Malowanie klawiatury

Trybun

W ciągu roku zmieniłem już trzy klawiatury. Nic im nie jest poza tym że
mają powycierane klawisze. Są to klawiatury podświetlane. Czy jest jakaś
farba, marker czy coś podobnego aby w miarę trwale podmalować wytarte
klawisze?

heby

On 03/03/2023 09:55, Trybun wrote:
> Są to klawiatury podświetlane.

Jeśli bazują na jakimś sensownym switchu (w sensie: popularnym) to u
chińczyków można kupić same klawisze.

Oczywiście mówię o normalnej klawiaturze komputerowej, nie o
patologicznych klawiszach w laptopach.

Marcin Debowski

Lepiej kup czwartą i naklej na klawisze przezroczystą folię zanim
zaczniesz używać.

Alternatywnie, kup naklejki z literkami na obecną co może być trochę
trudne bo zwykle litery nie są wystarczająco przejrzyste.

--
Marcin

Trybun

W dniu 03.03.2023 o 09:55, Trybun pisze:
Dzięki za opinię, Panowie. Chyba jednak zakup następnej będzie
najlepszym rozwiązaniem. Dodatkowo zaraz po wyciągnięciu z pudełka
popryskam klawisze bezbarwnym lakierem, może to coś da..

Animka

W dniu 06.03.2023 o 04:44, Kamil pisze:
Co Ty za klawiatury kupujesz.
Mnie jeszcze z żadnej farba nie zeszła.
Kup sobie lepiej na allegro za grosze naklejki na klawiaturę. Nie
rzucają się ordynarnie w oczy.

--
animka

Mirek Ptak

W dniu 06.03.2023 o 10:46, Trybun pisze:
No to zaraz będziesz kupował kolejną, przecież to się wszystko zalepi
tym lakierem. Jeśli już chcesz taka operację wykonać to wyciągnij
wszystkie klawisze i tylko je polakieruj - wcześniej wykonaj test na
jakimś mało ważnym, bo rozpuszczalnik z lakieru potrafi co nieco
rozpuścić :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Trybun

W dniu 06.03.2023 o 17:07, Animka pisze:
Podświetlane. Mam dwie normalne klawiatury, używane przez 20lat, nie ma
na nich najmniejszych śladów wytarć. Podświetlane przez rok trzy sztuki
nadają się na złom.

Prędzej piekło niż Allegro!

Trybun

W dniu 07.03.2023 o 07:01, Mirek Ptak pisze:

> [...]
> wszystkie klawisze i tylko je polakieruj - wcześniej wykonaj test na
> jakimś mało ważnym, bo rozpuszczalnik z lakieru potrafi co nieco

Przecie nie będę spryskiwał klawiatury po całości.. No oczywiście że
przed spryskaniem próba na innej klawiaturze czy lakier nie rozpuszcza
farby i plastiku.

A tak w ogóle mógłbyś polecić jakąś niedrogą podświetlaną klawiaturę,
ważna dla mnie cecha - aby miała jak najmniejszy skok klawiszy.

Mirek Ptak

W dniu 07.03.2023 o 09:09, Trybun pisze:
> A tak w ogóle mógłbyś polecić jakąś niedrogą podświetlaną klawiaturę,
> ważna dla mnie cecha - aby miała jak najmniejszy skok klawiszy.

Niestety nie pomogę :(
Od wielu lat (z 15 na oko) używam w domu Logitech Elite keyboard Y-BF38
http://www.allstarshop.com/shop/assets/aux_images/51059016_1.jpg
która to nie jest ani podświetlana, ani nie ma małego skoku klawiszy. Za
to jest niewytarta i niestety trochę już głośna, więc myślę o wymianie.
W pracy zaś używam dość płaskiej klawiatury HP ale też jest niepodświetlana.
Mam jakąś klawiaturę gamingową podświetlaną, ale jej nie polecam :)
Inne podświetlane to tylko w laptopach niestety więc ciężko je polecić.

