi w rzeczywistości zwykłymi zaczystkami. Siali wiatr, zbierają
burzę. Zresztą robią to świadomie i z wyrachowaniem. Wiele można
powiedzieć o żydowskich elitach ale nie to że są idiotami.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月22日 19:17:272023/12/22
收件人
W dniu 21.12.2023 o 10:32, ąćęłńóśźż pisze:

> No na tym polega różnica w sile marketingu USraela i UKrainy.

Tyle, że my tutaj generalnie mamy dostarczany tylko przekaz Izraela i
Ukrainy. Pewny jesteś, że ten marketing jest tak doskonały, jeśli ktoś
ma obiektywny przekaz?
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月23日 04:02:172023/12/23
收件人

> Tyle, że my tutaj generalnie mamy dostarczany tylko przekaz Izraela i
> Ukrainy. Pewny jesteś, że ten marketing jest tak doskonały, jeśli ktoś
> ma obiektywny przekaz?

Na tym polega marketing, żeby przekaz nie był obiektywny.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月23日 04:59:102023/12/23
收件人
W dniu 23.12.2023 o 10:02, Shrek pisze:
> Na tym polega marketing, żeby przekaz nie był obiektywny.

No tak, ale trzeba sobie z tego zdawać sprawę i tyle. Nie ma co
wszczynać awantury przy każdej reklamie w sklepie, że "to nie jest
okazja", albo "że to ne jest super". Nie ma co wierzyć każdej
informacji, którą czytasz, czy widzisz.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月23日 05:47:112023/12/23
收件人

> No tak, ale trzeba sobie z tego zdawać sprawę i tyle.

Dokładnie - należy sobie powiedzieć, że żydzi uprawiają marketing
polityczny i historyczny i tyle. Ja sobie z tego zdaję sprawę (jest to
poniekąd oczywiste) a niektórzy piany na mordzie dostają na samą
informację o tym.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月23日 08:28:462023/12/23
收件人
W dniu 23.12.2023 o 11:47, Shrek pisze:
> [...]
> polityczny i historyczny i tyle. Ja sobie z tego zdaję sprawę (jest to
> poniekąd oczywiste) a niektórzy piany na mordzie dostają na samą

Ale to chyba dość normalne. No trudno, by działania marketingowe
opierali na niekorzystnych dla siebie informacjach.

--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月24日 02:05:252023/12/24
收件人

> Ale to chyba dość normalne. No trudno, by działania marketingowe
> opierali na niekorzystnych dla siebie informacjach.

No i potem mamy najbardziej humanitarną armię świata, która strzala do
wszystkich nołplisów na najechanym przez siebie w ramach operacji
obronnej terenie.

I robertów, którzy twierdzą że strzelanie do cywili z białą flagą jest
ok bo mogli stanowić zagrożenie - podobnie jak każdy inny cywil - jego
wina że urodził się wrogiem narodu wybranego.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月24日 05:24:292023/12/24
收件人
W dniu 24.12.2023 o 08:05, Shrek pisze:

> No i potem mamy najbardziej humanitarną armię świata, która strzala do
> wszystkich nołplisów na najechanym przez siebie w ramach operacji
> obronnej terenie.

Bo tak wygląda wojna, bez względu na to, jakbyś chciał, by wyglądała.
Kiedyś, gdy zaludnienie było niewielkie, to dwie armie spotykały się w
polu i wybrańcy narodu (zwani wojami) dawali sobie po mordach przy
zachowaniu względnego bezpieczeństwa dla "gawiedzi". To bezpieczeństwo
wynikało zarówno z tego, że teatrem działań wojennych było co większe
"pastwisko", jak i z zasięgu broni, którą dysponowali.

Broń biała, to w ogóle ma zasięg niewielki i pierwszym czego musisz się
nauczyć przy jej władaniu, to oduczyć machania w powietrzu. Po tym się
poznaje wojownika, że wie, że tego się używa z dystansu pół metra, a nie
macha kółek stojąc dwa metry przed przeciwnikiem. Łuki, czy kusze trochę
ten zasięg wydłużyły, ale nadal nie jakoś szczególnie. Czarny proch
wydłużył ten zasięg na kilkaset metrów. Dopiero lotnictwo zasadniczo
sprawę zmieniło. Tu też świadomie upraszczam oczywiście, bo fortel
polegający na ataku na dalekim zapleczu wroga nie był jakoś szczególnie
nieznany. Ale układanie dziwacznych oz na dystansie kilku metrów przed
napastnikiem w celu pokazania mu, że jest się mistrzem wschodnich sztuk
walki odstraszy tylko laika. No jeszcze pięknie wygląda na okazach.

Natomiast to postrzeganie wojny, to relikt słabej znajomości jej
realiów. Dopiero powszechne kamery spowodowały, że ludzie zobaczyli, jak
taka wojna wygląda. Ludzie po to wymyślili prawo oraz powiązane z
instytucjami mającymi zapewnić jego poszanowanie zwyczaje, że od zawsze
było wiadomo, że są dobrzy i źli ludzie. O ile dobry zachowuje się po
prostu etycznie i żaden "bat" ku temu nie jest mu potrzebny o tyle zły
musi być dozorowany i tyle. Jak jadę do obcego państwa, to nie studiuję
jego prawa jakoś szczególnie, by się upewnić, czy zabójstwo, gwałt, czy
też rozbój nie są czasem tamtejszym prawem dopuszczalne. W większości
prawa są zabronione. Różnice tu mogą być na poziomie drobnych lokalnych
udziwnień w rodzaju nakazu posiadania paragonu przykładowo, albo zakazie
chodzenia w stroju kąpielowym. Ale to z kolei czasem wystarczy się
rozejrzeć, by zauważyć, że nikt z tubylców w majtkach samych nie chodzi
i nie wieśniaczyć, tylko uszanować ich zwyczaj.

