thunderbird,serwer "chmurka" - problem z wysłaniem wiadomości

kmark

Wiadomości tej grupy subskrybuję w Thunderbirdzie z serwera
news.chmurka.net.
Dzisiaj chciałem odpisać userowi na zadane przez niego pytanie, ale
wysłanie tej odpowiedzi okazało się niemożliwe, ponieważ ukazał się
komunikat informujący o konieczności podania nazwy użytkownika i hasła
do serwera news.chmurka.net.
Z serwera news.chmurka.net korzystam od dawna, od czasu, kiedy serwer
neostrada zakończył działalność.
Nigdy logowanie nie było konieczne. Nie znam swoich danych logowania.
Proszę o pomoc.
mk

Grzegorz Niemirowski

kmark <stef...@poczta.fm> napisał(a):
Logowanie do chmurki jest konieczne już od jakiegoś czasu. Po prostu załóż
sobie konto. Jeśli nadal będziesz mieć problem, to pisz bezpośrednio do
admina chmurki: http://news.chmurka.net/#Kontakt Tutaj jest grupa o Windows.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/

1634Racine

Grzegorz Niemirowski w news:um21cl$du7$1$grze...@news.chmurka.net
owszem, tutaj jest grupa o windows.
ale otrzymal odpowiedz? otrzymal.
bo _dzisiaj_ pisze sie tam, gdzie jeszcze tli sie jakiekolwiek zycie
usenetowe.
zdawac by sie moglo, ze wobec tego mogl pisac na grupe 'polityka'. Ale nie
napisal. I slusznie.

Grzegorz Niemirowski

1634Racine <mnj...@j.cbqebml> napisał(a):
> owszem, tutaj jest grupa o windows.
> ale otrzymal odpowiedz? otrzymal.

A nie powinien, tylko nie chciałem być nieuprzejmy.

> bo _dzisiaj_ pisze sie tam, gdzie jeszcze tli sie jakiekolwiek zycie
> usenetowe.

Dlaczego tak? To jest zwykłe zaśmiecanie. I to w dodatku bezsensowne, bo
pisać trzeba tam, gdzie jest największe prawdopodobieństwo otrzymania
odpowiedzi. I zwykle nie będzie to w ogóle Usenet. Piszesz jakby był jakiś
obowiązek zadawania pytań na Usenecie. Gdyby taki obowiązek był, to może
szukanie aktywnej grupy, bez względu na jej tematykę, byłoby uzasadnione.

> zdawac by sie moglo, ze wobec tego mogl pisac na grupe 'polityka'. Ale
> nie napisal. I slusznie.

A na Windows słusznie? Po co w ogóle na siłę pytać o chmurkę na Usenecie? Bo
jest ona serwerem news? Można przecież uzyskać informację z pierwszej ręki u
admina. On odpowiada bardzo chętnie i przykłada się do utrzymania serwera.
Doradzi, podpowie, może nawet coś przekonfiguruje, np. filtr antyspamowy.

Przy okazji, to zastanawiałem się czemu dałeś [ot] pytając o OE. On jest
przynajmniej częścią Windows w przeciwieństwie do TB.

1634Racine

Grzegorz Niemirowski w news:um2a6l$8k7$1$grze...@news.chmurka.net
> A nie powinien, tylko nie chciałem być nieuprzejmy.

piszac, _liczy_ _sie_ na spotkanie uprzejmego. Trafil-zatopil. Tylko tyle.

> Dlaczego tak?

widac za duzy skrot dalem.
"pisze sie tam" mialo oznaczac: pisze sie na usenet tam [....].
Bo pisac w ogole, to mozna i na Berdyczow.

> To jest zwykłe zaśmiecanie. I to w dodatku bezsensowne,

poczekaj jeszcze troche, za jakis czas nie bedzie usenetu, nie bedzie smieci
:)

> bo pisać trzeba tam, gdzie jest największe prawdopodobieństwo otrzymania
> odpowiedzi. I zwykle nie będzie to w ogóle Usenet. Piszesz jakby był
> jakiś obowiązek zadawania pytań na Usenecie.

