Kolejne "sukcesy" WP

Trybun

Kolejne żubry rozjechane..  honor munduru, q..wa jego mać..

RadosławF

W dniu 05.12.2023 o 08:50, Trybun pisze:

> Kolejne żubry rozjechane..  honor munduru, q..wa jego mać..

A jesteś w stanie udowodnić że "rozjechane" specjalnie i celowo?
Bo jak nie to twój honor poszedł w "q..wa jego mać..".

Pozdrawiam

nadir

W dniu 05.12.2023 o 08:50, Trybun pisze:
> Kolejne żubry rozjechane..  honor munduru, q..wa jego mać..

Jest wojna muszą być straty.

Robert Tomasik

W dniu 05.12.2023 o 15:25, nadir pisze:

> Jest wojna muszą być straty.
Czytałem, że Rosjanie tresowali psy do niszczenia czołgów. Też delfiny.
Może to Żubry bojowe?
--
(~) Robert Tomasik

nadir

> Czytałem, że Rosjanie tresowali psy do niszczenia czołgów. Też delfiny.
> Może to Żubry bojowe?

Ale one są ofiarami tej wojny, a nie "tajną" bronią.

Robert Tomasik

W dniu 05.12.2023 o 17:00, nadir pisze:
> Ale one są ofiarami tej wojny, a nie "tajną" bronią.
Skąd wiesz? Może je wytresowano do rzucania się na polskie ciężarówki?
--
(~) Robert Tomasik

nadir

> Skąd wiesz? Może je wytresowano do rzucania się na polskie ciężarówki?

Tego nie można wykluczyć, z tym że taka krowa Jelczowi krzywdy nie
zrobi. Matnie to widzę.

RadosławF

W dniu 05.12.2023 o 21:40, nadir pisze:

> Tego nie można wykluczyć, z tym że taka krowa Jelczowi krzywdy nie
> zrobi. Matnie to widzę.

Wizerunkową już owszem. Tak jak pseudo uchodźcy na granicy.
Pytanie kiedy jakaś ruska onuca film z tego zrobi.

Pozdrawiam

Trybun

W dniu 05.12.2023 o 11:49, RadosławF pisze:
Celowo, specjalnie czy to wynik totalnego olewnictwa przez tych
"honorowych" dla mnie nie ma znaczenia.

Trybun

> Jest wojna muszą być straty.

Jaka wojna, napadł ktoś na Polskę? A tak, co za pytanie przecie żubry
sterowane przez wyimaginowanego wroga atakują wojsko w "honorowych"
przyodziewku..

RadosławF

W dniu 06.12.2023 o 11:05, Trybun pisze:

> Celowo, specjalnie czy to wynik totalnego olewnictwa przez tych
> "honorowych" dla mnie nie ma znaczenia.

Celowo jesteś w staniu udowodnić czy celowo twój honor poszedł się .....?

Pozdrawiam

RadosławF

W dniu 06.12.2023 o 11:07, Trybun pisze:

> Jaka wojna, napadł ktoś na Polskę? A tak, co za pytanie przecie żubry
> sterowane przez wyimaginowanego wroga atakują wojsko w "honorowych"
> przyodziewku..

O pierwszej wojnie światowej słyszałeś?
Była, pomimo że na polskę nikt nie napadł.

Pozdrawiam

nadir

W dniu 06.12.2023 o 11:07, Trybun pisze:

> Jaka wojna, napadł ktoś na Polskę?

Definicja wojny, którą proponujesz jest już dawno nieaktualna.
Taka na przykład Rosja nie prowadzi wojny z Ukrainą, a jedynie operacje
specjalną.
Dziś nie trzeba napadać i nie muszą spadać bomby, żeby mieć stan wojny.
Na granicy z Białorusią mamy od dwóch lat do czynienia z jej
permanentnym naruszeniem. Nie przyszło Ci do głowy, że może dlatego nikt
nas jeszcze nie napadł, bo właśnie nasze wojsko tam się kręci?

> A tak, co za pytanie przecie żubry
> sterowane przez wyimaginowanego wroga atakują wojsko w "honorowych"
> przyodziewku..

Na wyimaginowanego wroga nie kupuje się setek czołgów, haubic i
samolotów, co obecnie czynimy.

nadir

W dniu 05.12.2023 o 21:57, RadosławF pisze:

> Wizerunkową już owszem. Tak jak pseudo uchodźcy na granicy.
> Pytanie kiedy jakaś ruska onuca film z tego zrobi.

Już mam nawet tytuł - "O jednego żubra za dużo/daleko*"

*- do wyboru w zależności od okoliczności

ąćęłńóśźż

Ja myślę, że to w sumie pozytywna wiadomość: żubrów ci u nas dostatek.

-----
> "O jednego żubra za dużo"

Trybun

W dniu 06.12.2023 o 12:14, RadosławF pisze:
Masz coś do powiedzenia na temat zachowań jednej z najgłupszych
instytucji tytułowanej czymś honorowym, najwyraźniej nie,. A o Trybunie
podyskutujemy gdy powstanie grupa o nim.

Trybun

W dniu 06.12.2023 o 12:26, nadir pisze:

> [...]
> permanentnym naruszeniem. Nie przyszło Ci do głowy, że może dlatego
> nikt nas jeszcze nie napadł, bo właśnie nasze wojsko tam się kręci?

Uznaję tylko wojnę obronną, cały czas  uświadamia mnie się jacy to my
jesteśmy porządni i niby ja nagle z dnia na dzień mam zacząć tolerować
naszą ślepą agresję i pieniactwo? Co to za człowiek, aktualny marszałek
sejmu wygłaszający odezwę przed kamerami "wrogów mamy gdzie indziej"
mając na myśli sąsiadów, Możesz mi wyjaśnić z jakiej paki tytułuje Rosję
swoim wrogiem i kto tu jest agresywny i kto tu prze do wojny? Gdy na
skutek bezmyślności tego pana stracę dom za sprawą ruskiej bomby to
właśnie ruskowi i tylko jemu mam to mieć to za złe? Może wziąć z ryj
takich agresywnych pieniaczy bo to oni a nie nikt inny nam najbardziej
nie zagraża?
Przypomnij mi chronologię "naszego" zatargu z Białorusią, to niby zły
Łukaszenka nas zaatakował a my tylko musimy się bronić? Może już
wreszcie czas na jakieś porozumienie z Rosją i Białorusią o
dobrosąsiedzkich stosunkach a nie wygrażanie im pięścią?
Nie powielajmy historycznych pomyłek, nigdy nie będziemy tak mocni aby
bezpieczeństwo zapewniać sobie potrząsaniem szablą w kierunku zwyczajnie
od nas mocniejszych państw.

> Na wyimaginowanego wroga nie kupuje się setek czołgów, haubic i
> samolotów, co obecnie czynimy.

A jednak, tylko że istnieje ryzyko że na skutek naszych zachowań ten, na
razie wyimaginowany wróg może stać się realnym zagrożeniem.

Shrek

Normalnie bym powiedział, że żartujesz. Ale po innych twoich
wypowiedziach, brzmi to jak "robert na codzień" - jaja sobie robisz czy
na poważnie?

--
Shrek

Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "иди нахуй"?
PS - i konfederację!

