Bramka Linksys PAP2-T i konfiguracja routera

Doxent

Mam dylemat z bramką Linksys PAP2-T (Freeconet dawniej tlenofon) i
konfiguracją routera. Jak ustawić router aby bramka dobrze pracowała.
Wcześniej miałem głuche telefony ale gdzieś przeczytałem aby adres bramki
dać na DMZ. Problemy z głuchymi telefonami znikły ale teraz DMZ kłóci mi się
z monitoringiem przez IP i uniemożliwia podgląd kamer w drugiej lokacji.
Jakie porty ustawić na forwarding dla bramki ?

animka

W dniu 2011-04-26 10:55, Doxent pisze:
> Konfiguracja bramki Linksys PAP

Najpierw sprawdź czy ewentualnie skonfiguruj połączenie sieciowe (sieć).

Tu masz instrukcję:

Proszę odłączyć bramkę od rutera i zresetować kodem.
Podnosimy słuchawkę (podłączoną do bramki) i wybieramy ****877778#1
(zależnie od telefonu należy wybrać "dzwoń").
Po tej operacji diody na bramce zgasną i ponownie się zapalą.
Proszę podłączyć bramkę do rutera.
Zostaną usunięte hasła dla obu linii.Jeśli dioda power świeci na zielono
to:
Za pomocą słuchawki podłączonej do bramki proszę wybrać kod **** 110 #
W komunikacie usłyszymy adres ip bramki.
(Jeśli są tam same zera to proszę wybrać kod: ****101#1#1 w komunikacie
usłyszymy "saved".
Następnie proszę bramkę wyłączyć z prądu na 10s i włączyć ponownie)
Za pomocą słuchawki podłączonej do bramki proszę wybrać kod **** 110 #
W komunikacie usłyszymy adres ip bramki.
Proszę zapisać cyfry wymienione w komunikacie.
Należy otworzyć przglądarkę internetową i wpisać cyfry z komunikatu w
pole adresowe (tam gdzie widnieje http://)
Po wpisaniu adresu pojawi się strona z dużym napisem Linksys.
Proszę wejść w zakładkę "Line 1".
Następnie proszę odszukać opcję "password" i w ramkę obok wpisać hasło,
Na koniec na dole strony, klikamy "Save Settings"
Proszę wejść w zakładkę "Line 2".
Następnie proszę odszukać opcję "password" i w ramkę obok wpisać hasło,
Jest zapisane w czarnej kopercie (pudełko PAP2T).
Na koniec na dole strony, klikamy "Save Settings" i zamykamy stronę.

Strona http://www.tlenofon.pl/pap2t/ jest przykładową stroną
konfiguracyjną. Ażeby dostać się na bramkę pap2t właściwą proszę w
aparacie telefonicznym odsłuchać i zapisać adres ip bramki przez
****110#. Następnie w przeglądarce internetowej w polu adres wpisać
odsłuchany adres.

--
animka

Doxent

Użytkownik "animka" <ani...@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dla bramki ?
> Konfiguracja bramki Linksys PAP

Najpierw sprawdź czy ewentualnie skonfiguruj połączenie sieciowe (sieć).

nie chodzi mi o ustawienia bramki bo je znam i wchodzę przez adres ip ale o
ustawienie portów dla routera na których bramka komunikuję się z voip.
Bramka za samym nat-em niestety nie zawsze łączy się z drugą co daje głuche
telefony. Ustawienie DMZ likwiduje głuche telefony bo bramka uzyskuje pełen
dostęp do adresu IP. Niestety uniemożliwia to monitorowanie innych urządzeń
jak kamery ip na innych adresach poza routerem.

Wojtek

Doxent wrote:

> [...]
> konfiguracją routera. Jak ustawić router aby bramka dobrze pracowała.
> Wcześniej miałem głuche telefony ale gdzieś przeczytałem aby adres

Eeeee jak dla mnie lekki hardcore z wystawieniem bramki do DMZeta :/
Po pierwsze nie ma potrzeby, u mnie ta sama bramka chodzi za DD-WRT,
przedtem firmwarem TPLinka a jeszcze wcześniej za Linksysem i zawsze
było OK. Ale zaraz, coś było nie tak na samym początku i IPFON mi coś
konfigurował ...
Po drugie wystawić bramkę do której jest otwarty dostęp do DMZ to nieco
lekkomyślne jest.

--
Wojtek

Olo

DMZ to jak ktoś napisał hardcore.
Co to znaczy, żeby bramka dobrze pracowała? Bo z tego co pamiętam to
bramka nie musi mieć forwardowanych portów. Określ dokładnie w czym problem.

