ODP: BH- skad taki pesymizm?

Adam £aganowski

May 31, 1997, 3:00:00 AM5/31/97

----------
Od: Pawel Sobczak[SMTP:4pawelso%NOVELL.IBI...@PLEARN.EDU.PL]
Wysłano: piątek, maj 30, 1997 19:34
Do: Multiple recipients of list GIELDA
Temat: BH- skad taki pesymizm?

Nie bardzo rozumiem skad sie biora tak kiepskie opinie o emisji Banku
Handlowego. Jest to przeciez jedna z lepszych firm ostatnio prywatyzowanych.
(Wystarczy spojrzec chociazby na wzrost zysku netto w latach 1993-1996,
wielkosc funduszy wlasnych itp, czy tez wskazniki c/z czy c/wk przy cenie
emisyjnej + 5% dyskonto w I terminie). Jesli strat nie przyniosl np. zakup
fabryki plyt wiorowych, namiotow, wykladzin, czy czekolady i ciastek, to
moim zdaniem akcje dobrego banku beda walorem stabilnym.=20
Rzeczywiscie, jeszcze tak duzej emisji na polskim rynku nie bylo, ale jaka
spolka- taka emisja.
Czy podobny nastroj bedzie towarzyszyl takze innym gigantom jak np. TP s.a.
, KGHM ?

At 21:40 97-05-29 +-200, Adam =A3aganowski <adam...@POLBOX.COM> wrote:

> Co do tego jak grac na gieldzie - jest na ten temat wiele =3D
>literatury, osobiscie polecam "Sztuke spekulacji" Z. Komara.=3D20
> Znajdzie Pan w niej m.in. stwierdzenie, mowiace o tym ze =3D
>zapowiedzia krachu jest masowe kupowanie akcji przez wszystkich. Podobna =
=3D
>sytuacje mamy teraz, (dotyczy tylko BH).

Jesli dotyczy tylko BH ,to czy chodzi w tej teorii o krach na pierwotnym?

Pawel Sobczak =20

University Of Warsaw
Institute Of Information Science
-------------------------
e-mail: 4paw...@novell.ibin.uw.edu.pl
=09
------------------------------------- =20

end of message :-))

W mojej wypowiedzi chodzilo mi mnie wiecej o to, co dzialo sie przed krachem na WGPW w 1993 roku. Ludzie zobaczyli jak latwo mozna zarobic na gieldzie - Uniwersal szedl codziennie w gore o 10 %, czasami nawet znoszono widelki. Wiele osob zobaczylo, iz wcale nie trzeba chodzic do pracy i oszczedzac przez cale zycie, jak mozna zainwestowac pieniadze w poniedzialek, a w piatek sprzedac z ok. 60% zyskiem. Dalsze losy tej sytuacji sa zapewne panstwu znane.
Obecna sytuacja z BH nie jest taka dramatyczna, przy cenie 38 zlotych zakup wydaje sie pewna lokata pieniedzy. Tylko prosze pamietac o jednym: na gieldzie nie tyle licza sie P/E, renoma spolki itp., lecz odpowiednie informacje.(patrz ESPEBEPE, RAFAKO, SWARZEDZ - potencjalni bankruci, a najwieksze spekulacje).
Nikt nie dorobi sie wielkich pieniedzy w krotkim okresie na takim kolosie.

Mowiac "krach" o BH mialem na mysli zawiedzenie inwestorow, ktorzy licza na duza przebitke. Wlasnie to sugeruje reklama telewizyjna BH (taksowkarz opowiada jaka to teraz dobra lokata pieniedzy, zapisal sie juz na akcje BH i ma zamiar za nie wybudowac dom i wyslac syna na studia).
NIGDY NIE BEDZIEMY MIELI W POLSCE 30 MLN KAPITALISTOW.

