czym sklejac "skorupy"?

1634Racine

dzbanek nie jest moze z porcelany :) raczej z jakiegos fajansu, "wloclawek",
czy cos takiego, ale fajny jest - "ubito" dziubek niestety.
Jakim klejem przykleic, aby:
- bardzo dobrze skleilo/trzymalo,
- sklejenie bylo szczelne, bedzie przez ow dziubek nalewane (gorace)
- kolor kleju raczej nie byl czerwony,czyli aby mozliwe bylo sklejenie
estetycznie wygladajace
- klej byl do kupienia w _malej_ilosci_ , po co mi puszka klajstru :)

dzieki za podpowiedzi.

mal

On 21 Kwi, 23:39, "1634Racine":
> dzbanek nie jest moze z porcelany :) raczej z jakiegos fajansu, "wloclawek",

Spróbuj klejem "Master Glue". Koniecznie na suchą powierzchnię. Klej
błyskawicznie wiąże i trzeba sporego refleksu, by posmarowane
powierzchnie szybko spasować. Chwilę przytrzymać i pozostawić na dobę
w spokoju.

Jacek

W dniu 2012-04-22 09:50, mal pisze:
Master Glue i wszelkie inne Kropelki itp. są klejami cyjanoakrylowymi i
zupełnie nie nadają się do opisanego celu.
Kup raczej klej epoksydowy. Mam parę elementów pracujących w dość
wysokiej temperaturze łączonych epoksydem i sprawują się dobrze.
Co do marki kleju to np. Distal albo Distal Rapid. Z tego, co pamiętam
to jest on przezroczysty albo biały, a na pewno nie czerwony.
Nadmiar kleju można zmyć spirytusem ewentualnie nie zmywać tylko usunąc
mechanicznie po stwardnieniu. Dostępny jest w małych tubkach. Do
porowatej ceramiki będzie doskonały.

Jacek

1634Racine

Jacek in news:jn1bkr$phu$1...@news.task.gda.pl
[...............]
> Co do marki kleju to np. Distal albo Distal Rapid.

zastosuje sie, dzieki.

1634Racine

Jacek in news:jn1bkr$phu$1...@news.task.gda.pl
[................]
> Co do marki kleju to np. Distal albo Distal Rapid.

problem jest tylko taki, ze "Nie stosować do klejenia przedmiotów mających
kontakt z żywnością."

http://www.budujesz.pl/inny-dwuskladnikowy-klej-epoksydowy-distal-rapid-30g-8927/

1634Racine

Jacek in news:jn1bkr$phu$1...@news.task.gda.pl
[......]
> Co do marki kleju to np. Distal albo Distal Rapid.

moze moj blad, ze nie dodalem, iz klejony ma byc imbryk do herbaty.

"(....) epoksydy, kt�re s� aktywnymi substancjami rakotw�rczymi (...)"
z:
http://tinyurl.com/7c5t8n2

1634Racine

mal in
"Jacek" slodko zamilkl po moim napisaniu ze epoksydowy to standardowa trutka
:)
nikt w grupie nie ma pomyslu na _nietrujacy_ klej do ceramiki?
czytam, czytam w sieci i wychodzi na to,ze cyjanoakryle sa nietrujace, wiec
co? - kropelka jednak? jakis inny typu super glue...?

btw: nie mam innego pomyslu poza cyjanoakrylem/kropelkopodobne, poza
jeszcze takim na przyklad:
http://www.nokaut.pl/pozostale-akcesoria-akwarystyczne/jbl-haru-klej-uniwersalny-80-ml-czarny.html
- ale po co mi odrobina kleju z 80 ml za 45zet :)

anhin

> [...]
>
> - ale po co mi odrobina kleju z 80 ml za 45zet :)

