Dell Studio 1555 nie widzi SSD Patriot P210

_Master_

Ki czort?
Nowy sprawny (przetestowany) a w biosie pusto.
Miał być kompatybilny z SataII.

Takie się teraz tanie gówno sprzedaje?

Szukać czegoś starszego używanego?

Szwambuł Trantiputl

Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 29 Dec 2022 11:10:46 +0100
doszła do mnie wiadomość <63ad67a6$0$568$6578...@news.neostrada.pl>
od _Master_ <Mas...@z.pl> :
Powinno, przynajmniej teoretycznie, działać.
Może masz jakiś średniowieczny bios w tym Dellu?
--
Pójdziesz Pleśniowy
Legniesz Ciekliwy

_Master_

W dniu 2022-12-29 o 18:08, Szwambuł Trantiputl pisze:
> Powinno, przynajmniej teoretycznie, działać.
> Może masz jakiś średniowieczny bios w tym Dellu?

Pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło.
3 dyski SSD działają a jeden NIE BO TAK ;-)

Irokez

W dniu 29.12.2022 o 21:14, _Master_ pisze:
Patriota się zachciało ;)

--
Irokez

_Master_

W dniu 2022-12-29 o 21:25, Irokez pisze:

> Patriota się zachciało ;)

Teraz włożyłem KIOXIA Ło matko co to za nazwa?

Ale działa ;-)

PiteR

in <news:63ae2a00$0$555$6578...@news.neostrada.pl>
user _Master_ pisze tak:
no Toć chyba musi działać.
Choć nie wiadomo czy ze dwa tygodnie pociągnie ;)

5 metrów mułu
KIOXIA

długo nic

SanDisk
dno

--
Piter

Miłość i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

Adam

Dnia Fri, 30 Dec 2022 00:59:59 +0100, _Master_ napisał(a):

> Teraz włożyłem KIOXIA Ło matko co to za nazwa?

Stara zacna Toshiba.
I co najważniejsze: produkcja chyba jeszcze japńska, a nie chińska.

--
Pozdrawiam.

Adam

PiteR

in <news:172oj8ocq94x4.1...@40tude.net>
user Adam pisze tak:
To co sprzedaje ASDA np pendrajwy KIOXIA to szajs jakich mało.
Chyba baliby się sprzedawać podróbki?

Czasem w promo są po 9zł.

--
Piter

Miłość i wojna są jak s. Przychodzą znienacka.
https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

Adam

Dnia Fri, 30 Dec 2022 15:30:45 GMT, PiteR napisał(a):

> in <news:172oj8ocq94x4.1...@40tude.net>

> To co sprzedaje ASDA np pendrajwy KIOXIA to szajs jakich mało.
> Chyba baliby się sprzedawać podróbki?
>
> Czasem w promo są po 9zł.

Tego nie wiem, nie widziałem.
Natomiast SSD dobrze się sprawują, żaden klient nie zgłaszał mi problemów.
Ale też mam małą próbkę: tylko kilkanaście sztuk.
Kupowane bezpośrednio u dystrybutora, więc prawdopodobieństwo bliskie 100%,
że nie podróbki.

--
Pozdrawiam.

Adam

_Master_

W dniu 2022-12-30 o 12:23, Adam pisze:
> Stara zacna Toshiba.
> I co najważniejsze: produkcja chyba jeszcze japńska, a nie chińska.

Znaczy że lokalny sklepikarz gówna nie sprzedaje.

Sam się zastanawiam jak on wychodzi na zero.
1-2 osoby a w X-komie kolejki ;-)

_Master_

W dniu 2022-12-30 o 16:30, PiteR pisze:
> To co sprzedaje ASDA np pendrajwy KIOXIA to szajs jakich mało.

Sklepikarz sprzedał mi Kingstona. Tę nazwę znam z dawnych czasów. ;-)

PiteR

in <news:63af2e77$0$564$6578...@news.neostrada.pl>
user _Master_ pisze tak:

> Sklepikarz sprzedał mi Kingstona. Tę nazwę znam z dawnych czasów. ;-)

Jeśli nie musi być pendrajw to w tej samej cenie
są czasami dyski ssd. Bardziej ufam dyskowi ssd
i predkość zapisu większa.

https://www.cclonline.com/storage/solid-state-drives-ssds/
https://www.cclonline.com/sa400s37-240g-kingston-a400-2-5-240gb-sata-iii-solid-state-drive/

_Master_

W dniu 2022-12-30 o 20:42, PiteR pisze:
> Jeśli nie musi być pendrajw to w tej samej cenie
> są czasami dyski ssd.

