HDD - Error code 6.

neelix

HDD Seagate Barracuda 7200.12 1 TB. Podłączyłem przez USB do TV Panasonic
do nagrywania filmów. Zapełniłem prawie cały. Niestety po jakimś czasie
zablokował się. Zmieniłem obudowę. Nic nie dało. Jest komunikat "nie włożono
urządzenia". Podłączyłem HDD do komputera. WXP go nie widzi. Otworzyłem
Aomei Partition Assistant SE 5.5. Wczoraj widzę: Podstawowy Dysk 3 (GPT)
931,51GB, Wykorzystane-0,00 kB. Pierwszy sektor fizyczny - 0 (Cyl:0, Hd:0,
Sect:1). Po kilku
krótkich próbach np. "Tworzenie Partycji" dzisiaj widzę:
wykorzystane-93,55MB, Pierwszy sektor fizyczny-63 (Cyl:0, Hd:1, Sect:1). Za
chwilę 0, a teraz znowu 63.

Po wykonaniu operacji w 27% jest komunikat: "Niestety, obecna operacja
została
anulowana!
Kod informacji: 6
Opis: Tablica partycji na dysku zostało zaktualizowane z niepowodzeniem,
ponieważ inne programy zablokowały tablicę partycji, zamknij inne programy i
spróbuj ponownie.

What does the Information Code mean? Please refer to:
http://www.disk-partition.com/help/errorcode.html ".

Filmów chyba nie uratuję. Korci mnie format i zaczęcie od nowa, ale poczekam
na pomoc. Chciałbym go naprawić i znów podłączyć do TV. Pomożecie?

neelix

heby

On 03/01/2023 16:02, neelix wrote:
> Chciałbym go naprawić i znów podłączyć do TV. Pomożecie?

Może zacznij od sprawdzenia statustu SMART, puszczenia testu SMART, a
potem podpięcia pod jakiegoś live Linuxa (Może być Ubuntu Live).

rad...@konto.pl

Tue, 3 Jan 2023 16:02:21 +0100, w <63b4437e$0$452$6578...@news.neostrada.pl>,
"neelix" <ane...@wp.pl> napisał(-a):

> Filmów chyba nie uratuję. Korci mnie format i zaczęcie od nowa, ale poczekam
> na pomoc. Chciałbym go naprawić i znów podłączyć do TV. Pomożecie?

Jak zrobiłeś "tworzenie partycji" to raczej już nic nie odzyskasz.
Zresztą TV Panasonic zapisują HDD w swoim formacie i nigdzie indziej nie
zobaczysz co tam jest zapisane. Nawet na takim samym innym TV.

neelix

Użytkownik <rad...@konto.pl> napisał w wiadomości
Nic nie robi bo wywala błąd. Co do Panasonica to ja wiem.

neelix

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 3 sty 2023 o 16:02, neelix pisze:

> Filmów chyba nie uratuję. Korci mnie format i zaczęcie od nowa, ale
> poczekam na pomoc. Chciałbym go naprawić i znów podłączyć do TV. Pomożecie?

Możesz skopiować 1:1 na inny dysk -- by na nim eksperymentować.

Możesz też oddać komuś do naprawy, jeśli sam nie potrafisz. Nie
znam się na formatach TV Panasonic. Danych z padłego Asusa Maxa
też nie odczytałem -- także były tam filmy... Toruńska panorama
sfilmowana po zmroku... Podczas tego filmowania akumulator padł
a miałem wrócić z Torunia do Wieńca i potrzebowałem telefonu...
Z niewiadomych mi powodów filmowanie mocno drenowało akumulator
Asusa Maxa... Rozumiem, że Twoje filmy mogły być ciekawsze, ale
mój bardzo mocno chciałem obejrzeć -- a niczego nie wskórałem.

Jeśli zacząłeś zakładanie partycji, ale nie skończyłeś -- być
może wszystko jest do odzysku tak, jak było przed tym zakładaniem...