Adam

Tak się dopytam, bo czegoś nie rozumiem.
Jak Ty masz podświtlane te klawiatury?

Pytam, bo sam mam kilka podświetlanych, w tym w laptopach. Podświetlenie
polaga na "inkrustacji" mlecznego tworzywa na całej grubości główki
klawisza. Cxyli trzeba by zrobić dziurę na przelot, aby nie było widać
napisu, ale wtedy praktycznie z klawisza zostłaby sama krawedź.

--
Pozdrawiam.

Adam

heby

On 07/03/2023 20:56, Adam wrote:
> Cxyli trzeba by zrobić dziurę na przelot, aby nie było widać
> napisu, ale wtedy praktycznie z klawisza zostłaby sama krawedź.

https://drive.google.com/file/d/14xF8TP0FRdiL2m3SQputbjyhcMF61WuK/view?usp=share_link

To z EliteBook 8570w. Mój Asus eeepc miał lepsze klawisze, niż te
elitarne :)

Adam

No to jakieś badziewie: przezroczysty klawisz malowany od wierzchu.
Takich nie widziałem.

--
Pozdrawiam.

Adam

Olek

W dniu 3.03.2023 o 09:55, Trybun pisze:
Jakieś dwa lata temu kupiłem w Biedronie taką niedrogą podświetlaną
klawiaturę, rzekomo gamingową:
https://allegro.pl/oferta/klawiatura-dla-gracza-dragon-breath-ea-5402-hit-10080692506

Nadal wygląda jak nowa. Jestem całkowicie zadowolony i polecam.
--
Olek

Trybun

W dniu 07.03.2023 o 20:56, Adam pisze:
Nie wiem, wygląda na to że klawisze poza znakami pokryte są farbą, pod
spodem jest jakieś źródło światła (najprawdopodobniej diody) i daje to
efekt świecących znaków. Wada polega na wycieraniu się owej farby w
wyniku czego nie widać znaków.

Trybun

W dniu 07.03.2023 o 22:59, Olek pisze:
Tą, taką właśnie piszę ten tekst.. No cóż, jest trochę trwalsza niż
poprzednie, tym niemniej po około pół roku użytkowania sporo klawiszy
powycieranych że nie wydać co na nich powinno być. Co najdziwniejsze -
wytarte są nie te które u nałogowego wręcz gracza powinny być wytarte
czyli układ "WSAD" , a takie jak np "o", "i", "u" czy "e".

Trybun

W dniu 07.03.2023 o 15:15, Mirek Ptak pisze:

> [...]
> Mam jakąś klawiaturę gamingową podświetlaną, ale jej nie polecam :)
> Inne podświetlane to tylko w laptopach niestety więc ciężko je polecić.

Nic nie szkodzi, nie wiem czy w ogóle są podświetlane klawiatury z małym
skokiem. Ale  może jednak renowacja się powiedzie.

heby

On 08/03/2023 12:23, Trybun wrote:
> Nic nie szkodzi, nie wiem czy w ogóle są podświetlane klawiatury z małym
> skokiem.

Pełno tego, pierwsza lepsza:

https://allegro.pl/oferta/klawiatura-przewod-multimedialna-podswietlana-usb-13066088515

Aczkolwiek ja jestem zwolennikiem klawiszy z dużym skokiem,
mechanicznych, więc dla mnie każda płaska jest bezużyteczna, stąd trudno
się wypowiadać nad ich jakością, co kto lubi. Może warto skoczyć do
MediaMarktu i poklikać na wystawowych?

Animka

W dniu 07.03.2023 o 09:07, Trybun pisze:
Na moich żadna farba nie poschodziła. Jak nowe. Też podświetlane.

> Prędzej piekło niż Allegro!

Ale ten Allegro to są sklepy normalne.. Sprzedają też na Allegro.

--
animka

Trybun

W dniu 08.03.2023 o 13:52, heby pisze:
Ale skąd tu wiadomo że ma mały skok klawiszów? W ogóle to jakiś
producent  uwzględnia ten parametr w specyfikacji? Generalnie to
klawiatury podświetlane mają większy skok od zwykłych.