Zależy do czego. Do retro kompów z pierwszymi usb się nadadzą?

PiteR

in <news:63b07333$0$555$6578...@news.neostrada.pl>
user _Master_ pisze tak:
Niby tak. Nie sprawdzałem w porcie 1.1

Compatibility: Backward compatible with USB 2.0/1.1

https://www.aliexpress.com/item/1005003769256120.html

--
Piter

https://www.youtube.com/watch?v=TNhbeEjlLto

_Master_

Odkopuję temat NIESTETY

KIOXIA SSD 500G też już nie jest widoczny w biosie laptopa Studio 1555.

Od tamtego czasu testowałem sobie na tym laptopie różne systemy od
linuxa po w11 (o dziwo dało się zainstalować)

Dziś postanowiłem skończyć testy i przenieść przez klonowanie (wiele
razy tak robiłem) system w10 z Adata na większy Kioxia.

Ale znowu użyłem stacji dokującej RaBel USB30. Operacja się powiodła ale
po restarcie Bios już nei widzi nowego SSD

Stacja sprawna w normalnym użytkowaniu wszystko działa. Zauważyłem
jednak że przy grzebaniu w partycjach czasem coś się zacina, zawiesza

Czy to możliwe że ta stacja "psuje" SSD?

Kolejny dysk SSD który na innych kompach jest SPRAWNY a w tym laptopie
Bios już go nie widzi.

ki czort?

_Master_

W dniu czwartek-12-stycznia-2023 o 17:56, _Master_ pisze:

> ki czort?

Dla potomności ;-)

Zrobiłem drugi raz klonowanie tym samym programem ale z wykorzystaniem
starej zdezelowanej stacji dokującej uniteka po esata (wiele lat jej
kiedyś używałem do takich celów zachciało mi się USB30 W MORDĘ)
O dziwo po restarcie kioxia jest widoczna w biosie i działa właśnie jako
dysk systemowy w tym laptopie

PS. Jak ja nie cierpię komputerów.

Teraz spróbuję "naprawić" tamtego patriota.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 12 sty 2023 o 17:56, _Master_ pisze niesamowite rzeczy:

> Dziś postanowiłem skończyć testy i przenieść przez klonowanie (wiele
> razy tak robiłem) system w10 z Adata na większy Kioxia.

W10 klonowałem bez jakiejkolwiek stacji -- zwyczajnie kopiowałem.
W11 nie jest taki słodki -- trzeba zadbać o ,,kompatybilność'' ;)
sygnaturki dysku i nie tylko o to...

> Ale znowu użyłem stacji dokującej RaBel USB30. Operacja się powiodła ale
> po restarcie Bios już nei widzi nowego SSD

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 30 gru 2022 o 20:42, PiteR pisze:

> https://www.cclonline.com/storage/solid-state-drives-ssds/

Gdzie można znaleźć końcówki z dziurką ;) wewnątrz -- by
rozkręcić taki dysk? Acer ze srebrem na pokładzie miaU
taki dysk (raptem 64GB -- więc na wiele nie pozwoli)
i teraz jestem zahipnotyzowany żądzą otworzenia... ;)

PiteR

in <news:tpvf4q$6b0$1...@gioia.aioe.org>
user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

> Gdzie można znaleźć końcówki z dziurką ;) wewnątrz -- by
> rozkręcić taki dysk?

gdzie dusza zapragnie

https://www.ceneo.pl/Budowa_i_remont;szukaj-torx+t8+security

> Acer ze srebrem na pokładzie miaU
> taki dysk (raptem 64GB -- więc na wiele nie pozwoli)
> i teraz jestem zahipnotyzowany żądzą otworzenia... ;)

panie toż to byk
Większość moich kompów ma dyski mSATA 32gb
bo kiedyś znalazłem ich małe wiaderko.

System w10 zajmuje 20gb. Programy 8gb.

--
Piter

Miłość i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos
https://www.youtube.com/watch?v=TNhbeEjlLto

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 01:58, PiteR pisze:
Jak to jest nazywane? -- na stronie różnie...
Dychy za śrubokręt raczej nie dam -- wolałbym
same kocówki zwane bitami.

> panie toż to byk

Powaga? ;) Co najwyżej służy do testowania obudów, ;) bo
jest szybszy niż HDD.

> Większość moich kompów ma dyski mSATA 32gb
> bo kiedyś znalazłem ich małe wiaderko.

> System w10 zajmuje 20gb.

Wg mnie co najmniej 39GB a trzeba zostawić miejsce na to i owo...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 03:30, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> Jak to jest nazywane? -- na stronie różnie...

