kurwa mac, zajetosc toru nie wyskoczyla

PiteR

30 lipca 2019 roku, kiedy katastrofa pod Szczekocinami
z 2012 roku nieomal sie powtórzyla.

https://weekend.gazeta.pl/weekend/7,177333,28465331,katastrofa-pod-szczekocinami-winni-sa-nie-ci-ktorzy-popelniaja.html

--
Piter

stoi na stacji lokomotywa

Dąbrowski

W dniu 17.12.2022 o 19:50, PiteR pisze:

> [...]

W dniu 17.12.2022 o 19:50, PiteR pisze:

> 30 lipca 2019 roku, kiedy katastrofa pod Szczekocinami

Bartosz Jakubowski, z wykształcenia ekonomista, mówi o rzeczach na
których zupełnie się nie zna. Świadczy o tym chociażby to zdanie:
"Półsamoczynna blokada liniowa służy dyżurnym ruchu do przekazywania
sobie informacji o ruchu pociągów na danym odcinku." A wystarczyło
wpisać w wyszukiwarkę "półsamoczynna blokada liniowa".
Do przekazywania informacji służy telefon a blokada, jak mówi sama
nazwa, służy do blokowania sygnalizatorów na swojej lub na sąsiedniej
stacji.
Inne zdanie:"W marcu 2020 roku w pobliżu stacji Szymankowo lokomotywa
jadąca około 100 km/godz. wjechała w drezynę, zabijając dwóch robotników
remontujących tory. Prokuratura z braku dowodów umorzyła sprawę."
Jak to? Ktoś wyprawił na szlak drezynę i na ten sam szlak lokomotywę,
której pozwolono jechać 100km/h i nie ma winnych?
Przede wszystkim jeżeli drezyna ma wyjechać do wykonania jakichkolwiek
robót na tor szlakowy to ten tor szlakowy musi być wcześniej zamknięty.
Owszem, na taki zamknięty tor szlakowy można wyprawić lokomotywę ale
musi ona być wyprawiona jako Rob i musi dostać rozkaz pisemny z
informacją że wyjeżdża na tor szlakowy zamknięty, do którego kilometra
może dojechać i że na tym zamkniętym torze szlakowym na określonym
kilometrze znajduje się inny Rob (drezyna), ponadto w rozkazie musi być
informacja na jaki sygnał będzie wjazd z zamkniętego szlaku na stację o
ile nie będzie to wjazd na sygnał na semaforze. Dodatkowo warunkiem
wyprawienia tej lokomotywy jest także to, że kierowca drezyny, która
wcześniej wyjechała na zamknięty tor szlakowy, musi być powiadomiony o
wysłaniu innego Rob na ten zamknięty tor szlakowy. Maksymalna dozwolona
prędkość jazdy po zamkniętym torze szlakowym to 30 km/h, z wyjątkiem
sytuacji gdy Rob wyjeżdża na zamknięty tor szlakowy niezajęty przez inny
tabor i maszynista (kierowca drezyny) został o tym powiadomiony rozkazem
pisemnym. Jak widać przepisy w tym przypadku określają wyraźnie co można
a czego nie. A prokuratura umorzyła sprawę z braku dowodów.
Bartosz Jakubowski jako jedną z przyczyn błędów popełnianych przez
dyżurnych ruchu podaje 12 godzinny tryb pracy z małymi przerwami na
odpoczynek. Owszem, bywa tak że dyżurny (na polecenie zwierzchnika)
dojeżdża do pracy ponad 100 km i jeżeli ma między dyżurami tylko 12
godzin przerwy to ten czas na wypoczynek skraca mu się do kilku godzin.
A ja dodam, że inną przyczyną jest praca na kilku nastawniach z różnymi
urządzeniami srk. Owszem, po kilkunastu, kilkudziesięciu latach pracy
dyżurny powinien umieć pracować na każdych urządzeniach. Tyle że jak
ktoś pracuje przez kilka miesięcy na urządzeniach mechanicznych ręcznych
a potem nagle, aby nie stracił autoryzacji, wysyła się go na jeden dyżur
na nastawnię z urządzeniami komputerowymi, to można się pogubić.
Jeszcze inną przyczyną błędów jest wysyłanie dyżurnych w celu
przedłużenia autoryzacji na jeden dyżur na stacje na których trwa
przebudowa. W czasie przebudowy stacji lub urządzeń sytuacja na danej
nastawni może zmienić się z dnia na dzień. A dyżurny przysłany w celu
przedłużenia autoryzacji poprzednio był na tej nastawni kilka miesięcy
temu. Teraz musi bez żadnego przygotowania od razu przystąpić do pracy.

