Re: Zapytanie o zgode

Immona

Mar 10, 2005, 10:15:15 AM3/10/05

Użytkownik "kd" <kdd...@wp.pl> napisał w wiadomości
news:d0pm9g$fto$1...@atlantis.news.tpi.pl...
> Wedlug tego opisu nie mozgna zadnego maila wyslac, doslownie nic i do
> nikogo, nawet na Twego maila widocznego w grupach nie mogę odpisać bo
> przeciez nie wiem czy chcesz otrzymac odpowiedz bez wczesniejszej zgody,

Tylko jesli jestes kims chcacym zareklamowac komercyjny produkt lub
prowadzic agitacje. Prywatna korespondencja, do ktorej sluza adresy e-mail,
nie jest oblozona tymi zakazami. Mimo to, nawet na newsach, pisanie na priva
do kogos nieznajomego moze byc uznane za niegrzeczne, jesli na news nie dal
Ci znac w rozmowie, ze chce, zebys do niego w jakiejs sprawie napisal :).

> ciekawe jak mam taka zgode od Ciebie uzyskać? Telepatycznie? Cos tu jest
nie
> tak.

1. kupic wysylke na liste, ktorej czlonkowie wyrazili zgode na otrzymywanie
reklam (np. subskrybenci tematycznego newslettera, abonenci darmowych
skrzynek pocztowych)
2. zrobic strone, ktora dzieki swojej zawartosci bedzie popularna, ktora
bedzie dostarczac ciekawych informacji i zaoferowac wysylke wiadomosci,
uczestnictwo w konkursie lub inna cenna usluge za rejestracje wiazaca sie z
udostepnieniem maila ze zgoda na otrzymywanie materialow
3. zebrac zgody na wysylke w realu - np. zrobic darmowe szkolenie lub inny
event, rejestracja do ktorego wymaga udostepnienia adresu e-mail ze zgoda.

Jesli chodzi o maksymalna ilosc adresow, dobre jest 1, minus: koszty. Jesli
chodzi o jak najlepsze dobranie adresow tak, zeby stanowily one adresy osob
szczerze zainteresowanych wlasnie Twoja oferta i dawaly duzy odsetek
odpowiedzi, najlepsze jest 2, ale wymaga to z kolei czasu i wysilku
tworczego. Wersja 3 moze byc szybsza niz 2 i tansza niz 1, ale tylko jesli
zalezy Ci na okreslonym terenie i dodatkowo specjalizacji.

I.

kd

Pawel Kierski

Mar 10, 2005, 9:08:33 AM3/10/05
kd <spam-no-sp...@wp.pl> w wiadomości
news:d0pj7a$7v$1...@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):
> Witam serdecznie, ten temat pewnie już był na grupie ale nie znalzłem
> nic w poprzednich postach.
>
> Czy wysłane "zapytanie o zgodę" przez sklep internetowy na otrzymywanie
> ofert na swój e-mail jest zgodne z polskim prawem?

http://nospam-pl.net/faq.php#zapytanie_sude oraz nie mniej
ważne nieco wyżej na tej samej stronie:
http://nospam-pl.net/faq.php#zapytanie_spam

A najlepiej przeczytaj całość: http://nospam-pl.net/faq.php

--
Paweł Kierski
pkie...@mks.com.pl

kd

Tomasz

Mar 10, 2005, 10:58:20 AM3/10/05
Użytkownik kd <kdd...@wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d0pm9g$fto$1...@atlantis.news.tpi.pl...

> Wedlug tego opisu nie mozgna zadnego maila wyslac, doslownie nic

Trudno nie odnieść takiego *wrażenia* :)

--
Tomasz

Pawel Kierski

Mar 10, 2005, 10:47:57 AM3/10/05
kd <spam-no-sp...@wp.pl> w wiadomości
news:d0pm9g$fto$1...@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

http://www.nospam-pl.net/nie-spam.php
W szczególności - adres podany na grupie zawsze można wykorzystać
w celu rozpoczęcia/prowadzenia korespondencji obejmującej tematykę
grupy. Czyli to, co mogłoby pojawić się na grupie można wysłać na
adres podawany na grupie. Tu uwaga! - jeśli na grupie nie są mile
widziane ogłoszenia komercyjne (choćby związane z tematyką grupy),
to użycie adresów publikowanych na grupie w celu wysłania takich
ogłoszeń, to kładzenie głowy pod topór. Pisząc prywatnie, pisz tak
jak na grupę, zakładając, że trafiasz akurat na skrajnego purystę
jeśli chodzi o "czystość" grupy 8-)

