Semafory Tramwajowe

LHS1

Mar 20, 2022, 4:58:54 PMMar 20
Dobry wieczor!

Czy ktoś mógłby poradzić, gdzie w necie mogę znaleść informację o
semaforach tramwajowych w Polsce?

Nie semafory kolejowe, a semafory tramwajowe.

Szczególne mnie interesują te na Tramwajach Śląskich, ale w ogóle
interesują mnie te po całej Polsce.

Raczej nie dostam odpowiedzi, ale myślałem w każdym razie spytać.

Z góry dziękuję.

Robert Tomasik

Mar 20, 2022, 6:50:03 PMMar 20
W dniu 20.03.2022 o 21:58, LHS1 pisze:
> zej nie dostam odpowiedzi, ale myślałem w każdym razie spytać.

Jeśli chodzi Ci o światła, to jest to w Rozporządzeniu w sprawie znaków
drogowych. Czyli biała ciągła linia poziomo (STOP), pionowo (jechać) i
przerywana (Uwaga) i kilka innych odmian.

Natomiast jeśli faktycznie używano takich klasycznych semaforów - o czym
nie słyszałem - to nie mam zielonego pojęcia, jak Ci pomóc.

--
Robert Tomasik

Michał Michał

Mar 20, 2022, 7:04:11 PMMar 20
Kiedyś na Śląsku (Bytom, Ruda), widziałem taki dups z perforowanej blachy z żarówką wewnątrz, zawieszony na sieci trakcyjnej lub słupie trakcyjnym. Żarówka zapalała się w określonej sytuacji ruchowej. Ale co to oznaczało nie wiem. Zresztą chyba to już zlikwidowano w miejsce solidnej sygnalizacji świetlnej.

are...@wp.pl

Mar 21, 2022, 2:52:32 AMMar 21
poniedziałek, 21 marca 2022 o 00:04:11 UTC+1 Michał Michał napisał(a):
> Kiedyś na Śląsku (Bytom, Ruda), widziałem taki dups z perforowanej blachy z żarówką wewnątrz, zawieszony na sieci trakcyjnej lub słupie trakcyjnym. Żarówka zapalała się w określonej sytuacji ruchowej. Ale co to oznaczało nie wiem. Zresztą chyba to już zlikwidowano w miejsce solidnej sygnalizacji świetlnej.

Były różne sygnalizacje na mijankach na odcinkach jednotorowych. Pamiętam taką sygnalizację na linii 20 na warszawskie Boernerowo, ale jak wyglądała tego już ma głowa nie pamięta. :)

Stefan

Mar 21, 2022, 2:54:19 AMMar 21
W dniu 2022-03-21 o 00:04, Michał Michał pisze:
> Kiedyś na Śląsku (Bytom, Ruda), widziałem taki dups z perforowanej blachy z żarówką wewnątrz, zawieszony na sieci trakcyjnej lub słupie trakcyjnym. Żarówka zapalała się w określonej sytuacji ruchowej. Ale co to oznaczało nie wiem. Zresztą chyba to już zlikwidowano w miejsce solidnej sygnalizacji świetlnej.
Daaaaawno temu i w Bytomiu i w Rudzie (Chebzie) na jednotorówkach były
takie właśnie skrzyneczki. Motorniczy czekał,potem podchodził,
przekręcał wajchę i brał klucz ze sobą. I tak dalej. Ale to był pół
wieku temu....
pozdr
Rsp Stefan

Piotr Karocki

Mar 21, 2022, 3:59:12 AMMar 21
LHS1 <nob...@nowhere.com> wrote:
> Nie semafory kolejowe, a semafory tramwajowe.
Moze STT-1 oraz STT-2?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wzory_znak%C3%B3w_i_sygna%C5%82%C3%
B3w_drogowych_w_Polsce
na samym dole.

houn...@yahoo.co.uk

Mar 23, 2022, 11:57:43 AMMar 23
Przyznaję, że się pomyliłem pisząc „Semafory Tramwajowe”. Naprawdę
powinienem był napisać "Sygnały Tramwajowe."

W każdym razie, szczególnie interesują mnie różne sygnały na sieci
Tramwaje Śląskie.

LHS1

Mar 23, 2022, 12:01:23 PMMar 23
Przyznaję, że się pomyliłem pisząc „Sygnały tramwajowe”. Naprawdę
powinienem był napisać Sygnały tramwajowe.

W kaΩdym razie, szczególnie interesują mnie różne sygnały na sieci
Tramwaje Śląskie.

giq

Mar 24, 2022, 6:06:09 AMMar 24
To jest najlepsze kompendium wiedzy :

https://www.transportszynowy.pl/Tramwaje/sygntramswietlne

--
Pozdrowienia,
giq

Michał Jankowski

Mar 24, 2022, 6:53:43 AMMar 24
W dniu 24.03.2022 o 11:06, giq pisze:
Nie widzę tam sygnalizacji, którą uważam za "podstawową": trzy komory -
kreska, kropki, pałka.

MJ

giq

Mar 25, 2022, 4:19:31 AMMar 25
Zapewnie podstawowe źródło informacji już znasz, tylko szukając opisu sygnału dla tramwajów pominąłeś niuans dotyczący sygnału SB

https://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_drogowe_sygna%C5%82y_%C5%9Bwietlne

Opis sygnału SB mówi: "jeżeli sygnalizator SB nie ma tabliczki z napisem BUS to dotyczy tramwajów"

giq

lukk <"lukk.mkm<nospam>"@vp.pl

Apr 2, 2022, 12:42:55 PMApr 2
W dniu 20.03.2022 o 21:58, LHS1 pisze:
W Świecie Kolei nr 2/2002 był artykuł "Odcinki jednotorowe w GOP"
autorstwa Jakuba Jackiewicza. Opisuje On w szczegółach całość
zagadnienia. Tak się składa, że mam ten artykuł zeskanowany w pdfie.
Odezwij się na maila :)

pzdr
lukk

houn...@yahoo.co.uk

Apr 4, 2022, 12:58:35 PMApr 4
On 02/04/2022 17:42, lukk <"lukk.mkm<nospam>"@vp.pl wrote:

> [...]
> autorstwa Jakuba Jackiewicza. Opisuje On w szczegółach całość
> zagadnienia. Tak się składa, że mam ten artykuł zeskanowany w pdfie.

Czy nie ma serwera, gdzie można prosto obejrzeć tę informację?

LHS1

Apr 4, 2022, 1:01:17 PMApr 4

> [...]
> autorstwa Jakuba Jackiewicza. Opisuje On w szczegółach całość
> zagadnienia. Tak się składa, że mam ten artykuł zeskanowany w pdfie.

lukk <"lukk.mkm<nospam>"@vp.pl

Apr 5, 2022, 5:48:03 PMApr 5
W dniu 04.04.2022 o 19:01, LHS1 pisze:

> Czy nie ma serwera, gdzie można prosto obejrzeć tę informację?

Mógłbym gdzieś to powiesić, ale nie chcę naruszać praw autorskich.
Dlatego napisałem, żebyś odezwał się na priv.