gęstość słów kluczowych - pomiar na localhost

jivan...@poczta.onet.pl

W jaki sposób mogę sprawdzić gęstość słów kluczowych na witrynie, która znajduje się na localhost (Ubuntu). W tej chwili nie mam wykupionego hostingu. Szukałem darmowego narzędzia, ale wszystkie wymagały podania url z Internetu. Byłbym wdzięczny za podpowiedź.

Kviat

W dniu 2016-04-18 o 21:47, jivan...@poczta.onet.pl pisze:
> W jaki sposób mogę sprawdzić gęstość słów kluczowych na witrynie, która znajduje się na localhost (Ubuntu). W tej chwili nie mam wykupionego hostingu. Szukałem darmowego narzędzia, ale wszystkie wymagały podania url z Internetu. Byłbym wdzięczny za podpowiedź.

Przeczesać skryptem witrynę i zliczyć (url: http://localhost) :>
Te co wymagają podania urla tak robią, bo to niezależne od tego czy to
Unbutu czy nie Unbutu, nie interesują ich bebechy serwera tylko wynik
działania tych bebechów - witryna właśnie.
Jeżeli witryna to kilka plików html to sobie policz ręcznie ;), albo
sparsuj bezpośrednio pliki html.
Ale jeżeli treść witryny jest generowana przez skrypty (np. php) i
teksty znajdują się np. w bazie danych to jakiego narzędzia się
spodziewasz? Jeden rekord z bazy może pojawić się przecież na kilku
różnych podstronach witryny.
Mało tego, żeby to dawało jakieś miarodajne wyniki to zliczeń powinno
być kilka i powinno pokazać średnią. Tekst wyciągnięty z bazy może się
pojawić w witrynie albo nie, w zależności od fantazji autora witryny,
np. losowo, albo w poszczególne dni tygodnia (w poniedziałki i wtorki
się pojawia, a w środy i czwartki nie, czyli w poniedziałek dostaniesz
inny wynik niż środę, itp...)

Pozdrawiam.
Piotr

Jivanmukta

W dniu 18.04.2016 o 23:00, Kviat pisze:
A czy istnieją gotowe takie skrypty, bo nie udało mi się znaleźć w sieci?

RM

W dniu 26.09.2019 o 12:13, Jivanmukta pisze:

> A czy istnieją gotowe takie skrypty, bo nie udało mi się znaleźć w sieci?

Czy ktoś napisałby odpłatnie dla mnie taki skrypt, który działałby offline?

RM

W dniu 18.04.2016 o 23:00, Kviat pisze:
Przeczytałem ostatnio: "pojęcie gęstości słów kluczowych jest owocem
niewłaściwego rozumienia problemu i jest metodą nieobecną w SEO i
niewykorzystywaną przez algorytmy nowoczesnych wyszukiwarek".
Google uwzględnia odległości pomiędzy słowami kluczowymi i różnie
traktuje słowa w zależności od miejsca występowania w dokumencie.
Tak przeczytałem.

RM

W dniu 26.09.2019 o 12:49, RM pisze:

> Czy ktoś napisałby odpłatnie dla mnie taki skrypt, który działałby offline?

Napisałem taki, może się komuś przyda:

<?php
if (!isset($argv[1]) || isset($argv[3])) {
die('Usage: php ' . $argv[0] . " file.html minpercent\nDefault
minpercent is 7, value must be in range 0...100.\n");
}
if (!file_exists($argv[1])) {
die(sprintf("File %s does not exist.\n", $argv[1]));
}
if (isset($argv[2])) {
$minpercent = (float)$argv[2];
if ($minpercent > 100 || $minpercent < 0) {
die("Argument minpercent must be in range 0...100.\n");
}
} else {
$minpercent = 7;
}
$text = strip_tags(file_get_contents($argv[1]));
$words = preg_split('/(\b|\s|\p{P})+/', $text);
$counters = array();
foreach ($words as $w) {
if ($w == '') continue;
$w = strtoupper($w);
if (!isset($counters[$w])) {
$counters[$w] = 1;
} else {
$counters[$w]++;
}
}
$maxlen = 0;
$factor = 100.0 / count($counters);
foreach ($counters as $w => $n) {
$counters[$w] *= $factor;
if (strlen($w) > $maxlen) {
$maxlen = strlen($w);
}
}
arsort($counters);
foreach ($counters as $w => $p) {
if ($p >= $minpercent) {
printf("%s%s%.2f%%\n", $w, str_repeat('.', $maxlen - strlen($w)
}
}