Artur R. Czechowski

Mar 10, 2005, 9:59:52 AM3/10/05
1. Jak będę zainteresowany produktem, to sam się zarejestruję. Tak, jestem
zarejestrowany w paru miejscach, dostaję mailingi.
2. Mam konto pocztowe na darmowym portalu. Co prawda rzadko je sprawdzam,
ale czasem jednak zaglądam. Zgodnie z regulaminem _usługodawca_ może
mi wysyłać materiały reklamowe. Możesz zamówić u niego taką usługę.
3. Możesz przekonać mnie w inny sposób do zarejestrowania się u Ciebie.
Jakiś konkurs albo promocja. Jeśli konkurs będzie ciekawy a nagrody
atrakcyjne, to informacja o nim rozejdzie się pocztą pantoflową szybciej
niż myślisz.

Pewnie jeszcze parę pomysłów by się znalazło. Ale to nie ja chcę robić
marketing przez internet :)

Pozdrawiam
Czesiu
--
Mężczyźni lepiej sprawdzają się w pracy zarobkowej, kobiety w pracach domowych
(np. małe stopy służą temu, by stać bliżej zlewozmywaka).

OGONek~

Mar 10, 2005, 9:02:09 AM3/10/05
Użytkownik "kd" <kdd...@wp.pl> napisał w wiadomości

To zależy od zapytania. Ale pomysl prosze czy chcialbys otrzymywac dziennie
300 zapytan o zgode.

To jest cale sedno sprawy.

--
OGONek~

chip..............

Mar 11, 2005, 11:21:25 AM3/11/05
Tak sobie przegladam i widze ze piszecie o spamie i...
Czytam, jak mozna lub nie wysylac majle.

I widze , ze to walka z wiatrakami, ale po obu stronach :-)

No bo jak,
jedni walcza jak moga aby (jak sie nie ma kasy , a glownie Ci wysylaja tania
reklame ) wysylac, a inni mowia ze nie chca wogole odbierac....i tak ciagle
od paru lat.
Tworza listy, czarne i biale i jak gdyby nic pojawily sie juz programy
antyspamowe. Zrodzil sie nowy biznes...i znowu trzeba kase wydawac.
Chyba sami sobie stworzylismy nowy biznes, bo nikt nie chcial ustapic :-(
Czekam na nowe....

Użytkownik "Tomasz" <spam...@rac.pl> napisał w wiadomości

Pawel Kierski

Mar 11, 2005, 11:39:56 AM3/11/05
chip.............. <spam-no-...@pf.pl> w wiadomości
news:d0sgid$48d$1...@news.onet.pl napisał(a):
[...]

> [...]
> antyspamowe. Zrodzil sie nowy biznes...i znowu trzeba kase wydawac.
> Chyba sami sobie stworzylismy nowy biznes, bo nikt nie chcial ustapic :-(

Wiesz - jakby ludzie nie śmiecili, to większość sprzątaczy też
nie byłaby potrzebna. Że o policjach wszelakich nie wspomnę.
BTW - programy wspomagające odpowiadanie pod cytatem są darmowe,
w ostateczności wystarczy Ctrl-End lub Ctrl-PgDn 8-)

Jacek 'Szumak' Kotlarski

Mar 11, 2005, 11:44:26 AM3/11/05
Dnia Thu, 10 Mar 2005 16:15:15 +0100 osoba znana jako Immona wzięła i napisała w te słowa:

> [...]
> Ci znac w rozmowie, ze chce, zebys do niego w jakiejs sprawie napisal :).

Z drugiej jednak strony, jeżeli ktoś publikuje swój adres na newsach,
to nie po to chyba, by się nim pochwalić. Robiąc to godzi się jednocześnie
na otrzymywanie ewentualnej korespondencji od obcych osób i nie powinien mieć
o to pretensji.

--
: Jacek Kotlarski :: GG# 2052377 :: < szumak at oksywienet org pl > :
: Unix System Administrator :::::::::::: Stowarzyszenie OKSYWIE_NET :

Pawel Kierski

Mar 11, 2005, 11:54:54 AM3/11/05
Jacek 'Szumak' Kotlarski <spam-no-spam...@oksywienet.org.pl> w
wiadomości news:20050311174...@pimpadron.localnet napisał(a):
[...]