Ale chlop wybral usenet. Masz z tym jakis problem? Ja w ogole. Moze wybral
miedzy listem do soltysa i usenetem. Wybral dobrze.

> Gdyby taki obowiązek był,
> to może szukanie aktywnej grupy, bez względu na jej tematykę, byłoby
> uzasadnione.

a jesli obowiazku pisania na usenet nie ma, a nie ma, ale ktos wybiera
usenet, to "szukanie aktywnej grupy, bez względu na jej tematykę" juz nie
jest uzasadnione? :)

> A na Windows słusznie?

wykonal "szukanie aktywnej grupy, bez względu na jej tematykę". imo -
uzasadnione.

> Po co w ogóle na siłę pytać o chmurkę na
> Usenecie? Bo jest ona serwerem news?

jesli jabco spoczywa kole jakiegos drzewa, to najpewniej (duze
prawdopodobienstwo) jest nim jablon. Pewnie dlatego z serwerem news
skojarzyl usenet. Na stacji benzynowej mial pytac?

> Można przecież uzyskać informację
> z pierwszej ręki u admina.

Mozna. Ale wybral usenet.

> Przy okazji, to zastanawiałem się czemu dałeś [ot] pytając o OE. On jest
> przynajmniej częścią Windows w przeciwieństwie do TB.

pewnie dlatego, zeby ktos nie skrobnal mi, ze sprawa oe, to nie sprawa
windows. Bo nie kazdy wie to, co Ty wiesz.

kmark

W dniu 2023-12-21 o 19:57, Grzegorz Niemirowski pisze:

> Logowanie do chmurki jest konieczne już od jakiegoś czasu. Po prostu
> załóż sobie konto. Jeśli nadal będziesz mieć problem, to pisz
> [...]
Założyłem konto. Wysłałem do Ciebie wczoraj z "chmurki" podziękowania za
udzieloną pomoc. Niestety mój post nie pojawił się. Dzisiaj ponownie
wysłałem. Niestety efekt ten sam, mimo że w obu przypadkach wysyłka
odbyła się bezproblemowo.
Ale nie będę już marudził na tym forum, bo nie chcę Cię denerwować
niewindowsowym tematem.
A admin "chmurki" nie jest zbyt rychliwy.Zanim napisałem post na to
forum, czekałem kilka dni na odpowiedź od niego. Do dzisiaj nie
doczekałem się.
Ten post piszę z tymczasowo (a może na stale, gdy "chmurka" się nie
poprawi) założonego konta na serwerze news.wit.edu.pl
Dziękuję za udzieloną poradę.
Pozdrawiam i życzę pomyślnego Nowego 2024.
mk

_Master_

> [...]
> Logowanie do chmurki jest konieczne już od jakiegoś czasu. Po prostu
> załóż sobie konto. Jeśli nadal będziesz mieć problem, to pisz

Ja od jakiegoś czasu mam problemy z wysyłaniem.

Raz na trzy próby wiadomość się nie pojawia jest to losowe.

Zalogowałem się prawilnie choć info uzyskałem chyba aż po 2 dniach.

W tym momencie uważam ten serwer za UŁOMNY ;-)

1634Racine

kmark w news:um3ik6$1378r$1...@portraits.wsisiz.edu.pl
wiem, ze cos gdzies dzwoni...: czy na stronie chmurki nie ma jakiegos
komunikatu w sprawie chmurka <--> th, cos o konfiguracji. Nie chce mi sie
sprawdzac, ale cos kiedys omiotlem wzrokiem.

kmark

W dniu 2023-12-22 o 14:12, 1634Racine pisze:

> wiem, ze cos gdzies dzwoni...:  czy na stronie chmurki nie ma jakiegos
> komunikatu w sprawie chmurka <--> th, cos o konfiguracji. Nie chce mi
> sie sprawdzac, ale cos kiedys omiotlem wzrokiem.

