Rok mija właśnie...

sundayman

...od ostatniego wpisu jak widać.

No to piszę coś, żeby ktoś coś napisał. Bo jak nie napiszę, to pewnie
nikt nic nie napisze.

Makowcy - żyjecie tam jeszcze ??

Marcin Debowski

Tak, ale ja taki Makowiec w sumie nie pełnym sercem. Liczy się?

--
Marcin

2late

Pewnie tak, skoro ja Maka nie lubie ale musze :)

Michal M. Lechanski

W dniu 08.03.2020 o 10:04, 2late pisze:

> Pewnie tak, skoro ja Maka nie lubie ale musze :)

a ja nie muszę, ale lubię. To chyba się liczy...
Choć z drugiej strony to ja taki "sługa trzech panów" raczej jestem...

--
Michał

2late

Znam?

Michal M. Lechanski

W dniu 08.03.2020 o 13:00, 2late pisze:

> Znam?

Tych "trzech panów" czy mnie?

Jeśli "trzech panów" to nie wątpię - Twój nick widzę od dość bardzo
dawna na newsach - musiałeś się z nimi spotkać.

--
Michał

2late

Chyba jednak nie znam (tych panow). Myslalem przez chwile ze rozgryzlem
metafore ale to nie to. :)

Pozdrwiam

Michal M. Lechanski

W dniu 08.03.2020 o 14:19, 2late pisze:

> Chyba jednak nie znam (tych panow). Myslalem przez chwile ze rozgryzlem
> metafore ale to nie to. :)

Podpowiem - sympatyczny ptaszek we fraku, grzeszny owoc i informatyczne
źródło zła wszelakiego. :-)

--
Michał

2late

Aaaa, to dobrze myslalem.
Teraz dodalbym do towarzystwa jeszcze R2D2.
Dwa Maki mam w pracy i stad musze na tym pracowac. Mam tez Windows ale tam
jest pelno ograniczen (active directory) i niemoglbym sobie zainstalowac
nawet firefoxa. A w domu do Maka nie zagladalm juz chyba z rok.

Michal M. Lechanski

W dniu 08.03.2020 o 17:12, 2late pisze:
R2D2? To chyba znaczy że pracujesz dla Republiki przeciwko Imperium. Mam
rację?

> Dwa Maki mam w pracy i stad musze na tym pracowac.

W tym tygodniu wysyłam na przemiał kilkanaście iMacków z (chyba) 2008
roku. To już ostatnie w naszej sieci :(

> Mam tez Windows ale tam
> jest pelno ograniczen (active directory) i niemoglbym sobie zainstalowac
> nawet firefoxa.

Na to mam proste rozwiązanie - zostań administratorem. Działa -
sprawdziłem na sobie.
A w ogóle to chwała Microsoftowi - dzięki Windows nie mam większych
problemów żeby zarobić na codzienny kieliszek chleba...

--
Michał

Marcin Debowski

On 2020-03-08, Michal M. Lechanski <mic...@doriath.eu> wrote:

> R2D2? To chyba znaczy że pracujesz dla Republiki przeciwko Imperium. Mam
> rację?

> W tym tygodniu wysyłam na przemiał kilkanaście iMacków z (chyba) 2008
> roku. To już ostatnie w naszej sieci :(

Znajoma zapytała ostatnio, czy będę w stanie naprawić jej peceta. Po
chwili okazało się, że to jakiś Mac i, że ją z serwisu Appla pogonili.
Oznajmili, że padł twardy dysk, komputer już za stary, oni tego nie
tkną, i niech sobie idzie i sama poszuka serwisu ale wymiana będzie ją
kosztowała ca 2k5 zł (rzecz nie dzieje się w Polsce). Ostrzegłem, że na
Macach się nie znam, ale mogę spróbować. Drobna kobiecina razem z córką
przytachały delikwenta, który okazał się iMackiem, model 2010, 21.5".
Mocno się zdziwiłem jak przyszło mi go dźwignąć na stół (prawie 10kg).
Brakowało też jednostki centralnej, którą później odkryłem w monitorze :)

Objaw był taki, że przy starcie zatrzymywało się na (jakby) symbolu
folderu z X w środku. Ponieważ pierwszy raz coś takiego (iMac'a)
widziałem na oczy, ale z googlania wynikło mi, że to Intel,
stwierdziłem, że zanim zacznę wybebeszać to może spróbuję pomacać ten
dysk spod linuxa. Xubuntu odpaliło z DVD bez problemu, doinstalowałem
smart-tools po czym okazało się, że dysk nie ma żadnych błędów a ma tyle
przebiegu jakby emeryt Niemiec jeżdził nim tylko w niedziele do
kościoła.

A dalej to już poszło prosto, za wyjątkiem, że dysk był zaszyfrowany i
mimo, że udało się wstrzelić z hasłem, to żaden z intalatorów, których
próbowałem nie był w stanie poprawnie dokończyć reinstalacji. Skończyło
się na wyczyszczeniu wszystkiego i zainstalowaniu dziewiczej High
Sierry.

Nie wiem jak Macki wyglądały dawniej, ale mam dwa macbooki air z 2010/11 i
zawsze byłem pod wrażeniem ich jakości wykonania, albo raczej trwałości.
To samo zresztą dotyczyło Ipadów 2. Niestety, nie mogę tego powiedzieć
zarówno o zeszłorocznym Macbooku jak i Ipadzie 2017, które też mamy.

A ten iMac 2010 nadal wyglądał dobrze, tylko strasznie się grzał. Poza
tym mam jeszcze Minimac'a (2014), którego używam jako HTPC i w sumie
sobie chwalę.

> Na to mam proste rozwiązanie - zostań administratorem. Działa -
> sprawdziłem na sobie.

