Menedżer plików dla OS X

PureNick

Witam grupowiczów, piszę tu pierwszy raz.

Od około miesiąca pracuję na komputerze firmy Apple
(takie wymogi w nowym miejscu pracy)
i mam pewien nieodosyt w kwestii zarządzania plikami,
mam na myśli klasyczny dwupanelowy manedźer plików.

W ssytemie Windows używam programu Altap Salamander,
wcześniej przez lata byłm wierny Total Commanderowi.

Przetestowałem już chyba kilkanaście aplikacji,
podaję te które pamiętam:

Double Commander
Commander One
MuCommander
Midnight Commander
Moroshka File Manager
Fast Commander
Nimble Commander
Total Finder
Xfolders
Path Finder
Forklift
Disk Order

Ostatecznie zaakceptowałem Double Commandera,
chociaż dopiero któraś wersja, jaką porządnie
przeczołgałem (doublecmd-0.6.6-6327.qt.x86_64)
- i to wcale nie najnowsza - działa prawie tak
jak bym sobie życzył.

Czy są jakieś inne programy tego typu?

Zainteresował mnie jeszcze program Worker,
portowany przez środowisko Fink,
ale nie udało mi się go zaintalować, szkoda.

Pozdruffka

--
~/PP/~/SF/~

Krzysztof Mitko

On 29 Sep 2017, PureNick wrote
(in article <oqlm54$mkm$1...@node2.news.atman.pl>):
Jeśli poszukiwania hasła „orthodox file manager macos” nie dają
rezultatu, to raczej nie znajdziesz. Na twojej liście nie było chyba tylko
Crax Commandera.

Szczerze powiedziawszy nie rozumiem ludzi, którzy w 2017 odtwarzają
interface z czasów dosa czy wczesnej Amigi - jakich konkretnie funkcji
potrzebujesz?

--
Chemical engineers do it in packed beds.

PureNick

W dniu 29/09/2017 o 18:43, Krzysztof Mitko pisze:
No... na przykład takich:
https://www.altap.cz/salamander/features/
https://www.altap.cz/salamander/screenshots/

Jestem "wychowany" na commanderach, w Windows
zaraz po instalacji systemu instaluję commandera,
bo w nim mi najwygodniej zarządzać plikami.
Taki ze mnie zbok :)

Dzięki za odpowiedź

--
~/PP/~/SF/~

Krzysztof Mitko

On 2 Oct 2017, PureNick wrote
(in article <oqt3m2$okd$1...@node1.news.atman.pl>):

> W dniu 29/09/2017 o18:43, Krzysztof Mitko pisze:
Niech pomyślę:

* “compare directories” - ja tam wolę shareware’owy SyncTwoFolders
(http://throb.pagesperso-orange.fr/site/Prg_ApplisRB.html#SyncTwoFolders),
ale co kto lubi,

* “change attributes (…) calculate physical space occupied by your files,
show directory sizes in panel or show detailed drive information." - cmd-i
nie wystarczy?

* “change case of names, date and time, convert files encoding or end of
lines” - rzeczywiście nie ma, a przynajmniej ja nie wiem jak to zrobić w
“gołym” Finderze. Gdybym potrzebował, to stworzyłbym odpowiednią
usługę Automatora
(https://www.lifewire.com/using-to-automator-rename-files-2260167). W ogóle
to Automator to najfajniejsza część macOS :).

* "Easily execute external command using User Menu or open the Command Shell
window” - napisałem usługę Automatora do wykonywania jednolinijkowców w
Perlu na zaznaczonym tekście (działa to tak:
https://www.icloud.com/iclouddrive/04RR3HjZ_VQauPUB1ZxVuZIXQ#automator.mov),
przerobienie na “wykonaj polecenie basha” byłoby trywialne. Daj znać,
gdybyś jednak chciał to mieć w Finderze.

* "Make list of selected files and directories or use list of previously
opened files and directories.” - proste do zrobienia przy użyciu tagów:
zaznaczasz jakie pliki chcesz, klikasz file->tags i wpisujesz nazwę.

PureNick

W dniu 02/10/2017 o 13:09, Krzysztof Mitko pisze:
> On 2 Oct 2017, PureNick wrote
> (in article <oqt3m2$okd$1...@node1.news.atman.pl>):

[wycinam bo za dużo przewijania...]

[wycinam bo za dużo przewijania...]
[wycinam bo za dużo przewijania...]

Ten Altap Salamander jest tylko dla Windows,
podałem po prostu "dla naprzykładu".

No cóż, skoro niczego lepszego od Double Commandera
jeszcze nie wymyślono, to przestaję narzekać i go używam.
Pewnie za jakieś pół roku znowu dostanę napadu
i zacznę uporczywe poszukiwania uwstecznionych programów...

Na razie bez oobioru i dzięki.

--
~/PP/~/SF/~

Krzysztof Staniorowski

Krzysztof Mitko <inv...@kmitko.at.list.dot.pl> wrote:

> Szczerze powiedziawszy nie rozumiem ludzi, którzy w 2017 odtwarzają
> interface z czasów dosa czy wczesnej Amigi - jakich konkretnie funkcji
> potrzebujesz?

Nie musisz rozumieć ;-) jedyne co istotne to osiągniecie jak największej
efektywności w pracy z komputerem

--
Sent from my iPad via NewsTap :-)

Krzysztof Staniorowski

Midnight Commander w konsoli to najlepsze rozwiązanie (przy okazji jest
wygodnym klientem FTP i SCP).

Krzysztof Mitko

On 18 Oct 2017, Krzysztof Staniorowski wrote
(in article <FgxFB.41147$za1....@fx07.am4>):

> Nie musisz rozumieć ;-) jedyne co istotne to osiągniecie jak największej
> efektywności w pracy z komputerem

Cóż, mogę tylko powiedzieć, że gdyby moja praca wymagała tak bardzo
zaawansowanych operacji na plikach, że nie wystarczyłby Finder wzbogacony
paroma usługami Automatora, to chyba wolałbym zwykłego basha :).

PureNick

W dniu 18/10/2017 o 02:30, Krzysztof Staniorowski pisze:

> Nie musisz rozumieć ;-) jedyne co istotne to osiągniecie jak największej
> efektywności w pracy z komputerem

Święte słowa :)

...Tymczasem mnie się udało "zainstalować"
Total Commandera na japku, oto screen:
http://ibozaur.5v.pl/TC_on_Mac.jpg

Pozdruffka

--