Jak masz wojnę, to pierwsze co, to właśnie rozsypuje się ten system
"nadzoru". Zabijanie człowieka z natury jest nieetyczne, toteż wszystkie
pomniejsze występki stają się jakby mniej ważne. Rozbój. Gwałt. Ale
żołnierz sobie tłumaczy, że przecież mógł zabić, a ją tylko zgwałcił.
Już nie chcę tu wplatać jeszcze wątku o tym, że część kobiet mając wybór
zgwałcenia, albo zabicia wybiera ze strachu to pierwsze - zaś żołnierz
źle to odczytuje w połączeniu z obiegową opinią, że żołnierz wrogiej
armii zgwałci albo zabije - co nie zawsze jest prawdą. Ja przykładowo
nie widzę żadnej przyjemności w "przespaniu się" ze zryczaną,
wystraszoną i wijąca się z bólu dziewczyną - i normy prawne tutaj nie
mają nic do rzeczy. Ale rozumiem, że ludzie mogą mieć odrębne poglądy.
Jeśli konieczne im do odstąpienia od tego są normy prawne i instytucje
ścigania, to w konflikcie zbrojnym znajdą miejsce, gdzie tego bata nie ma.

Ad rem, to nie znamy okoliczności tego zdarzenia, a zatem nie oceniajmy
żołnierza, który nacisnął spust. To nie jest tak, że on siedział, miał
czas na przemyślenie, przeanalizowanie, zastanowienie się i świadomie
podjął decyzje o zastrzeleniu tych gości z białą flagą. Oni zresztą też
pewnie byli nieco zaskoczeni sytuacją. Nie wykluczone, że byli pierwszy
raz w roli odbijanych zakładników. Może nie zostali przeszkoleni do
tego, że w takim wypadku zamiera się w bezruchu i trzyma ręce na widoku
nawet jak jest się umundurowanym policjantem, bo terrorysta też się może
przebrać. Ugiąć się, by zwyciężyć.

Publikację tego materiału przez dziennikarzy postrzegam bardziej jako
skutek tego, że jak teraz znajdziesz się w sytuacji wymagającej
udzielenia Ci pomocy, to to jest o wiele większe prawdopodobieństwo, że
Cię ktoś sfotografuje i umieści to w mediach społecznościowych, niż że
pomoże lub choć wezwie pomoc. Tak, na wojnie ludzie się zabijają i
czasem może to być bezsensowne, nieetyczne, albo być wynikiem o prostu
błędu.

> I robertów, którzy twierdzą że strzelanie do cywili z białą flagą jest
> ok bo mogli stanowić zagrożenie - podobnie jak każdy inny cywil - jego
> wina że urodził się wrogiem narodu wybranego.

Ja nie twierdzę, że strzelanie do cywili z biała flagą jest "OK!". Ja
staram Ci się uzmysłowić, że cała sytuacja z punktu widzenia żołnierza,
który strzelił mogła wyglądać o wiele mniej klarownie.

Jeśli gdzieś w Twojej okolicy jest jakaś strzelnica, która dysponuje
możliwością strzelania do takich filmików, to przejdź się i potrenuj.
Pamiętam swój pierwszy raz. Przywieźli to na takie koleżeńskie zawody.
Scenka była taka, że stał sobie facet przy bankomacie. Z pobliskiej
bramy wychodził facet, wyciągał broń i zabijał tego przy bankomacie.
Strzelec stał z tyłu (na ekranie to widziałeś) i kluczowym było
pozornie, by strzelić po tym, jak wychodzący wyjmie broń, a przed tym,
jak strzeli no i trafić. Z tym różnie bywało, bo albo strzelałem za
wcześnie do wychodzącego z bramy, albo za późno, gdy już operator
bankomatu" nie żył.

Obserwował to z tyłu mój kolega i postanowił, że "teraz on". Widział
moje próby (generalnie, to te testy się robi tak, że wcześniej nie
wiesz, co się stanie, ale to była zabawa). Stanął i w momencie gdy gość
wyjął spod kurtki ... strzelił. Zdążył. Trafił. Operator bankomatu
przeczył. Tyle, że jak się okazało, wychodzący z bramy wyjął spod kurtki
telefon komórkowy.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月24日 13:56:112023/12/24
收件人

> Bo tak wygląda wojna, bez względu na to, jakbyś chciał, by wyglądała.

No przecież piszę jak wygląda. Wjechali żydzi do strefy gazy z której
nie da się uciec i mordują cywili. Klasyczne zaczystka. Niczym się nie
różnią od niemców co warszawę niszczyli po powstaniu. W zasadzie nimcy
byli lepsi bo z warszawy teoretycznie można było uciec. Z gazy nie.

> Ja nie twierdzę, że strzelanie do cywili z biała flagą jest "OK!". Ja
> staram Ci się uzmysłowić, że cała sytuacja z punktu widzenia żołnierza,
> który strzelił mogła wyglądać o wiele mniej klarownie.