W przyszłości nie eksperymentuj tak -- najpierw skopiuj
wszystko *bajt do bajta* na inny dysk. Skopiuj i szybko
odłącz kompletną kopię -- aby WinZgroźny nie zdołał jej
,,naprawić''...

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

neelix

Po potraktowaniu Victoria czyli Test&Repair powrócił i dał się sformatować
przez TV. Można nagrywać. Darmowy Aomei nie przywraca go do stanu by
podłączyć do PC, chociaż nie wiem jak, ale 1 raz udało się przypisać mu
literę L i MBR (zamiast obecnego GPT). WXP zobaczył dysk! Po podłączeniu do
TV i sformatowaniu jak wrócił do PC Aomei już nie pomaga. Wywala błędy jak
opisałem.

heby

On 09/01/2023 17:29, neelix wrote:
> Po potraktowaniu  Victoria czyli Test&Repair

Zamiast używać kretyńskich programów, wystaczyło by:

dd if=/dev/zero of=/dev/sdx

Ja nie pojmuje, dlaczego najbardziej oczywiste rozwiązania są tak
niepopularne, na rzecz bloatware.

Szwambuł Trantiputl

Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 9 Jan 2023 17:29:28 +0100
doszła do mnie wiadomość
<63bc40eb$0$25504$6578...@news.neostrada.pl>
od "neelix" <ane...@wp.pl> :
Jakie wartości mają parametry SMART C5 i C4 dla tego dysku?
C5>0 to początek kłopotów, Victoria da sobie z tym radę, ale nie
wiadomo, na jak długo.
Ustawiasz tak:
https://crabo.ru/wp-content/uploads/2018/03/qaqimagestom.png
Czyli typ testu na READ i reakcja na nieczytelny sektor na REMAP.
--
Pójdziesz Pleśniowy
Legniesz Ciekliwy

Szwambuł Trantiputl

Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 9 Jan 2023 21:46:07 +0100
doszła do mnie wiadomość <tphuel$9llh$1...@dont-email.me>
od heby <he...@poczta.onet.pl> :
Pytający pisze z Win, więc pewnie nie ma Linuksa.

heby

On 09/01/2023 22:40, Szwambuł Trantiputl wrote:
> Pytający pisze z Win, więc pewnie nie ma Linuksa.

I pendrive/CD też nie ma? Bieda.

Szwambuł Trantiputl

Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 9 Jan 2023 23:45:33 +0100
doszła do mnie wiadomość <tpi5ej$accs$1...@dont-email.me>
od heby <he...@poczta.onet.pl> :
Może nie ma.
Ja nie mam CD, a pendrajwy leżą w szufladzie i się kurzą, za to mam
Linuxa na drugiej partycji i takie coś, jak IODD.
Polecam.

Marcin Debowski

On 2023-01-09, Szwambuł Trantiputl <trant...@duck.com> wrote:
> Może nie ma.
> Ja nie mam CD, a pendrajwy leżą w szufladzie i się kurzą, za to mam
> Linuxa na drugiej partycji i takie coś, jak IODD.

Mam coś podobnego. To takie coś co przy bootowaniu możesz wskazać obraz?
Nie pamiętam już co konkretnie mam, ale strasznie to to wrazliwe na
operacje na tym dysku. Wystarczy, że co gdzieś utworzę i juz nie robi co
należy. A jak się ma to włozone w komputer lub zawsze pod ręką to wymaga
duzej samodyscypliny, aby nic tam nie przekopiować.

Natomiast bardzo sobie chwalę niejakiego Ventoya. Odporny, proaktywny,
konfigurowalny.

