BRZEG - NYSA - apel do miłośników i pasażerów!

0 wyświetleń

Ania Ostrowska

nieprzeczytany,
13 gru 2006, 12:37:4113.12.2006
do
Szanowni Państwo

Obywatelski Komitet Obrony Kolei na Opolszczyźnie
informuje oraz apeluje:

Urząd Marszałkowski w Opolu po raz kolejny został postawiony "pod
ścianą" przez monopolistycznego przewoźnika pasażerskiego PKP
Przewozy Regionalne, który żąda aż 30 milionów zł na pokrycie
deficytu na rok 2007 (dotychczasowa umowa w roku 2006 była na 21 mln
zł).

Z dniem 10 grudnia (wejście nowego rozkładu jazdy) PKP Przewozy
Regionalne - BEZ ZGODY SAMORZĄDU - ŁAMIĄC DOTYCHCZASOWĄ UMOWĘ -
ZLIKWIDOWAŁO aż 15 POCIĄGÓW NA OPOLSZCZYŹNIE:

a) 6 pociągów na linii Brzeg - Grodków - Nysa, czyli wszystkie, w
tym cztery na dojazd/powrót do pracy i szkoły, co równa się
ponownej LIKWIDACJI linii (pierwsza likwidacja nastąpiła 3 kwietnia
2000 roku, reaktywacja po wielu trudach i staraniach UM Opole
nastąpiła 7 lutego 2005 r.)

b) 3 pociągi na linii Opole - Dobrzeń Wielki - Karłowice -
Biskupice Oławskie, czyli wszystkie, w tym dwa dojazd/przyjazd do
pracy rano i powrót po południu

c) 4 pociągi na mocno obciążonej linii Opole - Nysa, co pogorszy i
tak nadmierny tłok w niektórych pozostałych pociągach kursujących
w rannych i popołudniowych szczytach przewozowych

d) 2 pociągi na linii Nysa - Prudnik - Kędzierzyn, co spowoduje
zwiększony tłok w pozostałych pociągach (jak wyżej).

PKP PR zrobiło to w sytuacji, w której od kilku lat przewozy
pasażerskie na Opolszczyźnie rosną (z 8 mln w roku 2002 do ponad 10
mln w roku 2006), podczas gdy w innych województwach zazwyczaj
spadały.

Wielokrotnie bywało tak, że UM Opole NIE UGINAŁ SIĘ do końca przed
żadaniami monopolisty, twardo negocjował i - co NAJWAŻNIEJSZE -
potrafił OBRONIĆ WSZYSTKIE POCIĄGI NA OPOLSZCZYŹNIE, będącej
zresztą wzorem komunikacji szynowej dla innych regionów Polski.

Obecna zaś ZGODA UM Opole na likwidację naszych pociągów jest
precedensem NIEBEZPIECZNYM. Podczas kiedy na Dolnym Śląsku nie
zlikwidowano ANI JEDNEGO pociągu, a wręcz ostatnio dodano aż 42
pociągi - u nas zaczyna się likwidację komunikacji szynowej. Nie
możemy się na to ani zgodzić, ani pozwolić. Nie możemy dać
władzy samorządowej (będącej być może w stanie ,,zmęczenia"
po wyborach) wolnej ręki w uleganie naciskowi PKP oraz zgody na
likwidację naszych linii i pociągów.

Przypominamy, że jak dotąd Opolszczyzna była z roku na rok coraz
lepiej zorganizowanym systemem komunikacji szynowej, będącej wzorem
dla innych regionów w zakresie organizacji i realizacji transportu
kolejowego. Od kilku lat dbał o to UM Opole - zatrudniając Biuro
Koordynacji Komunikacji Kolejowej woj. Opolskiego do opracowania
rozkładów jazdy, dogodnych taktów na liniach, skomunikowań
przesiadkowych na węzłach. Biuro Koordynacji Komunikacji Kolejowej w
Opolu uważane jest przez niezależnych fachowców za najlepszego tego
typu koordynatora kolejowego w Polsce (niezależnego od PKP).
Wieloletni proces wzrostu przewozów oraz poprawy oferty może być
zniszczony kilkoma decyzjami obecnego nowego zarządu UM.

Albowiem właśnie nowy UM Opole - ulegając PKP Przewozy Regionalne
(co do tej pory było NIE DO POMYŚLENIA - poprzedni marszałek Kubat w
kwietniu już raz uratował linię Brzeg - Nysa przed zamknięciem) -
uwaga, uwaga - chce PODPISAĆ ANEKS DO OBOWIĄZUJĄCEJ UMOWY Z PKP,
który byłby w swej istocie ostateczną zgodą na LIKWIDACJĘ LINII
BRZEG - NYSA oraz reszty zawieszonych pociągów "F" na innych liniach.
Mało tego - w aneksie mogłyby być zawarte zapisy o... LIKWIDACJI
KOLEJNYCH POCIĄGÓW NA OPOLSZCZYŹNIE. Wczorajsza wypowiedź Andrzeja
Kasiury z Zarządu UM dla Radia Opole potwierdza nasze informacje. UM
Opole - jak na razie - pod presją zgadza się na likwidację linii
Brzeg - Nysa oraz zawieszenie niektórych kursów pociągów na innych
liniach kolejowych Opolszczyzny.

