Mecklemburg Vorpommern Ticket - gdzie kupić w Szczecinie

Kuba D

Dobrzy ludzie,

Pytanie niby trywialne, a nie potrafię wygóglować.
Jak tanio i bezproblemowo zakupić MVT przy podróży ze Szczecina?
Będzie gotówka EUR i karta płatnicza w tej walucie.
Mają tam na dworcu niemiecki automat?
A może automat w pociągu lub kierpoć?

Chciałem dziś zakupić na bahn.de, ale nie potrafiłem się wkliać w ofertę bez zadeklarowania stacji początkowe. Przy wpisaniu Szczecina się wyświetliło, że skoro zza granicy, to mogą przysłać pocztą za sześć ojro.

Pozdrawiam i z góry dzięki,

Kuba

Robert von Oliva (naruciakk)

Kasa Polregio na stacji Szczecin Główny powinna je sprzedawać. Przy
czym jak kupisz od stacji początkowej innej niż Szczecin to raczej też
powinien działać bez problemu.

Kuba D

> Kasa Polregio na stacji Szczecin Główny powinna je sprzedawać. Przy
> czym jak kupisz od stacji początkowej innej niż Szczecin to raczej też
> powinien działać bez problemu.

Hej,
W kasie drożej i jeszcze bank ostrzyże na przewalutowaniu.
A - jako Polak na wakacjach - chciałbym taniej :).

BTW - z tego co doczytałem na jakichś forach chyba automat na dworcu w Szczecinie i chyba powinien być w pociągu...

Pozdro,
Kuba

Kuba D

> W kasie drożej i jeszcze bank ostrzyże na przewalutowaniu.

*nie bank ostrzyże, tylko polregio

Robert von Oliva (naruciakk)

On Wed, 27 Apr 2022 21:50:47 -0700 (PDT)
Kuba D <--kuba_usene...@thisisnotmyrealemail.com> wrote:

> [...]
>
> BTW - z tego co doczytałem na jakichś forach chyba automat na dworcu
> w Szczecinie i chyba powinien być w pociągu...

W pociągu na pewno nie kupisz, jest nawet napisane na urlaub-m-v.de:

Kann ich das Mecklenburg-Vorpommern-Ticket direkt im Zug kaufen?
Nein, das Mecklenburg-Vorpommern-Ticket können Sie nicht direkt im Zug
kaufen.

IMO próbuj przez internet, tyle, że nie ze Szczecina Głównego, powinien
i tak działać, różnic w cenie w końcu nie ma.

Kuba D

> IMO próbuj przez internet, tyle, że nie ze Szczecina Głównego, powinien
> i tak działać, różnic w cenie w końcu nie ma.

Dzięki za rady. Rozpoznam temat eksperymentalnie i opiszę tutaj.

Kuba D

Hej,

Ostatecznie wybrałem opcję dla bogatych i leniwych, tj zakup biletu MVT w kasie Polregio w Szczecinie.

A o to czego się dowiedziałem.
- niemieckiego biletomatu w Szczecinie brak
- w pociągu Szczecin-Lubeka jw
- próbowałem kupić MVT w biletomacie DB, natomiast po wybraniu oferty zaczął domagać się wprowadzenia trasy przejazdu (cholera wie po co); dałem sobie spokój, gdyż okazało się, że:
- w pociągu ODEG kupuje się ten bilet bez problemu i bez dopłaty
Nie dowiedziałem się niestety jak sprawa wygląda w pociągach DB ze Szczecina. W drodze powrotnej (jak już się trochę rozgadałem w języku wroga), chciałem zahaczyć kondiego przy kontroli, ale akurat takowej nie było.

Pozdrawiam,
Kuba

KDH

a przy okazji ja mam pytanie dotyczące biletu MVT.
Czy bilet MVT obowiązuje w pociągach przewoźnika Die Rügensche BäderBahn
- Rasender Roland? Chodzi mi o linię RB28 Putbus - Göhren (Rügen).
Na stronie DB znalazłem mapę, na które linia jest objęta biletem MVT,
natomiast na stronie przewoźnika takich informacji nie znalazłem.
Z góry dziękuję za pomoc
KDH

Kuba D

Przepraszam za późną odpowiedź, długo nie patrzyłem na grupę.
Nie, na Rolanda są oddzielne bilety - moim zdaniem warto te parę ojro wysupłać :).
Wydaje mi się, że MVT jest natomiast honorowany na linii z Bergen do Lauterbach a obsługiwanej przez przewoźnika PRESS.

Jeżeli interesujesz się Rugią, to podrzucę jeszcze (częściowo offtopic) - informacja tam trochę kuleje
- https://www.bernsteinticket.com/ Bernstein Ticket - dzienny bilet kolejowo-autobusowy
- jest również bilet dzienny na same autobusy; ceny nie pamiętam. Info było gdzieś tutaj: https://www.vvr-bus.de/, ale teraz jest przykryte newsem o super hiper bilecie za 9 EUR
- w naszym przypadku (Binz) okazało się, że opłata klimatyczna jest również biletem autobusowym w granicach miasta.

Nie wiem jak poniższe info mają sie do wspomnianego biletu za 9 EUR.

Pozdrawiam,

Kuba

KDH

Dzięki za informacje, na pewno przejadę się z Putbus do Gohren, po
prostu przygotuję parę euro więcej na wycieczkę.
Pozdrawiam
KDH