Shrek

W dniu 06.12.2023 o 12:53, nadir pisze:

> Już mam nawet tytuł - "O jednego żubra za dużo/daleko*"
>

> *- do wyboru w zależności od okoliczności

Żołnierze na służbie obalili dwa żubry:P

RadosławF

W dniu 10.12.2023 o 09:14, Trybun pisze:
To też nie jest grupa o wspomnianej instytucja a upierasz się
dyskutować o jej honorze. Więc i o twoim możemy.

Pozdrawiam

RadosławF

W dniu 10.12.2023 o 09:43, Trybun pisze:

> [...]
> właśnie ruskowi i tylko jemu mam to mieć to za złe? Może wziąć z ryj
> takich agresywnych pieniaczy bo to oni a nie nikt inny nam najbardziej

Gówno uznajesz i ruską propagandę szerzysz.

> [...]
> Nie powielajmy historycznych pomyłek, nigdy nie będziemy tak mocni aby
> bezpieczeństwo zapewniać sobie potrząsaniem szablą w kierunku zwyczajnie

Te tabuny uchodźców to nie przez białoruś do nas się wpychają?

> A jednak, tylko że istnieje ryzyko że na skutek naszych zachowań ten, na
> razie wyimaginowany wróg może stać się realnym zagrożeniem.

Już się stał nasyłając na nas tabuny uchodźców.
I tak dla twojej wiedzy kacapy od niedawna robią to samo
na granicy z finlandią.

Pozdrawiam

Robert Tomasik

W dniu 10.12.2023 o 09:43, Trybun pisze:

> Uznaję tylko wojnę obronną (...)

Tylko że każda wojna obronna jest jednocześnie wojną napastniczą. Nie
bardzo sobie wyobrażam taką wojnę, gdzie obydwa kraje faktycznie się
bronią. Przy czym, ponieważ nikt nie chce być napastnikiem, więc każdy
udaje, że się broni.

W wypadku konfliktu rosyjsko-ukraińskiego Rosja broni Rosjan
mieszkających na terenie Ukrainy, zaś Ukraina Ukraińców zamieszkałych na
terenach, na których mieszkają broni przez Rosjan Rosjanie. Dlatego też
uważa, że wojna, to wojna i nie a co tu udawać, że jest obronna.
--
(~) Robert Tomasik

ALEX Martinez

Hitler też twierdzi że broni Niemców przed czeskim uciskiem, w
"Sudetenlandzie". Czym się ta "obrona" skończyła, nie trzeba przypominać.

--
ALEX Martinez
"Pod Cusimą Cesarska Marynarka zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

Robert Tomasik

W dniu 10.12.2023 o 16:07, ALEX Martinez pisze:

> Hitler też twierdzi że broni Niemców przed czeskim uciskiem, w
> "Sudetenlandzie". Czym się ta "obrona" skończyła, nie trzeba przypominać.

Takich przykładów jest mnóstwo. Każdy agresor ma swoje powody do
agresji. To nie jest tak, że nagle ktoś w porannym widzie napada na
sąsiada. Czasem te powodu zasługują na uznanie, a czasem nie. Przeważnie
ofiarami są cywile - a w sumie żołnierze też - po obydwu stronach
konfliktu.
--
(~) Robert Tomasik

ALEX Martinez

> Takich przykładów jest mnóstwo.

Owszem, ale ten znają wszyscy.

> [...]
> sąsiada. Czasem te powodu zasługują na uznanie, a czasem nie. Przeważnie
> ofiarami są cywile - a w sumie żołnierze też - po obydwu stronach

W zasadzie przed PWS były to przypadki sporadyczne/incydentalne. Od PWS
to już w zasadzie norma, niestety.

J.F

On Sun, 10 Dec 2023 14:21:26 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
> bardzo sobie wyobrażam taką wojnę, gdzie obydwa kraje faktycznie się
> bronią. Przy czym, ponieważ nikt nie chce być napastnikiem, więc każdy

Jest granica, to w miarę łatwo stwierdzic, czyje wojska są gdzie.
Chyba, ze zielone ludziki.
Chyba, ze sie obie strony bombardują, i mówią, ze to w celach
obronnych.

> [...]
> terenach, na których mieszkają broni przez Rosjan Rosjanie. Dlatego też
> uważa, że wojna, to wojna i nie a co tu udawać, że jest obronna.

Jaka tam wojna. Specoperacja.

J.

Robert Tomasik

W dniu 11.12.2023 o 14:18, J.F pisze:

> Jest granica, to w miarę łatwo stwierdzic, czyje wojska są gdzie.
> Chyba, ze zielone ludziki.
> Chyba, ze sie obie strony bombardują, i mówią, ze to w celach
> obronnych.

Popatrz na Izrael i HAMAS. HAMAS z nagła napadł na jakiś cywili
świętujących na pustyni. W odpowiedzi Izrael pełnoskalowo ich rozwalił.
To teraz HAMAS żebra rezolucji, ze to nieludzkie. No a napadanie na
dzieci pod namiotami było rycerskie?

> Jaka tam wojna. Specoperacja.

Co za różnica? Przeciwko Rosji przemawia tylko to, że jest jednym z
gwarantów nienaruszalności granic Ukrainy.

--
(~) Robert Tomasik

nadir

W dniu 10.12.2023 o 09:43, Trybun pisze:

> Uznaję tylko wojnę obronną,

Masz do tego prawa, z tym że to nie takie proste.
W Gazie kto teraz prowadzi wojnę obronną?

> cały czas  uświadamia mnie się jacy to my
> jesteśmy porządni i niby ja nagle z dnia na dzień mam zacząć tolerować
> naszą ślepą agresję i pieniactwo?

Kto to są ci "my"?

> [...]
> mając na myśli sąsiadów, Możesz mi wyjaśnić z jakiej paki tytułuje Rosję
> swoim wrogiem i kto tu jest agresywny i kto tu prze do wojny?

Może dlatego, że przeczytał to i owo, i wie że Rosja traktuje nas jak
wrogów, zresztą nie od dziś i nie od wczoraj. Oczywiście nie wymienia
wprost Polski, Łotwy czy Litwy, ale wiadomo gdzie ma wycelowane rakiety.

https://www.pism.pl/publikacje/nowa-doktryna-wojenna-panstwa-zwiazkowego-bialorusi-i-rosji
https://www.bbn.gov.pl/ftp/dok/01/DoktrynaFederacjiRosyjskiej.pdf

> [...]
> właśnie ruskowi i tylko jemu mam to mieć to za złe? Może wziąć z ryj
> takich agresywnych pieniaczy bo to oni a nie nikt inny nam najbardziej

Bierz ich za ryj, nie krępuj się.

> Przypomnij mi chronologię "naszego" zatargu z Białorusią, to niby zły
> Łukaszenka nas zaatakował a my tylko musimy się bronić?

A co masz amnezję? Na grubo zaczęło się latem 2021 roku i trwa do dzisiaj.

> Może już
> wreszcie czas na jakieś porozumienie z Rosją i Białorusią o
> dobrosąsiedzkich stosunkach a nie wygrażanie im pięścią?

Na przykład tak jak Ukraina, która miała dobrosąsiedzkie stosunki z
oboma krajami?

> Nie powielajmy historycznych pomyłek, nigdy nie będziemy tak mocni aby
> bezpieczeństwo zapewniać sobie potrząsaniem szablą w kierunku zwyczajnie
> od nas mocniejszych państw.

Dlatego trzeba szukać sojuszy, niekoniecznie za oceanem.