To co wygląda bardziej klarownie? Cywile bez białej flagi? Jeszcze raz
ci tłumacze, że skoro napierdalają do cywili bez kodzul i z białą flagą
to znaczy że napierdalają do wszytkiego co się rusza. Do każdego cywila
na widoku.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月24日 16:58:332023/12/24
收件人
W dniu 24.12.2023 o 19:56, Shrek pisze:

> [...]
> różnią od Niemców co warszawę niszczyli po powstaniu. W zasadzie Niemcy
> byli lepsi bo z warszawy teoretycznie można było uciec. Z gazy nie.

Brak możliwości ucieczki z gazy bardziej wynika z tego, że inne kraje (w
tym wypadku głównie Egipt) boją się wpuszczenia na swój teren wśród
uchodźców terrorystów z HAMASu.

> [...]
> ci tłumacze, że skoro napierdalają do cywili bez kodzul i z białą flagą
> to znaczy że napierdalają do wszytkiego co się rusza. Do każdego cywila

A ja kolejny raz zwracam uwagę na to, że nie wiadomo.

--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月25日 04:03:532023/12/25
收件人

> Brak możliwości ucieczki z gazy bardziej wynika z tego, że inne kraje (w
> tym wypadku głównie Egipt) boją się wpuszczenia na swój teren wśród
> uchodźców terrorystów z HAMASu.

W tym przypadku głównie izrael:P

> A ja kolejny raz zwracam uwagę na to, że nie wiadomo.

Wiadomo.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月25日 06:58:362023/12/25
收件人
W dniu 25.12.2023 o 10:03, Shrek pisze:

> W tym przypadku głównie Izrael:P

Popatrz na mapę. Izrael atakuje frontem. No to trudno, by cywile sobie
tam biegali. Oni mogą uciekać albo na zachód do Egiptu, albo na północ
przez morze.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月25日 07:27:432023/12/25
收件人

> Popatrz na mapę. Izrael atakuje frontem. No to trudno, by cywile sobie
> tam biegali.

Oczywiście że łatwo sobie wyobrazić. Choćby robimy zawieszenie broni na
tydzień i otwieramy przejście z gazy do izraela - kto chce to
zapraszamy. Ale przecież izraelowi właśnie o to chodzi żeby
palestyńczyków się pozbyć. A ty co sugerujesz - że to egipt jest winny
że izrael uprawia ludobójstwo w gazie?

Robert Tomasik

未读,
2023年12月25日 08:21:502023/12/25
收件人
W dniu 25.12.2023 o 13:27, Shrek pisze:

> [...]
> zapraszamy. Ale przecież izraelowi właśnie o to chodzi żeby
> palestyńczyków się pozbyć. A ty co sugerujesz - że to egipt jest winny
Zwracam uwagę jedynie, że jakoś dziwnie kraje Muzułmańskie nie chcą się
zaopiekować uchodźcami. Według danych Organizacji Narodów Zjednoczonych,
na początku 2023 roku populacja Strefy Gazy wynosiła 2,3 miliona osób.

Islam jest wiodącą religią w 50 krajach na świecie. W tych krajach
muzułmanie stanowią ponad połowę populacji. Do najludniejszych krajów
muzułmańskich należą:
Indonezja (220 milionów muzułmanów)
Pakistan (200 milionów muzułmanów)
Indie (200 milionów muzułmanów)
Bangladesz (160 milionów muzułmanów)
Egipt (100 milionów muzułmanów)
Nigeria (90 milionów muzułmanów)
Iran (80 milionów muzułmanów)
Turcja (80 milionów muzułmanów)

Ale my się martwimy, że taki Izrael nie chce tych uchodźców przyjąć. Czy
nie dziwi Cię to?
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月25日 11:12:022023/12/25
收件人

> Zwracam uwagę jedynie, że jakoś dziwnie kraje Muzułmańskie nie chcą się
> zaopiekować uchodźcami.

W sumie nie dziwne, że nie chciały.

Ale my nie o tym a o tym że to izrael zrobił ze strefy gazy getto a
obecnie przeprowadza jego likwidację urządzając tam klasyczne ludobójswo
i polowanie na nołplisy.

> Ale my się martwimy, że taki Izrael nie chce tych uchodźców przyjąć. Czy
> nie dziwi Cię to?

Odwracasz alika ogonem. Ci uchodzcy są u siebie. To izrael się do nich
wpierdolił.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月25日 18:25:322023/12/25
收件人
W dniu 25.12.2023 o 17:12, Shrek pisze:

> [...]
> izrael zrobił ze strefy gazy getto a obecnie przeprowadza jego
> likwidację urządzając tam klasyczne ludobójswo i polowanie na

Nie uważam się za jakiegoś specjalistę od spraw arabskich - zwłaszcza
bieżących, ale nie za bardzo podoba mi się Twoja koncepcja. Przede
wszystkim istnieje przejście graniczne łączące Strefę Gazy z Egiptem, a
mianowicie przejście Rafah. Przejście to jest kontrolowane przez Egipt i
Hamas, a jego otwarcie i zamknięcie zależy od stosunków między tymi
dwoma podmiotami. Przed ostatnią wojną przejście Rafah było otwarte w
ograniczonym zakresie. Cudzoziemcy, w tym obywatele Strefy Gazy, mogli
wyjeżdżać z Strefy Gazy przez to przejście, ale tylko po przedstawieniu
wizy egipskiej. Obywatele Strefy Gazy mogli również wyjeżdżać za granicę
przez port w Gazie. Port ten jest jednak wykorzystywany głównie do celów
handlowych i nie jest dostępny dla osób prywatnych. Trudno w tej
sytuacji uznać, że Izrael utworzył tam getto.

