Palmtop i mobilny internet

radiox

Czy jest możliwość uruchomienia mobilnego internetu np. w Play na
jakimkolwiek palmtopie.
Wiem, że np. Fujitsu-Siemens LOOX 520 ma USB 1.1.
Miałem kiedyś takiego, ale na pewno nie miał standardowego złącza.
Czy ktoś ma doświadczenie. Może z innymi.
Chciałem sobie coś takiego zorganizować, aby korzystać z internetu jak
jeżdżę pociągiem do pracy.
Może lepiej jednak kupić jakiś leciwy laptop?

Marx

W dniu 2010-03-17 20:40, radiox pisze:

najprosciej chyba kupic palmtopa z modulem telefoniczym, ceny spadly tak
mocno ze za 200zl mozna miec np Artemisa, za 400zl Diamonda, a to sa
tylko niekoniecznie najlepsze przyklady (bo np placisz za GPS ktory
niekoniecznie ci jest potrzebny)
Poczytaj forum pdaclub to ci sie wyjasni wszystko, zadaj zapytanie w
dziale "zakupy" a na pewno uzyskasz duzo wiecej informacji
Marx

Atlantis

W dniu 2010-03-17 20:40, radiox pisze:

> Wiem, że np. Fujitsu-Siemens LOOX 520 ma USB 1.1.

Złącze to najmniejszy problem. Nawet jeśli kupisz model z USB w trybie
hosta i skombinujesz przejściówkę, to i tak pozostaje jeszcze do
rozwiązania problem sterowników. No i względy praktyczno-estetyczne w
postaci modemu dyndającego na kawałku kabla. ;)
Jak już koledzy wspomnieli duży wygodniej posłużyć się telefonem
komórkowym jako modemem na BT. Tylko zawczasu zorientuje się jak wygląda
sprawa obsługi protokołów DUN i PAN - czasem okazuje się np., że PDA
uznaje tylko jeden z nich, a telefon wyłącznie ten drugi. Zmuszenie ich
do współpracy niby jest możliwe, ale bywa z tym sporo zachodu...
Inna opcja to PDA z wmontowanym modułem GSM, przy czym tutaj też wybór
jest ograniczony. Stosowanie GSM w PDA stało się powszechne wraz z
tendencją do ich miniaturyzacji i używania w roli telefonu. Internet na
2,9" ekranie QVGA da się przeglądać, ale szczytem wygody to nie jest.
Nieśmiertelny HTC Universal wciąż byłby tutaj ideałem, gdyby nie 64MB
RAMu - z braku pamięci dobra przeglądarka w stylu NetFronta potrafi się
nieraz wykrzaczyć przy ładowaniu większej strony...

Może Athena? Albo ewentualnie jakiś tablet Nokii z serii Nxxx może być
tym, czego szukasz. ;)

radiox

W dniu 2010-03-21 08:57, Atlantis pisze:

> Złącze to najmniejszy problem. Nawet jeśli kupisz model z USB w trybie
... dyndającego na kawałku kabla. ;)

> Może Athena? Albo ewentualnie jakiś tablet Nokii z serii Nxxx może być
> tym, czego szukasz. ;)

No i wychodzi mi na to, że najtaniej kupić jakiś laptop (nawet
niezadbany). Mam już dwa telefony (każdy bez blututa), trzeci to jeszcze
więcej cegieł przy sobie.
Chcę to zrobić jak najtaniej i jak najmniej miejsca.
Najgorsze jest to, że mam trzy modemy USB.

Miałem kiedyś N95 bodajże. To nie to.
Mam mininota HP, ale to dla mnie nie to. Udaje poważny komputer, a
okazuje się, że Tanderbird 3 i Firefox też nowy to strasznie zamula.
Szkoda mi kaski wydawać na gadżetologię.
Zaryzykuję Athenę. Zapytam się jeszcze spełni moje wymagania takie jak:
Przeglądanie prostych stron, pdf'ów i czy aktualizując takowe aplikacje
okaże się, że procesor zużywa baterię w godzinę.
Jakie taki przeciętny PDA powinien mieć parametry?
Może PSP bym zakupił. Przy okazji miałbym na czym pograć.
Dzięki za sugestię.