Trybun

W dniu 09.03.2023 o 02:52, Animka pisze:
No cóż...

> Ale ten Allegro to są sklepy normalne.. Sprzedają też na Allegro.

Mam tam konto i parę przeprowadzonych transakcji zakupowych, zawsze coś
było nie tak , a to nie przesyłali towaru bo kasa im nie wpłynęła na
konto mimo że to był zakup "za pobraniem". Drugi raz nie dość że na
towar czekałem chyba z miesiąc ta opieszała łajza to mi wystawiła
negatywna opinię. I jeszcze kilka innych podobnych przypadków. Ile razy
można włazić do tej samej brudnej rzeki?  Samo zamawianie to czysta
partyzantka w porównaniu do transakcji w innych internetowych sklepach.
Może ostatnimi czasy coś się tam na lepsze zmieniło, ale raczej już tego
nie będę sprawdzał.

heby

On 09/03/2023 12:14, Trybun wrote:
> Ale skąd tu wiadomo że ma mały skok klawiszów?

Nie wiadomo, ale jest spora szansa na mniejszy, niż w przypadku
klawiatury cherry mx, gdzie skok klawisza ma 0.5cm i jest to norma dla
klawiatur mechanicznych. Klawisze są w nich na tyle duże, aby te 0.5cm
zmieścić wewnątrz klawisza.

> W ogóle to jakiś
> producent  uwzględnia ten parametr w specyfikacji?

Jeśli kupujesz porządną klawiaturę mechaniczną, to tak. Wynika to ze
specyfikacji używanych switchów, ich parametrów mechanicznych. nie bez
powodu szukanie klawiatury do pracy zaczyna się od określenia jakiego
typu switche są potrzebne: tactile, liniowe, z klikiem, płaskie,
butterfly, membranowe itd.

Ja używam kilku i zdecydowanie najlepiej pisze mi się na klawiaturze
mechanicznej z dużym skokiem. Przejście na klawiatury laptopowe
przypomina potem stukanie w deskę.

> Generalnie to
> klawiatury podświetlane mają większy skok od zwykłych.

To ma małe znaczenie, diody są mikroskopijne. Znacznie większe jest to,
na czym pracują, czyli sposób konstrukcji samego switcha. Jak kupujesz
tani złom, to switche są "nijakie". Jak kupujesz drogi, to typ switcha
jest zazwyczaj z firmy produkującej takie (np. Cherry AG czy Alps).

Uncle Pete

> [...]
> partyzantka w porównaniu do transakcji w innych internetowych sklepach.
> Może ostatnimi czasy coś się tam na lepsze zmieniło, ale raczej już tego

No to dawno nie korzystałeś z Allegro, już od wielu lat sprzedający nie
może wystawić opinię kupującemu.

heby

On 09/03/2023 12:16, Trybun wrote:
> Mam tam konto i parę przeprowadzonych transakcji zakupowych, zawsze coś
> było nie tak

Mam inną statystykę, od nastu lat robie tam zakupy w ilości około 100
paczek rocznie (ostatnio nawet więcej). Przypadki sporne to bardziej
okolice jednego/dwóch % transakcji. Zazwyczaj związane z typowym
Januszem Biznesu, które istnieją tak samo poza allegro, tylko, że na
allegro jesteś na nieco innej pozycji: w razie co masz przestrzeń do
dyskutowania i możliwośc zwracania pieniędzy bez użerania się z
kretynami. Zaś "smart" powoduje, że za przesyłki >30zł nie płacę i mimo,
że wydawało mi się to absurdalne jako koncepcja, to faktycznie, te ~100
zakupów rocznie mam z darmową wysyłką już od kilku lat (dalej nie
pojmuje jak się im to opłaca) płacąc jakieś grosze co rok. Darmowego
kuriera zazwyczaj w tych samych sklepach poza allegro nie uświadczysz, a
ceny podobne. To nie jest reklama, tylko najzwyczajniej statystyka
mojego doświadczenia z punktu widzenia zwykłego klienta który z tego
dość często korzysta. Ogólnie, musiałeś mieć ogromnego pecha lub było to
15 lat temu, bo ja, przy takim przerobie paczek, mam najzwyczajniej
problemy na poziomie nieistotnym, a kupuję tam praktycznie wszystko,
poza może jedzeniem, ale to też się zmienia.