> Odwracasz alika ogonem. Ci uchodzcy są u siebie. To izrael się do
> nich wpierdolił.

Ogarniam to, z tym że się wdarł po tym, jak mieszkańcy tej strefy
wymordowali dzieci na pustyni.
--
(~) Robert Tomasik

ALEX Martinez

未读,
2023年12月26日 01:45:542023/12/26
收件人
To Arabowie nie chcieli podziału Mandatu Palestyny, na część arabską i
część żydowską. Zamiast tego wybrali świętą wojnę. Tak więc ustalenie
które terytorium jest czyje, nie jest jednoznaczne.

--
ALEX Martinez
"Pod Cusimą Cesarska Marynarka zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

Shrek

未读,
2023年12月26日 01:47:452023/12/26
> [...]
> handlowych i nie jest dostępny dla osób prywatnych. Trudno w tej
> sytuacji uznać, że Izrael utworzył tam getto.

Aha... Izrael nie ma nic wspólnego ze zrobieniem getta ze strefy gazy,
mimo że ma długą granicę gdzie postawili płot i strzelają do
palestyńczyków jak się zbliżą.

> Ogarniam to, z tym że się wdarł po tym, jak mieszkańcy tej strefy
> wymordowali dzieci na pustyni.

I to usprawiedliwia ludobójstwo?

Shrek

未读,
2023年12月26日 01:50:052023/12/26
收件人
W dniu 26.12.2023 o 07:45, ALEX Martinez pisze:

> To Arabowie nie chcieli podziału Mandatu Palestyny, na część arabską i
> część żydowską.

Nic dziwnego - polacy też nie chcieli podziału polski na część polską,
rosyjską, austriacką i niemiecką.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月26日 04:57:272023/12/26
> [...]
> część żydowską. Zamiast tego wybrali świętą wojnę. Tak więc ustalenie
> które terytorium jest czyje, nie jest jednoznaczne.

Rozumiem. Tylko ataku na tańczących na pustyni nadal nie uważam za
uzasadnione.
--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

未读,
2023年12月26日 05:00:422023/12/26
收件人
W dniu 26.12.2023 o 07:47, Shrek pisze:
> Aha... Izrael nie ma nic wspólnego ze zrobieniem getta ze strefy gazy,
> mimo że ma długą granicę gdzie postawili płot i strzelają do
> palestyńczyków jak się zbliżą.

Bo to nie getto. Getto by było, jakby nie mogli opuścić. A że Izrael ich
nie chce? Egipt również, a nie pomawiamy go o tworzenie getta.

Zdecydowanie nie.

--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月26日 05:12:482023/12/26
收件人

> Rozumiem. Tylko ataku na tańczących na pustyni nadal nie uważam za
> uzasadnione.

Ja też nie. Ale my jakby nie o tym.

Shrek

未读,
2023年12月26日 05:16:192023/12/26
收件人

> Bo to nie getto. Getto by było, jakby nie mogli opuścić. A że Izrael ich
> nie chce? Egipt również, a nie pomawiamy go o tworzenie getta.

Egipt ma prawo ich nie chcieć. Podobnie jak my. Natomiast getto im
urządził izrael i to on ich tam zamknął a teraz urządza likwidację
getta. Widać mieli się od kogo uczyć...

> Zdecydowanie nie.

No to jakby nie jest argument w tej dyskusji.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月26日 14:03:162023/12/26
收件人
W dniu 26.12.2023 o 11:12, Shrek pisze:

> Ja też nie. Ale my jakby nie o tym.

W pewnym sensie jednak tak. Volenti non fit iniuria (łac. chcącemu nie
dzieje się krzywda) – paremia prawnicza sformułowana przez Ulpiana
Domicjusza, która mówi, że jeśli ktoś dobrowolnie naraża się na szkodę,
wiedząc, że ta szkoda może nastąpić, to nie będzie mógł wnieść skargi
przeciwko innym stronom. No przecież z góry było wiadomo, jak się to
skończy. Napisz, co twoim zdaniem powinien w odpowiedzi zrobić Izrael?
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月26日 14:33:162023/12/26
收件人

> [...]
> Domicjusza, która mówi, że jeśli ktoś dobrowolnie naraża się na szkodę,
> wiedząc, że ta szkoda może nastąpić, to nie będzie mógł wnieść skargi

No więc izrael nie ma prawa się skarżyć - to oni się wpierdolili komuś
do domu.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月26日 15:02:322023/12/26
收件人
W dniu 26.12.2023 o 11:16, Shrek pisze:
> Egipt ma prawo ich nie chcieć. Podobnie jak my. Natomiast getto im
> urządził izrael i to on ich tam zamknął a teraz urządza likwidację
> getta. Widać mieli się od kogo uczyć...

Nie podzielam Twojej opinii. Jak Niemcy zamykali Żydów w getcie, to nie
dlatego, że Żydzi robili na Niemców zamachy. Oficjalnie celem była
ochrona ludności żydowskiej przed prześladowaniami ze strony Polaków.
Naziści przedstawiali się jako obrońcy Żydów przed antysemityzmem, który
rzekomo był powszechny w Polsce. Twierdzili, że getta są konieczne, aby
chronić Żydów przed napaściami i pogromami. Wiele wskazuje na to, ze
sami Żydzi w to uwierzyli. Oczywiście te argumenty były jedynie
propagandą. Prawdziwym celem utworzenia gett było odizolowanie i
prześladowanie Żydów. Hitlerowcy planowali stopniowo pozbawiać Żydów
wszelkich praw i wolności, aż do ich ostatecznej zagłady.