KDH

> [...]
> Jak to? Ktoś wyprawił na szlak drezynę i na ten sam szlak lokomotywę,
> której pozwolono jechać 100km/h i nie ma winnych?

Polecam przeczytać raport nr 1/2021 PKBWK
Krótki wycinek z raportu pkt I.2
W dniu 09.03.2020 r. ok. godz. 04:15 wózek motorowy WMB10-182 (pociąg
roboczy Rob.1) podczas jazdy z zamkniętego toru szlakowego nr 2 do
stacji Szymankowo, pominął semafor wjazdowy „P” nadający sygnał
S1„Stój”. Równocześnie po torze szlakowym nr 1 Tczew – Szymankowo w tym
samym kierunku odbywała się jazda pociągu LTE 555122 (lokomotywa
E186-261, przewoźnik HSL Polska Sp. z o. o.) relacji Gdynia Port GPA –
Malbork, który miał ułożoną drogę przebiegu z tego toru szalkowego na
tor nr 2 stacji Szymankowo. W skład drogi przebiegu tego pociągu
wchodził między innymi rozjazd nr 26. Po minięciu przez pociąg LTE
555122 semafora wjazdowego „O” nadającego sygnał „S6 - wolna droga,
jazda z prędkością nieprzekraczającą 100 km/h...”pociąg kontynuując
dalszą jazdę torem łączącym tor nr 1 z torem nr 2, najechał z prędkością
76,7 km/h na wózek motorowy WMB10-182, który zatrzymał się na rozjeździe
nr 26 będącym w drodze przebiegu tego pociągu, (wózek motorowy WMB10-182
Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK S.A. w Gdyni). W wyniku najechania
śmierć poniosły dwie osoby: kierujący wózkiem motorowym i jadący z nim
monter nawierzchni oraz uległ zniszczeniu wózek motorowy WMB10-182,
uszkodzona została również lokomotywa elektryczna E186-261 i elementy
infrastruktury kolejowej.

oraz przyczyny pkt I.3

I.3.1. Przyczyna bezpośrednia
Najechanie pociągu LTE 555122 (lokomotywa luzem) na stojący w drodze
jego przebiegu, pociąg nr Rob.1 (wózek motorowy WMB10 – 182).
I.3.2. Przyczyna pierwotna
Nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów o prowadzeniu ruchu pociągów
przez dyżurnego ruchu stacji Szymankowo, toromistrza i maszynistę wózka
motorowego WMB10-182, co stworzyło okoliczności sprzyjające na
pominięcie przez maszynistę tego wózka motorowego (pociągu Rob.1)
semafora wjazdowego „P ” nadającego sygnał S1 „Stój”.
I.3.3. Przyczyny pośrednie
1. Wydanie przez dyżurnego ruchu stacji Szymankowo toromistrzowi, jako
osobie nie będącej w kabinie pojazdu, nieprawidłowego zezwolenia na
wjazd pociągu Rob.1 do stacji Szymankowo.
2. Przekazanie telefonicznie przez toromistrza ww. zezwolenia
maszyniście wózka motorowego WMB10-182 o możliwości pominięcia semafora
wjazdowego „P”.
3. Pominięcie semafora wjazdowego „P” przez maszynistę wózka motorowego
WMB10-182 (pociągu roboczego Rob. 1) bez wymaganego zezwolenia według
postanowień Instrukcji Ir-1.
4. Niewłaściwa organizacja jazd pociągów roboczych podczas robót.
I.3.4. Przyczyna systemowa
Nie stwierdzono.

Pozdrawiam
KDH

K. Sz.

W dniu 21.12.2022 o 19:05, KDH pisze:

> [...] z tego toru szalkowego

(U)waga! sztuczna inteligencja! :)

Dąbrowski

> Polecam przeczytać raport nr 1/2021 PKBWK
> Krótki wycinek z raportu pkt I.2

Czyli jednak winni byli, dlaczego więc prokuratura umorzyła sprawę?

KDH

W dniu 22.12.2022 o 09:41, K. Sz. pisze:

> (U)waga! sztuczna inteligencja! :)

Tak było w raporcie, ja w cytacie nic nie zmieniałem
KDH

K. Sz.

W dniu 2022-12-22 o 21:52, KDH pisze:

> Tak było w raporcie, ja w cytacie nic nie zmieniałem

No w tym rzecz, że sztuczna inteligencja raport pisała.