> A jednak, tylko że istnieje ryzyko że na skutek naszych zachowań ten, na
> razie wyimaginowany wróg może stać się realnym zagrożeniem.

To jest nasze jak najbardziej realne zagrożenie, z niewielkimi przerwami
od 3-4 wieków.

Robert Tomasik

W dniu 11.12.2023 o 23:37, nadir pisze:
> Masz do tego prawa, z tym że to nie takie proste.
> W Gazie kto teraz prowadzi wojnę obronną?

Żeby mówić o wojnie - moim zdaniem - muszą w niej brać udział żołnierze.
Mam wątpliwość, czy bojownicy HAMAS mogą zostać uznani za żołnierzy.
Prawo wojny uznaje za żołnierza osobę, która jest członkiem regularnych
sił zbrojnych państwa, w tym członków rezerwy i terytorialnej służby
wojskowej, a także członków milicji, które są pod kontrolą władzy
państwowej. Oprócz żołnierzy, prawo wojny uznaje za uczestników
konfliktu zbrojnego również osoby, które uczestniczą w walkach w sposób
zorganizowany, ale nie są członkami regularnych sił zbrojnych. Do takich
osób zalicza się członków milicji niepaństwowych, członków formacji
paramilitarnych, a także członków samoobrony cywilnej. Prawo wojny
przyznaje żołnierzom i innym uczestnikom konfliktu zbrojnego szereg praw
i obowiązków. Między innymi, żołnierze mają prawo do traktowania ich
jako jeńców wojennych w przypadku pojmania, a także mają prawo do
ochrony przed nieludzkim lub poniżającym traktowaniem.

Strefa Gazy nie jest uznawana za niepodległe państwo na mocy prawa
międzynarodowego. Strefa Gazy to terytorium przybrzeżne nad Morzem
Śródziemnym, które graniczy z Izraelem i Egiptem. Jest to jedno z
terytoriów palestyńskich. Strefa Gazy jest pod kontrolą organizacji
Hamas, która rządzi tym obszarem od 2007 roku. Jednak większość państw
nie uznaje Strefy Gazy za niepodległe państwo. Mimo że Autonomia
Palestyńska utrzymuje pewne kompetencje na Zachodnim Brzegu, sytuacja w
Gazie jest bardziej skomplikowana z powodu obecności Hamasu. Kwestie
związane z tym regionem są nadal źródłem napięć i konfliktów w regionie
Bliskiego Wschodu, a status polityczny Strefy Gazy pozostaje przedmiotem
międzynarodowych negocjacji i sporów.

No chyba, że uznalibyśmy, że to jakieś siły zbrojne państwa, które tam
było, zanim powołano Izrael. Terytorium dzisiejszego Izraela było
historycznie zamieszkiwane przez różne grupy etniczne i religijne na
przestrzeni wieków. Przez większość historii obszar ten był częścią
większych imperiów i królestw. Oto kilka z tych imperiów i kultur, które
miały wpływ na obszar dzisiejszego Izraela przed utworzeniem tego państwa:

Starożytny Izrael i Judy: Obszar ten był pierwotnie zamieszkiwany przez
starożytne ludności semickie, w tym Hebrajczyków. W 1000 p.n.e. królowie
Dawida i Salomon stworzyli jedno z pierwszych niepodległych królestw
żydowskich.

Asyryjskie Imperium, Babilonia i Persja: W ciągu kolejnych wieków Izrael
był pod panowaniem różnych imperiów, takich jak Asyria, Babilonia i Persja.

Helleńska i Rzymska Okupacja: W okresie hellenistycznym obszar ten
znalazł się pod wpływem Aleksandra Wielkiego, a następnie rzymskiego
imperium po podboju Palestyny przez Pompejusza w 63 p.n.e.

Bizantyjska Palestyna: Po okresie rzymskim nastąpiła chrześcijańska
Bizancjum, które sprawowało kontrolę nad obszarem.

Arabscy Kalifaty: W VII wieku Arabowie podbili terytorium, wprowadzając
islam. W kolejnych wiekach obszar ten znajdował się pod panowaniem
różnych kalifatów arabskich.

Krzyżowcy: W XI i XII wieku, w trakcie wypraw krzyżowych, obszar ten był
areną walk między chrześcijanami a muzułmanami.

Mamelucy i Imperium Osmańskie: W późniejszym okresie obszar ten znalazł
się pod panowaniem Mameluków i następnie Imperium Osmańskiego.

Brytyjski Mandat Palestyny: Po upadku Imperium Osmańskiego po I wojnie
światowej, obszar ten znalazł się pod administracją brytyjską jako
mandat przyznany przez Ligę Narodów.

Po II wojnie światowej i Holokauście, decyzją Organizacji Narodów
Zjednoczonych (ONZ) w 1947 roku, podjęto rezolucję w sprawie podziału
Palestyny, co doprowadziło do powstania państwa Izrael w maju 1948 roku.
To wydarzenie było również źródłem konfliktu izraelsko-arabskiego, który
trwa do dzisiaj.

Którego zatem państwa wojownikami mieli by być bojownicy HAMAS? Hamas,
ruch oparty na fundamentalizmie islamskim, ma kilka celów, z których
niektóre są uznawane za kontrowersyjne. Hamas dąży do utworzenia
niepodległego państwa palestyńskiego, obejmującego terytoria Zachodniego
Brzegu, Strefy Gazy i wschodniej Jerozolimy. Organizacja opowiada się za
wycofaniem się Izraela z tych obszarów. Hamas domaga się zniesienia
izraelskiej blokady Strefy Gazy, uważając ją za nielegalną i wynikającą
z agresji Izraela. Hamas jest ruchem islamskim i dąży do ustanowienia
prawa szariatu jako podstawy prawa w państwie palestyńskim. Hamas
odrzuca porozumienia pokojowe zawarte między Autonomią Palestyńską a
Izraelem, takie jak porozumienia z Oslo, uznając je za niesprawiedliwe.

Warto zauważyć, że Hamas jest przez wiele krajów, w tym przez Stany
Zjednoczone, Unię Europejską i Izrael, uznawany za organizację
terrorystyczną. Jego działania, zwłaszcza stosowanie przemocy wobec
cywilów, są krytykowane przez społeczność międzynarodową. Niektóre z
celów i metody działania Hamasu budzą kontrowersje, a organizacja jest
często przedmiotem sporów w kontekście izraelsko-palestyńskiego konfliktu.

Reasumując, to HAMAS czy Strefa Gazy nie są państwami w rozumieniu
prawa międzynarodowego, a co za tym idzie wojownicy nie są żołnierzami.
zatem uważam, ze nie można tam mówić o wojnie.
--
(~) Robert Tomasik

nadir

> Reasumując, to HAMAS czy  Strefa Gazy nie są państwami w rozumieniu
> prawa międzynarodowego, a co za tym idzie wojownicy nie są żołnierzami.
> zatem uważam, ze nie można tam mówić o wojnie.

A wojna z Państwem Islamskim, to nie wojna bo nie są państwem, i nie
żołnierze bo nie opłaca ich jakieś mocarstwo?
No ale przyjmijmy, że tak.
To co się odpierdala w Gazie skoro nawet Izrael nazywa to wojną? Może
kolejna operacja specjalna, jak na Ukrainie?
Jak giną ludzie, nie ważne czy w mundurach czy nie, jak jeden niszczy
dorobek(w każdej postaci) drugiego, to jest wojna, bez znaczenia że
jakieś gremium uzna czy można coś nazwać państwem lub żołnierzem.
Możemy od dziś zamiast wojna używać określenia operacja specjalna, tylko
że to nic nie zmienia.

