Driver do silnika bezszczotkowego 3f

1 view

Pawel K

Wita,
szukam calonego drivera do silnika 3f
najlepiej z optoizolacja i zeby bezposrednio
obsluzyl do 1A na uzwojenie.
Tak zebym mogl do tego bezposrednio procek jakis podlaczyc.

z gory dzieki za sugestie.

Pozrdawiam
Pawel K from 3miasto
groups(at)kpw.qs.pl
GG: 1263183
---------------- end ----------------

Jaroslaw Berezowski

Pawel K napisał(a):

> Wita,
> szukam calonego drivera do silnika 3f
> najlepiej z optoizolacja i zeby bezposrednio
> obsluzyl do 1A na uzwojenie.
> Tak zebym mogl do tego bezposrednio procek jakis podlaczyc.
OK tylko jakiego silnika? BLDC? Indukcyjnego? Krokowego?

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

Rock

> OK tylko jakiego silnika? BLDC? Indukcyjnego? Krokowego?

polecam obszerna lekturę .. http://www.cnc.info.pl/

ps, dlaczego bezszczotkowy ? do szczotkowego szybciej znajdziesz sterownik
(stoi nawet taki jeden przedemną)..( silniczek + enkoder + sterowniczek) i
silniczek tańczy jak zechcesz .....

Jaroslaw Berezowski

Rock napisał(a):
Ale to mnie pytasz czy watkotworce? Ja tylko prosilem o doprecyzowanie
co za silniczek ma.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

Pawel K

Jaroslaw Berezowski pisze:

> OK tylko jakiego silnika? BLDC? Indukcyjnego? Krokowego?

w sumie to chce zrobic mieszadelko magentyczne,
pod naczynie podloze cewki z silnika BLDC polaczone
w trojkat. Na plytce sa tez 3 czujniki HALLa.
sterownik zrobie na procku potrzebuje sam driver.
Chyba ze jest gotowy uklad ktorym ustale czestotliwosc
obrotow jakim oscylatorem RC. Znalazlem tylko
jakis modelarski, ale on potrzebuje sygnalu generatora...

Jaroslaw Berezowski

Pawel K napisał(a):

> [...]
> obrotow jakim oscylatorem RC. Znalazlem tylko
> jakis modelarski, ale on potrzebuje sygnalu generatora...
Hmm moze poszukaj rozwiazan tego typu?
http://www.allegromicro.com/en/Products/Part_Numbers/3930/

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

Jaroslaw Berezowski

Zajrzyj tez tutaj:
http://www.atmel.com/products/AVR/mc/3p_bldc.asp

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

Pawel K

Jaroslaw Berezowski pisze:

> Hmm moze poszukaj rozwiazan tego typu?
> http://www.allegromicro.com/en/Products/Part_Numbers/3930/
nie chce byc wybredny, ale szukam
bardziej dostepnych rozwiazan ...
z gory tx

chyba zrobie to na 3ech IR2110...
a mialo byc tak latwo :(

Grzegorz

Użytkownik "Pawel K" <gro...@kpw.qs.pl> napisał w wiadomości

> Wita,
> szukam calonego drivera do silnika 3f
> najlepiej z optoizolacja i zeby bezposrednio
> obsluzyl do 1A na uzwojenie.
> Tak zebym mogl do tego bezposrednio procek jakis podlaczyc.
Może spróbuj wykorzystać sterownik ze stacji dyskietek (najlepiej 5'25)?

Grzegorz

Lukasz

Poszukaj w sklepach modelarskich pod nazwą "regulator" lub kolokwialnie
"regler". Np tutaj:
http://riku.com.pl/kategorie/Do_silnikow_bezszczotkowych_troj,76.html

Silniki zwykle 7.2 - 8.4V. Prąd kilkadziesiąt A. Sterownie sygnałem PWM jak z
aparatury zdalnego sterowania.
Tutaj masz parametry impulsów PWM:
http://www.old.modelarstwo.org.pl/technika/rc/zasady_rc/index.html

--
Lukasz
N 50 05' 04"

Lukasz

Aha zapomniałem dodać, że takie reglery mają tzw. układ BEC, którym możesz
zasilić swój układ napięciem 4.8V z zasilania silnika. Tak więc przy okazji masz
też gotowe zasilanie.

Lukasz

> Znalazlem tylko
> jakis modelarski, ale on potrzebuje sygnalu generatora...

Generatora impulsów PWM (co 20 msek, impuls 0.5 - 1.5 msek w zalezności od
obrotów, jakie chcesz uzyskać) , a generowanie PWM masz defaultowo w każdym AVR.
Na początku napisałes, że chcesz to sterować jakimś prockiem.

Pawel K

Lukasz pisze:

> Generatora impulsów PWM (co 20 msek, impuls 0.5 - 1.5 msek w zalezności
> od obrotów, jakie chcesz uzyskać) , a generowanie PWM masz defaultowo w
> każdym AVR. Na początku napisałes, że chcesz to sterować jakimś prockiem.
zgadza sie, ale uzywac procka do generowania PWMa, a nie po to tylko
zeby jednego prostokata zrobic ...

Piotr Pitucha

> [...]
> najlepiej z optoizolacja i zeby bezposrednio
> obsluzyl do 1A na uzwojenie.
> Tak zebym mogl do tego bezposrednio procek jakis podlaczyc.

Microchip robi gotowe procesory z zaszytą logiką sterowania 3F, jest małe
ale, jeśli to ma być niskoobrotowe to nie uzyskasz sprzężenia z uzwojeń
silnika tylko musisz mieć silnik z czujnikami Halla.
Poszperaj na stronie Microchipa, jest tam nawet gotowy program do
sterowania.
Piotr

Lukasz

> zgadza sie, ale uzywac procka do generowania PWMa, a nie po to tylko
> zeby jednego prostokata zrobic ...

Sorki. Nie rozumiem. Regulator modelarski sterujesz sygnałem PWM. Prostokąty
podawane co 20 msek. Szerokość prostokąta decyduje o tym, z jaka prędkością będą
się "kręciły fazy" (kręcił silnik). To nie jest JEDEN prostokąt. W jaki jeszcze
inny, łatwiejszy sposób chcesz sterować tym regulatorem?

HaMMeR

Pawel K pisze:

> [...]
> obrotow jakim oscylatorem RC. Znalazlem tylko
> jakis modelarski, ale on potrzebuje sygnalu generatora...

Witaj
Mam kochę MC33033 Motoroli, sterownik do 3-fazowego BLDC
i jeśli ci będzie pasował, to wyśle ci go
w ramach niezrealizowanej do tej pory wdzieczności..;)

Kristo