KS idą po bandzie

Sebastian Dziarmaga-Działyński

W KŚ chyba mają dość Mikoli. Nie dość, że wycięli Regiokarnet, ukatrupiaja Regiokarte, to jeszcze bilet dobowy z 38 do 42 zł podnoszą.

Stefan

W dniu 2022-04-02 o 12:12, Sebastian Dziarmaga-Działyński pisze:
> W KŚ chyba mają dość Mikoli. Nie dość, że wycięli Regiokarnet, ukatrupiaja Regiokarte, to jeszcze bilet dobowy z 38 do 42 zł podnoszą.

10% inflacji od 38 zł to 3,80 w zaokr 4 zł . Dziwisz się?
pozdr
Rsp Stefan

Sebastian Dziarmaga-Działyński

Jak dla mnie niech sobie podnoszą ale niech wrócą 10 godzinne np za 21 zł.
A i Regiokarnet za 83 gdyby znów działał w Śląskich też bym się ucieszył. Ode mnie ciężko na południe zrobić fajną wycieczkę bez zahaczenia o KS :(

Ostatnio też w kółeczku znalazły się KS - na szczęście tylko odcinek Lubliniec Częstochowa za 5 zeta - ale musiałem kupić.

Sebastian Dziarmaga-Działyński

sobota, 2 kwietnia 2022 o 13:51:58 UTC+2 Stefan napisał(a):
Albo niech dziady z POLREGIO wreszcie przystąpią do WBS.

Wydam te 49 zł zł na jeżdżenie cały dzień, jeśli będe mógł na nim jeżdzić wszystkimi osobówkami. To nie jest jakas tragedia - jest 2 razy drożej ale przynajmniej nie zmarnuje się - bo zdarzyło mi się, że nie zdążyłem z powodu innych obowiązków wykorzystać jakiegoś przejazdu na RK ;)

Robert von Oliva (naruciakk)

Bardziej by się przydało aby zamawiający to ogarnęli, tj. aby stworzyć
ofertę bliską odpowiednikom biletów landowych dobowych. W sumie np.
województwo pomorskie ma jednolitą taryfę pociągów miejskich i
regionalnych, to mogliby to zrobić (a już najlepiej aby także dogadać
się z miastami i stworzyć wtedy idealny odpowiednik biletów landowych,
włącznie ze zniżkami za każdego dodatkowego pasażera do 2-5 osób, taki
bilet nie musi być supertani, ważne aby był wygodny). Nie wiem jak to
działa w województwie śląskim jednak pod względem taryfowym, domyślam
się, że jest osobna. Ale tak czy inaczej – WBS za 49 zł to jest jednak
dosyć tanio na wszystkie regionalne w całej Polsce (a do tego by się w
zasadzie dołączenie Polregio prawie sprowadzało), co per se nie jest
niby niczym złym, ale wątpię w matematyczną uzasadnialność takowej
taryfy. No i też wiadomo – co mi po tym, jak na jednym bilecie mogę się
przjechać na drugim krańcu, jak jeżdżę po jednym albo dwóch
województwach :P

sobota, 2 kwietnia 2022 o 21:15:53 UTC+2 Robert von Oliva (naruciakk) napisał(a):
> [...]

> taryfy. No i też wiadomo – co mi po tym, jak na jednym bilecie mogę się
> przjechać na drugim krańcu, jak jeżdżę po jednym albo dwóch

Akurat to, że "co Ci po jednym bilecie" to marketingowo działa na korzyść - opłaca się dać dobrą ofertę na całą Polskę, a pasażer żeby korzystał w jednym albo 2 województwach.
Jakoś do niedawna był sobie Regiokarnet prawie na całą Polskę (z dziurą w postaci Mazowsza) i nikomu to nie przeszkadzało.

sobota, 2 kwietnia 2022 o 22:20:18 UTC+2 Sebastian Dziarmaga-Działyński napisał(a):

> [...]
Są tacy, którzy w promieniu 100 km mają cztery województwa ;)

Robert von Oliva (naruciakk)

On Sat, 2 Apr 2022 13:20:17 -0700 (PDT)
Sebastian Dziarmaga-Działyński <sdd....@gmail.com> wrote:

> [...]
> korzystał w jednym albo 2 województwach. Jakoś do niedawna był sobie
> Regiokarnet prawie na całą Polskę (z dziurą w postaci Mazowsza) i

Trochę tak, ale jest jednak powód dla którego Quer-durchs-Land kosztuje
jednak więcej niż landówki i jednak sporo więcej niż 49 zł ;)
I zdecydowanie istnieje powód dla którego im więcej osób na bilecie tym
taniej na osobę. Tak to powinno działać jednak niezależnie od tego jaki
będzie układ biletów dobowych/dziennych – tak jak ładowanie auta nie
powoduje wzrostu kosztów dużego (i spadek kosztów na osobę), tak samo
należy konkurować ofertą biletową. W Reichu to rozumieją, w Polsce
niestety jeszcze nie.

SW3

W dniu 02.04.2022 o 22:23, Sebastian Dziarmaga-Działyński pisze:
> Są tacy, którzy w promieniu 100 km mają cztery województwa;)

Jak się dobrze ustawić to i 7 będzie (w linii prostej)
od dolnośląskiego po małopolskie i świętokrzyskie.
Na 4 to średnica 100 km jest aż nadto :)

--
SW3