Natomiast w wypadku Strefy Gazy, to wydaje mi się, że to trochę inaczej
zadziałało. W 1947 r. ONZ zagłosowała za podziałem Palestyny na odrębne
państwa: żydowskie i arabskie. Plan ten został zaakceptowany przez
przywódców żydowskich, ale odrzucony przez stronę arabską i nigdy nie
wszedł w życie. W 1948 r. nie mogąc rozwiązać tego problemu, Brytyjczycy
wycofali się z Palestyny, a przywódcy żydowscy ogłosili utworzenie
państwa Izrael. Wielu Palestyńczyków wystąpiło przeciwko tej deklaracji
i Izrael najechały wojska sąsiednich krajów arabskich.

Setki tysięcy Palestyńczyków zostało zmuszonych do opuszczenia swoich
domów lub uciekło i wydarzenie to znane jest jako "katastrofa"
(Al-Nakba). Większość uchodźców palestyńskich i ich potomków mieszka w
Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu, a także w sąsiedniej Jordanii, Syrii
i Libanie - w tym ok. 6 milionów osób żyje w obozach dla uchodźców.
Izrael nie pozwolił im ani ich potomkom na powrót do swoich domów,
utrzymując, że zagroziłoby to jego istnieniu jako państwa żydowskiego.

Po tej pierwszej wojnie izraelsko-arabskiej Izrael kontrolował większość
terytorium, które według rezolucji ONZ powinny zajmować dwa państwa.
Jordania okupowała Zachodni Brzeg Jordanu, a Egipt - Strefę Gazy.
Jerozolima została podzielona pomiędzy siły izraelskie na zachodzie i
siły jordańskie na wschodzie. Nigdy nie zawarto porozumienia pokojowego
między stronami wojny i w następnych dziesięcioleciach dochodziło do
kolejny walk i wojen. Do dziś Izrael okupuje zdobyty w czasie wojny w
1967 r. Zachodni Brzeg, ale w 2005 r. całkowicie wycofał się ze zdobytej
również wówczas Strefy Gazy.

Na mocy porozumienia palestyńsko-izraelskiego w 1993 r. powstała
Autonomia Palestyńska zarządzająca Zachodnim Brzegiem i Strefą Gazy. Po
wycofaniu się Izraela ze Strefy Gazy i pod wpływem wewnętrznego
konfliktu między bojowo nastawionym islamistycznym Hamasem a bardziej
pragmatyczną partią Fatah rządzącą w Autonomii, Hamas przejął całkowitą
kontrolę nad Strefą Gazy.

Palestyńczycy uważają Izrael za najeźdźców oraz kolonizatorów i nigdy
nie pogodzili się z utratą wszystkich swoich ziem. Proces pokojowy
został w ostatnich latach zatrzymany, m.in z powodu palestyńskich ataków
terrorystycznych. Obie strony nie zgadzają się m.in. co do tego, czy
obok Izraela powinno zostać utworzone państwo palestyńskie, jaka powinna
być przyszłość palestyńskich uchodźców i przyszłość osiedli żydowskich
na Zachodnim Brzegu oraz czy obie strony powinny dzielić Jerozolimę.

Nie za bardzo tu widzę, by Strefę Gazy można było uznać za getto
palestyńskie.

--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月26日 15:08:092023/12/26
收件人

> Nie podzielam Twojej opinii. Jak Niemcy zamykali Żydów w getcie, to nie
> dlatego, że Żydzi robili na Niemców zamachy.

Izrael w sumie też nie. Izrael po prostu nie chce palestyńczyków "u
siebie". Problem w tym że oni są u siebie.

> Palestyńczycy uważają Izrael za najeźdźców oraz kolonizatorów i nigdy
> nie pogodzili się z utratą wszystkich swoich ziem.

I słusznie uważają.

> Nie za bardzo tu widzę, by Strefę Gazy można było uznać za getto
> palestyńskie.

Nic nie poradzę...

Robert Tomasik

未读,
2023年12月26日 15:09:182023/12/26
收件人
W dniu 26.12.2023 o 20:33, Shrek pisze:

> No więc izrael nie ma prawa się skarżyć - to oni się wpierdolili komuś
> do domu.

Palestyńczycy też - zaatakowali bezmyślnie silniejszego.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月26日 15:14:272023/12/26
收件人

> Palestyńczycy też - zaatakowali bezmyślnie silniejszego.

Dość ryzykowne myślenie. Może być użyte przeciw tobie. Jeszcze się okaże
że to polacy wywołali WW2 i trzeba będzie reparacje płacić:P

Robert Tomasik

未读,
2023年12月26日 15:29:212023/12/26
收件人

Żydzi też tam mieszkali.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月26日 15:35:092023/12/26
收件人

> Żydzi też tam mieszkali.

Zasadniczo w homeopatycznych ilościach, dopóki nie wpadli na to że ta
ziemia im się należy.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月26日 15:36:422023/12/26
收件人
W dniu 26.12.2023 o 21:14, Shrek pisze:
> Dość ryzykowne myślenie. Może być użyte przeciw tobie. Jeszcze się okaże
> że to Polacy wywołali WW2 i trzeba będzie reparacje płacić:P

Czyli w ogóle nie rozumiesz tematu. Ja nie mam pretensjo do
Palestyńczyków, ze walczą. Ale żeby wpaść i wyrżnąć 1000 przypadkowych
osób? Ja tam się nie dziwię Izraelowi, że po prostu chce ten Hamas
wyeliminować z walki.

