Fala cisnienia

Krzysztof Rudnik

Witam,

Od jakiegoś roku mam zainstalowane urządzonko, które rejestruje m.in.
ciśnienie atm. Nie jest, niestety, zainstalowane fachowo w odpowiedniej
skrzynce a na balkonie w bloku w Warszawie. Wcześniej nic podobnego nie
zarejestrowałem.
23 lipca tego roku ok 7 rano urządzenie zarejestrowało dziwne wahania
ciśnienia o amplitudzie ~2hPa i okresie 10min.
http://obrazki.elektroda.pl/2344141500_1437770201.png
Mam więc dwa pytania:
1. Czy ktoś mam jakieś urządzenie rejestrujące ciśnienie i może potwierdzić
lub zaprzeczyć wystąpieniu takiego zjawiska?
2. Jeśli faktycznie coś takiego miało miejsce, co to za zjawisko i co je
spowodowało?

Podejrzewam, że może to być efekt związany z naporem wiatru na spory
budynek, co spowoduje różnice ciśnienia po obu stronach przeszkody.
Ile może wynosić taka różnica, w zależności od prędkości wiatru, dla
budynku który ma ok 80 długości i 30 wysokości?

bartekltg

On 26.07.2015 08:21, Krzysztof Rudnik wrote:
> [...]
> 1. Czy ktoś mam jakieś urządzenie rejestrujące ciśnienie i może potwierdzić
> lub zaprzeczyć wystąpieniu takiego zjawiska?

Pytaj w najbliższej stacji meteo, ale mogę nie zapisywać z taką
rozdzielczością.

> 2. Jeśli faktycznie coś takiego miało miejsce, co to za zjawisko i co je
> spowodowało?

Też obstawiam wiatr.

> Podejrzewam, że może to być efekt związany z naporem wiatru na spory
> budynek, co spowoduje różnice ciśnienia po obu stronach przeszkody.

A jeśli wiatr wiał w poprzek, to większy wiatr przez
Bernouliego obniży ciśnienie na balkonie.

> Ile może wynosić taka różnica, w zależności od prędkości wiatru, dla
> budynku który ma ok 80 długości i 30 wysokości?

Z tyłu to masz turbulencje i cholera wie, co sie dzieje;-)
porównani ciśnienia od przodu i z boku:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rurka_Pitota

2hPa to 64km/h
http://www.wolframalpha.com/input/?i=sqrt%282*2hPa%2F%28air+density%29%29+

Może to być to.

pzdr (bez odbioru na tydzień:)
bartekltg

J.F.

Użytkownik "Krzysztof Rudnik" napisał w wiadomości grup
> [...]
>Ile może wynosić taka różnica, w zależności od prędkości wiatru, dla
>budynku który ma ok 80 długości i 30 wysokości?

No, zwykle cisnienie spietrzenia przy 20m/s, to jesli dobrze licze
260Pa.
Ale czy w atmosferze to sie tak objawia, to nie wiem.

ale rozdzielczosc czujnika duza - powinienes widziec i slabsze wiatry
..

J.