Kupuje też dużo na aliexpress i tutaj również nie mam zastrzeżeń, a
spory i zwracanie pieniędzy jest wręcz absurdalnie wygodne. Jedyny
problem to ginące paczki, giną zazwyczaj na ostatniej prostej kiedy
przechodzą kontrolę celną w PL i wpadają w czarną dziurę PP. Ale Ali ani
razu, na naście, nie odmówił mi zwrotu pieniędzy za zgubiony towar.
Gubienie paczek jest na poziomie ~5%. Przy takich ilościach w skali
kraju oznacza to, że PP daje radę zgubić pewnie tira dziennie. Spory o
towar pomylony czy złej jakosci są również nie większe niż 1-2%, choć w
201x było tego znacznie wiecej. Obecnie kupuje tam nawet podzespoły
elektroniczne i naprawdę kitajcom opłaca się jakoś magicznie wysłać mi 1
tranzystor za 1.5zł z darmową wysyłką. Niepojęte.

Zaryzykuję, że w ostatnich 10 latach znacząco wzrosła jakośc obsługi
klienta online, na wszystkich platformach. To już nie te czasy, że
kupowało się telefon i dostawało cegłę. Cięgle to jest możliwe, ale
szanse na to masz znikome, sklepy na allegro dbają o wizerunek
zdecydowanie bardziej niż 10 lat temu.

Trybun

W dniu 10.03.2023 o 21:12, Uncle Pete pisze:
Istotnie, będzie jakieś 10-15lat.. Ale jakaś tam negatywne opinie to
najmniejszy z problemów jakich doświadczyłam robiąc zakupy za
pośrednictwem tego serwisu.

Trybun

W dniu 10.03.2023 o 23:44, heby pisze:
Skoro tak piszesz.. Być może faktycznie trafiłem na jakichś "Januszy".
Jednak jak dla mnie to i te nowe możliwości to i tak za duże wyzwanie,
ja preferuje sklepy typu hybryda, -  zamawiam towar z magazynu do
stacjonarnego sklepu. W ten sposób mogę towar dokładnie obejrzeć przed
zapłatą, a samo egzekwowanie reklamacji to 5minutowa wizyta w sklepie.
Tak że Allegro po tym co napisałeś, owszem, ale tylko w ostateczności.

Trybun

W dniu 09.03.2023 o 14:14, heby pisze:
Nie wiem skąd bierze się ta wasza tolerancja do fuszerstwa. Czy tzw
tania klawiatura ma się nadawać tylko na złom i nie  da się jej używać
przynajmniej przez cały okres gwarancyjny? Rozumiem ścierwa
kapitalistyczne dla których mniejszy czy wyższy skok klawisza to
pretekst do wyższej ceny, dziwię się tylko wykazywanemu zrozumieniu
takiego stanu rzeczy przez niektórych klientów.

heby

On 12/03/2023 09:45, Trybun wrote:
> Nie wiem skąd bierze się ta wasza tolerancja do fuszerstwa. Czy tzw
> tania klawiatura ma się nadawać tylko na złom i nie  da się jej używać
> przynajmniej przez cały okres gwarancyjny?

Da się, używam *TANIEJ* klawiatury mechnicznej.

Pomyliłeś koncepcje: bycie tanią ma niewielki związek z mechanicznością.

> kapitalistyczne dla których mniejszy czy wyższy skok klawisza to
> pretekst do wyższej ceny

Cena ma niewielki związek ze skokiem klawisza. Niektóre "płaskie"
klawiatury, jak np. "applowskie", są znacząco drożesz od mechanicznych
na cherry czy alps. Płacisz za to samo, za co płacisz w przypadku iPhone.