Po wysłaniu postu zauważyłem -- 'torx t8 security'.

Jak takie (torx t8 security) coś kupię w ciemno -- będzie pasowało?

PiteR

in <news:tpvoml$uan$2...@gioia.aioe.org>
user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

> Po wysłaniu postu zauważyłem -- 'torx t8 security'.
>
> Jak takie (torx t8 security) coś kupię w ciemno -- będzie pasowało?

Nie jestem pewien czy to śrubokręt torx rozmiar T6 czy rozmiar T7.
Rozmiar torx T8 wydaje sie za duży. Strzelam, że to rozmiar T7.

Ludzie na youtube rozkręcają pincetą lub małymi nożyczkami.
Można poświęcić i wypiłować mały śrubokręt pilnikiem.

torx T7 security lub torx T7 z dziurką

https://allegro.pl/oferta/vorel-wkretak-torx-security-t7x75mm-crv-13076402665
https://allegro.pl/oferta/wkretak-torx-security-t7x75mm-yato-as6-11857732346

https://allegro.pl/listing?string=torx%20t7%20security
https://allegro.pl/listing?string=torx%20t6%20security

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 15 sty 2023 o 11:00, PiteR pisze:

> Nie jestem pewien czy to śrubokręt torx rozmiar T6 czy rozmiar T7.
> Rozmiar torx T8 wydaje sie za duży. Strzelam, że to rozmiar T7.

Trochę większe mam... ;)

> Ludzie na youtube rozkręcają pincetą lub małymi nożyczkami.
> Można poświęcić i wypiłować mały śrubokręt pilnikiem.

Aż tak mocno ta hipnoza na mnie nie działa... ;)
Czyli mam szukać:
torx T7 security
lub
torx T7 z dziurką
by zgłębić tajniki Kingstonowego dysku...

-=-

Też za późno zauważyłem a nie chciałem kolejny raz pisać...

PiteR>> System w10 zajmuje 20gb.

Ene> Wg mnie co najmniej 39GB a trzeba zostawić miejsce na to i owo...

Wg mnie co najmniej 30GB a trzeba zostawić miejsce na to i owo...

Na jednym Acerze mam 40 GB, z czego 8 GB wolnego
a na innym mam 55 GB, z czego 20 GB wolnego...

-=-

Miałem na srebrnym ;) Acerze 40 GB i sporo wolnego miejsca,
więc zmniejszyłem dwie systemowe partycje do 30 GB, ale wkrótce
zwiększyłem znów do 40 GB i teraz nawet nadziei nie mam na 30 GB...
Inna sprawa, że jest tam i SWAPfile, i hiberfile a RAMek mam tam
12 GiB, z czego 2 GiB na stałe zabiera zintegrowana grafika...

Na SSD jest jeszcze W11 -- którego raczej ;) unikam...
Chyba jest też W10 na SSD -- którego w ogóle nie używam...
(piszę teraz z Intela -- nie mam przed sobą posrebrzanego Acera)
Może na SSD są aż dwie partycje z W11?... Nie pamiętam...
(początkowo miałem sprawne kopie W11 na wielu partycjach w jednym
posrebrzanym Acerze -- ale to raczej smutny system, więc korzystam
z W10, choć laptop kupiłem z W11)

Na Acerze z Intelem mam po 55 GB na obu HDD i 71 GB na SSD.
Tutaj mam teraz tylko 8 GiB RAMek dla CPU -- grafika ma
swoje 2 GiB RAM...

Tu (na Intelowym Acerze) też mam jedną partycje z W11 na jednym
HDD -- ale nie używam. Przez nieuwagę coś na niej zepsułem i nie
tęsknię do W11, ale partycji nie skasowałem z lenistwa...

Zamierzam kupić dwa SO-SIMMy DDR4 16 GiB 2400 CL17 i uporządkować
to i owo na obu laptopach... Wywalę wówczas SWAPfile z obu laptopów,
ale hiberfile urosną...

-=-

Te 30 GB i 35 GB dotyczą skompresowanych NTFSów.
Na SSD jest 71 GB dla W10 -- bo bez kompresji.
Na dodatek części ;) wszystkich tych W10 są wyniesione
(simlinkami itp.) na inne partycje, w tym na RAMdyski...

Używanie RAMdysków w połączeniu ze SWAPfileami jest absurdem?
-- najpierw nie było SWAPfileów, teraz ,,chwilowo'' są, ale
za jakiś czas znów ich ma nie być... Nadto taki układ także
jest korzystny -- być może wbrew oczekiwaniom i pozorom...

