USB3 vs USB2

trybun

I niech ktos powie ze te dwie wersje są całkowicie kompatybilne.. Parę
godzin usiłowałem poprzez USB3 podłączyć telefon do kompa z win11. W
akcie desperacji podpiąłem pod USB2  i system już nie widzi żadnych
przeszkód w połączeniu.

PiteR

in <news:tp0vd1$1qhl$1...@gioia.aioe.org>
user trybun pisze tak:
Odkąd telefony przestały być pamięcią masową są problemy z połączeniem.
W microusb jest pięc styków więc tam jest 2.0 a w gniazdku usb c nie
wiem co jest ale lepiej uzyc kabla usb c na usb c

--
Piter

poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
waszego czołgu.

Dominik 'Rathann' Mierzejewski

Date: Tue, 03 Jan 2023 11:18:06
From: trybun
Co właściwie masz na myśli? W komputerze było gniazdko USB3, podłączyłeś
do niego i nie działało? Jakim kablem? Jakie gniazdo w telefonie (i jaki
telefon?) Czym objawiało się niedziałanie? Jakie ustawienia komunikacji
USB w telefonie? Co było widać na porcie USB ze strony komputera po
podłączeniu?

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

trybun

W dniu 03.01.2023 o 13:39, PiteR pisze:
> [...]
> W microusb jest pięc styków więc tam jest 2.0 a w gniazdku usb c nie
> wiem co jest ale lepiej uzyc kabla usb c na usb c

To nie ma żadnego znaczenia, problem tylko w tym że jak widać USB2 nie
jest całkowicie kompatybilne z USB3.  Skoro gdy podłączam telefon pod
USB2 i wszystko gra to o podłączony pod 3 też powinien działać a jak już
pisałem nie działa.

A może chodzi o sam kabel, może trzeba by używać dedykowanego pod  USB3?

trybun

W dniu 05.01.2023 o 10:28, Dominik 'Rathann' Mierzejewski pisze:
> [...]
> telefon?) Czym objawiało się niedziałanie? Jakie ustawienia komunikacji
> USB w telefonie? Co było widać na porcie USB ze strony komputera po

W komputerze są dwa standardy USB -  2 i 3.  Telefon ma USB "C".
Telefon podłączony do USB3 reaguje tylko ładowaniem baterii, natomiast
komputer informuje że wykrył nieznane urządzenie. Natomiast podłączony
pod USB2 kompa wyświetla opcje jakie mogę wykorzystać, m.in - transfer
plików, a komputer informuje że podłączono telefon podając nawet markę i
model, a wiec sterowniki sprzętu muszą być w systemie..

Szwambuł Trantiputl

Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 5 Jan 2023 16:11:31 +0100
doszła do mnie wiadomość <tp6pb6$1k7v$1...@gioia.aioe.org>
od trybun <MaLe...@jachu.cb> :
To akurat nie musi być wina portu, może to być wina kabla, był w
komplecie z telefonem?
--
Pójdziesz Pleśniowy
Legniesz Ciekliwy

PiteR

in <news:tp6p4m$1gtd$1...@gioia.aioe.org>
user trybun pisze tak:

> To nie ma żadnego znaczenia

ale co dokładnie nie ma znaczenia?

--
Piter

Miłość i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos
https://www.youtube.com/watch?v=TNhbeEjlLto

PiteR

in <news:tp6pb6$1k7v$1...@gioia.aioe.org>
user trybun pisze tak:

> W komputerze są dwa standardy USB -  2 i 3.  Telefon ma USB "C".
> Telefon podłączony do USB3 reaguje tylko ładowaniem baterii,
> natomiast komputer informuje że wykrył nieznane urządzenie.

To nie pozostaje nic jak próbować inne kable.
Najlepiej jest połączyć się usb c - usb c. Prędkość kopiowania
wzrośnie.

Mój kabel Samsunga usb - usb c który był z ładowarką Samsung
Właśnie sprawdziłem, że łączy się w trybie 2.0 z kompem.

Device Name : SAMSUNG_Android
Power : 500 mA
USB Version : 2.00
Friendly Name : Galaxy A30
Device Type : Unknown
Connected : Yes
Safe To Unplug : Yes
Disabled : No
USB Hub : No
Drive Letter :
Capabilities : Removable, UniqueID, SurpriseRemovalOK
Created Date : 2023 01 05 Thu 19:22:51
Last Plug/Unplug Date: 2022 12 19 Mon 06:29:10

Szwambuł Trantiputl

Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 05 Jan 2023 19:38:13 GMT
doszła do mnie wiadomość <XnsAF83C7C2144...@127.0.0.1>
od PiteR <em...@fauszywy.pl> :
> [...]
>Capabilities : Removable, UniqueID, SurpriseRemovalOK
>Created Date : 2023 01 05 Thu 19:22:51
>Last Plug/Unplug Date: 2022 12 19 Mon 06:29:10

Na temat tych kabli i kontrolerów USB powstała cała pasjonujący
serial.
Jest do znalezienia na https://hackaday.com/author/aryavoronova/
Polecam też https://hackaday.com/blog

trybun

W dniu 05.01.2023 o 20:14, PiteR pisze:
> in <news:tp6p4m$1gtd$1...@gioia.aioe.org>

> ale co dokładnie nie ma znaczenia?