--
Marcin

Szwambuł Trantiputl

Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 10 Jan 2023 00:26:42 GMT
doszła do mnie wiadomość <6h2vL.2379583$qD%2.16...@fx08.ams1>
od Marcin Debowski <aga...@INVALID.zoho.com> :
Miałem IODD2501 od nich:
http://iodd.kr/wordpress/
To faktycznie był model bezproblemowy.
Zepsuł się, więc kupiłem odpowiednik(Zalman to dystrybuował w EU), i
zaczęły się lekkie kłopoty, po pierwsze, wyświetlacz - zamiast
czytelnego oleda dali badziewny i ciemny LCD, po drugie - nie
wsztstkie dyski chciał uciągnąć, po trzecie - lagi w menu nawet do
kilkunastu sekund w skrajnych przypadkach.
Mam dwa Zalmany, jakoś daje się żyć mimo(jak sądzę) kiepskiego
firmware, lepsze to, niż kombinowanie z pendrajwami czy stosami płytek
CD, jednak modelu, który miałem na początku nic nie przebije.

neelix

Użytkownik "Szwambuł Trantiputl" <trant...@duck.com> napisał w wiadomości
> Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 9 Jan 2023 21:46:07 +0100
> doszła do mnie wiadomość <tphuel$9llh$1...@dont-email.me>
> od heby <he...@poczta.onet.pl> :
> Pytający pisze z Win, więc pewnie nie ma Linuksa.

Nie ma. :-)

neelix

neelix

> [...]
> Jakie wartości mają parametry SMART C5 i C4 dla tego dysku?
> C5>0 to początek kłopotów, Victoria da sobie z tym radę, ale nie

ID4: 4034, 4038, ID5: 0. SMARTA mogę wrzucić.

> Ustawiasz tak:
> https://crabo.ru/wp-content/uploads/2018/03/qaqimagestom.png
> Czyli typ testu na READ i reakcja na nieczytelny sektor na REMAP.

Pod WXP strona się nie otwiera. Nieobsługiwany protokół. Do W10 dopiero
przymierzam się.

neelix

Przydałoby się coś do sformatowania dysku. Tylko nie wiem czy wtedy wróci do
MBR czy nadal zostanie GPT. Chciałbym przerzucić dysk do dekodera tv Samsung
Orange. Próbowałem sformatować, ale dekoder nie dał rady. Wg error code
blokują jakieś programy. Te od Panasonica? Za pomocą Aomei nie mogę zrobić
nic.

heby

On 10/01/2023 15:45, neelix wrote:
> Aomei nie mogę zrobić nic.

To koniec. Czas umierać.

neelix

ST31000524AS 5VPD0GXB - SMART

ID Name Value Worst Tresh Raw Health

1 Raw read error rate 113 85 6
54828909 .....

3 Spin-up time 100 100 0
0 .....

4 Number of spin-up times 97 97 20
4034 ....

5 Reallocated sector count 100 100 36
0 .....

7 Seek error rate 64 58 30 11 / 419 /
643 ...

9 Power-on time 90 90 0
9065 ....

10 Spin-up retries 100 100 97
0 .....

12 Start/stop count 97 97 20
4021 ....

183 Runtime Bad Block (Total) 100 100 0
0 .....

184 I/O CRC Error Detection Count Total 93 93 99
7 ....

187 Uncorrectable ECC Errors 1 1 0
2097 ....

188 Command timeout count 100 75 0 37 / 39 /

189 High Fly writes 100 100 0
0 .....

190 Airflow temperature 78 50 45
22°C/72°F ....

194 HDA Temperature 22 50 0
22°C/72°F ....

194 Minimum temperature 90 50
0 -1°C/30°F -

195 Hardware ECC recovered 41 17 0
54828909 ..

197 Current pending sectors 100 100 0
0 .....

198 Offline uncorrectable sectors count 100 100 0
0 .....

199 Ultra DMA CRC errors 200 199 0
446 .....

240 Head flying hours 100 253 0 39556 / 0 /
644 .....

241 Total sectors write 100 253 0
3639173530 .....

242 Total LBA read 100 253 0
3115127028 .....

Marcin Debowski

On 2023-01-10, Szwambuł Trantiputl <trant...@duck.com> wrote:
> [...]
> http://iodd.kr/wordpress/
> To faktycznie był model bezproblemowy.
> Zepsuł się, więc kupiłem odpowiednik(Zalman to dystrybuował w EU), i

Mam zdaje się właśnie jakiegoś Zalmana, ve350 zdaje się.

