Pojemność baterii - zestawienie (dlugie)

Marek Dzwonnik

Kiedyś na liście padło pytanie o pojemność baterii 6F22. AFAIR - nie
doczekało się konkretnej odpowiedzi. Przy okazji skanowania "Radiatorów"
trafiłem w EP3/94 na test porównawaczy ówczesnych baterii. Czasy się
zmieniły, producenci i technologie również, ale sądzę, że pewne dane warto
przytoczyć. Z pełnego testu wybrałem tylko niektóre wartości obrazujące
spodziewany rozrzut parametrów:

AAA czyli swojska R6:
Pojemność ogniw rozładowywanych prądem 10mA do napięcia końcowego 1.2V i
1.0V

Zn-MnO2 - zwykłe - najpodlejsze ('w papierku')
(Vinnic, Wonder, Hi-Watt, National Hyper, Golden Power, itp.)
Uk=1.2V: 320..610mAh Uk=1.0V: 440..740mAh

Zn-MnO2 - zwykłe - klasa średnia ('w metalu')
(np. Panasonic 'zielone jabłuszko', Toshiba Heavy Duty, GP Supercell, itp.)
Uk=1.2V: 600..910mAh Uk=1.0V: 850..1050mAh

Zn-MnO2 - alkaliczne
(Toshiba Alk., GP Alkacell, Varta Photo, Ucar Energizer, Kodak Xtralife,
Varta, Alk. Maxell Alk, Duracell, itp.)
Uk=1.2V: 1500..2020mAh Uk=1.0V: 1930..2620mAh

Pojemność ogniw rozładowywanych prądem 200mA do napięcia końcowego 0.9V
Zn-MnO2 - zwykłe - najpodlejsze ('w papierku')
typowo 200..300mAh (pomijam szczegóły)

Zn-MnO2 - zwykłe - klasa średnia
typowo 350..450mAh (pomijam szczegóły)

Zn-MnO2 - alkaliczne
typowo - 1500..1700mAh, przy czym po odpoczynku daje się z baterii jeszcze
wyciągnąć dodatkowe 40..50% energii.

R14 - rozładowywane prądem 100mA do napięcia końcowego 0.8V/ogniwo
Vinnic 0.95Ah
Toshiba 1.3Ah
Varta alkaliczna 4.8Ah

R20 - rozładowywane prądem 200mA do napięcia końcowego 0.8V/ogniwo
Vinnic 1.6Ah
Toshiba 2.6Ah
Varta alkaliczna 10.2Ah

6F22 - rozładowywane prądem 25mA do napięcia końcowego 0.8V/ogniwo
(4.8V/baterię)
Vinnic 0.125Ah
Toshiba 0.150Ah
Varta alkaliczna 0.475Ah

--
Marek Dzwonnik m...@message.pl
GG: #2061027 (zwykle jako 'dostępny-niewidoczny')

Marek Dzwonnik

Użytkownik "Marek Dzwonnik" <m...@message.pl> napisał w wiadomości

> AAA czyli swojska R6:

errata:
AA czyli R6 czyli swojski "paluszek" :-)

MDz

Marek Lewandowski

on Sun, 7 Jul 2002 01:48:29 +0200 in <3d27...@news.home.net.pl> Marek
Dzwonnik wrote:

> [...]
>przytoczyć. Z pełnego testu wybrałem tylko niektóre wartości obrazujące

Dzięki! Przyda się...
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051
locustXpoczta|onet|pl

GG

> 6F22 - rozładowywane prądem 25mA do napięcia końcowego 0.8V/ogniwo
> (4.8V/baterię)

Jesteś pewny 4,8V ???
Cosik za mało jak na początkowe 9V

--
Grzesiek Gajewski
ga...@interia.pl

Darek

> Jesteś pewny 4,8V ???
> Cosik za mało jak na początkowe 9V

Bateria 6F22 ma jak nazwa wskazuje 6 ogniw (6*1,5V=9V)
6 ogniw razy 0,8V/ogniwo daje.....?
pozdr Darek

GG

Użytkownik "Darek" <jas...@dwory.pl> napisał w wiadomości

> Bateria 6F22 ma jak nazwa wskazuje 6 ogniw (6*1,5V=9V)
> 6 ogniw razy 0,8V/ogniwo daje.....?
> pozdr Darek

Nie o to mi chodziło.
4,8/9 = 53%
Tymczasem urządzenia zasilane 9V wykładają się średnio przy 7V. Dalsza
pojemność nie jest więc istotna, bo napięcie za bardzo spada.
Dla paluszków podawał maks 1V co daje 66%

--
Grzesiek Gajewski
ga...@interia.pl

Marek Dzwonnik

Użytkownik "GG" <gay...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Sprawdziłem jeszcze raz. Faktycznie pojemność mierzono przy rozładowaniu do
0.8V/ogniwo. Pytania proszę kierować do autora artykułu (Piotr Górecki,
AVT, mailto:piotr....@edw.com.pl )

MDz