Problem z instalacją aktualizacji KB5034204

kmarkk

Jan 28, 2024, 5:13:52 AMJan 28
Windows 11 64bit
Pobieranie i instalowanie aktualizacji KB5034204 przebiega sprawnie.
Problem pojawia się przy zalecanym restarcie komputera.
W trakcie restartowania pojawia się komunikat:
"Coś nie poszło zgodnie z planem. Nie ma powodu do obaw - cofanie zmian.
Nie wyłączaj komputera".
Kod błędu: 0x800f0922
Wykonałem:
1- na czas instalacji wyłączyłem a-virusa F-Secure. Nie pomogło
2-Próbowałem naprawić usługę Windows Update.
(Ustawienia-System-.........-Windows Update-Uruchom)
Nie pomogło.
3-Pobrałem i uruchomiłem odpowiednią dla mojego systemu aktualizację z:

https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB5007292
Również niepowodzenie.
Co jeszcze radzicie wykonać?
PS
Na
stronie:https://learn.microsoft.com/pl-pl/troubleshoot/windows-server/deployment/error-0x800f0922-installing-windows-updates
znajduje się profesjonalna porada, jak sobie poradzić z tym problemem.
Niestety, jest dla mnie zbyt profesjonalna, abym mógł ją wykonać.
Może zna ktoś bardziej przystępne dla przeciętnego użytkownika rozwiązanie?

Trybun

Jan 28, 2024, 7:41:46 AMJan 28
W dniu 28.01.2024 o 11:13, kmarkk pisze:
MS przyznał się do błędu instalacji ostatniej aktualizacji 10ki, i
zapowiedział wydanie poprawki. Być może to samo dotyczy 11ki. W każdym
bądź razie u mnie dwa kompy z 10ką wywalają błędy a aktualizacja 11ki
przechodzi bezproblemowo.

Adam

Jan 28, 2024, 7:55:31 AMJan 28
Ja bym zaczął klasycznie:
chhkdsk /f na dysku systemowym, weryfikacja ilości wolnego miejsca, a
później jak zwykle w takich sytuacjach:
dism /online /Cleanup-Image /RestoreHealth
sfc /scannow

--
Pozdrawiam.

Adam

Olek

Jan 28, 2024, 11:05:39 AMJan 28
W dniu 28.01.2024 o 13:55, Adam pisze:

> [...]
> później jak zwykle w takich sytuacjach:
> dism /online /Cleanup-Image /RestoreHealth

To może nie wystarczyć, gdy jest potrzebne powiększenie partycji EFI.
--
Olek

kmarkk

Jan 28, 2024, 2:15:18 PMJan 28
> [...]

> później jak zwykle w takich sytuacjach:
> dism /online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Wykonałem zalecane czynności. Na zakończenie skanowania, we wszystkich
trzech przypadkach ukazywały się komunikaty o braku nieprawidłowości.
Odnośnie wolnego miejsca na dysku C:
dysk SSD, zajęte-80 GB, wolne 175 GB

Adam

Jan 29, 2024, 6:30:54 AMJan 29
Wyglądfa na to, że Olek ma dobrego pomysła - być może chodzi tutaj (nie
sprawdazłem Twojego błędu wg ID) o brak miejsca na partycji EFI.
Jest to już dość stary błąd - M$ przeznaczył za mało miejsca, trzeba
poprzesuwać partycje.

Spróbuj w międzyczasie pobrać ISO któregoś z obrazów narzędziowych: Hirens
albo Strelec - tak będzie najbezpieczniej. Obraz nagraj na pendrive - tutaj
polecam Rufusa, który przeskakuje zabezpiecznia niektórych BIOS-ów.
Uwaga: zawartość pendrive jest usuwana.

Wieczorem, jak będę miał czas, to poszukam dokładniej i Ci napiszę, chyba
że ktoś wcześniej coś podpowie.

--
Pozdrawiam.

Adam

kmarkk

Jan 29, 2024, 6:47:36 AMJan 29
W dniu 29.01.2024 o 12:30, Adam pisze:

> [...]
> Uwaga: zawartość pendrive jest usuwana.
>
> Wieczorem, jak będę miał czas, to poszukam dokładniej i Ci napiszę, chyba

Dzięki za zaangażowanie. Poddaję się. Moje umiejętności są za słabe, aby
wykonać Twoje zalecenia.
Tak więc, nie szukaj już dokładniejszych instrukcji, skoro moje
umiejętności są tak ubogie.
Myślę, że bez tej aktualizacji mój komputer nie narazi się na Armagedon.
Pozdrawiam
mk

kmarkk

Feb 8, 2024, 4:29:34 PMFeb 8

Animka

Feb 9, 2024, 2:47:09 PMFeb 9
W dniu 08.02.2024 o 22:29, kmarkk pisze:
Nawet fajnie, że u mnie wcale toto nie chce się zainstalować pomimo, że
ponawiałam próby.

--
animka

Olek

Feb 11, 2024, 5:18:34 PMFeb 11
W dniu 29.01.2024 o 12:47, kmarkk pisze:

> [...]
> umiejętności są tak ubogie.
> Myślę, że bez tej aktualizacji mój komputer nie narazi się na Armagedon.

Pokręciłem, nie chodzi o partycję EFI tylko WinRE:

https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/kb5028997-instrukcje-r%C4%99cznej-zmiany-rozmiaru-partycji-w-celu-zainstalowania-aktualizacji-winre-400faa27-9343-461c-ada9-24c8229763bf

--
Olek