Co do kondycji BH, najtrafniej ujal ja pan Darek Szymanowski:

>Chyba szykuje sie nam kolejna Celuloza.
>Kazdy chyba pamieta ta paranoiczna wyprzedaz dobrych spolek przed
>debiutem tego "na papierze giganta".
>A tu kolejny rozdzial- Bank Handlowy.
>Zysk netto: IV'96 IV'97
> 45.035,5 25.684,5
>
>Udanej wyprzedazy,
>Darek

Pozdrowienia

Adam Laganowski

Zbigniew Panpuch

May 31, 1997, 3:00:00 AM5/31/97

Witam,

> Nie bardzo rozumiem skad sie biora tak kiepskie opinie o emisji Banku
> Handlowego.

Chyba stad, ze ogromna emisja i rozdrobnienie akcjonariuszy...

> [...]

> (Wystarczy spojrzec chociazby na wzrost zysku netto w latach 1993-1996,

> wielkosc funduszy wlasnych itp, czy tez wskazniki c/z czy c/wk przy =

NO TAK, JEST TO CHYBA TZW. OKAZJA, bo komuna tanio wyprzedaje...

> Jesli strat nie przyniosl np. =

> zakup
> fabryki plyt wiorowych, namiotow, wykladzin, czy czekolady i ciastek, to

> moim zdaniem akcje dobrego banku beda walorem stabilnym.=3D20

Tylko na jakim poziomie cenowym???

> [...]
> jaka
> spolka- taka emisja.
> Czy podobny nastroj bedzie towarzyszyl takze innym gigantom jak np. TP =

Miedz czy TPSA to co innego. Polski rynek telekomunikacyjny jest
dziewiczy, obroty firm od telefonow komorkowych rosna w tempie
wykladniczym...

> NIGDY NIE BEDZIEMY MIELI W POLSCE 30 MLN KAPITALISTOW.

Bedziemy, ale pod warunkiem zniesienia wielu nonsensownych przepisow,
typu koncesje, pozwolenia, rejestracje, cla, a takzxe wysokich
podatkow, itd.

> Co do kondycji BH, najtrafniej ujal ja pan Darek Szymanowski:

Aby cos z tego bylo, duzi beda musieli odkupywac od malych te akcje.
Ile to potrwa? Chyba, ze zrobia spekulacyjny skok po wejsciu (mali
nie beda wyprzedawac cieszac sie "no, juz zaczal rosnac..."), ci
ktorzy sie nie zalapia w subskrybcji beda pospiesznie kupowali i
kupia...ale na koncu.

Zbigniew>

Przemys3aw Prokopow

Jakub Brzozowski wrote:

> [...]

> kupuje akcje BH???
> Ludzie ktorzy przewaznie nie znaja sie na gieldzie, a
> slyszeli, ze
> kupujac na rynku pierwotnym mozna duzo zarobic
> (przekonalem sie na
> wlasnej skorze czekajac w POK'u az zostanie obsluzona
> kolejka starszych
> pan kupujacych po 10 akcji "dla wnuczka"
>
> co do dalszego ich zachowania (malych inwestorow) to
> prosze spojrzec na
> teorie "cieci i sprzataczek". Gdyby ktos nie znal, a
> bylby
> zainteresowany, moge ja zamiescicna liscie.

W zupelnosci sie z panem Jakubem zgadzam. Uwazam ze
niemozliwe jest zeby
BH podzielil losy BSK. Nie te czasy panie Adamie i nie ta
spolka.
No coz cuda sie jednak zdarzaja - wiec nie odbiore panu
calej nadzieji
/bo jak sadze Pan tez kupil BH/. Ja bym na to jednak nie
liczyl. Zreszta jezeli
mi Pan nie wiezy to odsylam pana do wypowiedzi prezesa BH
ktory sam
strwierdzil ze akcje BH nie przyniesia duzych zyskow. Ludzie
ktorzy
swiadomie kupuja BH inwestuja raczej dlugo, a conajmniej
srednio terminowo.
Ale cuda sie zdarzaja, kto wie moze trafi na duzy popyt,
albo wejdzie na hossie
a wtedy przebitka moze byc wieksza.
Osobiscie nie podoba mi sie polityka stosowana przez BH
przy zbieraniu
zapisow na akcje. Jakies upusty, terminy dla 5% i dla 3%.
Widelki
cenowe itp.
Widac z tego ze zarzad planuje sprzedac emisje najdrozej jak
sie da, a to
nienajlepiej wrozy przyszlym akcjonariuszom, ktorzy kupuja
BH dla
szybkiego zysku.
No i na koniec prosze Pana Jakuba zeby zmiescil swoja
teorie na lamach
listy. Wydaje mi sie ze wiem o co w niej chodzi - ale
przeczytac nigdy nie
zaszkodzi...