J.F

On Mon, 11 Dec 2023 22:36:15 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
> świętujących na pustyni. W odpowiedzi Izrael pełnoskalowo ich rozwalił.
> To teraz HAMAS żebra rezolucji, ze to nieludzkie. No a napadanie na

Ale to Żydzi zaczęli. ponad 50 lat temu :-)

No ale był/jest mur, wiadomo gdzie granica, wiadomo, kto do kogo
strzela ...

> Co za różnica? Przeciwko Rosji przemawia tylko to, że jest jednym z
> gwarantów nienaruszalności granic Ukrainy.

Wolnej Ukrainy, demokratycznej, jak Białoruś :-P

J.

J.F

On Tue, 12 Dec 2023 00:59:00 +0100, Robert Tomasik wrote:

> Żeby mówić o wojnie - moim zdaniem - muszą w niej brać udział żołnierze.
> Mam wątpliwość, czy bojownicy HAMAS mogą zostać uznani za żołnierzy.

Chyba nie gorzej, niz nasi powstancy warszawscy ...

> [...]
> międzynarodowego. Strefa Gazy to terytorium przybrzeżne nad Morzem
> Śródziemnym, które graniczy z Izraelem i Egiptem.

Zabrzmiało jak niezależne.
Izrael nie mówi, ze "strefa na terytorium Izraela" ?

> Jest to jedno z
> terytoriów palestyńskich. Strefa Gazy jest pod kontrolą organizacji
> Hamas, która rządzi tym obszarem od 2007 roku.

Zabrzmiało jak władze państwowe.

> Jednak większość państw
> nie uznaje Strefy Gazy za niepodległe państwo.

Tajwanu też nie uznają ...

> [...]
> Palestyny, co doprowadziło do powstania państwa Izrael w maju 1948 roku.
> To wydarzenie było również źródłem konfliktu izraelsko-arabskiego, który

I jak sie mają granice z tej rezolucji do dzisiejszych?

> [...]
> ruch oparty na fundamentalizmie islamskim, ma kilka celów, z których
> niektóre są uznawane za kontrowersyjne. Hamas dąży do utworzenia

A kiedy je zdelegalizowano, bo jak piszesz ONZ podzielil na dwa
panstwa.

J.

Trybun

> Masz do tego prawa, z tym że to nie takie proste.
> W Gazie kto teraz prowadzi wojnę obronną?

Na pewno nie krzywe. Rosja nie może pozostać obojętna na agresję jakiej
doświadcza. I dla niej widzę usprawiedliwienie.
W Gazie Izrael jest agresorem i on ja sprowokował. Próbujesz kłak
dzielić na trzy?

> Kto to są ci "my"?

Chcąc nie chcąc nie ma wyjścia, jako Polacy musimy się identyfikować
nawet z największą szumowiną, która też niestety jest Polakiem.

> [...]
> wrogów, zresztą nie od dziś i nie od wczoraj. Oczywiście nie wymienia
> wprost Polski, Łotwy czy Litwy, ale wiadomo gdzie ma wycelowane rakiety.

A nie jesteśmy dla nich wrogami na własne życzenie, to oni są dla nas
chorobliwie agresywni czy my do nich?

> Bierz ich za ryj, nie krępuj się.

Co konkretnie proponujesz?

> A co masz amnezję? Na grubo zaczęło się latem 2021 roku i trwa do
> dzisiaj.

Nie możesz przypomnieć kiedy to Białoruś nas sprowokowała do tego
stopnie że zaczęliśmy z nią autentyczną wojnę? Dywersja, sianie
niepokoju publicznego, wspieranie jakich wywrotowców mających na celu
obalenie legalnych władz, obrażanie przywódców w mediach państwowych,
Łukaszenko to robił od zarania dziejów czy my?

> Na przykład tak jak Ukraina, która miała dobrosąsiedzkie stosunki z
> oboma krajami?

Dobrosąsiedzkie stosunki biegunowo odległe są od wspierania rebelii
obalającej legalne władze na Ukrainie.

> Dlatego trzeba szukać sojuszy, niekoniecznie za oceanem.

Moim zdaniem wystarczy siedzieć na dupie i nie warczeć, nie prowokować
sąsiadów.

> To jest nasze jak najbardziej realne zagrożenie, z niewielkimi
> przerwami od 3-4 wieków.

Zaiste, ta szabelka to nasz największy błąd, no i szukanie na siłę
związków z obcymi i wrogość do swoich. Obcy jak widać już z tego
wyrośli, Polska jeszcze musi poczekać.

Trybun

W dniu 10.12.2023 o 10:53, RadosławF pisze:

> Gówno uznajesz i ruską propagandę szerzysz.

Wprowadziłeś cenzurę medialną a pierdolisz o czyjejś propagandzie.

> Te tabuny uchodźców to nie przez białoruś do nas się wpychają?

Do Polski, do ciebie..  Jakie tabuny? Łukaszenko czyjąś agresje ma
przyjmować z spuszczona głową?

> Już się stał nasyłając na nas tabuny uchodźców.
> I tak dla twojej wiedzy kacapy od niedawna robią to samo
> na granicy z finlandią.
>

> Pozdrawiam

Dodaj jeszcze do tego Włochy, Turcję czy Serbię. Przecie tam też tłumy
ofiar m.in polskiej polityki zagranicznej które chcą się dostać do
zachodniej Europy.

Trybun

Rosja broni się przed całkowita blokadą kraju przez zadeklarowanego
wroga. To tak ogólnie, natomiast samo zajęcie Donbasu itd, to już efekt
polityki Kijowa. Gdyby Kreml chciał zajmować te tereny to zrobiłby to
bez strat w czasie gdy przywracał do macierzy Krym.

Robert Tomasik

W dniu 12.12.2023 o 09:17, nadir pisze:
Nie w nazewnictwie rzecz. Nie każda wymiana ognia jest wojną. Wojna, to
działania zbrojne pomiędzy państwami - co najmniej dwoma.
--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 12.12.2023 o 12:57, J.F pisze:
> Chyba nie gorzej, niz nasi powstancy warszawscy ...

Powstańcy byli żołnierzami, bo istniało państwo polskie.

> Zabrzmiało jak niezależne. Izrael nie mówi, ze "strefa na terytorium
> Izraela" ?

Ale nie mówi, ze państwo. Zasadniczo chyba nikt tego nie uznaje.

> Zabrzmiało jak władze państwowe.

> Tajwanu też nie uznają ...

I kilku innych podobnych terenów. Tylko co to zmienia?

> I jak sie mają granice z tej rezolucji do dzisiejszych?

Jakby się nie miały, to co to ma do rzeczy?

> A kiedy je zdelegalizowano, bo jak piszesz ONZ podzielil na dwa
> panstwa.

Państwo Palestyńskie nigdy nie istniało.m

--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 12.12.2023 o 17:04, Trybun pisze:

> [...]
> polityki Kijowa. Gdyby Kreml chciał zajmować te tereny to zrobiłby to
> bez strat w czasie gdy przywracał do macierzy Krym.
Uważam, że chęć posiadania Donbasu i Ługańska narodziła się, gdy
zrozumieli, że Sewastopola nie utrzymają bez wody z Ukrainy.
--
(~) Robert Tomasik

RadosławF

W dniu 12.12.2023 o 16:55, Trybun pisze:

> Wprowadziłeś cenzurę medialną a pierdolisz o czyjejś propagandzie.

