Koniec sukcesów?

Trybun

Nie wiem czy zauważyliście że po demilitaryzacji Grupy Wagnera i
wycofaniu bojówek czeczeńskich z frontu ruscy nie mogą się pochwalić
żadnym sukcesem? O co tu chodzi, świadoma polityka Kremla czy rosyjska
armia  jest do dudy?

RadosławF

W dniu 04.12.2023 o 11:16, Trybun pisze:
Bojówek czeczeńskich nie wycofali, tyle że ich sukcesy to przyjazd
na jakieś nowo zajęte tereny, zrobienie sobie fotek i ogłoszenie
"swojego" sukcesu w internecie.
Dlatego nazywają ich tiktokową armią.

Natomiast armia rosyjska odnosi wiekopomne sukcesy.
Słynny wybieg dla psów wreszcie zdobyli.

Pozdrawiam

Robert Tomasik

W dniu 04.12.2023 o 11:16, Trybun pisze:
Bo rezydent Rosji ne jest zainteresowany publikowaniem informacji o
sukcesach i tyle. Grupa Wagnera była, to publikowali. Ukraina jest
zainteresowana, bo dostaje broń z zagranicy, to publikują. Sądzę, ze oni
się tam już teraz jak podczas I WS na wyczerpanie strzelają.
--
(~) Robert Tomasik

J.F

On Mon, 4 Dec 2023 17:55:09 +0100, Robert Tomasik wrote:

> Bo rezydent Rosji ne jest zainteresowany publikowaniem informacji o
> sukcesach i tyle.

Z innych żródeł wynikało, ze jest.
Podobno stąd tez stracencze ataki ...

> Grupa Wagnera była, to publikowali. Ukraina jest

Ale oni jakies sukcesy mieli, a potem przestali miec.
Kadyrowcy przestali chyba znacznie wczesniej.

> zainteresowana, bo dostaje broń z zagranicy, to publikują. Sądzę, ze oni
> się tam już teraz jak podczas I WS na wyczerpanie strzelają.

Jakos tak i chyba obie strony sie juz mocno wyczerpały.
Teraz tylko kwestia kto się wyczerpie do konca.

Jak widac Rosja ludzi, min i kałaszy ma dużo.

Kolejna sprawa, to przyszłe mrozy, gdy stan ten ruskiej armii jest
jaki jest - wszytko trzeba miec prywatne ...

J.

Trybun

W dniu 04.12.2023 o 11:27, RadosławF pisze:
No, nie wiem. Od dłuższego czasu przeglądam ruską mapę sytuacyjną,
wcześniej były zaznaczone pozycje Czeczeńców, teraz próżno na nich
szukać. Był też komunikat o ich wycofaniu., W sumie po co mieliby nagle
robić z tego tajemnice..
Skąd masz dane o jakichkolwiek współczesnych ruskich sukcesach na
froncie? Oczywiście poza duperelami w stylu "kolejny Leopard puka do
nieba bram".

Trybun

To chyba nie tak działa, np Awdijiewka nadal nie zdobyta bez względu na
zdanie Rosji czy Ukrainy.

ąćęłńóśźż

Czy ja się mylę, czy może w czasie mrozów naprowadzanie podczerwienią na siłę żywą to pestka?
Tyle że w takich elementarnych warunkach Ukraina nie dostanie liczby pocisków, a ruskie tranzystory germanowe lutowane za Omskiem
zadziałają.

-----

RadosławF

W dniu 05.12.2023 o 08:43, Trybun pisze:

> [...]
> wcześniej były zaznaczone pozycje Czeczeńców, teraz próżno na nich
> szukać. Był też komunikat o ich wycofaniu., W sumie po co mieliby nagle

Propaganda.
Czeczeńcy nie podlegają pod armię tylko pod rosgwardie więc w okolicy
frontu są tylko w celach propagandowych.

> Skąd masz dane o jakichkolwiek współczesnych ruskich sukcesach na
> froncie? Oczywiście poza duperelami w stylu "kolejny Leopard puka do
> nieba bram".

W sieci masz całą masę niezależnych analityków, mają mapki frontu
z zaznaczonymi jednostkami tam przebywającymi.

Pozdrawiam

Trybun

W dniu 05.12.2023 o 11:53, RadosławF pisze:

> Propaganda.
> Czeczeńcy nie podlegają pod armię tylko pod rosgwardie więc w okolicy
> frontu są tylko w celach propagandowych.