> [...]
> to nie po to chyba, by się nim pochwalić. Robiąc to godzi się
> jednocześnie na otrzymywanie ewentualnej korespondencji od obcych osób

Zobacz moją odpowiedź: d0pq7e$eap$1...@news.onet.pl

Immona

Mar 12, 2005, 9:08:56 AM3/12/05

napisała w te słowa:

> [...]
>na otrzymywanie ewentualnej korespondencji od obcych osób i nie powinien

Ale nie komercyjnej korespondencji :) A poza tym pisanie na priva jest
kwestia wyczucia. Z grupy, na ktorej przebywam najwiecej, zdarza mi sie
dostawac na priva pytania, ktore albo nalezaloby zadac na grupie, albo
odpowiedz na ktore wymaga powaznego poswiecenia czasu, a pytanie nie jest
umotywowane, tylko ot taki request do kogos, kto jest uwazany przez nadawce
za zobowiazanego do udzielania wszelkich informacji na jakis temat, bo
pokazal na grupie, ze sie nim interesuje. Nie jest to oczywiscie spam, ale
rodzaj natrectwa. Przyklad: osoba, ktorej nie widywalam na grupie ani z
ktora nie pogadalam na grupie na tyle, zeby moc sie wzajemnie uznac za
wirtualnych znajomych, pisze z prosba o napisanie jej listu motywacyjnego :)

I.

Sergiusz Różański

Mar 12, 2005, 9:37:10 AM3/12/05

ale kogo? skąd masz baze do zadania zapytania?
bo jak chcesz zadać zapytanie czy nadal chcą otrzymywać,
tym którzy juz raz wyrazili zgode, to ok, ale jak masz
baze z harwestera stron czy kupioną od niewiadomokogo
to takie zapytanie to spam jak każdy inny.

*** * inteligencja to rekurencja * ***
*** rtg project http://gg.overwap.net ***

Radio Erewan

Mar 15, 2005, 9:01:52 PM3/15/05
Dnia Thu, 10 Mar 2005 14:55:41 +0100, kd napisał(a):

> Czy wysłane "zapytanie o zgodę" przez sklep internetowy na otrzymywanie
> ofert na swój e-mail jest zgodne z polskim prawem?

Teraz mi to obojętne, ale zanim Bayes nauczył się rozpoznawać zapytania o
zgodę, to nawet chętnie je dostawałem, by potraktować je jako "paszę" dla
filtra.
Szkoda tylko, że wyfiltrowane wiadomości muszę jeszcze przeglądać raz na
jakiś czas w celu uzupełniania czarnej listy adresów firm śmieciarskich.
:-( Jak mam dobry chomor, to filtruję żebraków równierz na proxy, by
pracownicy czasem przypadkiem nie trafili do takiego sklepu.

Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.cdrom.pl

Tomasz

Mar 16, 2005, 3:21:42 AM3/16/05
Użytkownik Radio Erewan <radio...@gmail.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:146yfxemc69l3$.384vq0won2av$.dlg@40tude.net...

> [...]
> :-( Jak mam dobry chomor, to filtruję żebraków równierz na proxy, by
> pracownicy czasem przypadkiem nie trafili do takiego sklepu.

Rozumiem, że to czy "pracownicy" mają prawo zapisać się gdziekolwiek i
dostać maila weryfikującego zgodę zależy od twojego "chomor"-u.

--
Tomasz

Lukasz Kozicki

Mar 16, 2005, 4:36:39 AM3/16/05
Tomasz wrote:

> Rozumiem, że to czy "pracownicy" mają prawo zapisać się gdziekolwiek i
> dostać maila weryfikującego zgodę zależy od twojego "chomor"-u.

Nie zapomniałeś przypadkiem, że pracodawca decyduje o tym w jaki sposób
jest wykorzystywane firmowe konto e-mailowe, firmowa łącze internetowe
itp. Pracownicy maja też swoje życie prywatne, mogą sobie zamawiać jakie
chcą mailingi na swoje prywatne konta, ale pracodawca ma prawo odciąć co
chce na routerach i filtrach - pracownik nie ma tu wiele do powiedzenia.

Ukłony,
--
ŁK

Tomasz

Mar 16, 2005, 5:54:50 AM3/16/05
Użytkownik Lukasz Kozicki <ROT13y...@vg.cy.invalid> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4237fe20$1...@news.home.net.pl...

> [...]
> chcą mailingi na swoje prywatne konta, ale pracodawca ma prawo odciąć co
> chce na routerach i filtrach - pracownik nie ma tu wiele do powiedzenia.
Domyślam się, że mówisz o tym konkretnym przypadku, a przedpiśca jest tym
pracodawcą (albo przynajmniej realizuje opisaną przez ciebie politykę
pracodawcy).
Nie rozumiem tylko po co w takiej organizacji Bayes. Wystarczy ciąć wszystko
i tylko withelist - prostsze?

