Gdzie teraz pisać na usenet ?

Colnet

Feb 14, 2024, 10:14:52 AMFeb 14
Jak wieść niesie od 22 b.m. nie będzie można pisać na googlowe newsy - ok,
a gdzie to można będzie robić ? Może ktoś napisać chociaż jedną nazwę servera ?

Trybun

Feb 14, 2024, 10:20:18 AMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 16:14, Colnet pisze:
> Jak wieść niesie od 22 b.m. nie będzie można pisać na googlowe newsy - ok,
> a gdzie to można będzie robić ? Może ktoś napisać chociaż jedną nazwę servera ?

paganini.bofh.team.
 Tylko jeden bo wszystkie pozostałe znane mi są trudniejsze do
skonfigurowania i ten sprawia najmniej problemów w użytkowaniu.

1634Racine

Feb 14, 2024, 2:41:20 PMFeb 14
Colnet w news:a8f59da0-57da-4dff...@googlegroups.com
> Jak wieść niesie od 22 b.m. nie będzie można pisać na googlowe newsy -
> ok, a gdzie to można będzie robić ? Może ktoś napisać chociaż jedną
> nazwę servera ?

news.chmurka.net
news.eternal-september.org
news.icm.edu.pl
wsisiz.edu.pl
paganini.bofh.team

Jakub

Feb 18, 2024, 3:40:57 AMFeb 18
W dniu 14.02.2024 o 16:20, Trybun pisze:
Ja korzystam z news.icm.edu.pl i działa bez kłopotu

Trybun

Feb 19, 2024, 5:46:16 AMFeb 19
W dniu 18.02.2024 o 09:41, Jakub pisze:
Przed laty próbowałem korzystać, ale wtedy była to istna szantrapa, w
stosunku do tego co oferowały np Onet, WP czy GW. Teraz może się to
zmieniło.. Dwa pytania - czy nie trzeba zakładać konta i czy można
korzystać pod PN?

Mark

Feb 19, 2024, 3:01:07 PMFeb 19
Dnia 19.02.2024 o 11:46, Trybun napisał(a):

> [...]
> stosunku do tego co oferowały np Onet, WP czy GW. Teraz może się to
> zmieniło.. Dwa pytania - czy nie trzeba zakładać konta i czy można
Nie potrzeba konta.

--
Mark
ten...@poczta.fm

Trybun

Feb 20, 2024, 3:03:02 AMFeb 20
W dniu 19.02.2024 o 21:01, Mark pisze:

> Nie potrzeba konta.

Dzięki. A VPN? Bo to w dzisiejszych czasach  lepiej się zabezpieczyć..

Grzegorz Niemirowski

Feb 20, 2024, 4:54:27 AMFeb 20
Trybun <ML...@jachu.cb> napisał(a):
> Dzięki. A VPN?

Musisz mieć polskie IP. Jest to wspomniane tutaj:
http://news.chmurka.net/lista.php

> Bo to w dzisiejszych czasach lepiej się zabezpieczyć..

Przed czym? Po co Ci VPN do Usenetu?

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/

Trybun

Feb 20, 2024, 6:56:04 AMFeb 20

> Musisz mieć polskie IP. Jest to wspomniane tutaj:
> http://news.chmurka.net/lista.php

Szkoda.

> Przed czym? Po co Ci VPN do Usenetu?

Jak dla mnie prawie cała atrakcyjność Usenetu to że jest to jedno z
nielicznych już miejsc gdzie mogę pisać to co naprawdę myślę. A reżym
takiego czegoś nie lubi. Różne Pegazusy, cenzura, czy wreszcie prawo
które na przykład sankcjonuje podmioty mające czelność niezgadzać się
publicznie z ustaleniami IPNu. Reżym zadaje sobie wiele trudu aby
trzymać ludziom języki w kagańcach, tak więc dla każdego wolnomyśliciela
próba ukrycia się za VPNem to nie żadna fanaberia a konieczność.

Grzegorz Niemirowski

Feb 20, 2024, 7:12:05 AMFeb 20
Trybun <ML...@jachu.cb> napisał(a):
> [...]
> języki w kagańcach, tak więc dla każdego wolnomyśliciela próba ukrycia się
> za VPNem to nie żadna fanaberia a konieczność.

Jak chcesz, ale podane przez Ciebie powody nie pokrywają się z
rzeczywistością. Jak nie jesteś politykiem, to Pegasus Cię nie dotyczy. A
nawet jakby dotyczył, to VPN nijak przed nim nie zabezpiecza. Cenzury nie ma
na Usenecie, a IPN ma gdzieś co piszesz.

Trybun

Feb 20, 2024, 7:41:04 AMFeb 20
Świadomie albo z niewiedzy negujesz chorobę. Pegasus to przykład że
reżym chce wiedzieć wszystko o wszystkich i robi inwestycje w tym kierunku.

Ale cenzura jest gdzie indziej, czym takim niby jest Usenet że on akurat
władz nie rusza? Może Ciebie nie zastraszą tym swoim cenzurowaniem
swobody wypowiedzi, ale ja zwyczajnie się ich obawiam wygłaszać swoje
zdanie z otwartą przyłbicą wobec takiego terroru.
Tu już wykazujesz się zwyczajną nieznajomością prawa, proponuje zajrzeć
do kodeksu karnego, jest tam paragraf którego nie powstydziłyby się
nawet największe reżimy.. "Za publiczne negowanie ustaleń IPN grozie
kara do 3,5roku więzienia", a ja się prawie z niczym co oni ogłaszają
nie zgadzam.  Z jedna uwagą,  z tym paragrafem zaznajomiłem się
kilkanaście lat temu, w międzyczasie mogli już to wycofać.