Mam te same cyrki w pracy co przedpiśca i nikt nawet nie pomyśli aby
mnie zatrudnić jako administratora. Może dlatego, że płacą mi już jako
chemikowi.

> A w ogóle to chwała Microsoftowi - dzięki Windows nie mam większych
> problemów żeby zarobić na codzienny kieliszek chleba...

No ale ile można formatować c: i reinstalować Windows?

--
Marcin

Michal M. Lechanski

> On 2020-03-08, Michal M. Lechanski <mic...@doriath.eu> wrote:

> Nie wiem jak Macki wyglądały dawniej, ale mam dwa macbooki air z 2010/11 i
> zawsze byłem pod wrażeniem ich jakości wykonania, albo raczej trwałości.

Pierwszego Macka miałem takiego:
https://en.wikipedia.org/wiki/Power_Mac_G5
Ciężkie toto było ale projekt i wykonanie po prostu wzorcowe.
Potem wymieniłem na Macka Mini (na Intelu z napędem DVD) i znów
wykonanie absolutnie bez zastrzeżeń. Teraz mam kolejne Mini już bez DVD.
Następny pewnie też będzie Mini, choć na razie nie planuję wymiany.

> To samo zresztą dotyczyło Ipadów 2. Niestety, nie mogę tego powiedzieć
> zarówno o zeszłorocznym Macbooku jak i Ipadzie 2017, które też mamy.

Mam zarówno Ipada 2 jak i 3 i jak wyżej żadnych zastrzeżeń. Nawet
baterie wciąż oryginalne choć teraz już nie używam ich zbyt często.

> No ale ile można formatować c: i reinstalować Windows?

Zaraz tam formatować i reinstalować... jak masz niemal 500 urządzeń w
sieci to zawsze coś się znajdzie do zrobienia.
W sumie to najbardziej irytujące w Windows jest to, że niby wszystkie
maszyny identyczne, wszystkie instalacje z tego samego obrazu, a i tak
potrafi być tak, że dwóch stojących obok siebie komputerów jeden, na
przykład, pamięta drukarki sieciowe a drugi nie, albo jeden
synchronizuje czas z kontrolerem domeny a drugi nie...

--
Michał

2late

On 08/03/2020 07:59 PM, Michal M. Lechanski wrote:

> R2D2? To chyba znaczy że pracujesz dla Republiki przeciwko Imperium. Mam
> rację?

Nie zebym nad tym pracowal ale uzywam w pracy. A ze przy okazji sam sobie w
tym lubie pogrzebac to inna sprawa.

> [...]
> A w ogóle to chwała Microsoftowi - dzięki Windows nie mam większych
> problemów żeby zarobić na codzienny kieliszek chleba...

Nie takie proste. No i jedyny powod zebym zostac adminem to lepsze zarobki.
Admin ogolnie to dosc klopotliwa robota, kazdy cos ciagle od niego chce.

sundayman

> Tak, ale ja taki Makowiec w sumie nie pełnym sercem. Liczy się?

Jak zagląda na grupę to się chyba liczy :)

sundayman

> Pierwszego Macka miałem takiego:
> https://en.wikipedia.org/wiki/Power_Mac_G5
> Ciężkie toto było ale projekt i wykonanie po prostu wzorcowe.

A mój pierwszy był ten :

https://en.wikipedia.org/wiki/Macintosh_Quadra_660AV

Ło paaanie, co to była za maszyna wtedy :)

> [...]
> przykład, pamięta drukarki sieciowe a drugi nie, albo jeden
> synchronizuje czas z kontrolerem domeny a drugi nie...

dałoby się wymienić parę innych irytujących rzeczy, no ale co robić...

sundayman

Czyli siedzicie tam jednak :) Ale odezwać się to nie ma komu przez rok.
No luuudzie.

coaster

Ano, ano.

--

PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

coaster

2late wrote:
> [...] ja Maka nie lubie ale musze :)

O! A ja nie muszę ale lubię... ;)

coaster

Michal M. Lechanski wrote:
> [...] ja taki "sługa trzech panów" raczej jestem...

Oj, oj, oj! ;)

coaster

2late wrote:
> [...] A w domu do Maka nie zagladalm juz chyba z rok.

Szczerze: nijak nie mogę sobie tego wyobrazić...

coaster

Michal M. Lechanski wrote:
> [...] A w ogóle to chwała Microsoftowi - dzięki Windows nie mam większych
> problemów żeby zarobić na codzienny kieliszek chleba...

W ciągu kilku lat przymusowej pracy na pc, nedzne fonty systemowe wzrok
mi pogorszyły...

coaster

Michal M. Lechanski wrote:
> [...]
> przykład, pamięta drukarki sieciowe a drugi nie, albo jeden
> synchronizuje czas z kontrolerem domeny a drugi nie...

To taka pecetowa demencja. ;)

coaster

sundayman wrote:
> Czyli siedzicie tam jednak :) Ale odezwać się to nie ma komu przez rok.
> No luuudzie.

Zaraz tam rok.. Toz ja na ten przykład, ostatni post zem byl popełnil,
pazdziernika szostego, roku Panskiego dwa tysiace dziewietnastego... ;)

Marcin Debowski

On 2020-03-09, sundayman <sund...@poczta.onet.pl> wrote:

> Jak zagląda na grupę to się chyba liczy :)

Mam zasubskrybowaną i tak sprawdzam od dzwona czy coś poza CHAT ROOMS się
tu nie pojawia. No ale o czym w sumie dyskutować? Nawet jak się posiada
maca to za mała masa krytyczna w tym sprzęcie dłubiących czy się nim
ekscytujących i jednocześnie piszących jeszcze na Newsy. Z chęcią bym
coś tu poczytal, ale nikt nie pisze :)

--
Marcin