Przy takiej postawie w najbliższej przyszłości może być zagrożona
m.in. reaktywowana ponad rok temu linia Opole - Kluczbork (podobnie jak
było to w marcu 2006) oraz niektóre pociągi na innych liniach -
także na tych głównych zelektryfikowanych jak: Opole - Kędzierzyn
czy Opole - Brzeg itp. Poprzedni zarząd UM NIGDY podczas swojej
kadencji nie dopuścił do takiej rzezi pociągów jak nowy obecnie.

Na takie praktyki nie będzie zgody społecznej - ani naszej, ani
medialnej, ani politycznej, ani nawet ekonomicznej, bo nie tylko
ekonomia powinna decydować o kursowaniu pociągów (na całym świecie
dopłaca się do pociągów regionalnych - jest to oczywistość).
Chodzi o to, że do jednych linii dopłaca się więcej, do innych
mniej, ale utrzymuje się tam ruch (jak np. na Opole - Kluczbork czy
Brzeg - Nysa) z racji ważnych względów społecznych, gospodarczych i
politycznych. PKP Przewozy Regionalne wykonują niejako ,,misję
publiczną" i w swej istocie nie są przedsiębiorstwem komercyjnym:
realizują jedynie zamówienia poszczególnych UM-ów, które dotują
przewozy z naszych podatków. Dlatego nie może być tak, że za 30 mln
zł dotacji rocznie będzie jeździć MNIEJ pociągów, niż za 21
milionów dotychczas. Uaktualniona umowa z PKP PR (aneks) ma
zatwierdzić LIKWIDACJĘ POCIĄGÓW PRZY O WIELE WYŻSZYM
DOFINANSOWANIU!!!

Podjęliśmy akcje uświadamiającą zarówno media, społeczeństwo
jak i Urząd Marszałkowski, co nam grozi, jeśli postawa UM woj.
opolskiego nie ulegnie zmianie.

KONIECZNOŚCIĄ staje się w tej sytuacji ogłoszenie przetargu na
zamykane oraz zagrożone linie, do czego usilnie przekonujemy UM, ale
wcześniej PRZYWRÓCENIE ruchu pociągów na linii Brzeg - Nysa
obsługiwanej przypisanym tej linii szynobusem. Mało tego, ze
wstępnych informacji wynika (jutro je potwierdzimy dzwoniąc do
PES-y), że - uwaga - szynobus dla Opola CZEKA na odbiór.

Przypominamy, że szynobus został zakupiony w trybie pilnym za
specjalną zgodą UZP (umotywowaną zagrożenie zamknięciem linii
Brzeg - Nysa), więc ten pojazd jest "z urzędu" przypisany do tej
linii. PKP PR może tego nie rozumieć, ale UM powinien. Jeśli
zakupiona jednostka nie wejdzie na swoją trasę - powiadomimy o tym
UZP i podejmiemy wobec sprawców "zamieszania" kroki prawne.

Apelujemy do wszystkich, którym zależy na powrocie szynobusu (4 pary,
większa prędkość) na linię Brzeg - Nysa. Prosimy, PISZCIE APELE,
SKARGI, PROTESTY ORAZ INTERWENCJE i dzwońcie pod wskazane niżej
kontakty. To BARDZO WAŻNE!!! Bo jeśli tylko my (komitet, media i
biuro) będziemy się tym zajmować, to możemy nie wywrzeć
odpowiedniego nacisku na UM Opole. A na dniach kolejne negocjacje na
linii PKP - UM. Piszcie - prosimy - maile do marszałka Józefa
Sebesty, do członka zarządu Andrzeja Kasiury, do dyrektora
departamentu infrastruktury Grzegorza Szymańskiego, do Biura
Koordynacji Komunikacji Kolejowej oraz do pełnomocnik PKP PR d/s
negocjacji z UM Opole - Genowefy Ładniak. Niech nie zaznają spokoju!
Bo od nas na pewno nie zaznają! I to długo - do skutku! Władza
samorządowa jest powołana dla służenia obywatelom, a PKP dla
wożenia pasażerów - nie odwrotnie - pamiętajmy o tym!

