Czy istnieje taka drukarka atramentowa?

_Master_

która wydrukuje na folii samoprzylepnej (lustrzanej) albo innym
"trudnym" tworzywie.

Zacząłem szukać w urządzeniach domowych z przystawkami do zadruku płyt
CD/DVD ale cienko to widzę.
Trzeba to pomacać l(

20 lat temu drukowałem wizytówki na papierze ozdobnym na którym tusz z
poczciwego HP nie chciał wysychać.
Lekarstwem było polakierowanie UWAGA! lakierem do włosów.

A dziś?

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 8 lut 2023 o 23:49, _Master_ pisze:

> która wydrukuje na folii samoprzylepnej (lustrzanej) albo innym
> "trudnym" tworzywie.

Pszemol (gdy duchowo żył na grupach -- chyba obraził się, gdy grupa
nie zdołała odpalić mu Win z NVMe) pisał o braku pigmentowych tuszy
drukarkowych... Otóż drukarka G3420 Canona drukuje w czerni właśnie
wodoodpornym pigmentem, zamiast wodonieodpornym barwnikiem...
W kolorze -- barwnikiem...

BTW Pszemola -- z jakiegoś powodu nie zdołał skutecznie ;)
zainstalować Windows na NVMe... Wg mnie mała strata -- mam
w obu laptopach NVMe, ale W10 mam na HDD... :) Teraz takie
HDD można kupić za niespełna 5 dych pln. :)

Nie notują lagowania związanego z opieszałością dysku!
Na obu laptopach mam nawet SWAPy -- wkrótce być może dokupię
RAMki (po 16 GiB na laptop) dzięki którym pozbędę się SWAPfileów...
Jeden laptop kupiłem 6 lat temu z 4 GiB i męczyłem się tak parę lat.
Drugi kupiłem z 8 GiB, ale szybo wstawiłem tam 8 GiB w miejsce 4 GiB
(niestety jeden 4 GiB jest na stałe) i jakoś radzę sobie...

PO ewentualnym apgrejdzie ;) będę miał 24 GiB dla CPU + 2 GiB dla GPU;
zaś na innym -- 18 GiB dla CPU + 2 GiB dla GPU...

> Zacząłem szukać w urządzeniach domowych z przystawkami do zadruku płyt
> CD/DVD ale cienko to widzę.
> Trzeba to pomacać l(

CD/DVD są sztywne -- folia jest giętka.
CD różnią się od DVD -- CD to jeden krążek poliwęglanu, zaś DVD to dwa
stosownie cieńsze krążki sklejone razem, pomiędzy którymi jest zapis...
Konsekwencje tegoż są wyraźnie podczas zadrukowywania...

Dawne nagrywarki potrafiły drukować etykiety na stosownych płytach.
Mam taką nagrywarkę, ale nigdy :) nie drukowałem nią etykiet...
Były dwie drogi (dwie metody) -- moja nagrywarka wykorzystywała
ładniejszą, szczegółowszą metodą...

Być może dzisiejsze nagrywarki tez potrafią malować specjalne płyty...

Ostatecznie ;) mógłbym Ci sprzedać swoją nagrywarkę -- mam ich zbyt
wiele, choć chyba tylko jedna z nich potrafi malować płyty... Mam
co najmniej trzy desktopowe i dwie laptopowe... Ich użyteczność
w dzisiejszych czasach jest nikła... Wyniki lekarskich badań
często są przekazywane na płytach... Mogłyby być via net,
ale na razie chyba rzadko tak jest... PDFy -- owszem, ale
chyba nie obrazki płyt...

> 20 lat temu drukowałem wizytówki na papierze ozdobnym na którym tusz
> z poczciwego HP nie chciał wysychać.

Zapewne był to atrament -- barwnikowe coś...

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

Adam

Drukarki termotransferowe albo "kredkowe".
Termotransferowe zostały już jako etykieciarki lub fotograficzne, inne typy
zniknęły.
Kredkowe też chyba już wyginęły.

Może inaczej:
Jakie tworzywo?
Co chcesz uzyskać?
Druk w kolorze?
Wymiary?

Bo są laserowe grawerki.
Są kolorowe etykieciarki.
Są przemysłowe plujki długodystansowe, skutecznie drukujące nawet z
kilkunastu centymetrów.

--
Pozdrawiam.

Adam

Marcin Debowski

On 2023-02-08, _Master_ <Mas...@z.pl> wrote:
> która wydrukuje na folii samoprzylepnej (lustrzanej) albo innym
> "trudnym" tworzywie.

Tak, ale skoro wspominasz o szukaniu w domowych to zgaduję, że raczej
też w cenie urządzeń domowych. Takich drukarek zasadniczo nie ma. Tzn. są
chińskie wynalzki ale to musiałbyś podrążyć, wcale nie są aż tak tanie,
no i są to zwykle nonamy.

Natomiast jeśli nie wiesz co robić z pieniędzmi to za kwoty rzędu
XXXXX USD znajdziesz kupę drukarek atramentowych światłoutwardzalnych.