Innymi słowy źle orientujesz marudzenie: mechaniczność klawiszy to
kwestia gustu a nie ceny. Obecnie najtańsza klawiatura machaniczna
(Gensys Thor na podrabianych cherry mx) to wydatek mniejszy niż 200zł a
używki/"powystawowe" trafiły mi się za 40zł (w ten sposób mam w domu 4
sztuki, rodzina używa). W dodatku trywialnie się serwisuje. Ponieważ
"mechniczne" kojarzą się z profesjonalnym graniem, to wysypało się ich
obecnie wiele różnych.

Oczywiście, że najtańsze membranowe są tańsze. I niektóre nie są w cale
takie najgorsze, sam używam takiej jeśli chce pisać cicho.

Więc jeszcze raz: machnicznośc to kwestia gustu. Ja takie preferuje, ale
znam masę ludzi którzy tego nie preferują i wolą "deski". Co kto woli,
może też to kwestia wieku, jako dziecko miałem w ręku wiele różnych i
najlepiej pisało mi się na klawiaturach z wyraźnym klikiem o dużym
skoku, bo w zasadzie dostępne były albo takie "profesjonalne", albo samo
badziewie w komputerkach 8-bit.

Adam

Teraz przez Allegro generujesz etykietę zwrotną, w przypadkach szczególnych
nawet nie musisz jej drukować, tylko wkładasz towar do paczkomatu.
Może to być zwrot bez podania powodu.
Uwaga: jednoosobowa działalność gospodarcza też się łapie na zwroty.

Mnie aplikacja pokazuje 2279 zł. oszczędności z tytułu "smart" - kupuję
rzeczy zarówno dla klientów (bo u głównych dystrybutorów typu AB S.A.
czasem jest drożej, niż w detalu) jak i kupuję pierdółki dla siebie (mydło,
dobra pasta do zębów, lepsza herbata, itd). Zdarza się, że kilka przesyłek
tygodniowo.

Ostatni problem z dostawą (przyszła pamięć zwykła zamiast ECC) to miałem
jakieś 8 lat temu.
Zresztą aktualnie jest tak, że gdy sprzedawca problematyczny, to kupujący
kasę odzyskuje bezpośrednio od Allegro i Allegro ściga sprzedawcę.

--
Pozdrawiam.

Adam

ąćęłńóśźż

Nadrabiają kilkuprocentową marżą z tytułu opłat od sprzedających.
Wielu sprzedawców jednak poza aledrogo sprzedaje taniej.
No ale mało kto ma tak masowy kontrakt z kurierami.

-----

Zbynek Ltd.

Adam napisał(a) :

> Mnie aplikacja pokazuje 2279 zł. oszczędności z tytułu "smart" - kupuję

Alledrogo jak zawsze łże.
Dodając towary do koszyka jednego sklepu pokazuje mi oszczędności na
wysyłce 30zł. Bo 3 towary zamawiam. W jednej paczce. Tak naprawdę
oszczędzam tylko 10. A tak bardziej naprawdę, to trochę mniej, bo
przecież opcji smart nie dostałem za darmo, ale musiałem za nią
zapłacić.

Swego czasu kupowałem buty. Ciągle mi coś nie pasowało. Za
wielokrotne przesyłki tam i z powrotem zapłaciłem jak za drugą parę
:-) No ale w sklepie stacjonarnym ich nie mogłem kupić.

Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Adam

Kwota szacunkowo zgadza się z ilością przesyłek.
Szacunkowo, gdyż czasem były gabaryty kurierskie, które są droższe, ale też
się łapią na Smart.
Smart mam wykupiony od samego początku, jak tylko się pojawił. A może nieco
później - bo było jakieś demo.

--
Pozdrawiam.

Adam

heby

On 14/03/2023 17:26, Zbynek Ltd. wrote:
> oszczędzam tylko 10. A tak bardziej naprawdę, to trochę mniej, bo
> przecież opcji smart nie dostałem za darmo, ale musiałem za nią zapłacić.

Opcja Smart zwraca się po kilku przesyłkach.

