Chiński oscylator

Jacek

Feb 18, 2024, 3:14:39 PMFeb 18
Na Ali można kupić kwarcowe oscylatory TCXO za 30-60 zł. Łatwo znaleźć
oferty wpisując w szukajkę frazę "oscylator tcxo 1 mhz". Deklarują
dokładność częstotliwości 0,1 ppm i tego rzędu stabilność (takie bez
tych deklaracji kosztują kilka zł). Wydaje mi się to najmarniej o rząd
przesadzone. Macie zdanie na ten temat?

J.F

Feb 19, 2024, 3:20:58 PMFeb 19
Osiągalne, ale wierzyc Chinczykom?

Kupisz, to się dowiesz :-)

J.

Jacek

Feb 19, 2024, 3:41:24 PMFeb 19
W dniu 19.02.2024 o 21:20, J.F pisze:
Problem w tym ze nijak się tego dowiedzieć nie można bez laboratorium na
światowym poziomie. A nie mam takiego pod ręką :) No, w zasadzie mógłbym
zrobić ustrojstwo które by porównywało ten oscylator z jakimś wzorcem
radiowym ale kupuję ten oscylator właśnie po to by się w robienie
takiego ustrojstwa nie wrobić.

J.F

Feb 20, 2024, 3:58:01 AMFeb 20
Zegarek z GPS, albo chocby i komputera, po zsynchronizowaniu z
atomowym. 0.1ppm to 0.25s odchyłki w ciagu miesiąca.

Trzeba dorobic podzielnik i licznik. Albo skorzystac z jakiegos
zegarka - i podmienic oscylator.

J.