Dobrze kojarzysz. Na stronie news.chmurka.net jest rozdział:
Obejście problemów z Thunderbird
Są w nim instrukcje dla użytkowników Thunderbirda, jak pozbyć się
problemu z wysyłaniem wiadomości. Rozdział kończy się informacją, że
może się zdarzyć, że mimo wykonania zalecanych czynności, wiadomość
wysłana nie ukaże się na forum. W takim przypadku autor informuje, aby
napisać do niego na podany adres mail, a on pomoże.
Niestety, autor nie odpowiada na prośby o pomoc.
mk

_Master_

W dniu 2023-12-22 o 15:59, kmark pisze:
> [...]
> on pomoże.
> Niestety, autor nie odpowiada na prośby o pomoc.

O widzisz Też to czytałem i nawet zastosowałem wytyczne.

Serwer jest UŁOMNY

1634Racine

kmark w news:um4885$13i6k$1...@portraits.wsisiz.edu.pl
to zrob tak: wez na te okolicznosc takie cudo, jak darmowy Dialog (czy jak
to sie nazywa...), zaloz na nim chmurke i sprobuj z tego napisac o
problemie na grupe *chmurka.misc* .
ztcw admin chmurki czytuje do snu posty z tej grupy i odpowie.

1634Racine

1634Racine w news:um4nrs$p8k$1$lad...@news.chmurka.net
[........]
> to zrob tak: wez na te okolicznosc takie cudo, jak darmowy Dialog (czy
> jak to sie nazywa...),

40tude Dialog

kmark

W dniu 2023-12-22 o 20:33, 1634Racine pisze:

> [...]
> problemie na grupe *chmurka.misc* .
> ztcw admin chmurki czytuje do snu posty z tej grupy i odpowie.

Powiem tak:"chmurka" ma obecnie kiepską opinię, więc na reaktywacji jej
zależy mi średnio. Podłączyłem się do serwera news.wit.edu.pl i póki co
mi to wystarcza. "Chmurka", kiedy była sprawna, była lepsza, ale cóż....
Mógłbyś polecić jakiś inny serwer do przetestowania i ewentualnego wyboru?

1634Racine

kmark w news:um4p8s$13ssh$1...@portraits.wsisiz.edu.pl
[......]
> Powiem tak:"chmurka" ma obecnie kiepską opinię,

poniewaz? jakas lista zarzutow...
[bo poki co, to widze same pozytywy)

> "Chmurka", kiedy była sprawna, była lepsza, ale cóż...

tzn jakie wodotryski jeszcze miala?

> Mógłbyś polecić jakiś inny serwer do przetestowania i ewentualnego wyboru?

z neo od razu wskoczylem na chmurke. Wiec tylko _moze_ :
news.eternal-september.org
news.icm.edu.pl
wsisiz.edu.pl
paganini.bofh.team

kmark

W dniu 2023-12-22 o 23:08, 1634Racine pisze:
_moze_ :
> news.eternal-september.org
> news.icm.edu.pl
> wsisiz.edu.pl
> paganini.bofh.team

Dziękuję

Adam W.

kmark <stef...@poczta.fm> wrote:

> [...]
> udzieloną pomoc. Niestety mój post nie pojawił się. Dzisiaj ponownie
> wysłałem. Niestety efekt ten sam, mimo że w obu przypadkach wysyłka

Znany problem Thunderbirda. Musisz włączyć w TB opcję "Zawsze żądaj
uwierzytelniania podczas łączenia z tym serwerem".

> A admin "chmurki" nie jest zbyt rychliwy.Zanim napisałem post na to
> forum, czekałem kilka dni na odpowiedź od niego. Do dzisiaj nie
> doczekałem się.