Jutro kolejny materiał o tej sprawie w regionalnej Nowej Trybunie
Opolskiej. Poza tym temat będzie kontynuowany we wszelkich mediach
(prasa, radio, internet)

Obywatelski Komitet Obrony Kolei na Opolszczyźnie
Robert Wyszyński (koordynator)
Anna Ostrowska
Szymon Godecki
Waldemar Matkowski

Kontakty do apeli, protestów, skarg na odwołania pociągów:

Józef Sebesta
Marszałek Województwa Opolskiego
Tel.: 077 541 65 10, 077 541 65 11
fax: 077 541 65 12
email: mars...@umwo.opole.pl

Pełnomocnik zarządu PKP Przewozy Regionalne ds. negocjacji z UM woj.
Opolskiego
Genowefa Ładniak:
Tel. 071 717 34 10; 071 717 55 09
mail: pp...@pr.pkp.pl

Dyrektor Opolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych (PKP):
Andrzej Szwed
Tel. 077 452 45 18

Dyrektor Machnicki (ds. ekonomicznych) OPZR (PKP):
Tel. 077 452 14 10

Andrzej Kasiura
Członek Zarządu Województwa Opolskiego
tel.: 077 541 65 23
fax: 077 541 65 20
email: a.ka...@umwo.opole.pl

Dyrektor Grzegorz Szymański
Departament Infrastruktury i Gospodarki (DIG)
tel.: 077 54 16 620, 54 16 622
fax: 077 54 16 621
e-mail: d...@umwo.opole.pl

Biuro Koordynacji Komunikacji Kolejowej woj. Opolskiego - dyr.
Stanisław Biega
mail: opole-k...@o2.pl
Tel.
(77) 441 80 81 w. 345
(77) 441 80 82 w. 345
(77) 441 80 83 w. 345
(77) 454 58 66 w. 345
(77) 454 58 67 w. 345

kolejac

nieprzeczytany,
13 gru 2006, 13:33:0513.12.2006
do
mam propozzycje:

1. prosze przygotowac gotowy protest do wysyłania na adresy mailowe
odpowiedzialnych za ta sytuacje osób - najlepiej w postaci bardzo
duzego (specjalnie złosliwego) zalacznika.
2. podac adresy mailowe odpowiedzialnych za te sytuacje - tj "wrogów"
koleii na opolszczyźnie
3. i... do ataku MK zasypmy ich milioanami maili - zapchajmy serwey,
zdezorganizujmy...
wszystko oczywiscie w zgodzie z prawem

Mateusz Żmuda

nieprzeczytany,
13 gru 2006, 13:37:1113.12.2006
do

Użytkownik "Ania Ostrowska" <ani...@yahoo.com> napisał w wiadomości

> Biuro Koordynacji Komunikacji Kolejowej w
> Opolu uważane jest przez niezależnych fachowców za najlepszego tego
> typu koordynatora kolejowego w Polsce (niezależnego od PKP).

Bo jedynego :D

MaTe
Mateusz Żmuda

Tomasz Ozon

nieprzeczytany,
13 gru 2006, 15:14:3013.12.2006
do
Bardzo sie zastanawiam co robic: z jednej strony nie chce likwidacji
pociagow, z drugiej jako podatnik nie chce zeby doplacano molochowi PKP z
moich pieniedzy. I tak juz dostaja ich za duzo. Niech sie najpierw rozlicza
z tego co dostali. Naciskanie na UM moze doprowadzic do tego, ze dodatkowa
kasa sie w koncu znajdzie, ale przez to inne wazne cele nie zostana
zrealizowane.
Rozwiazaniem optymalnym bylby jednak przetarg na przewozy Nysa-Brzeg przy
pomocy szynobusu. Wtedy podatnicy zaplacili by za kursowanie pociagu
rzeczywiscie tyle ile to kosztuje.

pozdr
Tomek

Fisc

nieprzeczytany,
13 gru 2006, 15:17:5113.12.2006
do
Ania Ostrowska <ani...@yahoo.com> napisał(a):

> c) 4 poci=B1gi na mocno obci=B1=BFonej linii Opole - Nysa, co pogorszy i
> tak nadmierny t=B3ok w niekt=F3rych pozosta=B3ych poci=B1gach kursuj=B1cych
> w rannych i popo=B3udniowych szczytach przewozowych

Nigdy nie jechałem tą linią, ale...

Nie jarzę...

Zatłoczone pociągi to chyba zysk dla PR, tak? Czym się kiruje osoba
odpowiedzialna za zamknięcie takiej linii?

Czy województwo kupując szynobusy (załóżmy że ma ich więcej:)) nie może samo
dyktować warunków gdzie je ekspolatować, płącąc kolei tylko za kilometry?
(rozumiem że i tak PLK utrzymuje linię dla towarów)

Grzegorz Kapusta

nieprzeczytany,
13 gru 2006, 15:27:4113.12.2006
do
Użytkownik "Fisc" <fi...@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał:

> Zatłoczone pociągi to chyba zysk dla PR, tak?