Tomasz Tybusz

W dniu 2011-04-26 10:55, Doxent pisze:
Ustaw sobie Stun server i nie będziesz musiał mieć DMZ

Doxent

> Ustaw sobie Stun server i nie będziesz musiał mieć DMZ

niestety to wersja bramki z poblokowanymi opcjami. Nie mam możliwości
takowych ustawień a nie wpuszcza na ustawienia admina.

Tomasz Tybusz

W dniu 2011-04-27 11:29, Doxent pisze:
spróbuj 5060 tcp i 5061 tcp

Olo

kolego zaloguj się normalnie jako admin admin i zobacz jakie masz porty,
jesli chcesz koniecznie je forwardować. Dla mnie to bzdura, jeszcze się
nie spotkałem z sytuacją przekierowywania portów bramki. Jakiś dziwny
ten dostawca voipowy.

Eneuel Leszek Ciszewski

"Olo" ipm41o$vi6$1...@news.onet.pl

> [...]
> bzdura, jeszcze się nie spotkałem z sytuacją przekierowywania portów bramki. Jakiś dziwny ten dostawca voipowy.

Tlenofon jest (był -- teraz to inna firma) bardzo dobrym dostawcą VoIP.
A wiadoma bramka nie stwarza żadnych trudności -- ani konfiguracyjnych,
ani eksploatacyjnych. Jest śmiesznie tania (kosztowała parę lat temu
50 złotych) i niezawodna, choć potrafi się zawiesić niemal na
śmierć -- wysyła wówczas w świat wołanie o pomoc morsem -- SOS. :)

Można ją wówczas ,,naprawić'' za pomocą darmowych programów pływających ;) po sieci. :)

Zawieszenie u mnie nastąpiło w czasie podłączania bramki do ,,elektryczności''.

-=-

TPlink -- zero zawieszeń, a mam tego kilka sztuk od kilku lat.
(raz restartowałem, bo zgubiłem hasło)

Creative ZEN -- raz za razem kłuję go, aby go zrestartować.

Cisco i jego bramka do Tlenofonu -- jest nawet ślad w Usenecie
moich walk o odzyskanie bramki; dziś wiem, że ta bramka potrafi
się zawiesić tak, iż mruga lampkami SOS i potrzebuje pomocy...

-=-

Tlenofon rozwiązuje problemy z klientami (ze mną przynajmniej) monotonie:

-- klient zwykle ma rację
-- jeśli nie wiadomo, kto ma rację -- klient ma rację ;)

Jedynie problemu z BT Tlenofon nie rozwiązał. Prosiłem o pomoc
w podłączeniu do komputera słuchawko-mikrofonu na BT. Dziś wiem,
że BT 2.0 to droga przez mękę ograniczeń narzucanych przez ludzi,
nie przez technologię czy Boga. :) Być może drogie zestawy na BT
rozwiązują problem należycie... Niezłym rozwiązaniem jest BS,
czyli BlueSoleil...

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Olo

On 2011-05-02 15:16, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
> ,,elektryczności''.
>
> -=-
>
> TPlink -- zero zawieszeń, a mam tego kilka sztuk od kilku lat.

człowieku daruj sobie błagam, bo to nic nie wnosi do dyskusji i nie jest
już nawet śmieszne...

Eneuel Leszek Ciszewski

"Olo" ipr825$oan$2...@news.onet.pl

> człowieku daruj sobie błagam,

Błagasz? A czego pragniesz aż tak mocno,
że zniżyłeś się do błagania? Awaryjności TPlinków?
To nie do mnie z tymi błaganiami -- ja miałem dobre chęci,
nawet mi hybryda upadła na beton z wysokości około 2.5 metra,
ale nie doszło do oczekiwanych kłopotów... Może zanieś swą
prośbę do producenta?...

> bo to nic nie wnosi do dyskusji i nie jest już nawet śmieszne...

Dla mnie jest obojętne -- póki coś pracuje poprawnie, zwykle
nas to nie obchodzi i jest dla nas obojętne. Dopiero wówczas
coś przestaje być obojętne, gdy szwankuje... I wówczas naprawdę
śmieszy -- bramka Cisco wołająca o pomoc przestarzałym już morsem. ;)

Zanim człowiek odnajdzie w necie te kody morse'a, zanim przetłumaczy
na SOS a z tego na Save Our Souls, zanim przetłumaczy to z angielskiego
na polski, zanim wezwie egzorcystę i księdza... Całe wieki mijają...

Na szczęście -- duchowni zauważyli, że dusze krasnoludków ciężko
pracujących wewnątrz ciasnej bramki VoIPowej to po prostu soft,
który można zreanimować za pomocą wiadomego softu pałętającego
się po sieciach nierybackich...