Marx

Zerknij do tego dzialu, tu przykladowy post
http://pdaclub.pl/forum/zakupy/co-zamiast-asus-a639/
Marx

Atlantis

W dniu 2010-03-21 20:38, radiox pisze:

> Mam mininota HP, ale to dla mnie nie to. Udaje poważny komputer, a

Zależy od tego co rozumiesz przez "poważny komputer". Generalnie mój Eee
PC 901 w niektórych zastosowaniach bije wydajnością mojego poprzedniego
laptopa - ThinkPada T23. Wąskim gardłem pozostaje dysk SSD ii to on
potrafi czasem wywołać zamulenie. A tak poza tym to całkiem fajna
maszynka. ;)
Oczywiście nie da się tego porównywać do jakichś potworów na C2D, z
osobną kartą graficzną. To zupełnie inna liga. Można za to wrzucić taki
komputerek do torby i po całym dniu ramię tego nie odczuwa. ;)

> okazuje się, że Tanderbird 3

- Wyłącz indeksowanie wiadomości
- Ustaw sobie, by w skrzynce odbiorczej trzymane były tylko te z x
dni/tygodni wstecz (w końcu na netbooku nie trzeba ich magazynować, a
jeśli musisz skorzystaj z nowej funkcji archiwizacji)

U mnie THB3 na Eee działa naprawdę sprawnie.

> i Firefox też nowy to strasznie zamula.

Na Eee raczej tego nie zauważyłem. ;)

> Zaryzykuję Athenę. Zapytam się jeszcze spełni moje wymagania takie jak:
> Przeglądanie prostych stron

Zainstaluje najnowszego NetFronta i nie tylko te proste strony będziesz
mógł przeglądać. Przy 128MB RAMu nie będzie już raczej problemu z
wykrzaczaniem się przeglądarki.

> pdf'ów

FoxitReader. Oczywiście PDF sam w sobie jest mało mobilnym formatem i
kiepsko prezentuje się na małych ekranach, ale samo oprogramowanie daje
radę na Universalu, to na Athenie powinno śmigać aż miło. ;)

> okaże się, że procesor zużywa baterię w godzinę.

Ja na Universalu jestem w stanie siedzieć godzinami na WiFi...

> Jakie taki przeciętny PDA powinien mieć parametry?

Jeśli ma służyć do przeglądania Internetu?
- Przede wszystkim przynajmniej 128MB RAMu - na 64MB też się da, ale
bywa to traumatycznym przeżyciem. To znaczy nieraz (nawet przez bardzo
długą serię stron) wszystko będzie ok, aż w końcu tej jednej (akurat tej
ważnej, na którą musimy wejść) uprze się nie renderować, bo pamięci za
mało... No i mając tylko 64MB nie można sobie pozwolić na żadne programy
działające jednocześnie w tle.
- Rozdzielczość ekranu. Poniżej VGA nie schodzić.
- Nowy system - WM6, WM6.1, WM6.5. Na poprzednich nie działają
najbardziej zaawansowane przeglądarki Internetowe.
- Procesor - oczywiście im wydajniejszy, tym lepszy. Przy czym same MHz
niewiele mówią. Stary, dobry XScale 400MHz działa dużo lepiej od
Qualcoma 600 MHz. ;)

> Może PSP bym zakupił. Przy okazji miałbym na czym pograć.
> Dzięki za sugestię.

Zapomnij. Internet na PSP to jedna wielka porażka. Taki chwyt
marketingowy - ładnie wygląda to w specyfikacji, a w praktyce prawie
tak, jakby tej przeglądarki nie było wcale. Strony ładują się tragicznie
długo, wyglądają jeszcze bardziej tragicznie, jest wielki problem z
polskimi znakami, a wpisywanie adresu strony potrafi doprowadzić do
szewskiej pasji. PSP to fenomenalna konsolka, jako tablecik internetowy
porażka na całej linii. ;)