-=-

Tak więc byłbym ostrożny przy określeniu typu:

System w10 zajmuje 20gb.

Raczej zajmuje wielokrotnie więcej...

-=-

Wiem, że ogólnie ludzie dążą do zamiany HDD na SSD, i to jak
najszybsze SSD -- NVMe w najnowszej wersji... Ale u mnie W10
bardzo dobrze sprawuje się na HDD. :) Na obu laptopach
wspieram się naraz (już zapomniałem, dlaczego tak zrobiłem)
dwoma RAMdyskami o dynamicznej ;) pojemności 2 GB każdy...
(w istocie zazwyczaj zajmują w sumie kilkaset MB RAM na laptop)

Acer z Intelem ma dwa HDD i SSD -- co znacząco ułatwia sprawę,
ale nawet Acer ze srebrnym Athlonem, mający tylko jeden HDD
i SSD dobrze funkcjonuje...

Na obu lapkach pod W10 są SWAPfile na HDD -- co najmniej odczuwalne...
(i przeszkadzają czasami, wprowadzając opóźnienia, i pomagają...)
Pod W11 chyba nie ma SWAPfileów, bo pod tym systemem ciężko
cokolwiek uzyskać...

Na obu lapkach są aktualne i najnowsze wersje W10 -- oczywiście nie na
wszystkich ;) partycjach. Co jakiś czas z nudów kopiuję najlepszą...
(można ją kopiować podczas jej używania -- więc biedy nie ma)

-=-

Tedy będę szukał:
torx T7 security
lub
torx T7 z dziurką
zahipnotyzowany Kingstonowym dyskiem SSD 2.5"...

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Eneuel

PiteR niepewnie o rozmiarach...

: Nie jestem pewien czy to śrubokręt torx rozmiar T6 czy rozmiar T7

Mam T8 -- makabrycznie duży, więc to raczej T6...

Mam różne, ale mniejszych niż T8 nie mam...

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----

Eneuel

Eneuel uzupełnia swe zeznania w sprawie krętactwa dyskowego...

: Mam T8 -- makabrycznie duży, więc to raczej T6...

: Mam różne, ale mniejszych niż T8 nie mam...

Mam całe wkrętarki (nie końcówki zwane bitami, ale całe wkrętarki)
T5 i T6 -- ale bez dziur wewnątrz... Niemal na pewno T6
potrzebuję -- lecz z dziurą...

Eneuel

Eneuel kasuje literę r...

: wkrętarki (nie końcówki zwane bitami, ale całe wkrętarki)

Ależ pech!! Mam wkrętaki -- nie wkrętarki!

Wkrętarki niby też mam, ale tu miałem napisać wkrętaki! Ciekawe,
czy tym razem pójdzie poprawnie...

PiteR

in <news:tq1ig9$db8$1...@gioia.aioe.org>
> [...]

> lub
> torx T7 z dziurką
> by zgłębić tajniki Kingstonowego dysku...

tam nic nie ma ;)
mały pcb i może pająk

--
Piter

https://www.irfanview.com https://vivaldi.com
https://www.faststone.org https://www.veracrypt.fr

_Master_

OK przyznaję się bez bicia. ;-)

Problem jest sprzętowy

A dokładnie w tym laptopie da się włożyć dysk na tyle nieprecyzyjnie
(1mm w jedną i 1mm w drugą stronę) aby NIE STYKAŁO ;-)

Tylko z blaszaną ramką ustalającą jest pewność że dysk prawidłowo siedzi
w złączu SATA.

Tego się po dellu nie spodziewałem.

Nie spodziewałbym się po żadnej firmie. SATA to SATA.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 16 sty 2023 o 19:00, PiteR pisze:

> tam nic nie ma ;)
> mały pcb i może pająk

Mogę obejrzeć na Jutubie? ;)
Okazuje się, że mam masę torxów -- ale z dziurkami najmniejszy to T8.
Bez dziurek mam i całe wkrętaki, i same końcówki -- najmniejsza to T4
bodajże...

--
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 16 sty 2023 o 19:34, _Master_ pisze:

> Problem jest sprzętowy

> A dokładnie w tym laptopie da się włożyć dysk na tyle nieprecyzyjnie
> (1mm w jedną i 1mm w drugą stronę) aby NIE STYKAŁO ;-)

~Tak włożyłem (więcej niż raz) do F-S -- niby wsunąłem dysk, ale
nie połączyłem, bo dysk był cienki i trafiał obok SATAnistycznego złącza...