> Zacząłem szukać w urządzeniach domowych z przystawkami do zadruku płyt
> CD/DVD ale cienko to widzę.
> Trzeba to pomacać l(

Płyty to są specjalne do druku typowym atramentem - mają specjalną
powłokę.

> 20 lat temu drukowałem wizytówki na papierze ozdobnym na którym tusz z
> poczciwego HP nie chciał wysychać.
> Lekarstwem było polakierowanie UWAGA! lakierem do włosów.

No jak tak drukowałem wspomniane CD/DVD. Druk zwykłą atramentówką z
opcją dla CD/DVD a na to cienka warstwa bezbarwnego lakieru akrylowego
lub PU.

Natomiast jak chce Ci się pocudować i pobabrać, to zrób sobie
rozcienczony roztwór żelatyny spożywczej, dodaj ocipinkę jakiegoś
ludwika (1-5% w stosunku do żelatyny) i spróbuj potraktować tym taką
folię. Jak Ci się uda, że ww. mikstura zwilży ją i wyschnie tworząc w
miarę przyzwoity film, to będziesz mógł spokojnie na tym drukować
standardowym atramentem. Powinieneś dać radę zrobić to dla PET, PC,
PMMA, ale już raczej nie dla PE, PP. ALternatywą dla żelatyny może być
alkohol poliwinylowy czyli klej stolarski. Może nawet będzie miał już
surfactanty i zwilży bez ludwikopobnych dodatków.

--
Marcin

Mirek Ptak

W dniu 09.02.2023 o 01:25, Adam pisze:
> Drukarki termotransferowe albo "kredkowe".

Z przeszłości pamiętam, że były te wydruki bardzo nieodporne na UV -
polecam sprawdzić.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 9 lut 2023 o 00:38, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
> Mam taką nagrywarkę, ale nigdy :) nie drukowałem nią etykiet...
> Były dwie drogi (dwie metody) -- moja nagrywarka wykorzystywała

Labelflash i Lightscribe

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,n

_Master_

W dniu 2023-02-09 o 01:25, Adam pisze:
> Bo są laserowe grawerki.

Tworzywo takie jakie popadnie mi w ręce.
Kwestia sztywności ;-)

Od papieru syntetycznego 260 g

do foli samoprzylepnej takiej lustrzanej naklejonej na ten papier.

O dziwo na takiej folii stara HP LJ 1010 coś tam drukuje ;-)

Z tą grawerką to taki kłopot że materiały specjalistyczne (próbowałem)
są zbyt miękkie a im większa powierzchnia tym bardziej robią się pofałdowane

Generalnie chodzi o zadruk na formacie 40x40mm ;-) a zadruk wystarczyłby
czarny.

Później jest to wycinane właśnie laserem

_Master_

pomysł z dziś:

Samoprzylepny papier jedwabisty złoty wodoodporny

Tylko gramatura ciut za duża bo muszę to na "usztywniacz" naklejać ;-) A
nie mogę przekroczyć grubości ;-) Echhhhh

https://allegro.pl/oferta/samoprzylepny-papier-jedwabisty-zloty-wodoodporny-11897374291?snapshot=MjAyMy0wMi0wOVQxNzowODozNy41NzAwNDVaO2J1eWVyOzQyYmEzMTc2OGFlNWUxNzAzYzVmMjEwYTFmNWFlMGYzOGE2OWY3MWU4N2NmYmViMTA3ZmJkY2FlMGJiMDcyZGI%3D

No dobra tak to ma wyglądać ;-)

https://ibb.co/6XMXX31

Adam

Termotranfserowa drukarka etykiet 100mm (albo przynajmniej szersza niż 40)
i folia żywiczna (nie woskowa!) - są w różnych kolorach.
Naklejki są różne: połysk/mat, papier/folia/metal, kleje
łatwo/trudno-zrywalne itd.

Tak wydrukowana etykieta nie blaknie, bardzo trudno zetrzeć.
Etykiety możesz zamówić na różnych rdzeniach, różnej średnicy nawój i w
różnych wymiarach dla poszczególnej etykiety.

--
Pozdrawiam.

Adam

_Master_

W dniu 2023-02-09 o 23:25, Adam pisze:

> [...]
> Etykiety możesz zamówić na różnych rdzeniach, różnej średnicy nawój i w
> różnych wymiarach dla poszczególnej etykiety.

Super tylko jaką to ma grubość?

Bo muszę naklejać to na "usztywniaczu"

Razem nie może to przekroczyć ok. 0,3mm

i okazało się że struktura zewnętrzna ma znaczenie. Niektóre materiały
elektryzuje się i przywierają do ścianek kasety.

To może inaczej. Folia samoprzylepna do drukarek laserowych (taką mam)
ale taka folia żeby po przyklejeniu na "lustrzanym" podkładzie nie było
widać małych plamek kleju

A może jeszcze inaczej ;-)

Drukarka atramentowa która ma w zestawie nadruk "złotem" i "srebrem".
Wtedy po prostu na papierze syntetycznym który mam przetestowany?;-)

_Master_

Dobra
Zaczynam świrować ;-)

A może normalnie pójść do małej drukarni i zażyczyć sobie zadrukowanie
na papierze syntetycznym normalną farbą kryjącą złotą/srebrną offsetową
a potem sobie drukować laserem.

