Opole- Głuchołazy- Jesenik do likwidacji

Michał

MInfr podało, że od nowego rj Opole- Głuchołazy- Jesenik idzie do
wycięcia.
Zatem zaliczajta, kto nie zaliczył, póki jest okazja.
pzdr

SU45-034

Michał pisze:
> MInfr podało, że od nowego rj Opole- Głuchołazy- Jesenik idzie do
> wycięcia.

Jeżeli poszło o frekwencje, to niestety ale nie jestem zaskoczony tą decyzją.

Pozdrawiam!

Janusz

Użytkownik "Michał" <michal_...@wp.pl> napisał w wiadomości grup

> MInfr podało, że od nowego rj Opole- Głuchołazy- Jesenik idzie do
> wycięcia.
> Zatem zaliczajta, kto nie zaliczył, póki jest okazja.

Tak, ale w zamian miało pojawić się połaczenie Wrocław-Jessenik.
Ale chyba z powodu taborowych nie dojdzie do skutku...

Aron

nie ma to sensu ekonomicznego

aron

Andrzej Soczówka

W dniu 2010-09-30 20:58, Aron pisze:

> nie ma to sensu ekonomicznego

Twoje pier*** nie ma sensu ekonomicznego.

Busowy baron, co nie chce się swoim "majątkiem" pochwalić...

--
ASO

Michał

On 30 Wrz, 20:16, "Janusz" <dinx...@poczta.onet.pl> wrote:

> Tak, ale w zamian miało pojawić się połaczenie Wrocław-Jessenik.

Też się nie pojawi :-( MInf szuka oszczędności, a samorządy nie mogą
finansować połączeń międzynarodowych, bo Minf je uwali (zob. niedoszłe
IR Poznań- Berlin).
pzdr

bartii_nysa

Na tym połączeniu skład wagonowy zawsze będzie generował ogromne
straty i nie ma co się oszukiwać. Jedynie jako taka frekwencja jest na
odcinku Opole - Nysa (a mogła by być większa gdyby zatrzymywał się na
każdej stacji na tym odcinku tym bardzej że cena mniejsza niż za
REGIO), natomiast Nysa - Ostruzna jedynie w zimie ale to i tak nie
więcej niż pół wagonu się nazbiera. Czeski skład ( Jesenik - Nysa -
Jesenik) obecnie jeźdżi pustawy.
Do Głuchołaz z tego połączenia korzystają tylko przyjezdni którzy nie
zdają sobie sprawy że pociąg zatrzymuje się na głównym dworcu i do
centrum trzeba iść ok.15 minut. A do Czech to mało kto już jeździ.

Jedyne rozwiązanie to puścić szynobus (tak jak podczas niedawnego
zamknięcia i naprawy torów na odcinku granicznym) i w Głuchołazach
skomunikowanie w stronę Krnov i Jesenika (większość pociągow z\do
Krnov i Jesenika się mija w Głucholazach) a żeby lepszy lepszy odnieść
skutek to obecny pociąg który jedzie do Jesenika wydłużyć z Opola
(obecne REGIO 66927). Tylko obecnie na 669927często jadą dwa szynbusy
i w Nysie trzebaby było się przesiadać do drugiego (drugi zawsze jest
niedostępny dla ludzi).
A skoro dekret nie pozwala na uruchomienie przystanku na linii do
Jesenika w centrum to wykorzystać obecny dworzec Centrum (znajduje sie
blisko centrum, PKS, i wszelkiego rodzaju blaszki zatrzymują się obok
dworca Centrum) i niech tam pociągi z Nysy kończą bieg (po
skomunikowaniu z pociągami czeskimi na dworcu Głównym) a nawet
wydłużyć połączenia do Głuchołaz Zdroju. Tylko trzeba by spuścić cene
biletu normalnego do ok. 3PLN (blaszak do Głuchołaz z dworca kosztuje
4PLN, z centrum Nysy w zależności czy bus z PKS czy FAN 3,7\4PLN)

Kolejoman

Użytkownik "Andrzej Soczówka" <ad...@niedlaspamu.pl> napisał w wiadomości

> Twoje pier*** nie ma sensu ekonomicznego.