Bo jestem przeciw propagandzie.

> Do Polski, do ciebie..  Jakie tabuny? Łukaszenko czyjąś agresje ma
> przyjmować z spuszczona głową?

To jest jego agresja, to z białorusi te tabuny się przepychają do nas.

> Dodaj jeszcze do tego Włochy, Turcję czy Serbię. Przecie tam też tłumy
> ofiar m.in polskiej polityki zagranicznej które chcą się dostać do
> zachodniej Europy.

Ale tam jeszcze nikt nie udowodnił że pomagają im ruskie czy białoruskie
służby.

Pozdrawiam

Shrek

W dniu 11.12.2023 o 23:37, nadir pisze:

> Masz do tego prawa, z tym że to nie takie proste.
> W Gazie kto teraz prowadzi wojnę obronną?

To dość oczywiste że aktualnie to bronią się palestyńczycy.

Shrek

> Nie w nazewnictwie rzecz. Nie każda wymiana ognia jest wojną. Wojna, to
> działania zbrojne pomiędzy państwami - co najmniej dwoma.

Bo ja wiem? Wojna secesyjna, wojna z isis, obecnie wojna w strefie gazy
(nawt izrael oficjalnie mówi o wojnie), wojny domowe...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Staro%C5%BCytno%C5%9B%C4%87

Wojna – zorganizowany konflikt zbrojny między państwami, _narodami_ lub
_grupami_etnicznymi_,_religijnymi_czy_społecznymi_. Brak jest jednak
jednoznacznej, powszechnie uznanej definicji wojny, której próby
zdefiniowania podejmowane były już od starożytności.

Shrek

> Powstańcy byli  żołnierzami, bo istniało państwo polskie.

Hmmm. Mocno dyskusyjne.

Hmmm... https://pl.wikipedia.org/wiki/Palestyna_(pa%C5%84stwo)

Robert Tomasik

W dniu 12.12.2023 o 19:28, Shrek pisze:

> To dość oczywiste że aktualnie to bronią się palestyńczycy.
Wcale nie oczywiste. Bo działania zaczepne podjął HAMAS.
--
(~) Robert Tomasik

nadir

W dniu 12.12.2023 o 16:46, Trybun pisze:

> Na pewno nie krzywe. Rosja nie może pozostać obojętna na agresję jakiej
> doświadcza. I dla niej widzę usprawiedliwienie.

Ktoś dokonał ostatnio agresji na Rosję?

> W Gazie Izrael jest agresorem i on ja sprowokował.

A Iskandery wycelowane w Warszawę, to już prowokacja, czy jeszcze nie?

> Próbujesz kłak dzielić na trzy?

Nawet na 4, jak będzie trzeba.

> Chcąc nie chcąc nie ma wyjścia, jako Polacy musimy się identyfikować
> nawet z największą szumowiną, która też niestety jest Polakiem.

Możesz się identyfikować z kim chcesz, mnie lotto.

> A nie jesteśmy dla nich wrogami na własne życzenie, to oni są dla nas
> chorobliwie agresywni czy my do nich?

Nie no qrwa my trzy razy dokonaliśmy rozbiorów Rosji, my wywołaliśmy
wojnę 20-go roku. Wreszcie to my wymordowaliśmy tysiące oficerów NKWD w
Katyniu.

> Co konkretnie proponujesz?

Ty zaproponowałeś branie za ryj, mnie w to nie mieszaj.

> Nie możesz przypomnieć kiedy to Białoruś nas sprowokowała do tego
> stopnie że zaczęliśmy z nią autentyczną wojnę?

Zapad 2013, 2017 oraz inne? Świta coś?

> [...]
> obalenie legalnych władz, obrażanie przywódców w mediach państwowych,
> Łukaszenko to robił od zarania dziejów czy my?

Ty już nie broń tak tego Łukaszenki, on swoje za uszami ma i podobnie
jak Putin trzyma za mordę współobywateli dzięki quasimafijnym układom.
Myślisz, że ci "uchodźcy" na polsko-białoruskiej granicy to przypadek?
Tam są głównie Pakistańczycy, Syryjczycy, Irańczycy, Somalijczycy, i
nawet jeżeli przyjąć, że w tych kraja toczą się obecnie wojny, to od
kiedy qrwa te kraje graniczą z Białorusią, że my musimy ich wyłapywać?

> Dobrosąsiedzkie stosunki biegunowo odległe są od wspierania rebelii
> obalającej legalne władze na Ukrainie.

Że co, kto obalał legalne władze i gdzie?

> Moim zdaniem wystarczy siedzieć na dupie i nie warczeć, nie prowokować
> sąsiadów.

Nie wystarczy.

nadir

> Nie w nazewnictwie rzecz. Nie każda wymiana ognia jest wojną.

Tak jak nie każda wojna to wymiana ognia. Jak za 20-30 lat amerykańskie
AI/IA będzie się napierdalać z chińskim AI/IA, to będzie już wojna czy
jeszcze nie?

> Wojna, to działania zbrojne pomiędzy państwami - co najmniej dwoma.

Nie tylko zbrojne i nie tylko między państwami? Wojna to obecnie
szerokie pojęcie.

J.F

On Wed, 13 Dec 2023 01:35:46 +0100, nadir wrote:

> Tak jak nie każda wojna to wymiana ognia. Jak za 20-30 lat amerykańskie
> AI/IA będzie się napierdalać z chińskim AI/IA, to będzie już wojna czy
> jeszcze nie?

W zaleznosci od mozliwosci i zapotrzebowania politycznego :-)
no i skali ... zatopienie amerykanskiego lotniskowca to chyba powód do
wojny, a zestrzelenie amerykanskiego drona ...

J.

nadir

W dniu 13.12.2023 o 08:54, J.F pisze:

> W zaleznosci od mozliwosci i zapotrzebowania politycznego :-)
> no i skali ... zatopienie amerykanskiego lotniskowca to chyba powód do
> wojny, a zestrzelenie amerykanskiego drona ...

Ale nie trzeba od razu zatapiać lotniskowców. Można zablokować milion
terminali płatniczych lub ładowarek samochodów elektrycznych, rozpędzić
wirówki do uranu, pociągi będą naprawiane tylko zakładach naprawczych w
Kongo, w Netfliksie puszczać tylko pornole albo posiedzenia Sejmu z Polski.
Jest kupa możliwości, żeby dojebać stronie przeciwnej.

J.F

Zgadza sie, ale Netflix ... kto chce, ten ogląda :-)

Gorzej, jak w panstwowej telewizji nagle sie pojawi program nie
wiadomo skąd :-)
Albo przestana dzialac wszystkie komórki :-)

J.

Trybun

W dniu 13.12.2023 o 01:25, nadir pisze:

> Ktoś dokonał ostatnio agresji na Rosję?

Marsjaninie, informuję że na ziemi od czasów abdykacji Jelcyna Rosja
jest ciągle obiektem agresji na każdym polu.

> A Iskandery wycelowane w Warszawę, to już prowokacja, czy jeszcze nie?

O, nawet wiesz gdzie rusek wycelował swoje rakiety. Co niby miałby tym
osiągnąć? Poza tym ty z pewnością do agresywnego dla ciebie kraju
wycelowałbyś bukiety białych róż.