W moim wypadku asymptotycznie kosz wysyłki osiąga zero.

Innymi słowy, jesli kupujesz 1 rzecz na rok, to nie ma senu. Ale dla 100
rocznie ma bardzo duży.

Roman Tyczka

On 12.03.2023 10:27, heby wrote:
> [...]
> najlepiej pisało mi się na klawiaturach z wyraźnym klikiem o dużym
> skoku, bo w zasadzie dostępne były albo takie "profesjonalne", albo samo

To się podepnę pod wątek o klawiaturach.
Znasz ktoś klawiaturę w ludzkiej cenie i z normalnym skokiem z
podświetleniem oraz, co kluczowe, z odpinanym kablem usb? Odpinanym przy
samej klawiaturze, czyli klawiatura ma gniazdo usb.

--
pzdr
Roman

ąćęłńóśźż

100 rocznie to co najmniej 4 tys. zł na towar wydasz, w praktyce znacznie więcej.
Klikasz, klikasz, a inni w tym czasie ekspedientkę podrywają ;-)
BTW niektórzy sprzedawcy wystawiają towary za 39,90 zł, żebyś im się na Smarta nie łapał ;-).

-----

heby

On 15/03/2023 22:03, ąćęłńóśźż wrote:
> 100 rocznie to co najmniej 4 tys. zł na towar wydasz, w praktyce
> znacznie więcej.

W prakyce wydaje znacznie więcej.

> Klikasz, klikasz, a inni w tym czasie ekspedientkę podrywają ;-)

Ja już nie muszę.

> BTW niektórzy sprzedawcy wystawiają towary za 39,90 zł, żebyś im się na
> Smarta nie łapał ;-).

Wiem. Ale jednocześnie druga grupa ma ten sam towar o 40zł. Która
wygrywa wyścig?

PS. Już nie 40. Obecnie 30.

ąćęłńóśźż

Kupujesz masówkę.
Są towary, które ma 1-2 firmy w Polsce. I z tego 0-1 wystawia na aledrogo (czasem po to, żebyś trafił do ich sklepu z niższą ceną).

BTW potrzebuję pilota do tunera TV.
Jest dostępny jedynie w Hiszpanii, widocznie ktoś przedobrzył z zapasami.
Ma je dwóch handlarzy na ebay.es
Jeden za 15 EUR + 15 EUR wysyłka do PL kurierem
Drugi za 25 EUR + 5 EUR wysyłka do PL ekonomiczna.
Nie mogę przekonać tego za 15 EUR żeby mi do PL wysłał ekonomicznie ;-).
A 30 EUR za samego pilota do starszawego tunera to mi się średnio kalkuluje (może lepiej odnowić model tunera?).

-----

heby

On 16/03/2023 10:52, ąćęłńóśźż wrote:
> Kupujesz masówkę.

Tak, m.in. tą masówką są specjalistyczne układy scalone, proszki
niedostępne w hipermarketach, bielizna utkana przez pająki przy świetle
łukowym, itd itp. Ogólnie kupuje różne rzeczy. Dam przykład: stosowane
śrubunki 1" znalazłem w kilkunastu odmianach na allegro i ani jednego w
hipermarketach i hutowniach z armaturą w okolicy. Na pytanie czy "maja
takie śrubunek" mówili że pierwsze widzą, a woda się lała i traciłem
czas. Innymi słowy są przykłady w dowolną stronę, jeśli chcesz udowodnić
jakąkolwiek tezę. Należy korzystać z allegro, sklepów interentowych i
sklepów stacjonarnych bilansując i optymalizując.

> Są towary, które ma 1-2 firmy w Polsce. I z tego 0-1 wystawia na
> aledrogo (czasem po to, żebyś trafił do ich sklepu z niższą ceną).

Zgadza się, ale wyobraź sobie, że używanie allegro to nie pułapka.
Zawsze mogę iść do sklepu po pieruszkę czy Ferrari. Nie ma przymusu
używania. Używam, bo znajduje tam, bo oszczędzam czas na bieganie po
sklepach, gdzie "masowych towarów" nie mają.

