Mruganie diody w pendrive

ąćęłńóśźż

Mam od wielu lat pendrajwa 128 GB (USB 3.0) który zawsze działał niezawodnie.
Przez niemal cały czas był wetknięty z tuner TV, służy do okazjonalnego zapisu i odtwarzania programów/filmów.
Nie był buforem (TimeShift - nagrywanie non-stop ostatnich 10 sekund programu).
Formatowany był jako NTFS, ponieważ wtedy nagrywa filmy w jednym kawałku po 4 GB (formatowanie jako FAT przez tuner powoduje cięcie
filmów na kawałki po 512 MB zapewne cecha konkretnego tunera, z kolei exFAT sformatowanego przez Windows tuner w ogóle nie widzi).
Dioda w USB zapalała się po włączeniu tunera, a zaczynała mrugać przy używaniu przez tuner pendrajwa (zapisie lub odczycie),
mruganie było super wygodne dla optycznej sygnalizacji, że tuner właśnie nagrywa (zabezpieczało przed przypadkowym wyłączeniem
tunera po wyłączeniu TV).
Natomiast od paru miesięcy dioda w pendrive zaczęła mrugać zawsze, czy to w tunerze czy także gdy jest podpięty do PC.
Co ciekawe, wydaje mi się że mruga tylko po sformatowaniu jako NTFS, a po exFAT (windowsowym programem SDFormater) nie mruga
PYTANIE:
Czy mruganie LED to może jakaś sygnalizacja błędu pendrive?
A może któraś aktualizacja Windows 10 spowodowała, że pendrive zawsze jest obciążony jakąś operacją?
Nie mogę kliknąć opcji formatowania jako NTFS przez sam tuner (wolałbym sformatować pendrajwa do NTFS przez tuner niż przez
Windows), ponieważ w pilocie tunera akurat przestał działać klawisz wejścia w to menu.

ąćęłńóśźż

Akurat nie chłam, lecz najszybszy pendrive jaki mam, zapisy rzędu 70 MB/s.
PNY z porządnej serii, wszystkie później kupione "markowe" są wolniejsze.
Rzecz w tym, że mruga nawet gdy raczej transmisji nie ma (w tunerze, bo w Win 10 to tylko jasny Redmont wie co robi)
A kiedyś nie mrugał.
No chyba, że sięTimeShift sam włączył, ale w menu tunera wyłączony i jakichkolwiek plików timeshifta na pendrajwie nie widać

-----
> czas na wymianę chińskiego chłamu

ąćęłńóśźż

Ja nie miałem na myśli testów, lecz faktycznego kopiowania filmów z kompa (a właściwie z NAS przez komp) zapisywanych na pendrajwa
Total Commanderem.
Filmów, czyli gigabitowe skompresowane pliki, TC pokazuje około 68000-71000 kbps.

-----
> SanDisk 64GB USB, 5'cioletni: https://postimg.cc/gallery/ZdkVP6S {na 7 dni}.

ąćęłńóśźż

Mruga jak najęty :-(
Stawiam na nieopisaną funkcję sygnalizowania jakiegoś błędu, przykładowo 2% komórek niezdatnych do użytku.
Ale jeszcze spróbuję na FAT32 (nie exFAT) sformatować, tylko mi się gdzieś programik do tego zapodział (pod Win 10 Pro).
I jako ostatnia deska ratunku diskpart -> clean all

-----
> i co wreszcie z tym mruganiem?

ąćęłńóśźż

A o zbombardowanych przez ruskich to zapomnieli?

-----