Sprawdź w spamie. Z jakiegoś powodu czasem maile z chmurki tam trafiają
(chyba niektóre serwery nie lubią tego, że MX jest na VPS-ie).

Mam od Ciebie dwa maile:

Date: Thu, 21 Dec 2023 16:54:54
Date: Fri, 22 Dec 2023 09:02:56

Pierwszy odpisany:

Date: Thu, 21 Dec 2023 17:02:19

Drugi:

Date: Fri, 22 Dec 2023 10:27:07

Czyli prawie natychmiast :)

--
http://news.chmurka.net/

Adam W.

kmark <stef...@poczta.fm> wrote:

> Są w nim instrukcje dla użytkowników Thunderbirda, jak pozbyć się
> problemu z wysyłaniem wiadomości.

Tak, nie było tam info o włączeniu autoryzacji (a jedynie o wyłączeniu
jsmodule). Uaktualniłem jakiś czas temu.

--
http://news.chmurka.net/

Adam W.

_Master_ <z...@z.pl> wrote:

> O widzisz Też to czytałem i nawet zastosowałem wytyczne.
>
> Serwer jest UŁOMNY

Serwer jak serwer. Bug w TB, który ujawnia się, gdy serwer wymaga
uwierzytelnienia. Użyj innego serwera, który wymaga uwierzytelnienia, ale
pozwala na odczyt grup bez niego, a pojawi się ten sam problem.

--
http://news.chmurka.net/

Adam W.

kmark <stef...@poczta.fm> wrote:

> Powiem tak:"chmurka" ma obecnie kiepską opinię, więc na reaktywacji jej
> zależy mi średnio.

Podaj konkretne zarzuty, a poszukam konkretnego rozwiązania :)

Na razie padło:

- posty z TB giną -- znany problem w TB, trzeba zaznaczyć konkretną opcję

- brak mojej odpowiedzi -- odpowiedź była, tylko musiała trafić do spamu

http://news.chmurka.net/lista.php

--
http://news.chmurka.net/

Adam W.

_Master_ <z...@z.pl> wrote:

> Ja od jakiegoś czasu mam problemy z wysyłaniem.
>
> Raz na trzy próby wiadomość się nie pojawia jest to losowe.

No to pewnie ten sam problem z TB i niezaznaczoną opcją o
uwierzytelnieniu.

--
http://news.chmurka.net/

Animka

W dniu 28.12.2023 o 01:09, Adam W. pisze:

> No to pewnie ten sam problem z TB i niezaznaczoną opcją o
> uwierzytelnieniu.
Gdzie to się zaznacza, bo ja wysyłam przez Hamstera.

--
animka

Animka

W dniu 28.12.2023 o 01:38, Animka pisze:
Sorry, już wiem.

--
animka

Adam W.

Animka <ani...@tonie.ja.wp.pl> wrote:

> Gdzie to się zaznacza, bo ja wysyłam przez Hamstera.

Jak przez Hamstera to powinno być OK, bo to Hamster się uwierzytelnia, a z
punktu widzenia TB serwer (czyli Hamster) nie wymaga uwierzytelnienia
(chyba że masz to włączone w Hamsterze, nie pamiętam czy się dało...).

--
http://news.chmurka.net/

Animka

W dniu 28.12.2023 o 01:59, Adam W. pisze:
Włączyłam teraz w Hamsterze, ale nie wiem jeszcze jak to zadziała.
Wielka niewiadoma.

--
animka

_Master_

W dniu 2023-12-28 o 01:06, Adam W. pisze:
> Serwer jak serwer. Bug w TB, który ujawnia się, gdy serwer wymaga
> uwierzytelnienia. Użyj innego serwera, który wymaga uwierzytelnienia, ale
> pozwala na odczyt grup bez niego, a pojawi się ten sam problem.

Ostatnio pierwsza próba wysłania NIEUDANA. Przy drugiej wysyła.

