O co chodzi z tymi Kostomłotami?

Sebastian Dziarmaga-Działyński

Ostatnio kilka razy jechałem sobie linią Kielce-Skarżysko Kamienna i zawsze się zastanawiam, czemu na przystanku zlokalizowanym na tej stacji zatrzymują się tylko niektóre pociągi osobowe.

O co tutaj chodzi? Jakieś zachęcenie do podróży koleją? Że podróż koleją skraca czas jazdy pociągiem?

Czemu służy takie upośledzenie przystanku?

Pozdrawiam
SDD

SW3

W dniu 29.04.2023 o 21:37, Sebastian Dziarmaga-Działyński pisze:
> Ostatnio kilka razy jechałem sobie linią Kielce-Skarżysko Kamienna i zawsze się zastanawiam, czemu na przystanku zlokalizowanym na tej stacji zatrzymują się tylko niektóre pociągi osobowe.

Przecież to żadna nowość, że nie wszystkie pociągi zatrzymują się na
wszystkich przystankach, również osobowe.
Powody też są dość oczywiste: mniejsza liczba zatrzymań to krótszy czas
przejazdu i mniejsze koszty. Widocznie na tym przystanku jest mało
chętnych do wsiadania/wysiadania.

Aktualnie na linii 106 pod Rzeszowem zagęszczają przystanki i jako
pasażer nieco bardziej dalekobieżny też byłbym zainteresowany pomijaniem
części z nich.

--
SW3

piątek, 5 maja 2023 o 11:29:04 UTC+2 SW3 napisał(a):

> Aktualnie na linii 106 pod Rzeszowem zagęszczają przystanki i jako
> pasażer nieco bardziej dalekobieżny też byłbym zainteresowany pomijaniem
> części z nich.

Kolej to kompromis. Pewnie, że najlepiej by było, gdyby zatrzymywał się tylko na MOJEJ stacji początkowej i MOJEJ docelowej. I jest to w sumie możliwe - trzeba sobie wynająć pociąg ;)
Zamiast tego powinny być przystanki na żądanie a na liniach o częstym takcie jakieś "stop patterns" - czyli np. jeden poziąg stane na A-||-||-D-||-||-G inny na ||-B-||-||-E-||-||-H a jeszcze inny na ||-||-C-||-||-F-||-||-I
Co 2-3 godziny pociąg A-B-B-D-E-F-G-H-I

Shrek

W dniu 05.05.2023 o 16:57, Sebastian Dziarmaga-Działyński pisze:

> Zamiast tego powinny być przystanki na żądanie a na liniach o częstym takcie jakieś "stop patterns" - czyli np. jeden poziąg stane na A-||-||-D-||-||-G inny na ||-B-||-||-E-||-||-H a jeszcze inny na ||-||-C-||-||-F-||-||-I

To akurat bez sensu, bo wtedy na B staje kilka pociągów dziennie,
którymi na dodatek nie da się podjechać do sąsiedniego miasta, bo tam
zatrzymuje się tylko jeden z nich o to wtedy kiedy nikomu nie pasuje.

Jak jest potok to osobowe mają się zatrzymywać wszędzie a przyspieszone
tylko na większych. Jak jest mało ludzików (ale tak że rzeczywiści
powiedzmy w 50% przypadków _w_szczycie_ nikt nie wsiada/wysiada) to
ogarnąć jakieś na rządanie (ale dla całej linni i wszystkich pociągów
poza kluczowymi stacjami - a nie jeden tak inny inaczej).

Kolej ma być pewna, częsta i prosta - a nie żeby między dwoma miastami
trzeba było zgłębiać rozkłady. Przychodzisz na stację i wiesz że na
wszystkie osobówki trzeba wcisnąć przycisk albo że wszystkie się
zatrzymują i jadą tam gdzie mają napisane na czole/na boku.

--
Shrek

Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "иди нахуй"?
PS - i konfederację!