> [...]
> firmware, lepsze to, niż kombinowanie z pendrajwami czy stosami płytek
> CD, jednak modelu, który miałem na początku nic nie przebije.

Spróbuj serio tego Ventoya. Działa to tak, że na pojedynczym
dysku/pendrajwie, co tam chcesz, masz dowolną ilość obrazów. Jak po
prostu przekopiujesz te obrazy na dysk, to będziesz je widział w menu
podobnym do gruba jako np. CD-live. Ale możesz też utworzyć plik
konfiguracyjny i zdefiniować wirtualne dyski twarde powiązane z tymi
CD-live. WTedy dostaniesz dodatkowy wybór "persistent" czyli, nie
będziesz tracił zmian po zamknięciu takiego systemu z CD. Nie z każdą
dystrybucją ten persistent działa, ale z wieloma tak. Bardzo użyteczne
stworzenie.

--
Marcin

Roman Tyczka

On 11.01.2023 04:46, Marcin Debowski wrote:

> [...]
> będziesz tracił zmian po zamknięciu takiego systemu z CD. Nie z każdą
> dystrybucją ten persistent działa, ale z wieloma tak. Bardzo użyteczne

Możesz wskazać, gdzie to jest opisane w dokumentacji? Bo patrzę i nie
widzę, a ciekawa rzecz by to była.

--
pzdr
Roman

Marcin Debowski

https://www.ventoy.net/en/plugin_persistence.html

Te pliki dat tworzy się specjalnym skryptem/programem dołączonym do
Ventoya.

--
Marcin

Adam

Ustawienie GPT czy MBR jest _przed_ formatowaniem.
A formatowanie jest przed ustawieniem partycji.

--
Pozdrawiam.

Adam

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 11 sty 2023 o 17:08, Adam pisze:

> Ustawienie GPT czy MBR jest _przed_ formatowaniem.
> A formatowanie jest przed ustawieniem partycji.

Można zmieniać MBR<-->GPT gotowego dysku.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 10 sty 2023 o 15:45, neelix pisze:

> Przydałoby się coś do sformatowania dysku. Tylko nie wiem czy wtedy
> wróci do MBR czy nadal zostanie GPT.

Formatowanie partycji ma się nijak do GPT/MBR. GPT i MBR to tablice
partycji. Format partycji jest wewnątrz partycji -- tablica jest na
zewnątrz. GPT i MBR są paraspisami treści zawierającymi informacje
o położeniach partycji (niekoniecznie sformatowanych) na dysku...
Zamiana MBR<-->GPT nie wpływa na format partycji.

Dyskietki, penflaszki itp. można formatować bez tablic partycji.
Być może podobnie można formatować cały dysk -- nie próbowałem,
ale *być może* TV tak formatuje?... Tak czy siak -- partycjoner
bez trudu uporządkuje zapis, o ile dysk jest jeszcze ;) sprawny...

--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Adam

Dnia Wed, 11 Jan 2023 20:40:54 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Można zmieniać MBR<-->GPT gotowego dysku.

Ale w drugą stronę już albo trudniej, albo niemożliwe.

--
Pozdrawiam.

Adam

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 13 sty 2023 o 00:44, Adam pisze:

> [...]

Co to >>ustawieniem partycji<<?

> Ale w drugą stronę już albo trudniej, albo niemożliwe.

Można w obie strony. MBR i GPT to tylko tablice partycji.
(niesystemowym partycjom jest obojętne, na jakich dyskach leżą)

Dla mnie GPT to utrapienie! Podobnie W11. Z W10 jest OK.

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 13 sty 2023 o 03:06, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> Można w obie strony. MBR i GPT to tylko tablice partycji.
> (niesystemowym partycjom jest obojętne, na jakich dyskach leżą)

GPT ma inne limity, więc zbyt dużej nie można zmieścić
na MBR, choć można na GPT?

