Wilgotność powietrza 100%

Krzysiek

Chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda sytuacja gdy powietrze ma wilgotność 100%
Co wtedy można zauwazyć? Czy to znaczy, że jesteśmy w wodzie?

Gabrych

100% oznacza że powietrze zawiera maksymalną ilość pary wodnej.
Gdy dalej temperatura spada wtedy para wodna zaczyna się skraplać i
powstaje rosa lub szron zależności od temperatury.

Krzysiek

Rozumiem, ale jak wygląda wtedy otoczenie? Czy widać te 100%?

Gabrych

> Rozumiem, ale jak wygląda wtedy otoczenie? Czy widać te 100%?
>
> --

Jak ujemna temp. to wszędzie szron jest a jak dodatnia to rosa :)
Zjawisko nie nadzwyczajne w naszym rejonie liczba dni rosą w Polsce
wynosi od 100 na Suwalszczyźnie i Ziemi Lubuskiej do 180dni w rejonie
Leszna w roku a szron od 30 na Suwalszczyźnie do 80dni w rejonie
Wrocławia.
A widać to tak
http://www.stronki.pl/tapety/rosa.jpg
http://www.strykowski.net/makro2/Rosa_-_fotografie_rosy_4185.jpg
http://republika.pl/blog_at_3197182/3399553/tr/szron.jpg
http://argfoto.bloog.pl/id,872767,title,-,index.html?ticaid=6738e

Krzysiek

Dziękuję za piękne fotografie.
Mnie chodziło o to jak wygląda powietrze gdy ma 100% wilgotności, gęsta mgła?

Mateusz.R

On 28 Gru, 15:23, "Krzysiek" <kr...@poczta.onet.pl> wrote:

> Dziękuję za piękne fotografie.
> Mnie chodziło o to jak wygląda powietrze gdy ma 100% wilgotności, gęsta mgła?

Różnie to może być. Zazwyczaj w gęstej mgle wilgotność jest właśnie
równa 100%. Nie jest jednak zasadą, że przy całkowitym nasyceniu
powietrza parą wodną tworzy się mgła(krople mogły powstać wcześniej,
jednak przy wilgotności 100% nie wyparują).
Wilgotność 100% można "otrzymać" w zamkniętym zbiorniku częściowo
wypełnionym wodą(np. zakręcona butelka wody). Tam mgły raczej nie ma:)

Pozdr.
Mateusz.

vari

> Dziękuję za piękne fotografie.
> Mnie chodziło o to jak wygląda powietrze gdy ma 100% wilgotności, gęsta
> mgła?

Nie.
Para wodna jest niewidoczna dla oka.
To co popularnie nazywamy "parą" a co leci z czajnika to nie jest para ale
... woda !
Już skroplona para ale tak drobne kropelki ze widac to jako "dym".

Prawdziwa para wodna czyli woda w stanie gazowym jest tak samo niewidoczna
jak tlen czy azot, które wdychamy.
100% wilgotnosci oznacza stan powietrza w którym już więcej pary wodnej nie
można zmieścić - "nośnik" staje się nasycony".
To jak szklanka wody.
Wsypujesz sól i mieszasz.
Rozpuszcza się i dosypujesz więcej i mieszasz.
Gdy roztwór stanie się nasycony to mieszanie nie powoduje już rozpuszczania
się soli.
Zostaje na dnie.
Ale gdy ten roztwór odlejesz do innej szklanki a obok do nowej szklanki
wlejesz czystą wodę to "na oko" nie różnią się.
Podobnie atmosfera gdy ma 100% wilgotnosci.
Wygląda normalnie i nie raz już ją na pewno widziałeś (ale nie wiedziałeś że
ma100% wilgotnosci).
Jak napisał przedmówca - w takiej sytuacji, każde obnizenie temperatury
powoduje wytrącanie się wody w postaci cieczy na przedmiotach lub powoduje
powstawanie zawiesiny wody w stanie ciekłym - mgły.
vari

wp

vari pisze:

> Jak napisał przedmówca - w takiej sytuacji, każde obnizenie temperatury
> powoduje wytrącanie się wody w postaci cieczy na przedmiotach lub powoduje
> powstawanie zawiesiny wody w stanie ciekłym - mgły.

mgła lub chmura

do skroplenia pary wodnej i powstania mgły lub chmury potrzebne są jądra
kondensacji, inaczej przy obniżaniu temperatury powietrza powstaje para
przechłodzona

--
SPace-SHIP

filipse...@gmail.com