Golab - dworzec kolejowy

Titus_Atomicus@somewhere..in.the.world

Witam

https://www.instagram.com/p/CWzXymLIcg2/?utm_medium=copy_link
… już nieuzywany. To chyba dosc typowy dworzec na tej trasie?

--
Titus Atomicus

Stefan

W dniu 2021-11-28 o 13:03, Titus_Atomicus@somewhere..in.the.world pisze:
> Witam
>
> https://www.instagram.com/p/CWzXymLIcg2/?utm_medium=copy_link
> … już nieuzywany. To chyba dosc typowy dworzec na tej trasie?

Panowie, czy to może być budynek stacyjny?
https://www.facebook.com/Niezwyklezdjecia/photos/a.102037197847943/684866432898347/
pozdr
Stefan

Stefan

już wiadomo - w Smolnie Wielkim, Lubuskie http://bityl.pl/BMevS

LHS1

On 29/11/2021 18:46, Stefan wrote:

> już wiadomo - w Smolnie Wielkim, Lubuskie http://bityl.pl/BMevS
> pozdr
> Stefan

Budynek w Smolnie Wielkim bardzo podobny jest na stację Bobowo
Pomorskie. Niemcy ich budowali, chyba.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bobowo_Pomorskie

Stefan

Tak, na pewno i to parę lat przed I Wojną

Titus_Atomicus@somewhere..in.the.world <no_e...@invalid.invalid> wrote:
> Witam
>
> https://www.instagram.com/p/CWzXymLIcg2/?utm_medium=copy_link
> … już nieuzywany. To chyba dosc typowy dworzec na tej trasie?

Prawie identyczny jest w Sadurkach. A podobny w stylu, ale wiekszy - w
Pulawach.

--
Titus Atomicus

Stefan <stos...@wp.pl> wrote:

> Panowie, czy to może być budynek stacyjny?
> https://www.facebook.com/Niezwyklezdjecia/photos/a.102037197847943/684866432898347/
Ale to chyba nie Golab?

--
Titus Atomicus

LHS1

On 30/11/2021 07:54, Stefan wrote:

> Tak, na pewno i to parę lat przed I Wojną
> pozdr
> Stefan

Gdzie można, przecież, znaleść informację o historii Linii Kolejowej Nr.
243?

LHS1

***Znaleźć***, chciałem powiedzieć.

Stefan

LHS1

Bardzo dziękuję za to. Nie wiem, chociaż, gdzie jest / była stacja
Skarszewy.

Ciekawe mi także dlaczego ruch pasażerowy zamknięło się w 1997-m roku.
Czy popyta w ogóle nie było?

Pamiętam, że był przejazd kolejowy kiedy byłem w Bobowie w 2001-ym r.,
ale tory rozebrany zostały kiedy wróciłem tam w 15-ym.

Powiedząc to, niedawno słyszałem albo powiat starogardzki albo woj.
pomorskie teraz bardzo żaluje zamknięcie i rozebranie taj linii, i chce
ją przebudować. Nie wiem czy to prawda czy nie.

Stefan

W dniu 2021-12-02 o 20:09, LHS1 pisze:
A tutaj to wujek Gugiel pomoże
https://pl.wikipedia.org/wiki/Skarszewy

LHS1

Aha!

Teraz rozumiem. Myśłałem gdzieś albo między Starogardem i Skórcz albo
gdzieś za Skórczem. Ale w ogóle nie widziałem stacji na przebiegach.

Teraz widzę że Skarszewy znajduje się na połnoc od Starogardu.

Dzięki za pomóc.

Czy instnieje możliwość prebudowy linii i wznowienia ruchu, np. z
Stargardu do Skórcz lub do Pączewa?

Jedyny raz kiedy widziałem jakiś ruch na 243 był chyba w 2001-ym roku,
kiedy jakiś pociąg dla miłośników jeździł po linii.

Stefan

W dniu 2021-12-04 o 03:10, LHS1 pisze:
Co do odbudowy - nie mam najmniejszego pojęcia.
Co prawda jestem emerytem w dużej części kolejowym ale na poludniu kraju
Zresztą ostatni pociąg na żywo oglądałem chyba 4 lata temu... :(

Grzegorz Kapusta

W dniu 04.12.2021 o 03:10, LHS1 pisze:

> Czy instnieje możliwość prebudowy linii i wznowienia ruchu, np. z
> Stargardu do Skórcz lub do Pączewa?

Nie ma szans. To małe wioski, nikt nie wyłoży na to pieniędzy.

> Jedyny raz kiedy widziałem jakiś ruch na 243 był chyba w 2001-ym roku,
> kiedy jakiś pociąg dla miłośników jeździł po linii.

To było w czerwcu 2000 roku, byłem na pokładzie tego pociągu :-)
Tutaj kilka zdjęć:
https://www.natorze.eu/thumbnails.php?album=16

Natomiast na odcinku Starogard - Jabłowo pociągi dla miłośników
czasami się pojawiają. Dalej linia jest rozebrana:
https://www.google.pl/maps/@53.8771826,18.5434751,3a,75y,56.87h,86.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCs48DpHaO-XBw7fBISEHEA!2e0!7i16384!8i8192

Pozdrawiam,
GK

LHS1

On 05/12/2021 09:55, Grzegorz Kapusta wrote:

> Nie ma szans. To małe wioski, nikt nie wyłoży na to pieniędzy.

