Co oznacza taki słupek?

Grzexs

Sep 6, 2021, 3:05:10 PM9/6/21
Co oznacza taki słupek na międzytorzu albo obok torów – przekrój
kwadratowy, wysokość tak z pół metra, a na nim po jednej stronie w
górnej części namalowane (czasem dość niechlujnie) dwa przylegające do
siebie prostokąty – biały i niebieski.
--
Grzexs

Mark

Sep 6, 2021, 5:41:20 PM9/6/21
Masz może zdjęcie tego słupka?
Może to będzie któryś z tych? http://kolej.krb.com.pl/e1/wskel.htm

--
Mark
kei...@pnet.pl

Michał Michał

Sep 6, 2021, 6:06:35 PM9/6/21

Prawdopodobnie widziałeś znak regulacji osi toru, dla geodetów kolejowych. Na liniach niezmodernizowanych jest w postaci wkopanego kawałka szyny kolejowej, bywał też nanoszony na słupy trakcyjne. I nie kolor biały i niebieski, tylko biały i zielony. Chyba że coś się zmieniło .

PiteR

Sep 8, 2021, 4:32:44 PM9/8/21
in <news:sh61tu$b7d$1$uke...@news.chmurka.net>
user Mark pisze tak:

> Może to będzie któryś z tych? http://kolej.krb.com.pl/e1/wskel.htm

fascynujące, wiedza tajemna

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Grzexs

Sep 13, 2021, 3:57:39 PM9/13/21
> Masz może zdjęcie tego słupka?
> Może to będzie któryś z tych? http://kolej.krb.com.pl/e1/wskel.htm

To przecież klasyczne znaki kolejowe! Nie to.

Tu zdjęcia:
<https://zapodaj.net/490cfcc4ff667.jpg.html>
<https://zapodaj.net/99199ff0d52ae.jpg.html>

--
Grzexs

giq

Sep 15, 2021, 5:31:21 AM9/15/21
Dzięki za zdjęcia, bez nich chyba nikt by Ci nie uwierzył, że takie coś istnieje :)

Ja pierwszy raz go widzę. Niebieski kolor pozwala sądzić, że jest to związane albo z trakcją elektryczną, albo z manewrami, albo z ETCS.

Z Twoich zdjęć wynika, że rozmieszczenie kolorów wyraźnie dzieli tor na "białą" i "niebieską" stronę, co mogłoby sugerować coś związanego z manewrami.
Istnieje W5 (Wskaźnik przetaczania, wyznaczający granicę przetaczania), ale z tego co się orientuję, to on jest stosowany przy wyjazdach ze stacji na szlak. Może ten biało-niebieski słupkowy to coś analogicznego, ale dotyczącego manewrów, wewnątrz stacji? Taka słupkowa wersja stałej tarczy manewrowej M1, którą można w manewrach przejechać od strony białej do niebieskiej, ale w drugą stronę już nie?

Przydałoby się, gdybyś powiedział gdzie stoją te słupki ze zdjęcia. Może to podpowie coś więcej.

Pozdrawiam,
Giq

Grzexs

Sep 16, 2021, 3:48:17 PM9/16/21

> [...]
>
> Przydałoby się, gdybyś powiedział gdzie stoją te słupki ze zdjęcia. Może to podpowie coś więcej.

Oba sfotografowane przy linii 31 (Siedlce – Siemianówka). Jeden w
Niemojkach, drugi na przystanku Patków.

--
Grzexs

giq

Sep 21, 2021, 3:56:34 AM9/21/21
czwartek, 16 września 2021 o 21:48:17 UTC+2 Grzexs napisał(a):

> <ciach >
> Oba sfotografowane przy linii 31 (Siedlce – Siemianówka). Jeden w
> Niemojkach, drugi na przystanku Patków.
>
> --
> Grzexs

Dzięki.

Popatrzyłem na GSV. W Niemojkach stoją takie dwa słupki przy przejeździe.

Na zdjęciach z 2012r (przed modernizacją przejazdu) mają namalowane białoniebieskie paski https://goo.gl/maps/6Kbz7ZDz5b7rCEJDA
Na zdjęciach z 2013r (po modernizacji przejazdu) pasków już nie widać, wyblakły https://goo.gl/maps/BJAoWFfRtEbg512f9

Idąc po GSV kawałek dalej w stronę Siedlec, przy przejeździe też stoją słupki https://goo.gl/maps/2Ka3bgbScjUSFFyr7
Mordy - słupki są: https://goo.gl/maps/HEKx9e8GvmayJ2U29
Potem pod drutem do Siedlec nigdzie nie znalazłem.

W drugą stronę:
Stoją chyba w Wakułowiczach https://goo.gl/maps/Q3W3euWdipX47pRUA
Nurzec - białoniebieskich brak, ale są... białoczerwone :) https://goo.gl/maps/kcUCKuM13jb3HV6b6
Nowy Nurzec - coś stoi, chyba te białoniebieskie https://goo.gl/maps/hss7UV5JDG3uWB9G6
Czeremcha - coś stoi https://goo.gl/maps/nX5shYS529JjWwHW6
Czeremcha przy stacji - stoją chyba dwie pary, stalowe i betonowe https://goo.gl/maps/xekNi3ubLtf6ddv89
Repczyce - stoją https://goo.gl/maps/tR7QZ8HVSa4unhfMA
Witowo - chyba jeden na wysokości semafora https://goo.gl/maps/SZdH78RB5XwX5iKc8

Potem do granicy nie znalazłem już nigdzie więcej.

Pachnie mi to geodezją, ale popatrzyłem na geoportalu i słupki nie mają nic wspólnego z granicami działek, chociaż w Niemojkach pokrywają się z przebiegiem jakiejś instalacji podziemnej.

Temat coraz bardziej intrygujący :)

giq