Intercity drożeje

Krzysztof kw1618

https://www.bing.com/news/search?q=intercity+droższe

https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/aktualizacja-cen-biletow-pkp-intercity.html

"[...]Wybierając Multiprzejazd będzie można podróżować pociągami
kategorii TLK i IC w 2. klasie za 119 zł i w 1. klasie za 159 zł.
Natomiast Multiprzejazd Max obejmuje wszystkie pociągi PKP Intercity.
Bilet na podróże w 2. klasie kosztuje 239 zł, a w 1. klasie – 396 zł.
Przestaje obowiązywać oferta biletów weekendowych, których celem było
zachęcenie podróżnych do korzystania z kilku przejazdów, zwłaszcza w
soboty. Dane sprzedażowe pokazały, że najczęściej były one
wykorzystywane na podróż tam i z powrotem w szczytach przewozowych[...]"

Robert von Oliva (naruciakk)

Jeżeli ta tabelka z artykułu na Rynku Kolejowym jest adekwatna to nie
tyle drożeje, co drożeje cena bazowa i pierwszy próg promocyjny (w
przypadku TLK/IC także drugi), bo reszta progów promocyjnych albo
tanieje, albo pozostaje taka sama (Super Promo).

Weekendowego trochę szkoda, ale on nie miał w sumie żadnego sensu, ani
jako narzędzie promocyjne, ani jako sposób na bardziej równomierne
rozłożenie potoków, bo obowiązywał w najbardziej obciążonym czasie,
przynajmniej mam wrażenie teraz.

Robert von Oliva (naruciakk)

"Robert von Oliva (naruciakk)" <eternals...@naruciakk.eu> wrote:

> [...]
> jako narzędzie promocyjne, ani jako sposób na bardziej równomierne
> rozłożenie potoków, bo obowiązywał w najbardziej obciążonym czasie,

Aha, bym zapomniał jeszcze – przeliczałem sobie te podwyżki trochę i
wychodziło mi, że ta podwyżka jest inflacyjna (bazowałem na
kalkulatorze inflacji ze strony MF)