czy-naprawde-potrzebujemy-nowego-windowsa

1634Racine

PiteR

in <news:umhbgo$dhp$1$lad...@news.chmurka.net>
user 1634Racine pisze tak:

> https://antyweb.pl/czy-naprawde-potrzebujemy-nowego-windowsa
>
> https://antyweb.pl/windows-10-koniec-wsparcia

> czy-naprawde-potrzebujemy-nowego-windowsa

być może MS naprawi stare błędy haha ;)

Zrobiłbym wszystko konfigurowalne w plikach .ini
kolory, rozmiary okien itp.

Wielki zegar z kalendarzem always on
wygaszac z datą i dniem tygodnia

Zarządzanie klikane spod windowsa
włącz hdmi, wyłącz vga, wyłącz usb4, wyłącz dysk nr4
włącz tylko wentylator cpu i zasilacz
ustaw obroty na 600rpm

ech pomarzyć dobra rzecz.

--
Piter

Adam

Jan 1, 2024, 8:15:13 AMJan 1
No co Ty?
Chcesz zrobić z windowsa prawie linuxa?

Wydaje mi się, że zegary i kalendarze jako wygaszacze oraz włączanie czy
wyłączanie napędów było pod Win 3.1x albo Win 95/98.

--
Pozdrawiam.

Adam

PiteR

Jan 1, 2024, 7:26:12 PMJan 1
in <news:1nkda2w0p8j4$.1y08aa1isxwh6$.d...@40tude.net>
user Adam pisze tak:

> No co Ty?
> Chcesz zrobić z windowsa prawie linuxa?

tak ;)

> Wydaje mi się, że zegary i kalendarze jako wygaszacze oraz
> włączanie czy wyłączanie napędów było pod Win 3.1x albo Win 95/98.

kalendarze pierwsze słysze

a włączanie takie skuteczne na przekaznik
co odcina zasilanie dysku.

--
Piter

#jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

Adam

Jan 2, 2024, 7:31:33 AMJan 2
Dnia Tue, 02 Jan 2024 00:26:07 GMT, PiteR napisał(a):

> in <news:1nkda2w0p8j4$.1y08aa1isxwh6$.d...@40tude.net>

> tak ;)

> kalendarze pierwsze słysze

Były, miałem.
Wtedy dość "modne" (i dość drogie) były urządzenia typu "osobisty
asystent".
Były to małe urządzenia, z wyświetlaczem LCD typu kilka linii tekstu.
Jeden z nich podłączałem do Win 3.x lub 95 (nie pamiętam) i synchronizował
kalendarz z komputerem.
Tenże kalendarz mógł być wyświetlany jako wygaszacz ekranu.

Później nastał czas PDA, ale takiej funkcjonalności nie kojarzę.
Przynajmniej w Palmach i urządzeniach z Win Mobile.

> a włączanie takie skuteczne na przekaznik
> co odcina zasilanie dysku.

Szedł syngał "power off".
A skoro szedł sygnał, to raczej Win 3.x niż 9.x

Natomiast w Win 95 zrobiłem sobie skróty klawiaturowe do wysuwania i do
wciągania tacek z napędów CD i DVD.
Był to okres, że jeszcze używało się CD w kompie jako odtwarzacz płyt
audio-CD.

--
Pozdrawiam.

Adam

PiteR

Jan 2, 2024, 6:54:28 PMJan 2
in <news:1o1w8rhus8q1p$.54ypk1fk1aom$.d...@40tude.net>
user Adam pisze tak:

> [...]
> i do wciągania tacek z napędów CD i DVD.
> Był to okres, że jeszcze używało się CD w kompie jako odtwarzacz

mam teraz taki panel z aliexpress
8 włączników na osiem kabli sata
dla mnie bomba, żałuje że wcześniej nie kupiłem.