Czyli uwierzytelnia ale jak się go kopnie dooopę ;-)

_Master_

W dniu 2023-12-28 o 01:08, Adam W. pisze:
> Na razie padło:
>
> - posty z TB giną -- znany problem w TB, trzeba zaznaczyć konkretną opcję

Nie działa

> - brak mojej odpowiedzi -- odpowiedź była, tylko musiała trafić do spamu

Wysyła za drugim podejściem

_Master_

W dniu 2023-12-28 o 01:09, Adam W. pisze:
> No to pewnie ten sam problem z TB i niezaznaczoną opcją o
> uwierzytelnieniu.

Nie pomaga

Adam W.

_Master_ <z...@z.pl> wrote:

> Ostatnio pierwsza próba wysłania NIEUDANA. Przy drugiej wysyła.
>
> Czyli uwierzytelnia ale jak się go kopnie dooopę ;-)

Jest jakiś błąd przy tej próbie wysyłania, czy post ginie?

Generalnie trzeba byłoby to zgłosić autorom TB. Ja mogę pomóc zdiagnozować
im ten problem na tyle, na ile będę mógł (zrobić tcpdumpa, dodać im
testowe konto, itd.), jeśli ktoś do mnie z tym przyjdzie.

--
http://news.chmurka.net/

_Master_

W dniu 2023-12-31 o 17:25, Adam W. pisze:
> Jest jakiś błąd przy tej próbie wysyłania, czy post ginie?

Czasem wywala błąd i nie wysyła a czasem niby post wysłany ale na
serwerze go Nie MA

Gimbaza pisze softy i takie są tego efekty

PS. Ten pojawił się za drugim razem bez błędu wysłania

Olek

Jan 1, 2024, 8:11:23 AMJan 1
W dniu 31.12.2023 o 17:46, _Master_ pisze:

> Gimbaza pisze softy i takie są tego efekty

Ile wpłaciłeś na rozwój TB, żeby mogli zatrudnić "niegimbazę"?
Ktoś Cię zmusza do używania TB? Nie podoba się? Kup coś lepszego, albo
nie narzekaj na open source, tylko działaj - zgłoś problem, śledź jego
rozwiązanie, współpracuj z deweloperami, to może się coś zmieni.
Od jęczenia na tej grupie TB się nie poprawi.
Są tylko minimalne szanse, że sprawdzi się dziecinne podejście: "będę
tak długo marudził mamie, aż sama naprawi moją zabawkę", czyli ktoś te
kroki zrobi za Ciebie...
--
Olek

_Master_

Jan 2, 2024, 10:27:54 AMJan 2
W dniu 2024-01-01 o 14:11, Olek pisze:
> Nie podoba się? Kup coś lepszego, albo nie narzekaj na open source

A co to? CENZURA?

Krytykuję softy i płatne i darmowe bo MI WOLNO

Ktoś tu zachwalał Chmurkę to pokazałem jak jest w rzeczywistości.

Zamiast podziękować za testowanie to dostaję zjeba za jęczenie.

Sztuczną inteligencję zatrudnij może da lepsze efekty

Przecież jest oczywistym ze darmowe wersję są reklamą zastosowań
komercyjnych. Testowanie darmowego softu ma swoją wartość

Podziękuj i popraw jak POTRAFISZ ;-)

Jakub

Jan 7, 2024, 4:22:16 AMJan 7
W dniu 31.12.2023 o 17:46, _Master_ pisze:
a Ja używam serwera news.icm.edu.pl i na rzazie nie mam żadnych problemów

_Master_

Jan 7, 2024, 2:30:32 PMJan 7
W dniu 2024-01-07 o 10:22, Jakub pisze:
> a Ja używam serwera news.icm.edu.pl i na rzazie nie mam żadnych problemów

Kiedyś używałem ale nie było potrzebnych mi grup.