Tradycyjnie pozdrawiam wszystkich i
czekam na odpowiedz.

Przemek

Michal Sztabler

W duzym skrocie teoria glosi, ze gdy dozorca w Twoim bloku mowi, ze warto
kupic akcje, bo "sie na nich niezle zarabia", to ostatni sygnal, aby je
sprzedawac. Mozna to rowniez odniesc do emisji na rynku pierwotnym (np.
BH).
To tyle ile wiem o teorii "cioci i sprzataczek", czy jak tam ja nazywaja...

--
mis...@polbox.com

Radoslaw KENIG

tak moze byc oczywiscie jezeli podaz i popyt kreuja cene - nalezy
pamietac jednak ze akcje BH mozna kupic (za max 35 zl - czyli w
grunice rzeczy cena prawie sztywana) ) i moze to zrobic kazdy! po
takiej samej cenie (pomijam duzych inwestorow). Jezeli teoria "cioci
i sprzataczek" sie sprawdzi to powinno byc tak jak w przypadku BSK -
duza redukcja przy maksymalnej cenie. Na marginesie BSK nie spadl
jeszcze ponizej 50 zl (he!he!he!) Zobaczymy jak bedzie w przypadku BH
mi sie jednak wydaje ze gielda troche wyzej wyceni ten bank!

> --
> mis...@polbox.com

***** Radoslaw ke...@supermedia.pl *****
*** KENIG ***
* http://ftp.supermedia.pl/kenig/index.html *

Sylwester Trzcionka

> Co do BH powiedzili mi w moim biurze maklerskim, ze zabrania sie
> obcokrajawcom zamieszkiwalym w Stanach na zakup/zapis tej spolki! Wie
> moze ktos jakie sa tego przyczyny?
>
> Krystian

Podobna sytuacja byla przy ofercie Stalexportu w ofercie publicznej w
sierpniu 1994 po 34 PLN. Wowczas wszyscy zagraniczni inwestorzy byli
wylaczeni z mozliwosci zapisow i mieli duzo szczescia. Spolka debiutowala
po jakies 26-28 PLN,a w Polsce byl placz i zgrzytanie zebami, bo wielu
ludzi zaciagnelo kredyty na kupno akcji, liczac ze splaca go z namiastka.

Stefan
e-mail:4403...@online.de

Zbigniew Panpuch

Witam,

> [...]
> po jakies 26-28 PLN,a w Polsce byl placz i zgrzytanie zebami, bo wielu
> ludzi zaciagnelo kredyty na kupno akcji, liczac ze splaca go z namiastka.

Co do kredytu, to trzeba uwazac, czy bierze sie o stalym czy
zmiennym oprocentowaniu. Gdy o zmiennym, to jesli zrobia taki sam
numer jak w Czechach (podwyzka z ok. 12 na 50 i 70 %!!!), to moga byc
klopoty z jego splata, a wtedy akcje, samochody, domy pojda na
licytacje... Zbigniew

Zbigniew Panpuch

Witam,

> Co do BH powiedzili mi w moim biurze maklerskim, ze zabrania sie
> obcokrajawca zamieszkiwalem w Stanach na zakup/zapis tej spolki! Wie

> moze ktos jakie sa tego przyczyny?
>
> Krystian

Prosta. Bo BH maja kupic kumple i znajomi, a nie jacys Polacy ze
Stanow...
Zbigniew

OZZY OSBOURNE

ja nie wiem ?