Pytanie, na ile to jest za jakimś poparciem Palestyńczyków jako narodu.
Czy talki przypadkowy szeregowy Palestyńczyk uważa, że zasadnym było
wyrżnięcie tych cywili. Tego się nie dowiemy bo przecież referendum,
nikt nie zrobi.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月26日 15:43:362023/12/26
收件人

> [...]
> Palestyńczyków, ze walczą. Ale żeby wpaść i wyrżnąć 1000 przypadkowych
> osób? Ja tam się nie dziwię Izraelowi, że po prostu chce ten Hamas

Rozumiem. Po prostu patrzę dalej w przeszłośc. 100 lat to nie tak
daleko. I nie - nie popieram hamasu - jedne skurwysyny warte drugich.

Robert Wańkowski

未读,
2023年12月26日 17:36:512023/12/26
收件人
W dniu 26.12.2023 o 21:35, Shrek pisze:

> Zasadniczo w homeopatycznych ilościach, dopóki nie wpadli na to że ta
> ziemia im się należy.

Czyli za dużo wykroili z Palestyny dla siebie?
A jakie widzisz rozwiązanie?

Robert

Robert Tomasik

未读,
2023年12月26日 18:01:202023/12/26
收件人

> Zasadniczo w homeopatycznych ilościach, dopóki nie wpadli na to że ta
> ziemia im się należy.

W 1880 roku, czyli na kilka lat przed rozpoczęciem Pierwszej Alyi, Żydzi
stanowili około 25% mieszkańców Jerozolimy. W 1922 roku, po ustanowieniu
mandatu brytyjskiego nad Palestyną, Żydzi stanowili około 30%
mieszkańców Jerozolimy. W 1947 roku, czyli w roku poprzedzającym wojnę
domową w Palestynie, Żydzi stanowili około 50% mieszkańców Jerozolimy.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

未读,
2023年12月27日 00:32:152023/12/27
收件人

> Czyli za dużo wykroili z Palestyny dla siebie?

Ich tam praktycznie w ogóle nie było. Dopóki nie wpadli na pomysł, że
zjadą się do tej palestyny i założą sobie państwo a miejscowych wyrzucą.

> A jakie widzisz rozwiązanie?

Teraz to nie widzę. Należy tylko pilnować żeby się na przykład u nas nie
zalęgli.

Shrek

未读,
2023年12月27日 00:33:382023/12/27
收件人

> W 1880 roku, czyli na kilka lat przed rozpoczęciem Pierwszej Alyi, Żydzi
> stanowili około 25% mieszkańców Jerozolimy.

A palestyny?

> [...]
> mieszkańców Jerozolimy. W 1947 roku, czyli w roku poprzedzającym wojnę
> domową w Palestynie, Żydzi stanowili około 50% mieszkańców Jerozolimy.

2023年12月27日 00:54:402023/12/27
收件人
W dniu 27.12.2023 o 06:33, Shrek pisze:

> A palestyny?

BTW za wiki

https://pl.wikipedia.org/wiki/Osadnictwo_%C5%BCydowskie_w_Palestynie

W 1841 było ich w jerozolimie... 500.

W 1880 roku do Palestyny przybyła fala żydowskich uchodźców z Jemenu.
Szacuje się, że w owym czasie w Palestynie obok 500 tys. muzułmanów żyło
około 40 tys. Żydów.

Robert Tomasik

未读,
2023年12月27日 04:54:542023/12/27
收件人
> A palestyny?

Nie wiem. Ale to nadal nie jest znikoma ilość.
--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

未读,
2023年12月27日 04:55:522023/12/27
收件人
W dniu 27.12.2023 o 06:54, Shrek pisze:

> W 1880 roku do Palestyny przybyła fala żydowskich uchodźców z Jemenu.
> Szacuje się, że w owym czasie w Palestynie obok 500 tys. muzułmanów żyło
> około 40 tys. Żydów.

Czyli około 1%. Nadal nie znikoma ilość.
--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

未读,
2023年12月27日 08:18:302023/12/27
> [...]
> część żydowską. Zamiast tego wybrali świętą wojnę. Tak więc ustalenie
> które terytorium jest czyje, nie jest jednoznaczne.

A w zasadzie nie ma sensu, skoro sami zainteresowani nie chcieli
wydzielenia terytorium,

--
(~) Robert Tomasik

Ghost

未读,
2023年12月27日 08:42:362023/12/27
收件人
Szrek jak kazdy antysemita ma tylko jedno rozwiazanie kwestii
zydowskiej. Ostateczne.

J.F

未读,
2023年12月27日 09:32:272023/12/27
收件人
To jest 8%.

J.

J.F

未读,
2023年12月27日 09:35:512023/12/27
收件人
On Wed, 27 Dec 2023 06:32:13 +0100, Shrek wrote:

> Ich tam praktycznie w ogóle nie było. Dopóki nie wpadli na pomysł, że
> zjadą się do tej palestyny i założą sobie państwo a miejscowych wyrzucą.

zjechalo sie jeszcze przed wojna, na tyle duzo, ze zrobił sie problem.
A ziemie wtedy musieli kupic, czy jakos tam zasiedlic.

> Teraz to nie widzę. Należy tylko pilnować żeby się na przykład u nas nie
> zalęgli.

Zydzi czy Palestynczycy ?

