Transporter

Grzexs

Czy ktoś wie, jak się nazywa fachowo transporter wagonów
normalnotorowych po wąskich torach – po polsku, angielsku i niemiecku!

--
Grzexs

giq

Żeby było ciekawiej, to są dwa różne rozwiązania :)
- wagon z szynami na pokładzie (PL: transporter, DE: Rollwagen, EN: transporter wagon, transporter trailer)
- rolki podstawiane bezpośrednio pod osie (PL: rolbok, DE: Rollbock, EN: rollbock)

Wikipedia jest tutaj wyjątkowo bogata w opisy i porównania:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rollbock
https://en.wikipedia.org/wiki/Transporter_wagon

https://de.wikipedia.org/wiki/Rollwagen_(Transport)
https://de.wikipedia.org/wiki/Rollbock

https://pl.wikipedia.org/wiki/Rolbok

Giq

Grzexs

> https://pl.wikipedia.org/wiki/Rolbok

Dzięki. Czas chyba napisać coś w Wikipedii na temat transporterów. Byłem
w Rogowie i zastanowiło mnie, że transportery spinano sprzęgiem
„link-and-pin”, niektóre lokomotywy miały podwójne sprzęgi (orczyk i ten
„link-and-pin”), ale najciekawsze było takie koromysło zakładane na
zderzak orczyka do przyłączania transporterów.

--
Grzexs

Robert Tomasik

W dniu 20.11.2022 o 11:28, Grzexs pisze:
> Czas chyba napisać coś w Wikipedii na temat transporterów.

Nie opublikują. Tam jest kilku oszołomów, którzy robią za szeryfów.

Jak wrzuciłem w artykuł kiedyś fotkę granatu, który sfotografowałem na
swoim stole (taką mam profesje, że czasem miewam), to zablokowali, bo
nie podałem źródła tego zdjęcia. I nawet pisałem do oszołoma, że to jest
moje zdjęcie na moim stole i co mam mu, współrzędne GPS podać. Nawet nie
odpisał.

Innym razem chciałem napisać artykuł o pewnym komandorze, co zmarł i
mieszkał koło nas. Dane podstawowe zaczerpnąłem ze strony Urzędu Gminy,
bo gość zasłużony był i przed pogrzebem chcieli napisać. Nawet w WIKI
były odnośniki do niego, tylko nie było artykułu o nim samym, więc
wydawało mi się, że pasowałoby to zrobić.

Pół nocy zbierałem w sieci dane o nim (między innymi na samej WIKI, bo
była masa odnośników), ale większość treści była ze strony Urzędu Gminy.
Podałem jako źródło tę stronę Urzędu Gminy i jeszcze kilka stron. Tu
jest strona:
https://starysacz.um.gov.pl/9503/komandor-fraciszek-wrobel-nie-zyje-mial-89-lat/

Następnego dnia dokładnie ten sam edytor to usunął, bo nie można podobno
cytować Urzędu Gminy, bo to narusza coś tam. Miałem kilka takich
sytuacji. Cały czas z jednym i tym samym szeryfem i dałem sobie spokój,
bo szkoda mojego czasu. To był ostatni raz, gdy mi się zachciało.

Takich wtopek miałem więcej i znudziło mi się przepychanie. Odradzam to
miejsce publikacji. Napisz artykuł tu na USNET, to w Google się wyszuka
i tak, jak ktoś bedzie potrzebował, ale żaden oszołom Ci tego nie wywali
jednym kliknięciem.

--
Robert Tomasik

Krzysztof Gajdemski

Jest Sun, 20 Nov 2022 11:28:42 +0100, Grzexs pisze:

> Dzięki. Czas chyba napisać coś w Wikipedii na temat transporterów.

Bardzo dobry pomysł. Gdybyś miał jakieś problemy bądź potrzebna była
pomoc, zgłoś się na priv. I nie słuchaj dyletantów, bo zawsze to
prościej ponarzekać, niż uzupełnić swoją wiedzę.

k.

Grzexs

> [...]
> nie podałem źródła tego zdjęcia. I nawet pisałem do oszołoma, że to jest
> moje zdjęcie na moim stole i co mam mu, współrzędne GPS podać. Nawet nie

Było napisać jako źródło „{{own}}” albo „{{sf}}” i przechodzi bez
problemu. Wrzuciłem już pond 5 tys. zdjęć i nie było żadnych trudności.

> [...]
> sytuacji. Cały czas z jednym i tym samym szeryfem i dałem sobie spokój,
> bo szkoda mojego czasu. To był ostatni raz, gdy mi się zachciało.

Widać trafiłeś na kogoś nawiedzonego. Moja rada – przeczekać. Inna rada
– wrzucać jednorazowo małe fragmenty tekstu, bo zazwyczaj mają ustawiony
filtr na pomijanie małych edycji. No i nie cytować dosłownie, „trochę
innymi słowami” trzeba.

--
Grzexs

Grzexs

> Bardzo dobry pomysł. Gdybyś miał jakieś problemy bądź potrzebna była
> pomoc, zgłoś się na priv. I nie słuchaj dyletantów, bo zawsze to
> prościej ponarzekać, niż uzupełnić swoją wiedzę.

Spokojnie, mam już kilka artykułów na koncie… 217 znaczy się. Czasu
tylko brak.

--
Grzexs

Robert Tomasik

W dniu 21.11.2022 o 18:24, Grzexs pisze:

> [...]
> – wrzucać jednorazowo małe fragmenty tekstu, bo zazwyczaj mają ustawiony
> filtr na pomijanie małych edycji. No i nie cytować dosłownie, „trochę

Zapewne masz rację, ale po prostu mi się nie chce walczyć z idiotami. Ja
wiem i bez tego artykułu. Jak się za coś biorę, to robię to albo dobrze,
albo wcale. Nie będę się przepychał z kretynem tylko po to, by obejść
jego filtry.

--
Robert Tomasik