Rezystancja przewodu USB

rad...@konto.pl

Feb 15, 2024, 10:36:29 AMFeb 15
Mam 2 panele USB 2.0 do swojej obudowy (właściwy i dosłany mi w ramach
reklamacji).

W pierwszym najwyżej mogę coś podładować, bo napięcie 5V jest (zmierzone), ale
niczego nie idzie odczytać.

W dosłanym w ramach reklamacji działa jedno USB (z dwóch).

1. Chcę pomierzyć oporności i może uda mi się z tego sklecić jeden sprawny
panel.
2. Jeżeli jednak w obu panelach walnietę są przewody, to może uda się zastąpić
innymi. I tu pytanie -- czy kolejność przewodów w takich wtykach jest
znormalizowana czy każdy sobie rzepkę?
https://pasteboard.co/soxrqPI4n4SJ.png

PiteR

Feb 15, 2024, 4:55:01 PMFeb 15
in <news:7dbssihnpe19j3ni1...@4ax.com>
user rad...@konto.pl pisze tak:

> Mam 2 panele USB 2.0 do swojej obudowy (właściwy i dosłany mi w
> ramach reklamacji).
>
> W pierwszym najwyżej mogę coś podładować, bo napięcie 5V jest
> (zmierzone), ale niczego nie idzie odczytać.

Nie łączą linie danych może?
To napięcie po wsadzeniu czegoś do portu? Czy na pusto?

Przedzwoń miernikiem połączenia.

> W dosłanym w ramach reklamacji działa jedno USB (z dwóch).
>
> 1. Chcę pomierzyć oporności i może uda mi się z tego sklecić jeden
> sprawny panel.
> 2. Jeżeli jednak w obu panelach walnietę są przewody.

Nie sądze, że to przewody. Na takim przewodzie można holować poloneza.

Raczej lutowanie pękło przy gniazdach. Przelutuj.
Albo pogietę są styki w środku gniazda.

--
Piter

rad...@konto.pl

Feb 15, 2024, 5:11:37 PMFeb 15
Thu, 15 Feb 2024 21:54:48 GMT, w <XnsB119DEEA7A4...@127.0.0.1>,
PiteR <em...@fauszywy.pl> napisał(-a):

> in <news:7dbssihnpe19j3ni1...@4ax.com>

> Nie łączą linie danych może?
> To napięcie po wsadzeniu czegoś do portu? Czy na pusto?
> Przedzwoń miernikiem połączenia.

Na pusto chińskim dyngsem do mierzenia USB.

> Nie sądze, że to przewody. Na takim przewodzie można holować poloneza.

Poloneza można holować nawet na chińskiej miedzi.

> Raczej lutowanie pękło przy gniazdach. Przelutuj.
> Albo pogietę są styki w środku gniazda.

Wszystko nówka nie śmigane, całość aż błyszczy.

Marcin Debowski

Feb 15, 2024, 6:24:24 PMFeb 15
Obstawiam, że kable w header'ach (lub indywidualnych złączkach) się nie
zgadzają z tym co jest na płycie. To jest ta część, której nie pokazałeś
na zdjęciu. Kolejność kabli w tej wstążce na zdjęciu nie ma
najmniejszego znaczenia, istotne jest jak są podłączone do płyty. W
starszych obudowach zwykle nie był to blok takich złączek a pojedyńcze
kabelki, które indywidualnie podłączało się do gniazda na płycie. Jak
jest blok to nie musi być oznaczony indywidualnie, a jedno z gniazd
będzi ślepe (zablokowane). Jak są indywidualne złaczki, to każda powinna
być oznaczona.

Jesli opierac się wyłącznie na zwyczajowych kolorach to
najprawdopodobniej od levej masz vcc,data-,data+,gnd,data+,data-,gnd.
Pozostałe 3 to chyba słuchawki/mikrofon bo do obsługi tego muszą być min
3 linie + gnd. Zasadniczo wynika z tego, ze po drugiej stronie masz albo
blok albo przynajmniej 2 czarne i 2 czerwone kable są zmostkowane.
Ponownie, powyższe przyjmując, że funkcje są przypisane zwyczajowym
kolorom.

--
Marcin

rad...@konto.pl

Feb 16, 2024, 5:47:34 AMFeb 16
Thu, 15 Feb 2024 23:24:19 GMT, w <D2xzN.16060$ps1....@fx12.ams1>, Marcin
Debowski <aga...@INVALID.zoho.com> napisał(-a):

> Obstawiam, że kable w header'ach (lub indywidualnych złączkach) się nie
> zgadzają z tym co jest na płycie. To jest ta część, której nie pokazałeś
> na zdjęciu. Kolejność kabli w tej wstążce na zdjęciu nie ma

Do płyty idzie gotowa kostka i kolejność jest ok (wizualnie).