Adam

Dnia Fri, 13 Jan 2023 03:06:36 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Co to >>ustawieniem partycji<<?

Założeniem / zainicjowaniem partycji.
Typ GPT/MBR może być na absolutnie pustym dysku.
Ewentualnie (jak w niektórych linuxach) cała powierzchnia dysku (bez
partycji) może być traktowana jako wplumen lub jego część.

> Można w obie strony. MBR i GPT to tylko tablice partycji.
> (niesystemowym partycjom jest obojętne, na jakich dyskach leżą)

Doprawdy?

A jeśli masz kilkanaście partycji na GPT i każda jest z osobnym systemem
operacyjnym startującym ze swojej partycji?
I nie mam na myśli DOS-a, OS/2 czy Windows 3.11, tylko różne nowsze unixowe
i windowsowe.

--
Pozdrawiam.

Adam

Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 13 sty 2023 o 14:03, Adam pisze:

> Założeniem / zainicjowaniem partycji.

Chyba najpierw stawiasz partycję -- później ją formatujesz? ;)

> Typ GPT/MBR może być na absolutnie pustym dysku.

Tak. (tyle tylko, że już nie będzie pusty -- bo będzie miał GPT lub MBR)

> Ewentualnie (jak w niektórych linuxach) cała powierzchnia dysku (bez
> partycji) może być traktowana jako wplumen lub jego część.

Chyba tak.

> Doprawdy?

Chyba tak.

> A jeśli masz kilkanaście partycji na GPT i każda jest z osobnym
> systemem operacyjnym startującym ze swojej partycji?

To wówczas może być problem. MBR zezwala na nie więcej niż 4 podstawowe.
Systemowe WXP i W10 mogą być na logicznych. Problem leży w BCD. Na dysku
z MBR można BCD postawić bezpośrednio na podstawowej systemowej; z GPT
jest trudniej -- wymaga FATalnej i innego położenia względem pieńka.

Jeśli ograniczysz się tylko do Win (WXP, Vista, W10, W11) -- możesz
zrezygnować z GPT. Przy Win zdecydowanie lepiej zostać przy MBR,
o ile komputer ma Legacy. Laptop, z którego teraz stukam nie ma
Legacy -- startuję z NVMe GPT, skąd kieruję się na HDD MBR, na
którym mam dwie systemowe partycje W10... (niby mam ich tam więcej,
ale tylko z tych dwóch mogę startować -- dwie inne systemowe są
zapasowymi na końcu HDD)

BTW -- od dawna, mając NVMe, wolę mieć systemową na HDD.
Zero lagowania -- albo prawie zero. NA obu laptopach mam
ćwierćterabajtowe NVMe -- na obu W10 mam na HDD. Na NVMe
mam systemowe -- ale na co dzień nie korzystam...

Na starszym laptopie mam Legacy -- i tylko MBR na trzech dyskach.
Przez jakiś czas miałem tam W10 koegzystujący z W11. Teraz są tam
tylko W10 -- w sumie kilka, z których mogę startować... (może
cztery? -- jedna na NVMe, jedna na HDD i dwie na innym HDD)

Nie wiem, jak jest z unixowymi.

Dla mnie GPT to utrapienie i strata czasu!!!
Gdybym mógł (gdyby laptop miał Legacy w BIOSie) nie używałbym GPT.

> I nie mam na myśli DOS-a, OS/2 czy Windows 3.11,

Windows 3.11 to nadal DOS. Do WME -- to WinDOSy.
(Win3.11, W95, W98 i WME -- to WinDOSy, czyli DOSy z nakładką)

> tylko różne nowsze unixowe i windowsowe.

DOSy, WinDOSy i Windows typu WNT/WXP czy Vista/W10 można startować
z dysku, na którym nie ma ani jednej podstawowej partycji -- wiem,
bo tak miałem. [choć to sprzeczne z Konstytucją i wytycznymi UE?...]

-=-

GPT wymyślono, by utrudniać ludziom życie. :)