skoro Twój respondent się nie odzywa, może ja Cię uspokoję: epoksydy po
pełnym utwardzeniu są *całkowicie* nietoksyczne i obojętne, stosuje się
je do wytwarzania zbiorników na wodę pitną, aparatury do przemysłu
spożywczego etc. Problem z tym pełnym utwardzeniem. W Twoim wypadku
całkowicie wystarczy dokładne zastosowanie się do przepisu na opakowaniu
(chodzi o proporcje komponentów) i wygrzanie spoiny w 50-70 st. C przez
parę godzin w trakcie utwardzania. Żeby mieć już całkowitą pewność,
możesz wielokrotnie przepłukać (po pełnym utwardzeniu) ten nieszczęsny
imbryk prawie wrzącą wodą. I to całkowicie wystarczy. Cyjanoakrylu nie
stosuj, nie warto, w kontakcie z gorącą wodą spoina rozpadnie się w
ciągu paru dni.

Kazimierz Debski

> Master Glue i wszelkie inne Kropelki itp. są klejami cyjanoakrylowymi i
> zupełnie nie nadają się do opisanego celu.

Też tak uważałem, dopóki nie pokleiłem kilku już fajansowych wyrobów.
Klej epoksydowy, choćby nie wiem jak cienko posmarował, to i tak
'rozsunie' poszczególne elementy i nie będą już idealnie pasować do
siebie. Kropelka nie daje praktycznie żadnej warstwy pomiędzy elementami
klejonymi, przez co pasują one do siebie idealnie.

Kazek

1634Racine

anhin in news:jpdukm$i0n$1...@inews.gazeta.pl
[......]
> (chodzi o proporcje komponentów) i wygrzanie spoiny w 50-70 st. C przez
> parę godzin w trakcie utwardzania.

to to sie nie sklei od samego sklejenia i przycisniecia na chwile? :)
kurcze, ja nie zamierzalem wypalac ceramiki....

anhin

> to to sie nie sklei od samego sklejenia i przycisniecia na chwile? :)
> kurcze, ja nie zamierzalem wypalac ceramiki....

no bo ten świat jest bardzo nieżyczliwy a życie ciężkie... :(
Skleić się sklei, nawet nieźle, pod warunkiem że ten docisk będzie trwał
co najmniej kilka godzin (ale wygrzanie znacznie zwiększy wytrzymałość i
trwałość), ja pisałem o całkowitym utwardzeniu, to znaczy pełnym
przereagowaniu potencjalnie szkodliwych komponentów.

1634Racine

anhin in news:jpeah8$n32$1...@inews.gazeta.pl
> no bo ten świat jest bardzo nieżyczliwy a życie ciężkie... :(

gorzej: nie ma nietrujacego kleju do dzbanka do herbaty :)

ZbyszekZ

Nie przesadzaj, nie ma taniego, klejącego natychmiast i bez użycia dodatkowych technik. Jeśli odrzucisz przesąd że ma być tani i bez pracy to się znajdzie.

--
ZZ@private

1634Racine

ZbyszekZ in news:c75ff0ec-660b-4c0a...@googlegroups.com
no to jaki? w ilosci: "tutka", nietrujacy, bardziej gesty od wszelkich
kropelek i zdaje sie, ze jednak nie jakas prosta kropelka czy inne
superglue;
i popracowac moge, jeno bez technik garncarskich, moge potrzymac w łapie 10
minut.

ZbyszekZ

No i wybrzydza. Masz co najmniej trzy sposoby podane, niestety każdy z nich spełnia tylko dwa Twoje warunki:
1 klej z atestem ale drogi
2 Żywica epoksydowa ale trzeba popracować
3 Cyjanopan ale trzymał nie będzie

Wybieraj mniejsze zło.
Poszukaj/popytaj jeszcze na forum porcelany z tułowic. Kiedyś wypowiadali się tam mistrzowie od klejenia zabytkowych naczyń. Adres to coś w rodzaju www.porcelana-tulowice.pl tylko nie pamiętam czy myślnik czy coś innego.

--
ZZ@private

sok_marchw...@gazeta.pl

1634Racine <16...@Racine.pl> napisał(a):
Nie kleić. Zamówić nowy dzbanek we Włocławku a stary wyrzucić.