Wagony za zaszczepionych

Monika Głowacka

Słyszałam w TV pomysł, aby w Intercity, Pendolino jeden wagon był dla
niezaszczepionych, a reszta dla zaszczepionych.

Nie pamiętam od jak dawna nie ma w pociągach wagonów dla palących i mało
kto się burzy, więc ze szczepionkami zrobić tak samo jak z papierosami.

are...@wp.pl

No i fajny pomysł, tylko nie do zrealizowania.
a) Nie ma takich przepisów, które pozwalają na odsiewanie niezaszczepionych
b) Zaraz się oburzą antyszczepionkowcy, że to atak na wolność słowa i wyznania (a w tym przypadku ich głupotę)
c) Zaraz się oburzą pisowcy i inne oszołomy i powiedzą: "jeszcze tylko brakuje napisów na wagonach <<Nur fur Deutsche>>"
itd, itp...

Krzysztof kw1618

W dniu 2021.11.05 o 20:51, are...@wp.pl pisze:
Wszystko się zgadza. Tylko jakoś palacze nie buntują się, przynajmniej
nie słychać aby się buntowali.

Mariusz W.

sobota, 6 listopada 2021 o 23:10:38 UTC+1 Krzysztof kw1618 napisał(a):
> Wszystko się zgadza. Tylko jakoś palacze nie buntują się, przynajmniej
> nie słychać aby się buntowali.

Nie słychać, ale widać i czuć. Mało to razy ktoś zapalił w toalecie albo na peronie przy dłuższym postoju? Poza tym polaryzacja społeczeństwa jest tu znacznie mniejsza w porównaniu do szczepień.

Artur Stachura

Tak przy okazji - ostatnio jeżdżę Pendolinerami i zauważyłem, że
pomimo ostrzeżeń w powtarzanych namolnie komunikatach o zakazie
palenia i awaryjnym zatrzymaniu pociągu - w toaletach czuć czasem
wyraźny smród papierosów.
Czy ktoś "siedzący w temacie" mógłby napisać, jak to od technicznej
strony wygląda? Nie ma czujników dymu czy obsługa olewa alarmy?

--
Artur Stachura

Robert von Oliva (naruciakk)

On 07 Nov 2021 15:22:32 GMT
Artur Stachura <ko...@poczta.onet.eu> wrote:
> [...]
> Czy ktoś "siedzący w temacie" mógłby napisać, jak to od technicznej
> strony wygląda? Nie ma czujników dymu czy obsługa olewa alarmy?

Może to po prostu po wizycie osób, których ubrania są przesiąknięte
smrodem dymu papierosowego tak czuć? ;)

Artur Stachura

Wydaje mi się, że nie. To raczej zapach "świeżego" dymu a nie to, co
czuć z popielniczki. Obstawiałbym raczej, że ktoś robi dwa czy trzy
"machy" i ilość dymu jest zbyt mała do uruchomienia czujnika.

--
Artur Stachura

Piotr Karocki

Krzysztof kw1618 <kw1...@gazeta.pl> wrote:
> Wszystko sie zgadza. Tylko jakos palacze nie buntuja sie,
A w dodatku palacz w Intercity nie pali, wiec jest jakby czasowym
niepalacym. Zas antyszczepionkowiec nie bedzie czasowo zaszczepiony.

Sam rozdzial - poza tym, ze w obowiazujacym porzadku prawnym nie do
zrealizowania (nie mozna sprawdzic certyfikatu) - calkiem fajny. Tylko co
zrobic jak jedzie jeden wagon, albo dwa? (niekoniecznie w ogole, ale danej
klasy).

Dopoki COVID-19 nie bedzie traktowany tak jak ospa, odra (z ustawy o
chorobach zakaznych), nie bedzie mozna tak skutecznie COVIDowi sie
przeciwstawiac jak innym wysoce smiertelnym chorobom.

PiotRek

W dniu 07.11.2021 o 22:57, Artur Stachura pisze:
Swego czasu słyszałem przez radio PKP, jak mechanik mówił do kierpocia,
że ktoś pali w kiblu w którymś tam wagonie. Skoro mechanik wiedział o
tym fakcie, to czujnik zadziałał (ale hamowanie awaryjne nie zostało
wdrożone). Wniosek - albo do wdrożenia hamowania potrzeba więcej dymu,
albo ostrzeżenia o zatrzymaniu pociągu to ściema.

--
P.

Artur Stachura

Cóż... mandat za zatrzymanie pociągu to kilkaset złotych, a ryzyko
spóźnienia i wypłacania odszkodowań kilkudziesięciu pasażerom - duże,
więc bardziej opłacalne będzie przymknięcie oka. Zwłaszcza, jeśli
"czarna skrzynka" nie rejestruje zadziałania czujnika dymu (to już
moje przypuszczenie; chętnie dowiem się, jak to wygląda realnie, a
też jak wygląda procedura inspekcji i ponownego uruchomienia składu
po takim incydencie - bo jeśli nie załatwi tego załoga pociągu - to
parę godzin w plecy gwarantowane).

--
Artur Stachura

Shrek

W dniu 14.11.2021 o 22:56, PiotRek pisze:

> [...]
> wdrożone). Wniosek - albo do wdrożenia hamowania potrzeba więcej dymu,
> albo ostrzeżenia o zatrzymaniu pociągu to ściema.

Ściema. Automatyczne hamowanie nagłe w przypadku pożaru w kiblu jest bez
sensu i nikt by na to nie wpadł. Zatrzymasz się na moście albo w tuneli
z płonącym składem - super pomysł;)

--
Shrek