Przed startem kompa włączam sobie dysk 3.5" który chcę
a tak to cisza.

https://www.ebay.co.uk/itm/164239991159?hash=item263d776177

Jacek

Jan 3, 2024, 9:21:43 AMJan 3
W dniu 27.12.2023 o 15:21, 1634Racine pisze:
> https://antyweb.pl/czy-naprawde-potrzebujemy-nowego-windowsa
>
> https://antyweb.pl/windows-10-koniec-wsparcia

Zaryzykowałbym twierdzenie że większość indywidualnych użytkowników
PC-ta w ogóle nie potrzebuje windowsa. No, ale ja to słodzę truskawki :)

Adam

Jan 3, 2024, 12:38:05 PMJan 3
He, takiemu to dobrze :)

Mój "najdłużej panujący" komputer to był Big Tower, bebechy ciągle
zmieniane.
Kilka HDD, w tym 2 szt. szybkoobrotowych SCSI.
Każdy dysk miał wentylację: sanki na 5 i 1/4" a w nich dwa wentylatory o
małej średnicy i dużych obrotach. Dość mocno to wyło.

To znaczy dość mocno, dopóki nie postawiłem Della PowerEdge 2900 rack 5U z
dwoma procesorami Xeon. Wtedy zmieniłem definicję "dość mocno wyje" ;)

Przy tym dyski współczesne SATA są prawie bezgłośne ;)

Pomijam stare serwerownie, gdzie czasem do kogoś stojącego ze trzy albo
czery szafy dalej trzeba gadać podniesionym głosem, żeby się usłyszeć.
Teraz na szczęście, jeśli jest temperatura ustawiona na jakieś 16 czy 18°C,
to serwery też są bardzo ciche.

--
Pozdrawiam.

Adam

PiteR

Jan 3, 2024, 1:12:07 PMJan 3
in <news:v57wr0m1jxub.ri472kdq0f1c$.d...@40tude.net>
user Adam pisze tak:

> To znaczy dość mocno, dopóki nie postawiłem Della PowerEdge 2900
> rack 5U z dwoma procesorami Xeon. Wtedy zmieniłem definicję "dość
> mocno wyje" ;)

Mam właśnie serwer Dell Precision Tower 5810.
Chcę poodlączać watraki oprócz na CPU.

Nie będę go obciążać.

Mam dwa kompiki pasywne i mój borze sosnowy jaka cisza.
OTAKE cisze walczylyśmy.

PiteR

Jan 3, 2024, 1:13:09 PMJan 3
in <news:un3qhl$37n5j$1...@dont-email.me>
user Jacek pisze tak:

> No, ale ja to słodzę truskawki :)

to są tacy co nie słodzą?

1634Racine

Jan 3, 2024, 1:38:48 PMJan 3
Jacek w news:un3qhl$37n5j$1...@dont-email.me
[....................]
> Zaryzykowałbym twierdzenie że większość indywidualnych użytkowników PC-ta
> w ogóle nie potrzebuje windowsa

uwazam, ze masz 100% racji.

Konto58

Jan 3, 2024, 1:47:03 PMJan 3
Wed, 03 Jan 2024 18:13:03 GMT
PiteR <em...@fauszywy.pl> napisał(a):

> in <news:un3qhl$37n5j$1...@dont-email.me>

> to są tacy co nie słodzą?

Diabetycy?

Adam

Jan 3, 2024, 4:13:11 PMJan 3
Dnia Wed, 03 Jan 2024 18:12:02 GMT, PiteR napisał(a):

> [...]
> Chcę poodlączać watraki oprócz na CPU.
>
> Nie będę go obciążać.
>
> Mam dwa kompiki pasywne i mój borze sosnowy jaka cisza.

Nie wiem, czy wstanie bez potwierdzenia prawidłowej pracy wentylatorów.
Chociaż może i wstanie, bo to nie serwer tylko stacja robocza.

--
Pozdrawiam.

Adam

Adam

Jan 3, 2024, 4:35:19 PMJan 3
Niekoniecznie.

Owszem, dla dużej liczby prywatnych osób internet = przeglądarka i dla nich
wystarczy jakikolwiek OS okrojony do tej funkcjonalności.
Prawdopodobnie są laptopy z systemem wykastrowanym do tej funkcjonalności,
chyba ChromeBook czy coś takiego.

Mam w swoim "muzeum" komputer - dość stary, z pierwszych serii i7 - na
płycie głównej P55M i abo ten albo inny podobny komputer ma w BIOS zaszyty
wykastrowany linux z przeglądarką.
Startowało to jakieś 5 sekund i wystarczało wtedy do szybkiego przejrzenia
niezbyt skomplikowanych stron internetowych.