Akurat w tym przypadku Aron niestety ma rację. :-(

Pozdr.
Grzesiek

Marcin Radwański

Użytkownik "Michał" <michal_...@wp.pl> napisał w
> Też się nie pojawi :-( MInf szuka oszczędności,

Nie szuka żadnych oszczędności, tylko część kwoty, którą co roku dostawały PR na
pociagi międzynarodowe MI postanowiło w 2011 roku przekazać PKP IC na
dofinansowanie pociągów międzywojewódzkich, konkretnie OIDP 5 mln zł zamiast do
międzynarodowych PR trafi do krajowych IC. Natomiast wyjątkowe zabawne są te
wszystkie mądrości na temat frekwencji wypisywane przez kolejne osoby.
Rzeczywiście jest wyjątkowo szokujące, że pociąg znikąd donikąd przez nic o
którym nikt nie wie, jeżdżący tylko w weekendy o idiotycznych godzinach ma złą
frekwencję. I oczywiście dla miłośników też naturalnym wyjściem jest "nie
dziwienie się" z powodu likwidacji. Pociąg z Wrocławia mógłby właśnie tą trasę
ożywić, ale oczywiście pod warunkiem, że jechałby o normalnej godzinie, a nie w
południe jak był planowany przed wykreśleniem.

Pozdrawiam

Stanisław Sobczyk

Co ciekawe "inicjatorem" zawieszenia tego pociągu jest strona czeska.

semaforek

W dniu 30.09.2010 22:51, Stanisław Sobczyk pisze:

> Co ciekawe "inicjatorem" zawieszenia tego pociągu jest strona czeska.

Wcale im się nie dziwię, pociąg kończący na przelotowej stacji,
nieskoordynowany z żadnymi innymi był im całkowicie nieprzydatny.

--
Łukasz W. - semaforek
gg- 6621129 mejl- lukislukis[małpa]o2.pl

Artur B.

Witam,

> pociąg kończący na przelotowej stacji,
> nieskoordynowany z żadnymi innymi był im całkowicie nieprzydatny.

Dlatego tym bardziej należy docenić stronę czeską,
że w tej formie w ogóle zdecydowali się go uruchomić.
Ktoś potrafił pojąć odważną decyzję, mającą skłonić
polskich turystów, zwłaszcza amatorów narciarstwa, do
korzystania z atrakcji turystycznych w Ramzowej,
co mogłoby wzbogacić cały region.
W sumie , patrząc globalnie, promocja w pewnym sensie
się udała i sporo Polaków tam jeździ, tyle, że samochodami :(
Niestety, jak już napisano na grupie, czas przejazdu,
zwłaszcza na całej trasie z Opola, nie był konkurencyjny.
Ale trzeba próbować, może z Wrocławiem wyjdzie lepiej...

Pozdr
Artur B.

Kolejoman

Użytkownik "Artur B." <budzowsk...@chemia.uj.edu.pl> napisał w
wiadomości news:7d75.000009...@newsgate.onet.pl...

> Ale trzeba próbować, może z Wrocławiem wyjdzie lepiej...

Ale właśnie sęk w tym, że nie będzie ani Opola ani Wrocławia.

Pozdr.
Grzesiek

Aron

On 30 Wrz, 21:32, "Kolejoman" <kolejo...@interia.pl> wrote:

> Akurat w tym przypadku Aron niestety ma rację. :-(

i nie tylko w tym

aron busowy baron

Aron

On 30 Wrz, 21:02, Andrzej Soczówka <ad...@niedlaspamu.pl> wrote:

> Busowy baron, co nie chce się swoim "majątkiem" pochwalić...

Napisz Slazaku czy popierasz reaktywacje pociagow do Zamoscia

aron

Mateusz Penkala

W dniu 30.09.2010 18:32, Michał pisze:

> MInfr podało, że od nowego rj Opole- Głuchołazy- Jesenik idzie do
> wycięcia.

Jak podało w poniedziałek Radio Opole:

http://tiny.pl/h9gvp

"Głuchołazy: Teren po dawnym dworcu trafi w ręce gminy
Czy będzie nowy parking w głuchołaskim zdroju? Być może, bo po 2 latach
oczekiwań, gmina Głuchołazy otrzymała decyzję PKP o wycenie i sprzedaży
terenu po byłym dworcu w Głuchołazach Zdroju.

Jeszcze w tym roku ten atrakcyjny skrawek miasta stanie się własnością
gminy. Jakie będzie jego przeznaczenie? Mówi Roman Sambor, zastępca
burmistrza Głuchołaz:

Mieszkańcy miasta, radni i urbaniści będą mogli niebawem złożyć swoje
propozycje do planu zagospodarowania przestrzennego tego rejonu
Głuchołaz. Wygląda na to, że parking to dobry pomysł."