Za dawnych czasów tak się robiło na zwykłym kredowym lub kartonie różne
wizytówki czy zaproszenia.

ptoki (ptoki)

Nie wiem dokladnie co chcesz uzyskac ale obstawiam ze cos z weselami czy podobne.

Poszukaj sobie tego:

https://www.termonadruk.pl/na-twarde-powierzchnie/279-papier-forever-multi-trans-metallic-a4.html
Lub podobne, Sa na jutubach jakies filmiki jak ludki takie blyskate grafiki na papier wrzucaja.

I to se na te plyty klej...

Krystek

W dniu 09.02.2023 o 20:39, _Master_ pisze:
To Ty w takim razie potrzebujesz drukarki do druku UV. Tanie to nie jest.

K.

--
Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

heby

On 08/02/2023 23:49, _Master_ wrote:
> która wydrukuje na folii samoprzylepnej (lustrzanej) albo innym
> "trudnym" tworzywie.

A ta folia występuje w wersji do drukarek laserowych?

Ogólnie dowolną[1] drukarką laserową możesz drukować na
*przystosowanych* do tych drukarek foliach, naklejkach czy wręcz
przezroczystych arkuszach.

https://allegro.pl/kategoria/drukarki-i-skanery-papiery-folie-17252?string=folia%20do%20drukarek%20laserowych

W lokalnej hurowni znalazłem np. papier metalizowany (taki do imitacji
tabliczek znamionowych), jakieś barwione folie, matowe itd. wszystko z
przeznaczeniem do przetrwania temperatur w takiej drukarce.

[1] Nie sprawdzałem wszystkich. Dowolną moją: miałem naście modeli i
każda mogła drukować na przystosowanych do tego foliach i naklejkach,
choć nie każda była zadowolna (np. problemy z pobieraniem) i wymagała
rękodzieła typu popychanie.

_Master_

W dniu 2023-02-14 o 11:40, Krystek pisze:
> To Ty w takim razie potrzebujesz drukarki do druku UV. Tanie to nie jest.
>
> K.

To by było zbyt proste ;-)

_Master_

W dniu 2023-02-14 o 12:11, heby pisze:
Folie samoprzylepne które testowałem mają klej który po przyklejeniu na
"lustrzanym" podłożu widoczny jest w postaci białych plamek.
Wygląda to brzydko.

Niestety jestem IDEALISTĄ ;-)

Szukałem też innego kleju aby folię przykleić ale nie znalazłem
bezbarwnego przezroczystego
Adhezyjny do drukarek 3d nie trzyma

_Master_

W dniu 2023-02-13 o 01:27, ptoki (ptoki) pisze:
> I to se na te plyty klej...

Dzięki na skierowanie w odpowiednią stronę.

Ale termo to raczej nie wchodzi w grę

Będę testował papier transferowy typu kalkomania do drukarek laserowych

Nie miałem pojęcia że coś takiego istnieje ;-)

https://www.agawa.pl/waterslide-ht-papier-transferowy-typu-kalkomania-do-drukarek-laserowych-354165-14996-86042.html

heby

On 14/02/2023 15:51, _Master_ wrote:
> Folie samoprzylepne które testowałem mają klej który po przyklejeniu na
> "lustrzanym" podłożu widoczny jest w postaci białych plamek.
> Wygląda to brzydko.

Możes dać przykład lustrzanej powierzchni na której to widać? Stosuje
kanapkę składającą się z foli z nadrukiem i folii przezroczystej od
dziesięcioleci, do robiena paneli urządzeń na poziomie hobbystycznym,
wychodzą perfekcyjnie. Plam nie dostrzegam, ale podłoże lustrzane nie
jest. Kleiłem te folie przezroczyste z nadrukiem do szkła (tylko kilka
razy), po prawidłowym wyczesaniu stosowanym narzędziem i dobrej technice
nalepiania (np. na wodę), są niewidoczne. Jakie musi być podłoże, aby
plamy były widoczne?

Może powineneś stosować techniki z naklejania szkła na telefony, bo te
plamy to może być zwykły kurz. Jednym z efektów ubocznych kurzu jest
tworzenie się lokalnych bąbli powietrza.

_Master_

W dniu 2023-02-14 o 18:18, heby pisze:
> Może powineneś stosować techniki z naklejania szkła na telefony, bo te
> plamy to może być zwykły kurz. Jednym z efektów ubocznych kurzu jest
> tworzenie się lokalnych bąbli powietrza.

Na pewno NIE.

Jeśli nakleję na inne podłoże bardziej satynowe niż lustrzane to kleju
NIE WIDAĆ.

Nie upieram się przy tym lustrze ale to są kasety magnetofonowe ze
szpulkami.
To ma być "oczojebne" jak siedzi w kieszeni magnetofonu.

Faktycznie z daleka nie widać ale ja wiem że tam są te plamy ;-)

Najlepsza kolorystycznie zgodna z oryginałem jest farba w spraju

https://ibb.co/23dZSky

Ale to jeszcze gorsze w obróbce bo odciski palców widać ;-)