> Nawet na 4, jak będzie trzeba.

Po co, hipotetycznie jesteś rozwydrzonym agresywnym bachorem i szykanie
dziury w całym nic nie pomoże. Ale po trosze masz racje, powtarzane
tysiąc razy kłamstwo dla wielu staje się prawdą.

> Możesz się identyfikować z kim chcesz, mnie lotto.

Nie mam wyboru, np taki Ali z Bagdadu czy Goran z Belgradu da mi w ryło
i będzie miał rację, bo co ja mogę, zrzec się spuścizny przodków i
wyprzeć polskości, a może stanąć w obronie czci tej kanalii która
wciągnęła mój kraj w poczet światowych agresorów?

> Nie no qrwa my trzy razy dokonaliśmy rozbiorów Rosji, my wywołaliśmy
> wojnę 20-go roku. Wreszcie to my wymordowaliśmy tysiące oficerów NKWD
> w Katyniu.

Z uporem maniaka chcesz widzieć tylko czyjeś winy. Zastanawiałeś się
dlaczego ZSRR tak łatwo i bez żadnych szczególnych warunków zrezygnował
z utrzymania kontroli nad faszystowska Finlandią po wojnie, robił wiele
dla Niemiec aby się połączone ogłosiły neutralność i przeprowadziły
wspólne wybory, a Polsce nie odpuszczał do końca?

> Ty zaproponowałeś branie za ryj, mnie w to nie mieszaj.

Po co się odzywasz skoro nie masz nic do zaoferowania?

> Zapad 2013, 2017 oraz inne? Świta coś?

Nic, Białoruś nigdy nie wysyłała w eter dywersyjnych treści mających
siać w Polsce niepokoje społeczne, nie negowała wyników wyborów, nie
hołubiła rzekomych zwycięzców tych wyborów, wyzwisk pod adresem władz
tego kraju w państwowych mediach Właściwie nie znam pola na którym
Polska od czasów które pamiętam nie walczy z Białorusią. Teraz ty daj
przykład jak to Białoruś nieładnie z nami postępuje a my tylko próbujmy
się bronić.

> [...]
> nawet jeżeli przyjąć, że w tych kraja toczą się obecnie wojny, to od
> kiedy qrwa te kraje graniczą z Białorusią, że my musimy ich wyłapywać?

Bronie tylko prawdy i faktów. Zwłaszcza w kontekście tego gdy to
ewidentny agresor i pieniacz oskarża. Sam stosunek do Łukaszenki albo
Putina jest obojętny, do władców Polski, USA czy innych agresorów już
taki nie jest, zdecydowane piętno dla agresorów.
Nie, myślę że to próba odpłacenia Polsce za jaj agresywną postawę.
Irakijczycy, to największa grupa migrantów na Białorusi a my z racji
tego że czynnie pomogliśmy z nich porobić biedaków mamy moralny
obowiązek im pomoc.

> Że co, kto obalał legalne władze i gdzie?

Nie widzisz czy nie chcesz widzieć buziek  polskich "elit"  w trakcie
rewolty na Ukrainie, pozostajesz głuchy na jad wobec obalanych legalnych
władz ukraińskich w "polskich" mediach? Jakie to qrwa szczęście że nie
mam za sąsiada takiego jak "pokojowo" usposobiona Polska.

> Nie wystarczy.

I stąd te ciągłe nasze nieszczęścia.

Trybun

Inaczej to widzę, myśleli po prostu że Ukraińcy nie ośmiela się atakować
tych terenów po zaanektowaniu. To tak jakby gra w radykalizm z Kijowem,
z jednej strony ustawa zakazująca rozmów pokojowych z drugiej aneksja
terytorialna. Jak dla mnie jedno i drugie żadnej z bezpośrednich stron
niepotrzebne, dodatkowo komplikujące sprawę.

Trybun

W dniu 12.12.2023 o 17:51, RadosławF pisze:

> Bo jestem przeciw propagandzie.

Nie wierzę że przestaniesz ja uprawiać.

> To jest jego agresja, to z białorusi te tabuny się przepychają do nas.

Określając agresję dwu krajów należy zawsze patrzeć na daty. To ten co
zaczepia pierwszy jest agresorem, drugi albo chce odpłacić albo się
broni. Tu sprawa jest ewidentna.

> Ale tam jeszcze nikt nie udowodnił że pomagają im ruskie czy białoruskie
> służby.
>

> Pozdrawiam

Oczywiście TVPinfo i TVNFakty coś udowodniły.. Wcześniej Łukaszenko
zaatakował Polskę zarażonymi dzikami, daj już spokój..  W świecie pełno
jest uciekinierów, kraje docelowe nieliczne. Czego z tego towarzystwa
wymieniasz tylko Rosję i Białoruś?

J.F

On Tue, 12 Dec 2023 17:26:02 +0100, Robert Tomasik wrote:

> Powstańcy byli żołnierzami, bo istniało państwo polskie.

Istniało to tak troche symbolicznie.
ZSRR nam wczesniej odmawiało tego istnienia.

> Ale nie mówi, ze państwo. Zasadniczo chyba nikt tego nie uznaje.

Ale na jakim terytorium, Izrael mówi? :-)

> I kilku innych podobnych terenów. Tylko co to zmienia?

Że łaska państwowości na pstrym koniu jeździ.
Amerykanie o tym wiedzą najlepiej :-)

> Jakby się nie miały, to co to ma do rzeczy?

A kto je naruszył i jaką miał podkładkę, jeśli juz się powołujemy na
ONZ?
Arabowie zdaje się sami tej rezolucji nie uznawali :-)

> Państwo Palestyńskie nigdy nie istniało.m

No ale ONZ podzielił na dwa Państwa jednak :-)

Czemu nie za/istniało ?

J.

J.F

Przeciez to prawie jednoczesnie było, i w 2014.
Trudno powiedziec na ile inspirowane akcje przez Moskwę, a na ile
lokalny ruch oddolny.
Ani Donieck, ani Ługańsk nie dawał wody Krymowi.

Zresztą widac - wysadzili tamę, i znów woda na Krym nie płynie, a im
nie przeszkadza ...

J.

Robert Tomasik

W dniu 13.12.2023 o 15:52, J.F pisze:
> Przeciez to prawie jednoczesnie było, i w 2014. Trudno powiedziec na
> ile inspirowane akcje przez Moskwę, a na ile lokalny ruch oddolny.
> Ani Donieck, ani Ługańsk nie dawał wody Krymowi.

Ale stanowił przyczółek mentalny do zajęcia tego brzegu w całości i to
by zabezpieczyło Krym.

> Zresztą widac - wysadzili tamę, i znów woda na Krym nie płynie, a im
> nie przeszkadza ...

Ja bym nie zaręczył niczym, kto tę tamę wysadził. Również trudno
powiedzieć, na ile im to nie przeszkadza. Może bardzo przeszkadza, tylko
się "zamknęli w sobie" i nie narzekają :-)

--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 13.12.2023 o 01:35, nadir pisze:
> Tak jak nie każda wojna to wymiana ognia. Jak za 20-30 lat amerykańskie
> AI/IA będzie się napierdalać z chińskim AI/IA, to będzie już wojna czy
> jeszcze nie?

Nie mam zielonego pojęcia.

