Klon systemu, bootowalne - co free?

heby

Cześć.
Przenoszę SSD małe na większe.
Windows 10.
Co obecnie na rynku jest sensowne i darmowe, do tego celu?
Clonezilla zrobiła mi kilka razy niewybaczalne problemy[1], EaseUS
zrobił się płatny (wersja trial nie potrafi zrobić bootowalnego ISO? Czy
źle widzę?), a strona coraz bardziej przypomina scam (liczniki czasu
promocji i tym podobny BS). Macrium wymaga rejestracji i to tylko trial.
DriveImage XML wymaga chyba BartsPE. Paragon to znowu jakieś wymuszanie
pieniędzy i rejestracji na siłę.

Coś jeszcze pomijam? Te programy co chwile pojawiaja się i znikają i co
roku mam podobny dylemat.

Clonezilla, czy jednak jest coś lepszego?

[1] Z bootowaniem docelowego systemu, z niemożnością powiększenia
partycji i z uszkodzeniem filesystemu na dysku źródłowym (!).

Grzegorz Niemirowski

heby <he...@poczta.onet.pl> napisał(a):
DiskGenius. Używałem, polecam.
https://www.diskgenius.com/how-to/migrate-windows-10-to-SSD.php

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/

ąćęłńóśźż

A producent dysku nie oferuje takiego programiku?

-----

heby

On 06/12/2023 12:43, ąćęłńóśźż wrote:
> A producent dysku nie oferuje takiego programiku?

Mam zerowe zauwafnie do narzędzi od producentów dysków. Poparte utratą
danych.

cana

a może coś od AOMEI

--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
  ||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||

heby

On 06/12/2023 14:14, cana wrote:
> a może coś od AOMEI

Wymaga kupna, bądź rejestracji triala, że nie wspomnę o tym, że
instalator wymaga instalacji na win aby zrobić ISO.

Poprzednie wersje miały tez powazne problemy z prawidłową zmianą
identyfikatora dysku, windows po kopii nie wstawał bez dodatkowego
"kernelowania kompili", acz fakt, że to dawne czasy.

Ciekawi mnie czy mamy jakieś narzedzie w postaci ISO download i już.

Mam wrażenie, że MS staje na głowie, aby z każdą wersją system
bootowania i parycjonowania dysku stawał się coraz bardziej
kryptograficzny, a dziedzina kopiowania MS OSów została poniekąd
porzucona przez OpenSource, być może z powodu tych właśnie zabiegów MS.

PiteR

in <news:ukpsqb$pdce$1...@dont-email.me>
user heby pisze tak:

> [...]
> kryptograficzny, a dziedzina kopiowania MS OSów została poniekąd
> porzucona przez OpenSource, być może z powodu tych właśnie

Tylko raz udało mi się sklonować dysk komuś.
Był to program Samsunga dawany z jego nowym ssd i kablem usb.

Oczywiście nie było mowy o dokładnym przeniesieniu rozmiarów partycji.
Wyszło jak wyszło laptopa oddałem, dzieciak wniebowzięty rzucił się do
grania.

Mam szczęście, że nie używam żadnych programów z dysku C
Wszystko mam na D. Tylko sterowników żal. Nocusz.

--
Piter

#jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

szopen

On 6.12.2023 11:07, heby wrote:
> [...]
>
> Coś jeszcze pomijam? Te programy co chwile pojawiaja się i znikają i co roku mam podobny dylemat.
>
> Clonezilla, czy jednak jest coś lepszego?

RedoRescue

Rescuezilla, ale ona chyba oparta o Clonezille

--
szopen

Tomaszek

W dniu 2023-12-06 o 11:07, heby pisze:
> Cześć.
> Przenoszę SSD małe na większe.
> Windows 10.
> Co obecnie na rynku jest sensowne i darmowe, do tego celu?

Ja używam tego:
https://www.dobreprogramy.pl/minitool-partition-wizard-free,program,windows,6628680619079809

Przenosiłem partycję, zmieniałem rozmiary, konwertowałem MBR na GPT....
nigdy mnie to nie zawiodło. Mam ten program na każdym systemie, którym
się opiekuje.
Wady: słabo współpracuje z Windows 7 i starszymi
Do takich systemów używam czegoś starego od AOEMI (nie pamiętam nazwy) -
ale to rejestrowałem, bo dostałem kod razem z zakupem dysku SSD ADATA

--
t0maszek

Mchal M. Lechanski

On 06/12/2023 10:19, Grzegorz Niemirowski wrote:
> [...]

Także polecam. Używam od ok 2 lat.

--
Michał

m4rkiz

On 06.12.2023 11:07, heby wrote:
> Clonezilla, czy jednak jest coś lepszego?

ja tam używam po prostu dd, niby dłużej, ale co oszczędziłem na problemach, to moje

a jak trzeba pomieszać w partycjach żeby potem rozszerzyć, to gparted daje radę przenieść
tę 100MB efi na koniec bez problemów

heby

On 12/12/2023 15:03, m4rkiz wrote:
> ja tam używam po prostu dd, niby dłużej, ale co oszczędziłem na
> problemach, to moje

To nie modyfukuje identyfikatora dysku w bootloaderze. Nie wiem jak
wiele obecnie OSów używa UUID do bootowania, ale nawet Linux/grub używa.

m4rkiz

nigdy nie miałem z tym jakichkolwiek problemów