--
Pozdrawiam!
MP

Andrzej Soczówka

W dniu 2010-10-01 06:38, Aron pisze:

> Napisz Slazaku czy popierasz reaktywacje pociagow do Zamoscia

No właśnie tydzień temu miałeś to udowodnić albo zamknąć się.

--
ASO

Michał

Jak podało dzisiaj TVP Opole, UM dogadał się z MI (czytaj: dołożył się
do kasy) i połączenie ma jednak zostać utrzymane.

Michał

bartii_nysa

On 1 Paź, 19:24, Michał <michal_gond...@wp.pl> wrote:
> Jak podało dzisiaj TVP Opole, UM dogadał się z MI (czytaj: dołożył się
> do kasy) i połączenie ma jednak zostać utrzymane.

czyli wożenia much ( i raz na jakiś czas MiKoli) ciąg dalszy, te
połączenia w obecnym kształcie nie mają żadnego sensu. a do Wrocławia?
z Nysy i tak najwcześniej by mógł wyjechać o 9 (skoro ma jechać
Jesenik - Wroclaw - Jeenik), Nysa - Brzeg bez postojów (jedynie
Grodków) lok+wagony trzeba liczyć z 70min, Brzeg - Wrocław z postojem
w Oławie jakieś 35 min. Swoją drogą śmiesznie będzie wyglądał polsat
na E30. Może i by się obeszło bez kosztu popołudniowego pociągu do
Brzegu (obecnie nie ma mijanki na trasie), w Grodkowie widziałem już
coś jakby podstawę do semefora (więc może plotka na temat odbudowy
mijanki się sprawdzi), tylko czy zdąrzą do grudnia. Najlepszym
wyjściem i tak by był pociąg (szynobus) do Głuchołaz i tam
skomunikowanie z czeskimi pociągami (ale wtedy raczej kasy an
połączenia międzynarodowe się nie wyciągnie). Narazie musiałby
starczyć SA103/9 a później ewentualnie jak przyjdzie szynobus z NEWAGu
to jego wykorzystywac na weekendowe połączanie. Tylko trzeba by był
dostosować przyjazdy do Głuchołaz do czeskich pociągów. Rano z Opola
do Głuchołaz (można by nawet jako obecne poranne REGIO wydłużone do
Głuchołaz) następnie do Wrocławia, powrót popołudniu do Głuchołaz i i
stamtąd przez Nysę do Opola (jako obecne wieczorne REGIO z 19:46)

Michał

On 1 Paź, 19:40, bartii_nysa <bar...@w.nysa.pl> wrote:

> czyli wożenia much ( i raz na jakiś czas MiKoli) ciąg dalszy,

Mikole swego czasu, jak robili kółeczko polsko- czeskie, z
wykorzystaniem ww pociągu, to Kłodzko- Nysa musieli przemieszczać się
PKS-em :-D
Swoją drogą, faktycznie, czy nie lepiej za tę kasę, jaka jest wywalana
na OP- Jesenik, np reaktywować Głubczyce i Baborów lub Nysa-
Kamieniec ?

Krzysiek

On 1 Paź, 20:22, Michał <michal_gond...@wp.pl> wrote:
>Nysa-
> Kamieniec ?
Zdecydowanie właśnie to i dwie pary na jakiś SZT Kłodzko - Katowice

bartii_nysa

Wybrałem się dziś pociągiem do Głuchołaz. Z Nysy popołudniowym
pociągiem wyruszyło 6 osób, z czego 4 napewno wysiadły w Głuchołazach,
kondi się przez całą drogę nie pokazał, za to w drugą stronę (w
pociągu Ostruzna - Opole) było znacznie lepiej, z Czech przyjechało 5
osób, kolejne sześć dosiadło się w Głuchołazach (ja, 4 studentów z
dużymi bagażami oraz jakiś kolejarz).
Podczas zakupu biletu kondi na pytanie czemu nie było kontroli w
pociągu Nysa - Jesenik bronił się ,,a bo wiesz jak pociąg wyjeżdża z
stacji początkowej to dużo roboty papierkowej jest" itp...), zapamiętam
sobie tego kondiego (tym bardziej że podpadł mi już drugi raz.)
W Nysie wysiadłem tylko ja, natomiast w drogę do Opola wyruszyły 42
osoby (w tym te co wsiadały w Głuchołazach lub jechały z Czech).
No i na koniec złe info: skład pociągu Opole - Ostruzna - Opole
skrócono do jednego wagonu (nadal jeździ zdeklasowana jedynka).
Jestem ciekaw ilu osobą sprzedano bilet w taryfie SĄSIEDZI (a Nysa -
Opole wychodzi 2PLN taniej), ja jak zakupywalem bilet to pan w kasie
miał problemy z skojarzeniem co to za oferta.