> Nie tylko zbrojne i nie tylko między państwami? Wojna to obecnie
> szerokie pojęcie.

Ależ ja Ci nie ograniczam Twojego pojmowania wojny, ani nie twierdzę, ze
moje jest szczególnie właściwsze :-)

--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 13.12.2023 o 11:08, J.F pisze:
> Albo przestana dzialac wszystkie komórki 🙂
Ja tam pamiętam, jak komórek w ogóle nie było.
--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 13.12.2023 o 15:44, J.F pisze:
> Istniało to tak troche symbolicznie. ZSRR nam wczesniej odmawiało
> tego istnienia.

Rozwiniesz, co masz na myśli?

?

> Że łaska państwowości na pstrym koniu jeździ. Amerykanie o tym wiedzą
> najlepiej 🙂

Jeździ, ale Państwo Palestyńskie nigdy nie istniało i w dodatku ta mała
enklawa nie ma nawet takiego charakteru.

> A kto je naruszył i jaką miał podkładkę, jeśli juz się powołujemy na
> ONZ? Arabowie zdaje się sami tej rezolucji nie uznawali 🙂

Tylko nikt ich nie pytał o zdanie. Uważam, że to był dość kretyński
pomysł w samym założeniu i z góry można było się domyślić, ze sobie
problem naszykujemy. Ja uważam, że powinni ten Izrael na terenie Niemiec
zrobić. o tym, co Niemcy zrobili nikt by nie zaprotestował.

> No ale ONZ podzielił na dwa Państwa jednak 🙂
> Czemu nie za/istniało ?

Bo go nie powołano.

--
(~) Robert Tomasik

Shrek

> Ja tam pamiętam, jak komórek w ogóle nie było.

No i?

RadosławF

W dniu 13.12.2023 o 15:22, Trybun pisze:

> Nie wierzę że przestaniesz ja uprawiać.

I słusznie, nie można przestać robić czegoś czego się nie zaczęło.

> Określając agresję dwu krajów należy zawsze patrzeć na daty. To ten co
> zaczepia pierwszy jest agresorem, drugi albo chce odpłacić albo się
> broni. Tu sprawa jest ewidentna.

Białorus pierwsza zaczęła na uchodźców ściągać.
A jak my ją zaatakowaliśmy? Uszczelniając granicę i budując płot?

> [...]
> zaatakował Polskę zarażonymi dzikami, daj już spokój..  W świecie pełno
> jest uciekinierów, kraje docelowe nieliczne. Czego z tego towarzystwa

Bo rosja robi teraz finom to co białoruś od sporego czasu robiła nam.

Pozdrawiam

J.F

On Wed, 13 Dec 2023 18:03:25 +0100, Robert Tomasik wrote:
> Ja tam pamiętam, jak komórek w ogóle nie było.

Kiedys prądu nie było, lodówek nie było samochodów nie było ... a
nawet Policji nie było :-)

J.

J.F

On Wed, 13 Dec 2023 18:09:07 +0100, Robert Tomasik wrote:

> Rozwiniesz, co masz na myśli?

Po 17.09.39 - ZSRR wprost mówiło - "nie ma takiego panstwa, wiec nie
może być ambasadora" ...

> ?

Jak Izrael opisuje strefe Gazy, to nie podaje, ze na terytorium
Izraela lezy?
Ale oni tez nieproszeni sie odzywali.
I w rezultacie "nie ma takiego panstwa".

> Uważam, że to był dość kretyński
> pomysł w samym założeniu i z góry można było się domyślić, ze sobie
> problem naszykujemy.

Jakos tak, ale co było robić?
Przy czym zauważ, ze przyjęto kryterium narodowe - podział terenu był
mniej wiecej taki, jak stan ludnosci.

> Ja uważam, że powinni ten Izrael na terenie Niemiec
> zrobić. o tym, co Niemcy zrobili nikt by nie zaprotestował.

Jest to jakas koncepcja.
Ale niemieckich Żydów już prawie nie było, inni niekoniecznie się
chcieli przemieszczac, a ci co chcieli, to juz byli w Palestynie.

Poza tym ... a za 30 lat nie byłoby wojny niemiecko-żydowskiej?

> Bo go nie powołano.

a) kto miał powołać?
b) czyż ta rezolucja to nie było powołanie ?

J.

Trybun

W dniu 10.12.2023 o 10:49, RadosławF pisze:

> To też nie jest grupa o wspomnianej instytucja a upierasz się
> dyskutować o jej honorze. Więc i o twoim możemy.
>

> Pozdrawiam

Przynajmniej dla mnie wojsko to coś ściśle związane z militariami.
Ale skoro tak interesuje mój osobisty honor to postaw konkretne zarzuty
w czym mu uchybiam. Bo chrzanisz jak typowy przedstawiciel "gatunku
ogłupionego przez system" do tego stopnia że nie jest w stanie
samodzielnie odróżnić dobra od zła.

Trybun

W dniu 13.12.2023 o 19:21, RadosławF pisze:
Dawaj najmniejszy dowód że Białoruś robi w świecie rekrutację uchodźców,
bo tak rozumiem termin "ściągać".
 Białoruś z wściekłą agresja atakujemy od zawsze. Płot nie jest żadnym
jej wyrażeniem.. to tylko kolejny objaw polskiego pieniactwa które nie
potrafi, nie chce egzystować w spokoju z sąsiadami.

> Bo rosja robi teraz finom to co białoruś od sporego czasu robiła nam.
>

> Pozdrawiam

Czyli co? Co ci Rosja i Białoruś  robiła a teraz Finom? Bo dla mnie to
tylko zawiść wobec wolnych i suwerennych sąsiadów którzy nie dali się
wziąć na smycz złu współczesnego świata i prowadzą własną suwerenną
politykę.

Robert Tomasik

W dniu 14.12.2023 o 11:24, J.F pisze:
> Kiedys prądu nie było, lodówek nie było samochodów nie było ... a
> nawet Policji nie było 🙂

Z tą Policją, to z chwilą stworzenia prawa naturalną potrzebą była
formacja, której celem byłoby jej wdrażanie. Pierwsze formacje policyjne
powstały w starożytności. W starożytnym Rzymie istniała formacja zwana
VIRGILI, która odpowiadała za utrzymanie porządku publicznego w
miastach. VIRGILI byli odpowiedzialni za patrolowanie ulic, gaszenie
pożarów, a także za pilnowanie bezpieczeństwa w czasie pokoju i wojny. W
średniowieczu w Europie powstawały różne formacje milicji, które miały
za zadanie ochronę miast i wsi przed bandytami i innymi zagrożeniami. W
Polsce pierwsza formacja policyjna powstała w XIV wieku w Krakowie. Była
to miejska straż pożarna, która odpowiadała również za utrzymanie
porządku publicznego.

W XVI i XVII wieku w Europie powstawały pierwsze zawodowe formacje
policyjne. W 1667 roku we Francji powstała policja paryska, której
szefem został Gabriel Nicolas de la Reynie. Policja paryska była
odpowiedzialna za utrzymanie porządku publicznego, zwalczanie
przestępczości, a także za prowadzenie dochodzeń w sprawach
kryminalnych. W XVIII i XIX wieku w Europie powstawały kolejne formacje
policyjne. W 1829 roku w Anglii powstała policja londyńska, znana jako
Scotland Yard. W 1850 roku w Stanach Zjednoczonych powstała policja
miejska w Nowym Jorku. W XX wieku formacje policyjne zaczęły powstawać
na całym świecie. W Polsce pierwsza policja państwowa powstała w 1919 roku.
--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 14.12.2023 o 11:44, J.F pisze:
> Po 17.09.39 - ZSRR wprost mówiło - "nie ma takiego panstwa, wiec nie
> może być ambasadora" ...