Ile już było propagandowych wieści o rozgromieniu tych bojówek,
tymczasem oni sami w dyskretny dla wszystkich zniknęli z tapety. I tak
jakoś dziwnie że od tego czasu Rosja nie może się pochwalić praktycznie
niczym.. Druga sprawa, bardzo wątpliwe żeby w Rosji pokazywać Czeczeńców
w ramach propagandy, na ogół nie cieszą się oni sympatią Rosjan.

> W sieci masz całą masę niezależnych analityków, mają mapki frontu
> z zaznaczonymi jednostkami tam przebywającymi.
>

> Pozdrawiam

Bardzo wątpię czy w necie znajdę jakiekolwiek niezależne źródła
wiadomości w tej kwestii. Jedno nie ulega wątpliwości - gdy ktoś ogłasza
np sukces w postaci zdobycia Bahmutu to jest fakt nad którym nie ma pola
do polemiki, tak samo faktem bezspornym jest że Awdijiewka nadal
niezdobyta przez ruskich. Tu szukajmy faktów, w takich niuansach a nie w
mnogości źródeł (dez)informacji.

RadosławF

W dniu 06.12.2023 o 11:21, Trybun pisze:

> [...]
> niczym.. Druga sprawa, bardzo wątpliwe żeby w Rosji pokazywać Czeczeńców
> w ramach propagandy, na ogół nie cieszą się oni sympatią Rosjan.

Jak to niczym, wybieg dla psów zajęli nawet bez pomocy wagnerowców. :-)

> [...]
> do polemiki, tak samo faktem bezspornym jest że Awdijiewka nadal
> niezdobyta przez ruskich. Tu szukajmy faktów, w takich niuansach a nie w

Zamiast wątpić sprawdź.
To proste a odpada wstyd kiedy ktoś kolejny raz złapie cię na powielaniu
ruskiej propagandy.

Pozdrawiam

Trybun

W dniu 06.12.2023 o 12:18, RadosławF pisze:
Jako mało zorientowany proszę o jeden jedyny przykład absurdu, czy tam
zakłamania, jak tam komu pasuje wzięty prosto z biuletynu ruskiej
propagandy.

RadosławF

W dniu 10.12.2023 o 09:13, Trybun pisze:
Już ci pisałem, kacapy dalej twierdzą że nie uczestniczą w wojnie
na ukrainie tylko w specjalnej operacji.
W ramach tej operacji bombardują cele czysto cywilne i udają
że to nie oni lub szkoła czy szpital były jednak celem militarnym.

Pozdrawiam

J.F

Ze jest do dudy, to wiadomo od półtora roku. Ale czy tak nie mają
sukcesów ... Ukraina też nie ma.

Za to słyszę, ze i na Ukrainie są łapanki na poborowych.
Hm, siłownia to może i dobre miejsce na takie łapanki,
ale cos chyba chętnych do dalszej wojaczki brakuje.
Gorzej jak do obrony zabraknie.

Teraz jeszcze brak pieniędzy z USA ... Biden moze to jakoś obejdzie,
ale raczej juz w mniejszym stopniu ...

J.

Trybun

W dniu 10.12.2023 o 10:47, RadosławF pisze:
Jasne, i sami ostrzeliwują zajętą wcześniej elektrownie atomową w której
siedzą.
Porównaj sobie ten konflikt choćby do wojny
amerykańsko-jugosłowiańskiej. Nie ma po stronie Kijowa żadnych
zniszczonych mostów, nie ma ataków na ambasady, nie ma dywanowych
nalotów bombowców, nie ma na ukraińskich drzewach wnętrzności
rozerwanych na strzępy robotników stojących przed zakładem pracy w
Kijowie. A przypomnę że to była tylko taka bardzo mała wojenka i na
dodatek Jugosławia nie stanowiła dla jankesów żadnego zagrożenia.

Trybun

W dniu 11.12.2023 o 14:22, J.F pisze:
Ale Ukraina nie jest nastawiona na sukcesy przedstawiane jako zdobycze
terytorialne. Awdijiwka nadal się broni i o taka bezradność ruska chodzi.
To to już wszystko detale, w każdym kraju są ludzie którzy nie
zamierzają ginąć za polityczne decyzje swoich władców, powiedziałbym że
jest to normalny zdrowy ludzki odruch.
Właściwie o co Kijów jeszcze walczy, na pewno nie o swój własny interes.
Zełenski i jego "Azowy"odejdą a Ukraina zostanie z wielkimi problemami.

J.F

On Thu, 14 Dec 2023 12:16:12 +0100, Trybun wrote:

> Ale Ukraina nie jest nastawiona na sukcesy przedstawiane jako zdobycze
> terytorialne. Awdijiwka nadal się broni i o taka bezradność ruska chodzi.