> BTW potrzebuję pilota do tunera TV.

Brzmi jak znakomite zadanie dla uniwersalnego.

Ba. Brzmi jak znakomita wymówka do pozbycia się dekodera i przejscie na
telewizją internetową, rzucaną z telefonu na tv przez jakiegoś chromecasta.

> (może lepiej odnowić model tunera?).

Nie. Lepiej oglądać online. Obecnie używanie do tego tunera jest lekko
legacy.

ąćęłńóśźż

Jak ch_jowe zadanie, bo pilot jest ta dam radiowy.

-----

heby

On 16/03/2023 13:50, ąćęłńóśźż wrote:
> Jak ch_jowe zadanie, bo pilot jest ta dam radiowy.

O, to interesujące. A co to za tuner TV?

ąćęłńóśźż

Viark.

-----
> interesujące.

Trybun

W dniu 12.03.2023 o 11:47, Adam pisze:
Generowanie etykiet, mam korzystać z paczkomatów których położenia nie
znam i nie mam pojęcia na jakich zasadach działają,. Jedynie ostatnia
pozycja na plus,

ale ile tu niepewności i zachodu w stosunku do mojej metody zakupów..

Trybun

W dniu 12.03.2023 o 10:27, heby pisze:

> Da się, używam *TANIEJ* klawiatury mechnicznej.
>
> Pomyliłeś koncepcje: bycie tanią ma niewielki związek z mechanicznością.

To akurat nie ma nic do rzeczy, przynajmniej dla mnie klawiatura to
klawiatura bez względu na to jak ja tytułują. Teraz używam takiej
nazywanej półmechaniczną i konia z rzędem temu kto mi wykaże czym ona
się różni na plus w użytkowaniu od zwykłej. Od producenta oczekuję że
bez względu na nazwę (rodzaj) sprzeda mi klawiaturę która

 będzie działała przynajmniej przez okres gwarancji.

> [...]
> dużym skoku, bo w zasadzie dostępne były albo takie "profesjonalne",
> albo samo badziewie w komputerkach 8-bit.

Ale to Ty wyskoczyłeś z tą mechanicznością, mi to wsio ryba, jestem
gotów dopłacić za np podświetlanie albo za przedłużoną gwarancję, ale
nigdy za logo firmowe czy za jakieś inne duperele bez większego
znaczenia za które kapitaliści sobie liczą żerując na ludzkich ciągotach
do błyskotek.

heby

On 21/03/2023 08:55, Trybun wrote:
> Generowanie etykiet

Nic nie generujesz. Klikasz "zwracam" w allegro, owijasz towar w
tekturę, podchodzisz do paczkomatu, wpisujesz kod z SMSa, otwiera się
dziura, wkładasz, zamykasz.

Jako klient poza allegro, drukujesz PDFa którego dostajesz mailem po
zapłaceniu nastu zł, naklejasz, albo wkładasz w przylgę, podchodzisz do
dowolnego paczkomatu, pokazujesz kod paskowy, wkładasz i już.

>, mam korzystać z paczkomatów których położenia nie
> znam

Jest od tego mapa. Argument bez sensu. W dodatku cieżko obecnie przejśc
chodnikiem bez potknięcia się o paczkomat. Innymi słowy jest w Tobie
najzwyczajniej zła wola.

> i nie mam pojęcia na jakich zasadach działają

Bardzo dobrych. Możesz przeknać się samodzielnie za śmieszne pieniądze.

Trybun

W dniu 22.03.2023 o 15:23, heby pisze:
Ale chyba nie chcesz powiedzieć że wszystkie to powyższe zabiegi to
wygodniejsza od mojej forma zakupów?

Animka

W dniu 08.04.2023 o 13:23, Trybun pisze:
Tak w ogóle to lepiej nie korzystać z tych paczkomatów, bo są okradane.
Lepiej odebrac od kuriera , w Żabce czy na stacji benzynowej, czy na
poczcie.

--
animka