Kiedyś myślałem że tak. Ale teraz po likwidacji tylu pełnych pociągów
wyleczyłem się z tego i wydaje się, że jedynym zyskiem dla PR są dotacje.

> Czym się kiruje osoba
> odpowiedzialna za zamknięcie takiej linii?

Głupotą i złośliwością?

> Czy województwo kupując szynobusy (załóżmy że ma ich więcej:)) nie może
> samo
> dyktować warunków gdzie je ekspolatować, płącąc kolei tylko za kilometry?

Powinno, niestety tutaj opolskie brzydko się ugięło pod szantażem PR,
pomimo kupna szynobusu specjalnie na tą linię.

> (rozumiem że i tak PLK utrzymuje linię dla towarów)

Co nie przeszkadza w pobieraniu opłat za ruch osobowy. A mijanki
uruchomić niedasie.

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta

jarek d.

nieprzeczytany,
14 gru 2006, 07:47:3314.12.2006
do

Użytkownik "kolejac" <kol...@wp.pl> napisał w wiadomości
mam propozzycje:

nie ma, jak konstruktywne działanie
ad.1 za duży załącznik - serwer może odrzucić
ad.2 kto ich ustali, jakie kryteria?
ad.3 zasypcie. Jest duża szansa, że nie zauważą, że jest jakiś prostest, bo
poprostu nic do nich nie dotrze.

Na dokładkę odmroźcie sobie uszy. Ponieważ aura nie sprzyja, można użyć
zamrażarki.

jarek d.

kolejac

nieprzeczytany,
15 gru 2006, 04:29:2515.12.2006
do

moze masz konkretny pomysl jak mozna legalnie w ramach obywatelskiego
protestu sparalizowac lub utrudnic prace tym którzy utrudniaja
dotarcie do pracy czy szkół nam?

Piotr P.

nieprzeczytany,
15 gru 2006, 04:37:5815.12.2006

moze masz konkretny pomysl jak mozna legalnie w ramach obywatelskiego
protestu sparalizowac lub utrudnic prace tym którzy utrudniaja
dotarcie do pracy czy szkół nam?

z autopsji wiem, ze jakies tam pisma moga dotrzec na konkretny szczebel w
danej spolce PKP, korespondencja zostanie zarejestrowana, odpowiedz nr 5
wyslana, lecz prawde mowiac uwagami nikt sie nawet nie przejmie.
"drobiazgami" w mniemaniu pekapistow nikt zajmowac sie nie bedzie....
P.

kolejac

nieprzeczytany,
15 gru 2006, 08:27:3415.12.2006
do

> [...]
> wyslana, lecz prawde mowiac uwagami nikt sie nawet nie przejmie.
> "drobiazgami" w mniemaniu pekapistow nikt zajmowac sie nie bedzie....

ale jesli ilosc tych pism i ich wielkosc utrudni w jakis sposob
funkcjonowanie to moze zacznał sie zastanawiac

Piotr P.

nieprzeczytany,
15 gru 2006, 08:31:1115.12.2006

ale jesli ilosc tych pism i ich wielkosc utrudni w jakis sposob
funkcjonowanie to moze zacznał sie zastanawiac

nie sadze by mialo utrudnic. kasowanie maili w outlooku nie nastrecza wielu
problemow.
klasyczna poczta? musialbys wyslac ponad setke jednorazowo, by znaczaco
wplynelo to na funkcjonowanie kancelarii.
P.

Jakub Klama

nieprzeczytany,
15 gru 2006, 09:22:4015.12.2006
do
Piotr P. <pe...@nic.pl> natrollował:

> [...]
> klasyczna poczta? musialbys wyslac ponad setke jednorazowo, by znaczaco
> wplynelo to na funkcjonowanie kancelarii.

No i nawet nie można się przykuć do torów w ramach obywatelskiej inicjatywy,
skoro nic nie jeździ.

;]

--
Jakub Klama, jceel, Częstochowa.
For more info finger jceel at apcoh.org

kolejac

nieprzeczytany,
17 gru 2006, 04:02:1717.12.2006
do

wiec co?
nic?

Łukasz H.

nieprzeczytany,
18 gru 2006, 13:08:1318.12.2006
do

Celem jest sparaliżowanie pracy UM/PKP czy wznowienie ruchu pociągów?

--
pozdr.
LukasH

kolejac

nieprzeczytany,
19 gru 2006, 06:15:1519.12.2006
do

> Celem jest sparaliżowanie pracy UM/PKP czy wznowienie ruchu pociągów?

zwrócenie uwagi

Odpowiedz wszystkim
Odpowiedz autorowi
Przekaż dalej