To szkoda. Ale jeden cłowiek z tych okolic mi powiedział, że łatwiej
było autobusem, nawet kiedy pociągi kursowali; rozkład jazdy po tej
linii nie był bardzo wygodny i ze stacji trzeba było dalsze albo
autobusem, taksówką lub innym sposobem.

Z dworca w Starogardzie autobus często jeździl i do więcej miejsc, tani
był i trzeba było tylko jeden raz przesiąść.

Powiedząc to, słyszałem autobus już o wiele mniej często jeździ, i że
powiat starogardzki naprawdę żaluje zamknięcie oraz rozebranie linii.

> To było w czerwcu 2000 roku, byłem na pokładzie tego pociągu :-)
> Tutaj kilka zdjęć:
> https://www.natorze.eu/thumbnails.php?album=16

Pamiętam to! Byłem na pokładzie prebywającego pociągu z Tczewa i
widziałem jak szynobus był gotów na odjazd.

Spytałem kogoś na dworcu po co ten pociąg. Mi odpowiedział, że pociąg
dla miłośników.

Dzięki za poprawę.

Dokąd zamierzał pociąg, przecież, do Skórcz i powrót? Prędkość
orgraniczona była, wyobrażam sobie.

> Natomiast na odcinku Starogard - Jabłowo pociągi dla miłośników
> czasami się pojawiają.

Jak daleko Jabłowo znajduje się od Starogardu?

> Dalej linia jest rozebrana:

Wiem, widziałem własnymi oczami -- kiedy jeszcze tam był tor i potem po
rozebraniu.

Grzegorz Kapusta

W dniu 05.12.2021 o 22:33, LHS1 pisze:

> Dokąd zamierzał pociąg, przecież, do Skórcz i powrót? Prędkość
> orgraniczona była, wyobrażam sobie.

To był kurs Chojnice - Czersk - Lipowa Tucholska - Szlachta - Skórcz -
Smętowo - Opalenie Tczewskie - Twarda Góra - Nowe - Smętowo - Skórcz -
Starogard Gd.

> Jak daleko Jabłowo znajduje się od Starogardu?

8 km.
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=501&okno=przebieg

Pozdrawiam,
GK

LHS1

> Nie ma szans. To małe wioski, nikt nie wyłoży na to pieniędzy.

Zupelnie nie ma możliwości? Np. wiem że inne linii kolejowe w Polsce
zostały wznowione po kilku latach zamknięcia.

Też w Anglii wznowili linii kolejowe zamknięte o wiele więcej w
regionach małych wiosek.

"Kalinka" kiedy powróci, przecież? Też nie wkrótce, boję się mi powiesz.

Grzegorz Kapusta

W dniu 07.12.2021 o 01:42, LHS1 pisze:

> Zupelnie nie ma możliwości? Np. wiem że inne linii kolejowe w Polsce
> zostały wznowione po kilku latach zamknięcia.

Wg mnie zupełnie nie. W województwie pomorskim jeśli cokolwiek będzie
wznawiane to pierwszy w kolejności jest Bytów. Potem kolei nie ma
powiatowy Nowy Dwór Gdański. Następnie mamy Kolbudy, Straszyn
na linii Stara Piła - Pruszcz Gdański, które są znacznie większe
od Skórcza, nie mówiąc już o Pączewie. W Karsinie i wioskach wzdłuż
linii Kościerzyna - Wierzchucin nie trzeba żadnego remontu i pociągów
pasażerskich również brak. Łeba nie ma całorocznego połączenia.

Linie, które zostały wznowione (lub będą w niedalekiej przyszłości) mają
spory potencjał, bo przechodzą przez duże miasta albo miejscowości
turystyczne (Kartuzy, Trzebnica, Wałcz, Kalisz Pomorski, Mielno, Mielec,
Bielawa, Świdnica, Zator, Brzeźnica, Kolbuszowa). Dodatkowo bardzo
często celem dla nich jest zakorkowane miasto z problemami parkingowymi.

> "Kalinka" kiedy powróci, przecież? Też nie wkrótce, boję się mi powiesz.

To jest sprawa polityczna. Jak się dogadają i dopłacą, to pociąg
pojedzie. Ale niestety nie słychać żeby komuś zależało.

Pozdrawiam,
GK

LHS1

On 08/12/2021 18:24, Grzegorz Kapusta wrote:

> [...]
> Bielawa, Świdnica, Zator, Brzeźnica, Kolbuszowa). Dodatkowo bardzo
> często celem dla nich jest zakorkowane miasto z problemami parkingowymi.

Słowem, inne linie są o wiele wyższe na spisie i 243 zajmuje niskie miejsce.

> To jest sprawa polityczna. Jak się dogadają i dopłacą, to pociąg
> pojedzie. Ale niestety nie słychać żeby komuś zależało.
>
> Pozdrawiam,
> GK

Słyszałem, że PKP chce wznowić ten pociąg. Myślę RŻD też nie są przeciw,
ale nie podjęli prawdziwych kroków aby to osiągnąć.

Sytuacja z pandemią napewno nie pomaga, w każdym razie.

Ostatni raz Kalinka kursowała był w 2013 r., chyba, i tylko latem. Nie
kontynuowali w 2014 r.

Też kursował jeden pociąg między Kaliningradem i Berlinem, jako
czytałem, ale pasażerów tak mało było, że ... . Nie pamiętam kiedy
właśnie ten pociąg przestał kursować.