--
Tomasz

Radio Erewan

Mar 16, 2005, 8:59:51 AM3/16/05
Dnia Wed, 16 Mar 2005 11:54:50 +0100, Tomasz napisał(a):

> Domyślam się, że mówisz o tym konkretnym przypadku, a przedpiśca jest tym
> pracodawcą (albo przynajmniej realizuje opisaną przez ciebie politykę
> pracodawcy).

Realizuję dosyć elastyczną politykę pracodawcy. Nie wycinam banków,
darmowych serwisów pocztowych przez WWW i nie ograniczam swobody
pracowników "za bardzo". Wycinam jednak śmieciarzy, jak to ktoś ostatnio
napisał, spamerów można tylko ususzyć odcinając od pieniędzy.

> Nie rozumiem tylko po co w takiej organizacji Bayes.

Po to, by nowi śmieciarze nie mogli dotrzeć do moich podopiecznych. Zgodnie
z ustawą blebleble, typowe naciąganie prawa.

A tak, niespiesznie, raz na jakiś czas, przeglądam sobie zbiory
wyfiltrowane bayesem i uzupełniam blacklistę o adresy e-mail, czy całe
domeny poslkich śmieciarzy. Blacklista jest u mnie stosowana przed Bayesem,
więc drugi raz ten sam pacjent raczej nie ma szansy wpaść na kawę.

W przypływie "chomoru" wycinam ich strony również na proxy. Ot takie
zboczenie BOFHa ;-).

> Wystarczy ciąć wszystko i tylko withelist - prostsze?

Jakoś jednak firma musi się komunikować ze światem. Nawet w przypadku
niektórych spamów musze się ograniczać w stosunku do tego, co bym chciał
zrobić. W sumie to potencjalni klienci mojego zleceniodawcy, choć żebrackie
podejście do reklamy nic dobrego nie wróży.

Wracając jeszcze do stosowanych technik wycinania śmiecia.
Antywirus, dnsbl, blaklista, whitelista, SPF, skaner exploitów, skaner po
treści i nagłówkach, a i tak czasem coś się prześlizgnie :-|.

OGONek~

Mar 16, 2005, 9:13:43 AM3/16/05
Użytkownik "Radio Erewan" <radio...@gmail.com> napisał w wiadomości

> Wracając jeszcze do stosowanych technik wycinania śmiecia.
> Antywirus, dnsbl, blaklista, whitelista, SPF, skaner exploitów,
> skaner po treści i nagłówkach, a i tak czasem coś się prześlizgnie

Możesz cos blizszego o tym skanerze eksploitow?
Jestem zainteresowany ;)

--
OGONek~

Radio Erewan

Mar 16, 2005, 9:33:10 AM3/16/05

GFI Mail Security. W marę tanie Windziane rozwiązanie dla MS Exchange.
Stosuje od dwóch do czterech maszynek antywirusowych, skanery treści pod
kątem exploitów HTMLowych, phishingu, skanuje archiwa. Mogę polecić w
komplecie z GFI Mail Essentials: dnsbl - niestety, wybór serwerów
ograniczony chyba do 6 najpopularniejszych, skanowanie nagłówków i treści,
blaklista, auto whitelisting, bayes, ochrona przed weryfikacją list
adresowych, regulowane odrzucanie poczty z adresów z zapodaną ilością cyfr
(choć to chyba już nie jest trendy), wygodne karmienie filtrów przez
foldery publiczne, SPF.
Te dwa programy spisują się bardzo dobrze jako rozwiązanie dla platformy
Windows. Boleję nad tym, że nie mogę tym narzedziem uwalać komunikacji na
poziomie sesji SMTP.
Możliwe jest skanowanie w obu kierunkach, tak więc można skutecznie
zabezpieczyć się przed "nieroztropnością" użyszkodnika wewnątrz firmy.

Przy okazji produkt udostępnia listserver z automatem do rozsyłania
potwierdzeń opt-in i archiwizuje potwierdzenia subskrybcji.

Jak mniemam Windzianość rozwiązania zmniejszy Twoje nim zainteresowanie.

Lukasz Kozicki

Mar 16, 2005, 1:42:07 PM3/16/05
Tomasz wrote:

> Domyślam się, że mówisz o tym konkretnym przypadku,

Bynajmniej, piszę całkowiecie ogólnie.

Pozdr,
--
ŁK