Chyba jednak jest, bo na wieczną wojnę ich nie stać.
Wiec rozwiązania są dwa:
-odbic co chcą, wejsc do Rosji i poczekac az Putin poprosi o pokój,
-pogodzic się ze stratami i poprosić o pokój.

Awdijiwka jest świetna, jeśli Rosjanie będą wysokie straty ponosili
i znacznie wyższe od Ukrainy.

> [...]
> Właściwie o co Kijów jeszcze walczy, na pewno nie o swój własny interes.
> Zełenski i jego "Azowy"odejdą a Ukraina zostanie z wielkimi problemami.

Sobie zostanie, czy w "ruskim mirze"?
O to się walczy ...

J.

Robert Tomasik

W dniu 14.12.2023 o 12:16, Trybun pisze:
> Właściwie o co Kijów jeszcze walczy, na pewno nie o swój własny interes.

Na pewno o Krym. Krym jest dla Rosji i Ukrainy kluczowym regionem o
dużym znaczeniu strategiczny, gospodarczym i symbolicznym. Posiadanie
Krymu daje jego posiadaczowi znaczącą przewagę w regionie Morza
Czarnego. On ma na Morzu Czarnym duże znaczenie strategiczne. Krym ma
dla Rosji ogromne znaczenie strategiczne. Jest to półwysep położony nad
Morzem Czarnym, który kontroluje dostęp do jego cieśnin łączących Morze
Czarne z Morzem Azowskim i Morzem Śródziemnym. Posiadanie Krymu pozwala
Rosji kontrolować ruch statków i samolotów w tym regionie. Krym jest
również ważnym ośrodkiem militarnym. Rosja umieściła na półwyspie
znaczące siły wojskowe, w tym bazę lotniczą, bazę morską i systemy
rakietowe. Kontrola nad Krymem pozwala Rosji wzmocnić swoją pozycję
militarną w regionie. Oprócz znaczenia strategicznego, Krym ma dla Rosji
również znaczenie symboliczne. Jest to historyczna kolebka rosyjskiej
cywilizacji, a jego zdobycie przez Rosję w 2014 roku zostało przez Kreml
przedstawione jako "powrót do domu".

Krym ma dla Ukrainy również istotne znaczenie strategiczne. Kontrola nad
półwyspem pozwala Ukrainie kontrolować dostęp do Morza Azowskiego, które
jest ważną drogą handlową dla Ukrainy. Krym jest również ważnym
ośrodkiem gospodarczym. Półwysep posiada bogate złoża surowców
naturalnych, w tym ropy naftowej i gazu ziemnego. Kontrola nad Krymem
pozwala Ukrainie czerpać korzyści z eksploatacji tych surowców. Oprócz
znaczenia strategicznego i gospodarczego, Krym ma dla Ukrainy również
znaczenie symboliczne. Jest to część Ukrainy, która została nielegalnie
zaanektowana przez Rosję. Odzyskanie Krymu jest jednym z głównych celów
polityki zagranicznej Ukrainy.

Po za tym walczy o wolność, bo gdyby nie obrona, to by Rosjanie Ukrainę
zajęli. Na ile cenne są Donieck i Ługańsk, to trudno powiedzieć, bo tam
są duże zniszczenia obecnie. Ogłoszenie niepodległości Doniecka i
Ługańska przez separatystyczne ugrupowania w 2014 r. miało dla Ukrainy
ogromne znaczenie. Był to kolejny krok w rosyjskiej agresji na Ukrainę,
która rozpoczęła się w 2014 r. aneksją Krymu. Niepodległość Doniecka i
Ługańska oznaczała, że ​​Ukraina straciła kontrolę nad częścią swojego
terytorium. Obydwa regiony, położone na wschodzie Ukrainy, są bogate w
zasoby naturalne, w tym węgiel, żelazo i stal. Utrata kontroli nad tymi
regionami była dla Ukrainy poważnym ciosem gospodarczym. Niepodległość
Doniecka i Ługańska miała również poważne konsekwencje polityczne. Była
to próba podzielenia Ukrainy na dwa państwa, jedno proeuropejskie i
drugie prorosyjskie. Separatyści byli wspierani przez Rosję, która
dostarczyła im broni i personelu wojskowego.
--
(~) Robert Tomasik

RadosławF

W dniu 14.12.2023 o 12:03, Trybun pisze:
Skoro sami sobie nordstream wysadzili to mogą i elektrownie.

> [...]
> Kijowie. A przypomnę że to była tylko taka bardzo mała wojenka i na
> dodatek Jugosławia nie stanowiła dla jankesów żadnego zagrożenia.