Natomiast istnieje spora liczba graczy, dla których koniecznością jest
posiadanie windowsa, gdyż gier pod linuksy jest niewiele.

No i jest rzesza ludzi męczących się myszą z jednym przyciskiem ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

PiteR

Jan 3, 2024, 4:49:11 PMJan 3
in <news:9vcv64nievl3$.uv67qjcdgoh4$.d...@40tude.net>
user Adam pisze tak:

> Nie wiem, czy wstanie bez potwierdzenia prawidłowej pracy
> wentylatorów. Chociaż może i wstanie, bo to nie serwer tylko
> stacja robocza.

tak, tak stacja, pomrygało mi się

w życiu zawsze pod górę
emulator sondy lambda mu podłączę ;)

1634Racine

Jan 3, 2024, 10:22:29 PMJan 3
Adam w news:1p1nmqg2godpn$.1aglaqui6vtey$.d...@40tude.net
> Niekoniecznie.

gotow jestem zgodzic sie (ale nie wiem,na jakim poziomie %), bowiem nie
wzialem pod uwage tego, czym nigdy nie zajmowalem sie. O tym nizej.

> Owszem, dla dużej liczby prywatnych osób internet = przeglądarka i dla
> nich wystarczy jakikolwiek OS okrojony do tej funkcjonalności.

nie wierze w to, ze duza liczba/wiekszosc prywatnych osob to tylko
internet/przegladarka.
Do czego ludziom "indywidualnym" komputer? internet/przegladarka, poczta,
komunikatory-rozmowy, programowanie, filmy-online/offline, foto/obrobki,
prace biurowe/edytory/ksiegowe/pisarskie/redakcyjne/projektowanie, etc.

> Natomiast istnieje spora liczba graczy, dla których koniecznością jest
> posiadanie windowsa, gdyż gier pod linuksy jest niewiele.

i to jest to, o czym jest wyzej. Tylko, ze nie jest jasne jaki to %
"indywidualnych uzytkownikow". Moze w sumie nie tak duzo - i wowczas
faktycznie "większość indywidualnych użytkowników
PC-ta w ogóle nie potrzebuje windowsa". A moze duzo? wiesz , jaki % gra? ja
nie mam pojecia. W zyciu nie gralem. sorry, w jedna gre,przez pare dni.

szopen

Jan 4, 2024, 11:06:44 AMJan 4
On 4.01.2024 04:22, 1634Racine wrote:
> [...]
> filmy-online/offline, foto/obrobki, prace biurowe/edytory/ksiegowe/pisarskie/redakcyjne/projektowanie, etc.

Drobne sprostowanie, bo kolega odklejony chyba.
Już od jakiegoś czasu (kilku lat), dzięki Valve i Steam, na Linuksie da się odpalić setki lub tysiące gier typowo
Windowsowych, działają różnie, niektóre gorzej, zazwyczaj dobrze, niektóre ...wydajniej niż na Windows.
I to nie jakieś popierdółki typu Snake tylko wypasione tytuły jak Path of Exile, w którego czasem popykam.

--
szopen

Grzegorz Niemirowski

Jan 4, 2024, 11:11:26 AMJan 4
szopen <sz...@en.szop> napisał(a):
> [...]
> Windows. I to nie jakieś popierdółki typu Snake tylko wypasione tytuły
> jak Path of Exile, w którego czasem popykam.

Oczywiście nie na dowolnym Linuksie, tylko na debianowym.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/

Olek

Jan 6, 2024, 9:58:06 AMJan 6

> Oczywiście nie na dowolnym Linuksie, tylko na debianowym.

Na Slackware też działa Steam, a raczej nie jest debianowy.
--
Olek

rad...@konto.pl

Jan 15, 2024, 6:39:22 AMJan 15
Wed, 27 Dec 2023 15:21:59 +0100, w <umhbgo$dhp$1$lad...@news.chmurka.net>,
"1634Racine" <mnj...@j.cbqebml> napisał(-a):

> https://antyweb.pl/czy-naprawde-potrzebujemy-nowego-windowsa
>
> https://antyweb.pl/windows-10-koniec-wsparcia

W zasadzie od czasów 7-mki 64bit nie potrzebujemy...