Że upatrujesz winy w telefonie.  Przy podłączeniu przez USB2 można
stawać na uszach i wiązać ósemki na dodatek.

trybun

W dniu 05.01.2023 o 19:09, Szwambuł Trantiputl pisze:
Wszystko wskazuje że jednak na winę (?) portu. Wystarcza wyciągnąć
wtyczkę z usb3 i przełożyć do usb2 i wszystko gra. Tak, używam kabla
który był dołączony do telefonu USB-USBc

trybun

W dniu 05.01.2023 o 20:38, PiteR pisze:
> [...]
> Capabilities : Removable, UniqueID, SurpriseRemovalOK
> Created Date : 2023 01 05 Thu 19:22:51
> Last Plug/Unplug Date: 2022 12 19 Mon 06:29:10

Nie bardzo rozumiem o co chodzi, bo chyba aby się łączyć w trybie "c" to
trzeba mieć odpowiedni sprzęt, czyżbyś sugerował że takie połączenie
można symulować programowo?

Adam

A czy USB3 jest na tym samym kontrolerze, co USB2?
Czy nic się nie świeci w Managerze urządzeń?
Sterowniki prawidłowe?

--
Pozdrawiam.

Adam

Adam

Gnuazdo "C" to tylko opis sprzętu.
Natomiast elektrycznie to może być np. USB3.0, USB3.1, USB3.2, jakaś wersja
Thunderbolta itd.

Przykładowy link:
https://spidersweb.pl/2018/01/usb-c-problemy.html

--
Pozdrawiam.

Adam

Szwambuł Trantiputl

Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 6 Jan 2023 11:34:53 +0100
doszła do mnie wiadomość <1aoqgjd2cenic.1...@40tude.net>
od Adam <a...@poczta.onet.pl> :
Autor wydzielił z siebie bzdet:
"Wszystkie przewody USB-C oraz komputery obsługujące ten standard
powinny wykorzystywać pełnię jego możliwości."

No to w takim razie wszystkie przewody będą minimum po sto zeta.

PiteR

in <news:tp8me3$amn$3...@gioia.aioe.org>
user trybun pisze tak:

> Nie bardzo rozumiem o co chodzi, bo chyba aby się łączyć w trybie
> "c" to trzeba mieć odpowiedni sprzęt, czyżbyś sugerował że takie
> połączenie można symulować programowo?

ma nadzieje ze kabel usb c - usb c
będzie miał wszystkie połączenia, żyły, będzie wypasiony, najbogatsza
wersja bo na takie kable usb duzy - usb c to nie liczę.

trybun

W dniu 06.01.2023 o 11:31, Adam pisze:
Akurat ten komp jest teraz zajęty. Jak się zwolni to sprawdzę.

Stery muszą być prawidłowe bo pod USB2 nie ma problemu z obsługą.

trybun

W dniu 06.01.2023 o 11:34, Adam pisze:
No, była mowa o "najlepiej podłączyć usb c - usb c" i do tego się
odniosłem.

trybun

W dniu 06.01.2023 o 13:27, PiteR pisze:
> in <news:tp8me3$amn$3...@gioia.aioe.org>

> ma nadzieje ze kabel usb c - usb c
> będzie miał wszystkie połączenia, żyły, będzie wypasiony, najbogatsza
> wersja bo na takie kable usb duzy - usb c to nie liczę.

Być może, jednak dla mnie to bez znaczenia bo komp i tak nie ma gniazd
usb c.

PiteR

in <news:tp8mbn$amn$1...@gioia.aioe.org>
user trybun pisze tak:

> Że upatrujesz winy w telefonie.  Przy podłączeniu przez USB2 można
> stawać na uszach i wiązać ósemki na dodatek.

to sobie pokopiuj pliki na karcie na pamieci, pozakładaj nowe foldery
pozmieniaj nazwy, to zobaczysz jaka to technika

trybun

W dniu 06.01.2023 o 15:43, PiteR pisze:
> in <news:tp8mbn$amn$1...@gioia.aioe.org>

> to sobie pokopiuj pliki na karcie na pamieci, pozakładaj nowe foldery
> pozmieniaj nazwy, to zobaczysz jaka to technika

Naprawdę można mieć z tym problem? Poza mniejszą prędkością działania
wszystkie te czynności u mnie nie odbiegają jakościowo od takich
operacji na wewnętrznym komputerowym HDD czy SSD.