Grzegorz Niemirowski

Feb 20, 2024, 8:16:13 AMFeb 20
Trybun <ML...@jachu.cb> napisał(a):
> [...]
> kierunku.
> Ale cenzura jest gdzie indziej, czym takim niby jest Usenet że on akurat

Zakamarkiem, o którego istnieniu wie promil społeczeństwa. Dlatego nikogo
nie obchodzi. Te 60 postów (na polskich grupach) na dobę to jest śmiech na
sali.

> Może Ciebie nie zastraszą tym swoim cenzurowaniem swobody wypowiedzi, ale
> ja zwyczajnie się ich obawiam wygłaszać swoje zdanie z otwartą przyłbicą
> wobec takiego terroru.

Terror masz na FB oraz innych tego typu platformach i jest to terror
korporacyjny, a nie państwowy.

> [...]
> Z jedna uwagą, z tym paragrafem zaznajomiłem się kilkanaście lat temu, w

Naginasz, bo nie o krytykowanie IPN chodzi, ale o przypisywanie Polsce
zbrodni niemieckich. Paragraf jest w ustawie o IPN, ale o IPN nie wspomina.
I nie ma on kilkunastu lat ale 6. I nie wiem co mają reżimy do tego. To
normalne, że państwo broni się przed kłamstwami. Szczególnie takie, które
nagminnie pada takich kłamstw ofiarą.

Trybun

Feb 21, 2024, 5:34:46 AMFeb 21

> Zakamarkiem, o którego istnieniu wie promil społeczeństwa. Dlatego
> nikogo nie obchodzi. Te 60 postów (na polskich grupach) na dobę to
> jest śmiech na sali.

Naprawdę wierzysz że reżymu nie obchodzi zachowanie choćby pojedynczego
obywatela? A reakcja transparent proruski na jednym jedynym traktorze,
albo na pojedynczy transparent na  stadionie w Łodzi, cała wina polegała
że kibic czy kilku kibiców jest fanami klubu z Rosji. Pamiętasz nagonkę
na Rybusa??  Radzę się obudzić z tego swojego Matriksa.

> Terror masz na FB oraz innych tego typu platformach i jest to terror
> korporacyjny, a nie państwowy.

Na FB mogą zablokować konto, za nieodpowiednie treści w Usenecie mogą
zniszczyć człowieka.Oczywiście niepokornych z FB też mogą zniszczyć.
Żadne serwisy od takiej możliwości  nie ochronią, jedynie jak najdalej
idąca anonimowość minimalizuje ryzyko.

> [...]
> do tego. To normalne, że państwo broni się przed kłamstwami.
> Szczególnie takie, które nagminnie pada takich kłamstw ofiarą.

Prawie dokładny cytat. "Za publiczne negowanie ustaleń IPN przewiduje
się karę" W ogóle nie było/ma mowy o Szkopach. Sama ustawa istniała na
długo wcześniej niż owe 6lat. Od sześciu lat zrobiło się o niej głośno
ze względu na protest Izraela i USA, którym nie spodobał się monopol
IPNu na prawdy historyczne.

1634Racine

Feb 21, 2024, 1:37:00 PMFeb 21
Grzegorz Niemirowski w news:ur24uj$ube$1$grze...@news.chmurka.net
inna wersja tego pasjonujacego dyskursu jest wrecz Trzecia Tajemnica
Publiczna: "czlowiek uczciwy nie ma sie czego obawiac, dlaczego ma miec cos
do ukrycia?".
Zas wersja tzw swiatowej humanistyki jest taka: "chce ukryc to, co chce. Bo
chce. I nie musze sie z tego tlumaczyc".

Colnet

Feb 21, 2024, 3:05:15 PMFeb 21
OK. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Olek

Feb 21, 2024, 4:44:59 PMFeb 21
W dniu 20.02.2024 o 09:02, Trybun pisze:

> Dzięki. A VPN? Bo to w dzisiejszych czasach  lepiej się zabezpieczyć..

Ale masz telefon z Androidem?
Poklikaj sobie w ustawienia konta Google i pooglądaj co wprost Google
podaje, jak śledzi wszystko co robisz.
Windows robi to samo.
Mają nas jak na patelni.
Ukryć, to się możesz co najwyżej przed Zdzichem z przyległej ulicy albo
strażą miejską.
--
Olek

PureNick

Feb 21, 2024, 8:21:54 PMFeb 21
A jak nie mam telefonu z Androidem to chyba dobrze? Oto mój sprzęcior:
https://www.x-kom.pl/p/441645-smartfon-telefon-alcatel-2003-niebieski.html
:)
Pozdruffka!

--
~~PP~~SF~~

Trybun

Feb 22, 2024, 3:36:23 AMFeb 22
W dniu 21.02.2024 o 22:44, Olek pisze:
W telefonie jedyne czego się obawiam to zarejestrowana karta. Nie widzę
żadnego zagrożenia dla siebie ze strony Google czy Windows, także ze
strony Chińczyków sprzedających rzekomo "sprzęt który szpieguje", to tak
w odróżnieniu do strachu wobec swoich przedstawicieli tworzących władze
w Polsce i służb które utrzymuję za swoją kasę.
Możesz wierzyć w ich dobre intencje gdy nakazali rejestrować SIMkarty,
ale ja zupełnie nie podzielam Twojej wiary.

1634Racine

Feb 22, 2024, 5:09:18 AMFeb 22
Trybun w news:ur7125$3pale$1...@dont-email.me
> nakazali rejestrować SIMkarty,

inna i bezczelna wersja bezczelnego patriot act.