gdyby komputer był samolotem, anegdota - szukam

Freja Draco

Nie mam tax i nie chcę opowiadać dowcipu, tylko go szukam.

W latach 1990/2000 popularne było powiedzonko mówiące, że gdyby
samolot/boeing był komputerem, to przy obecnym postępie latałby z
jakimiś kosmicznymi prędkościami na kieliszku paliwa.

Szukam dokładnej treści tej anegdoty, najlepiej z kontekstem mówiący,
kto to powiedział.

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

m4rkiz

W dniu 29.11.2022 o 16:48, Freja Draco pisze:

> Szukam dokładnej treści tej anegdoty, najlepiej z kontekstem mówiący,
> kto to powiedział.

kojarzę tylko z samochodami

https://mojmac.pl/2018/11/23/wszyscy-jestesmy-zalutowani-czyli-co-by-bylo-gdyby-auta-byly-jak-komputery-i-odwrotnie/

ale pobiezne googlanie nic nie pokazuje w kwestii oryginału bo większość źródeł pewnie
dawno wyschła

tax

Dzwoni telefon:
- Pan Kowalski?
- Tak
- Proszę przyjechać po Jasia do szkoły.
- No nie... Co znowu narozrabiał?
- Nic, ale już prawie północ.

Freja Draco

W dniu 2022.11.29 o 17:16, m4rkiz pisze:

> [...]
>
> ale pobiezne googlanie nic nie pokazuje w kwestii oryginału bo

Dzięki, zakonotowałam się na samolocie, a to faktycznie chodziło o
samochód (chociaż powtarzano to w tylu wariantach, że może istniała
również wersja samolotowa). W każdym razie, szukając samochodów
znalazłam cytujących to:

Matta Ridleya i Richarda Dawkinsa, ale oryginał pochodzi chyba stąd:

Christopher Evans - The Mighty Micro: The Impact of the Micro-chip
Revolution (1979)

„Otóż moglibyście dziś kupić Rolls-Royce'a za 1 funta i 35 pensów,
przejednałby on 3 miliony mil na galonie benzyny, a jego moc
wystarczyłaby do napędzenia Queen Elizabeth II [pasażerski
transaltantyk], jeśli zaś interesuje was miniaturyzacja, to z
uwzględnieniem odpowiedniej skali moglibyście sześć takich Rollsów
umieścić na łebku od szpilki”.