A pisząc po stronie kijowa masz na myśli miasto czy cały kraj?
Bo jak cały kraj to jednak są po ich stronie zniszczone mosty,
szpitale, lotniska a z ambasad to jakaś placówka chin.
Poprzedniej zimy mieszkańcy mieli prąd i ogrzewanie średnio
co drugi dzień, w mieście kijowie też.

Przestań wypisywać ruskie fantazje a zacznij czytać u źródeł.

Pozdrawiam

Trybun

W dniu 04.12.2023 o 11:16, Trybun pisze:
No, wreszcie jakiś sukces.. Marijianka wyzwolona. A już się
zastanawiałem nad dalszym kibicowaniem kacapowi..

Trybun

W dniu 14.12.2023 o 17:04, RadosławF pisze:
A wystarczy pomyśleć logicznie. Nikt nie chciałby  mieć Ciebie za
sędziego wydającego wyrok w swojej sprawie.

> [...]
> co drugi dzień, w mieście kijowie też.
>
> Przestań wypisywać ruskie fantazje a zacznij czytać u źródeł.

Porównuje Kijów do np jugosłowiańskiego np  Kragujevac gdzie to siewcy
pokoju i demokracji zrobili jatkę wśród cywilów.
Masz na myśli wieści z antyruskiej gadzinówki kiedy to wszem i wobec
ogłaszała "ruscy mordercy zbombardowali szpital położniczy w Kijowie",
zapominając albo świadomie pomijając fakt że ten szpital był od prawie
roku opuszczony i wg rusków służył za magazyn ukraińskiej armii. Są już
znane personalia zamordowanych w Buczy? Bo Ławrow już stosuje któryś z
rzędu apel do szefa ONZ w tej sprawie. Pamiętasz klipy wideo z rosyjskim
czołgiem rozjeżdżającym samochody na ulicach Kijowa na początku wojny?
Teraz pytanie, czy zamiast mnie pouczać sam nad swoja ślepą antyruską
postawą nie powinieneś się zastanowić.

Trybun

W dniu 14.12.2023 o 13:14, J.F pisze:

> [...]
> -pogodzic się ze stratami i poprosić o pokój.
>
> Awdijiwka jest świetna, jeśli Rosjanie będą wysokie straty ponosili

Nie, zbyt małe siły angażuje w zdobywanie terytoriom aby można myśleć że
chce coś zdobywać.

Moim zdaniem mają trzy możliwości, kluczem jest wewnętrzne  obalenia
marionetkowego rządu sterowanego przez zachód i wypowiedzenie im
posłuszeństwa, a jestem na 90% pewny że wtedy Rosja ustąpi z szeregu
swoich celów i nastanie pokój, niekoniecznie pod panowaniem Rosji.
Wystarczy deklaracja niezależności.

> Sobie zostanie, czy w "ruskim mirze"?
> O to się walczy ...
>
> J.

Myślisz że ten mir jankeski z kupowanymi za garść koralików wodzami to
coś dla Ukraińców lepszego?

Trybun

A daj spokój z tymi teoriami na temat wielkomocarstwowych planów
Ukrainy.. Krym utracili na zawsze i muszą się z tym pogodzić. Taki
klimat że potrząsanie szabelką przez kraje typu Polska czy Ukraina tylko
może im zaszkodzić.
Siłą Donbasu i pozostałych terytoriów wschodniej Ukrainy też nie
odzyskają, a więc o co ta walka ich walka?

Robert Tomasik

W dniu 29.12.2023 o 12:46, Trybun pisze:
> [...]
> posłuszeństwa, a jestem na 90% pewny że wtedy Rosja ustąpi z szeregu
> swoich celów i nastanie pokój, niekoniecznie pod panowaniem Rosji.

Problem w tym, że Kijów obecnie nie ma takiej możliwości. Brak wsparcia
Zachodu w kilka dni doprowadziłby do klęski i nikt by w ogóle z nimi nie
negocjował, bo nie byłoby czego.
--
(~) Robert Tomasik

RadosławF

W dniu 29.12.2023 o 12:45, Trybun pisze:
I tylko szkoda że sam tego nie robisz tylko cytujesz kacapską
propagandę.
A ty cytujesz ruską gadzinówkę i przemilczasz że po zbombardowaniu
tego "magazynu" zginęło troje noworodków a kilkanaście zostało rannych.
Skoro tam były niemowlęta to może to jednak nie był magazyn?
Ale oczywiście nie wedle kacapskiej propagandy i ruskich kurw
głoszących ich propagandę.