Nie wiedziałem.

> Jak Izrael opisuje strefe Gazy, to nie podaje, ze na terytorium
> Izraela lezy?

Chyba nie. Bo by tam dawno wjechali. Ale oni chcą ich zamęczyć i
skłonić do wyjazdu.

> [...]
> byli w Palestynie. Poza tym ... a za 30 lat nie byłoby wojny niemiecko-żydowskiej?

Nie wiem na ile Żydzi byliby skłonni do zwalczania Niemców.
Liczba Niemców na świecie zmniejszyła się o około 10 milionów w wyniku
II wojny światowej. Głównymi przyczynami tego spadku były straty
wojenne. W wyniku działań wojennych zginęło około 7 milionów Niemców, w
tym około 3 miliony żołnierzy i 4 miliony cywilów.

Straty te niejako uzupełniono przesiedleniami. Po wojnie Niemcy zostali
wysiedleni z terenów, które zostały przyznane innym państwom. W wyniku
tych wysiedleń około 12 milionów Niemców zostało zmuszonych do
opuszczenia swoich domów i przeniesienia się do Niemiec Zachodnich lub
Niemiec Wschodnich. Ale można było taki Izrael zrobić na kawałku Niemiec.

--
(~) Robert Tomasik

RadosławF

W dniu 14.12.2023 o 11:49, Trybun pisze:

> [...]
> w czym mu uchybiam. Bo chrzanisz jak typowy przedstawiciel "gatunku
> ogłupionego przez system" do tego stopnia że nie jest w stanie

W wypisywaniu bredni że stracili honor z powodu wypadku ze zwierzęciem.
Domaganie się kar nie wynikających z kodeksu dla wojska też twojemu
honorowi chluby nie przynosi.

Pozdrawiam

RadosławF

W dniu 14.12.2023 o 11:50, Trybun pisze:
https://www.strazgraniczna.pl/pl/aktualnosci/12261,Sluzby-bialoruskie-wciaz-ulatwiaja-cudzoziemcom-nielegalne-przekraczanie-granicy.html
Organizowali przejazd uchodźców pod granice naszą a teraz i finlandii.

Pozdrawiam

Shrek

> Wcale nie oczywiste. Bo działania zaczepne podjął HAMAS.

Obrona izreala to była od biedy dopóki ich z powrotem nie wypchnęli.
Teraz to mniej więcej taka sama obrona jak ruscy bronią ukrainy. A nawet
mniej bo nie ma na terenie gazy mniejszości izraelskiej. O tym że żydzi
powołują się na to, że mieli tam "państwo" takie same jak obecnie
palestyńczycy 2k lat wcześniej to nie wspomnę. Dobrze że włochy nie
bronią się na tej podstawie w całej europie i części afryki:P

nadir

W dniu 13.12.2023 o 15:04, Trybun pisze:

> Marsjaninie, informuję że na ziemi od czasów abdykacji Jelcyna Rosja
> jest ciągle obiektem agresji na każdym polu.

My qrwa też, tylko to trzeba widzieć coś więcej niż martwy żubr.

> O, nawet wiesz gdzie rusek wycelował swoje rakiety.

A to jakaś tajemnica jest?

> Co niby miałby tym osiągnąć?

Chronić żubry w Polsce.

> Poza tym ty z pewnością do agresywnego dla ciebie kraju
> wycelowałbyś bukiety białych róż.

Czyli jest git, mamy prawo w nich celować czym chcemy.

> Po co, hipotetycznie jesteś rozwydrzonym agresywnym bachorem i szykanie
> dziury w całym nic nie pomoże. Ale po trosze masz racje, powtarzane
> tysiąc razy kłamstwo dla wielu staje się prawdą.

Na razie kłamstwa to ty powielasz.

> Z uporem maniaka chcesz widzieć tylko czyjeś winy.

Słucham naszych win, napieraj!

> Zastanawiałeś się dlaczego ZSRR tak łatwo i bez żadnych szczególnych warunków zrezygnował
> z utrzymania kontroli nad faszystowska Finlandią po wojnie,

Dostali sromotny łomot od małego kraiku, i filozofii w tym żadnej nie ma.

> robił wiele
> dla Niemiec aby się połączone ogłosiły neutralność i przeprowadziły
> wspólne wybory, a Polsce nie odpuszczał do końca?

No ja wiem z czego to wynika, ale chętnie posłucham baśni.

> Po co się odzywasz skoro nie masz nic do zaoferowania?

Ty chciałeś brać za ryj, a jak ci jaja zmiękły, to nie zwalaj własnej
nieudolności na innych.

> Nic

No to jak nic, to możesz się dalej nie produkować.
A jak Białoruś jest taka zajebista, to wal śmiało, baćka się ucieszy.

> [...]
> władz ukraińskich w "polskich" mediach? Jakie to qrwa szczęście że nie
> mam za sąsiada takiego jak "pokojowo" usposobiona Polska.

Pytanie było konkretne, kto z Polaków obalał władze na Ukrainie?

Robert Tomasik

W dniu 14.12.2023 o 18:25, Shrek pisze:
> Obrona izreala to była od biedy dopóki ich z powrotem nie wypchnęli.

Uważam, że akurat upraszczasz za nadto. Jak goście naparzają do cywili,
to potem nie mogą protestować, jak Izrael robi to samo. Żaden z nas (w
każdym razie ja na pewno) nie zna tamtejszych realiów. Oni tam tak długo
wojują, że już chyba nikt nie pamięta, o co poszło.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

> Uważam, że akurat upraszczasz za nadto. Jak goście naparzają do cywili,
> to potem nie mogą protestować, jak Izrael robi to samo.

Ale to nie palestyńczycy się zalęgli w gości i stwierdzili że teraz
gospodarze są goścmi u siebie. Izrael prześladował i strzelał do cywili
już wcześniej. I nie mówię tu o hamasie a osadnictwie żydowskim. Prawda
jest taka że imprezę zaczęli żydzi.

> Żaden z nas (w
> każdym razie ja na pewno) nie zna tamtejszych realiów. Oni tam tak długo
> wojują, że już chyba nikt nie pamięta, o co poszło.

To byłoby bardzo wygodnie zapomnieć ale jednak wiadomo o co poszło. I
dlatego jakoś ciężko mi wyrazić niezadowolenie z tego że nie mamy
prężnej i skutecznej diaspory żydowskiej w polsce. Po prostu wychodzi na
to że jednak rozsądnie jest nie mieć u siebie żydów - może i niektórym
nie wypada o tym mówić, ale taka jest po prostu prawda.

ąćęłńóśźż

Tomasik, po jaki kij ciągle wrzucasz kawałki internetu, na wszelkie tematy?
A może kopiuj-wklejaj ze stron arabskich?
Najłatwiej zacząć od Al-Jazeera.

-----
> Strefa Gazy [...]

ąćęłńóśźż

No tak, ale od tamtego czasu rekrutacja do policji poczyniła postęp.

-----

ąćęłńóśźż

Ty Trybun jesteś taką prorosyjską qrwą prywatnie, czy zawodowo?

-----