J.

Shrek

未读,
2023年12月27日 11:19:302023/12/27
收件人
No właśnie piszę. Z tym że nie jednen a niecałe 10%.

Shrek

未读,
2023年12月27日 11:24:222023/12/27
收件人
W dniu 27.12.2023 o 15:35, J.F pisze:

> zjechalo sie jeszcze przed wojna, na tyle duzo, ze zrobił sie problem.
> A ziemie wtedy musieli kupic, czy jakos tam zasiedlic.

No własnie piszę. Zjechali się a potem stwierdzili że należy się im
państwo. I to znacznie przekraczające swoim rozmiarem tereny które
kupili (tak jakby miało to znaczenie że kupili).

> Zydzi czy Palestynczycy ?

I jedni i drudzy i inni. Ale jak widać żydzi szczególnie roszczeniowi. Z
naszego punktu widzenia dobrze że ich tu nie ma, bo jeszcze im się
zaświeci że im się najpierw autonomia a potem państwo należy bo jakieś
tam nieruchomosci mają. Przykład palestyny pokazuje, że lepiej jak ich u
siebie nie masz.

Shrek

未读,
2023年12月27日 11:25:532023/12/27
收件人
W dniu 27.12.2023 o 14:42, Ghost pisze:

> Szrek jak kazdy antysemita ma tylko jedno rozwiazanie kwestii
> zydowskiej. Ostateczne.

Tak se tłumacz. Akurat takie rozwiązanie to widzą żydzi dla
pasetyńczyków - niech sobie uciekną a jak nie to zamknięmy ich w obozach
i zmienimy ich życie w piekło. A jak nie pomoże to wzorem niemców getto
zlikwidujemy.

Shrek

未读,
2023年12月27日 11:26:202023/12/27
收件人
W dniu 27.12.2023 o 17:25, Shrek pisze:

> [...]
> pasetyńczyków - niech sobie uciekną a jak nie to zamknięmy ich w obozach
> i zmienimy ich życie w piekło. A jak nie pomoże to wzorem niemców getto

PS - pląkownica ci cieknie:P

Shrek

未读,
2023年12月27日 11:27:262023/12/27
收件人
Zanim się tam nie zaczęli zjeżdzać to była ilość homeopatyczna. I jak
widać optymalnie dla tubylców jest żeby tak zostało.

J.F

未读,
2023年12月27日 11:33:442023/12/27
收件人
On Wed, 27 Dec 2023 17:24:20 +0100, Shrek wrote:

> No własnie piszę. Zjechali się a potem stwierdzili że należy się im
> państwo. I to znacznie przekraczające swoim rozmiarem tereny które
> kupili (tak jakby miało to znaczenie że kupili).

No ale zaczeli się zjezdzać jeszcze przed wojną.

> [...]
> zaświeci że im się najpierw autonomia a potem państwo należy bo jakieś
> tam nieruchomosci mają. Przykład palestyny pokazuje, że lepiej jak ich u

Z drugiej strony ... jako Polak powinieneś zrozumieć :-)

J.

ALEX Martinez

未读,
2023年12月27日 11:44:422023/12/27
收件人
W dniu 26.12.2023 o 07:50, Shrek pisze:

> Nic dziwnego

Owszem nic dziwnego, Żydzi chcieli rozwiązać problem pragmatycznie. A
Arobowie woleli wojnę. Więc mają wojnę i po co ten płacz.

> - polacy

A co to jest?

> też nie chcieli podziału polski na część polską,
> rosyjską, austriacką i niemiecką.

Polski czy RONu? Bo to nie są synonimy.

--
[...]

2023年12月27日 11:50:412023/12/27
收件人

> A w zasadzie nie ma sensu, skoro sami zainteresowani nie chcieli
> wydzielenia terytorium,

A to był pomysł LN, przyjęty potem przez ONZ. Arabowie chcieli całej
Palestyny, tylko słabo jakoś im to idzie.

ALEX Martinez

未读,
2023年12月27日 12:01:232023/12/27
收件人
W dniu 27.12.2023 o 17:24, Shrek pisze:

> [...]
> zaświeci że im się najpierw autonomia a potem państwo należy bo jakieś
> tam nieruchomosci mają. Przykład palestyny pokazuje, że lepiej jak ich u

A Królestwo Judei i Izraela to pewnie Palestyńczycy założyli?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%B3lestwo_Judy#/media/Plik:Kingdoms_of_Israel_and_Judah_map_830.svg

Shrek

未读,
2023年12月27日 13:20:462023/12/27
收件人
W dniu 27.12.2023 o 17:44, ALEX Martinez pisze:

> Owszem nic dziwnego, Żydzi chcieli rozwiązać problem pragmatycznie. A
> Arobowie woleli wojnę. Więc mają wojnę i po co ten płacz.

Co nie zmienia postaci rzeczy że sprawa zaczęła się od tego że żydzi
komuś wjazd na chatę zrobili. Albo rozpatrujem przyczyny albo
ograniczamy się do tego że rację ma ten co silniejszy.

> Polski czy RONu? Bo to nie są synonimy.

Slusznie. Tym niemniej mechanizm podobny, Tamci się też na boga z
książki powoływali;)

Shrek

未读,
2023年12月27日 13:23:402023/12/27
收件人
W dniu 27.12.2023 o 17:33, J.F pisze:

> No ale zaczeli się zjezdzać jeszcze przed wojną.

No i? Żydów w ilościach znaczących nie było dopóki nie zaczęli się tam
zjeżdzać.

