Mikrofon TOK FM wtorek 20:00 o kolei

Krzysztof kw1618

Apr 5, 2022, 3:12:53 PMApr 5
Podobno minęło 22 lata od największego cięcia połączeń kolejowych.

https://www.facebook.com/tokfm/photos/10158345703532130

Jeden ze słuchaczy stwierdził, że jest tendencja wśród pasażerów, aby
jechać pociągiem przedostatnim, że gdyby się pasażer spóźnił to zawsze
jest jeszcze ten ostatni pociąg. Z tego kolejarzom wychodzi statystyka,
że ostatni pociąg jeździ pusty, czyli jest nierentowny, czyli do kasacji.
I tak do kolejnej korekty rozkładu, ostatni pociąg pusty = nierentowny =
do kasacji, aż wychodzi, że jedzie tylko pociąg o 8:00.. hahahaha

SW3

Apr 6, 2022, 3:38:37 AMApr 6
W dniu 05.04.2022 o 21:12, Krzysztof kw1618 pisze:
> że ostatni pociąg jeździ pusty, czyli jest nierentowny, czyli do kasacji.
> I tak do kolejnej korekty rozkładu, ostatni pociąg pusty = nierentowny =
> do kasacji, aż wychodzi, że jedzie tylko pociąg o 8:00.. hahahaha

Podobnie działa mechanizm skracania relacji. Skoro na końcowym odcinku
jest mało pasażerów to parę ostatnich przystanków trzeba skasować,
procedurę powtarzać do skutku.
Miałem okazję obserwować to u siebie na przykładzie komunikacji autobusowej.

--
SW3

yabba

Apr 6, 2022, 6:25:18 AMApr 6
W dniu 05.04.2022 o 21:12, Krzysztof kw1618 pisze:
Tak zwane zarządzanie tylko przez tabelkę Excela.

yabba

are...@wp.pl

Apr 6, 2022, 7:02:18 AMApr 6

> Tak zwane zarządzanie tylko przez tabelkę Excela.

Spółeczeńki? No tak, trzeba wykazać zysk. A każdy pasażer to strata. Ja prdl... :-/

SW3

Apr 6, 2022, 8:11:54 AMApr 6
W dniu 06.04.2022 o 13:02, are...@wp.pl pisze:
> Spółeczeńki? No tak, trzeba wykazać zysk. A każdy pasażer to strata. Ja prdl... :-/

To jakaś obsesja, mania, natręctwo, fobia?
Bo można mieć najgorsze zdanie na temat struktury własnościowej
podmiotów kolejowych ale przypominanie o tym pod każdą negatywną
informacją normalne nie jest.

--
SW3

yabba

Apr 6, 2022, 9:07:49 AMApr 6
W dniu 06.04.2022 o 13:02, are...@wp.pl pisze:

Zysk to sens i podstawa istnienia większości firm.
Nie dotyczy budżetówki oraz transportowych firm państwowych i samorządowych.

yabba

are...@wp.pl

Apr 7, 2022, 1:52:32 AMApr 7
> To jakaś obsesja, mania, natręctwo, fobia?
> Bo można mieć najgorsze zdanie na temat struktury własnościowej
> podmiotów kolejowych ale przypominanie o tym pod każdą negatywną
> informacją normalne nie jest.

Będę pisał co i kiedy mi się podoba. Cenzury się zachciewa? To do Putina wypad.
Message has been deleted

Sebastian Dziarmaga-Działyński

Apr 7, 2022, 5:41:47 AMApr 7
czwartek, 7 kwietnia 2022 o 07:52:32 UTC+2 are...@wp.pl napisał(a):

> Będę pisał co i kiedy mi się podoba. Cenzury się zachciewa? To do Putina wypad.

Sam wypadnij. Najlepiej do Korei Północnej. Tam z pewnością nadal funkcjonuje jedno KKP.

Sebastian Dziarmaga-Działyński

Apr 7, 2022, 5:51:37 AMApr 7
czwartek, 7 kwietnia 2022 o 11:41:47 UTC+2 Sebastian Dziarmaga-Działyński napisał(a):

> Sam wypadnij. Najlepiej do Korei Północnej. Tam z pewnością nadal funkcjonuje jedno KKP.

Tam dyżurny na pewno nie poda przedwcześnie zielonego. Lepiej pracować do emerytury na nastawni niż do końca życia wzbogacać uran. Niby tylko kilka miesięcy, ale wyjątkowo podła robota.

are...@wp.pl

Apr 7, 2022, 12:06:22 PMApr 7
Wal się na bambus.