ps. pozdrowienia dla MiKoli którzy focili w Nowym Swiętowie (może tu
zaglądają) no i dla czeskich MK których spotkałem w Głuchołazach (Ci
to raczej tu nie zaglądają heh)

Kolejoman

Użytkownik "bartii_nysa" <bar...@w.nysa.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>stacji początkowej to dużo roboty papierkowej jest" itp...), zapamiętam
>sobie tego kondiego (tym bardziej że podpadł mi już drugi raz.)

Pisemko do przewoźnika nie zaszkodzi. :-)

Pozdr.
Grzesiek

gaspar

On 03.10.2010 21:39, bartii_nysa wrote:
> [...]
> pociągu Ostruzna - Opole) było znacznie lepiej, z Czech przyjechało 5
> osób, kolejne sześć dosiadło się w Głuchołazach (ja, 4 studentów z

Nie no, zdecydowanie lepiej, razem 11 osób ;) Niestety, ale informacje o
frekwencji pojawiające się raz na jakiś czas potwierdzają zasadność
likwidacji połączenia.

--
Pozdrawiam serdecznie z Łodzi/z Poznania,
Kasper "Gaspar" Fiszer, e-mail gas...@fotografia.com.pl

I am able to communicate in any Slavic language. If you would like to
talk with me, learn such a language, please. It will surely be more
pleasant for you than learning English for me.

boris-cz

On 5 říj, 11:32, gaspar <rkpl...@gazeta.pl> wrote:

> Nie no, zdecydowanie lepiej, razem 11 osób ;) Niestety, ale informacje o
> frekwencji pojawiające się raz na jakiś czas potwierdzają zasadność
> likwidacji połączenia.

Albo jego pelnowymiarowego odtworzenia: Jeseník-Nysa co dwie godziny
na SZT +przystanek Glucholazy centrum,do tego Wroclaw-Ostružná rano,z
powrotem po poludniu.Ale tutaj chyba nie jesteśmy w Europie
niestety.Albo KTOŚ sie boi,źe by sie okazalo źe kolej jeszcze nie
powiedziala ostatniego slowa.

Pozdrawiam smutno!

sopek

Ta trasa ma ogromne walory turystyczne (Nysa-Głucholazy-Jesennik).
Naprawdę warta przejażdzki, nie tylko przez MK.

> ps. pozdrowienia dla MiKoli którzy focili w Nowym Swiętowie (może tu
> zaglądają) no i dla czeskich MK których spotkałem w Głuchołazach (Ci
> to raczej tu nie zaglądają heh)

Chodzi o nas 3+1?
http://pl.tinypic.com/r/mkumbt/7

Mieliśmy obiad na pięknej stacyjne w Nowym Świętowie, dalej udaliśmy
się do Kędzierzyna.
Łódzcy - niegrzeczni - turyści.

sopek

Wkrótce zdjęcia i film z Mikulovisc Głuchołaz i Świętowa.

sopek
-----------
http://kpinfo.pl
http://www.facebook.com/KPinfo
http://www.youtube.com/user/KPinfo

bartii_nysa

On 5 Paź, 23:38, sopek <sopek1...@o2.pl> wrote:

> Chodzi o nas 3+1?http://pl.tinypic.com/r/mkumbt/7

to chyba Wy, ja przejeżdżałem przez Nowy Świętów ok. 14:20 ze składem
z SU42-509 na czele, później zaraz po przyjeździe do Głuchołaz
widziałem tam czeskich MK (w ilości trzech, jeden z nich przyjechał
własnie pociągiem z Nysy, )

bartii_nysa

On 5 Paź, 23:39, sopek <sopek1...@o2.pl> wrote:
> Wkrótce zdjęcia i film z Mikulovisc Głuchołaz i Świętowa.

to ode mnie kilkadziesiąt zdjęć z linii Głucholazy - Głuchołazy Zdrój:

http://bartiinysa4.fotosik.pl/alb

oraz mała relacja gdzie są zamieszczone m.in linki do filmików.

http://bartiinysa.prv.pl/relacje/26/26.htm