> Z drugiej strony ... jako Polak powinieneś zrozumieć :-)

Żydów czy palestyńczyków? W sumie obie nacje rozumiem, tylko wkurwia
mnie wybielanie żydów w tym konflikcie. Od nich się zaczęło. A potem
poszło - silniejszy wygrywa, słabszy się brzydkich chwytów chwyta.

Shrek

未读,
2023年12月27日 13:24:592023/12/27
收件人
W dniu 27.12.2023 o 18:01, ALEX Martinez pisze:

> A Królestwo Judei i Izraela to pewnie Palestyńczycy założyli?
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%B3lestwo_Judy#/media/Plik:Kingdoms_of_Israel_and_Judah_map_830.svg

Dobrze że włosi nie wyciągnęli podobnej mapy...

J.F

未读,
2023年12月27日 14:47:322023/12/27
收件人
On Wed, 27 Dec 2023 19:23:38 +0100, Shrek wrote:

> No i? Żydów w ilościach znaczących nie było dopóki nie zaczęli się tam
> zjeżdzać.

Byli, ale ich Rzymianie wypędzili :-)

Tak czy inaczej - problem narastał stopniowo przed wojną, i lawinowo
po wojnie.
A przed wojną to z kolei nie istniało też zadne "państwo
palestyńskie".

> Żydów czy palestyńczyków? W sumie obie nacje rozumiem, tylko wkurwia
> mnie wybielanie żydów w tym konflikcie. Od nich się zaczęło. A potem
> poszło - silniejszy wygrywa, słabszy się brzydkich chwytów chwyta.

Ale to Włosi zawinili. No - Rzymianie. Katolicy znaczy się :-)

J.

Shrek

未读,
2023年12月27日 16:36:122023/12/27
收件人
W dniu 27.12.2023 o 20:47, J.F pisze:

> Byli, ale ich Rzymianie wypędzili :-)

Trochę stare dzieje - proponuję do tego jednak nie wracać bo by nam się
zdziebko europa i północna afryka przemodelowały.

> Tak czy inaczej - problem narastał stopniowo przed wojną, i lawinowo
> po wojnie.
> A przed wojną to z kolei nie istniało też zadne "państwo
> palestyńskie".

Ale palestyńczycy jak najbardziej. Polski też nie było przed I wojną a
jaby żydzi sobie kraków wybrali zamist palestyny to byś chyba miał coś
przeciwko.

> Ale to Włosi zawinili. No - Rzymianie. Katolicy znaczy się :-)

Ale kogo mam zrozumieć i popierać? Bo się zgubiłem:P

Robert Tomasik

未读,
2023年12月27日 18:01:552023/12/27
收件人
W dniu 27.12.2023 o 17:19, Shrek pisze:

> No właśnie piszę. Z tym że nie jednen a niecałe 10%.

"0" mi zniknęło. Chciałem napisać 10%
--
(~) Robert Tomasik

ALEX Martinez

未读,
2023年12月28日 02:28:412023/12/28
收件人
W dniu 27.12.2023 o 19:20, Shrek pisze:

> Co nie zmienia postaci rzeczy że sprawa zaczęła się od tego że żydzi
> komuś wjazd na chatę zrobili.

To Arabowie zrobili wjazd do Izraela, łamiąc rewolucję ONZ.

> Albo rozpatrujem przyczyny

Coś słabo Ci idzie. Przyczyny nie pasują?

> albo
> ograniczamy się do tego że rację ma ten co silniejszy.

> Slusznie. Tym niemniej mechanizm podobny, Tamci się też na boga z
> książki powoływali;)

Polacy pogodzili się z utratą Ukrainy, czy Białorusi, choć były częścią RON.

ALEX Martinez

未读,
2023年12月28日 02:34:052023/12/28
收件人
W dniu 27.12.2023 o 22:36, Shrek pisze:

> Trochę stare dzieje - proponuję do tego jednak nie wracać bo by nam się
> zdziebko europa i północna afryka przemodelowały.

I nie pasuje do teorii o złych Żydach? ATSD nazwa Palestyna to wymysł
Rzymian, wcześniej te ziemie to była Judea.

ALEX Martinez

未读,
2023年12月28日 02:35:112023/12/28
收件人
W dniu 27.12.2023 o 19:24, Shrek pisze:

> Dobrze że włosi nie wyciągnęli podobnej mapy...

Tylko że jakoś nie ma tam Palestyny, za to jest Judea. Palestyńczycy tak
nazwali swoje państwo?

ALEX Martinez

未读,
2023年12月28日 02:39:012023/12/28
收件人

> "0" mi zniknęło. Chciałem napisać 10%

A wiesz może jaką politykę wobec Żydów prowadzili Arabowie i Turcy? To
może sporo wnieść do sprawy.

ąćęłńóśźż

未读,
2023年12月28日 03:52:182023/12/28
收件人
No zobacz, a taki faraon któryśtam nie chciał ich wypuścić od siebie ;-))

-----

ąćęłńóśźż

未读,
2023年12月28日 03:54:152023/12/28
收件人
Według ich marketingu nazwa Polski wzięła się od żydowskiej nazwy naszych ziem, więc uważaj co kupujesz.

-----

ąćęłńóśźż

未读,
2023年12月28日 03:56:302023/12/28
收件人
Lepszą czy gorszą niż wobec chrześcijan?
To może sporo wnieść do sprawy.

-----
正在加载更多帖子。
0 个新帖子